Binnenkort ga ik met wat vrienden naar Medemblik voor een weekendje gezellig doen. We zijn allemaal visfreaks, en we zijn daar omringd door water, dus het zal wat worden!
Hoe kan je daar het beste gaan vissen? We komen vrijdag aan en vertrekken op maandag. Is het dan slim om vrijdag meteen (2 stekken) per stek 1kg boilies en 1 kg mais erin te gooien, en dan af en toe een halve kg mas/boilies erbij voeren?
Ik sta open voor iedere tip/suggestie/voerschema
Cheers
Korte sessie op onbekend water, hoe te voeren?
-
- Contacteer:
-
ga eens kijken naar leuke stekken en voer die aan met 1 a 2 handjes boilies.. en ga erop vissen..
en blijf observeren om te kijken of je bepaalde stekken ziet waar karpers rollen of springen etc.
als je de beschikking hebt over een peilhengel of een fishfinder kun je ook bepaalde stekken uitpeilen..
ik zou niet gelijk voer gaan dumpen.. als je een vis vangt kun je op die stek altijd nog het voeren iets opvoeren..
Gr. Remko
en blijf observeren om te kijken of je bepaalde stekken ziet waar karpers rollen of springen etc.
als je de beschikking hebt over een peilhengel of een fishfinder kun je ook bepaalde stekken uitpeilen..
ik zou niet gelijk voer gaan dumpen.. als je een vis vangt kun je op die stek altijd nog het voeren iets opvoeren..
Gr. Remko
- steef zenden
Ik zou dan een goede instant boilie, een grote hoeveelheid pellets en diverse blikken zoete mais meenemen om te vissen en te voeren
- Daaf Wolters
Daar ga je op terug komen als er veel brasem blijkt te zwemmen...
Zoals Remko zegt, ik zou niet te veel voeren, een paar handjes, als je gaat vangen kan je altijd meer voeren. Ook zou ik niet meteen met die mais proberen, probeer eerst of je ze zuiver op boilies kan pakken, lukt dat niet dan kan je altijd nog proberen of het met een beetje mais erbij wel lukt.
Zoals Remko zegt, ik zou niet te veel voeren, een paar handjes, als je gaat vangen kan je altijd meer voeren. Ook zou ik niet meteen met die mais proberen, probeer eerst of je ze zuiver op boilies kan pakken, lukt dat niet dan kan je altijd nog proberen of het met een beetje mais erbij wel lukt.
-
- Contacteer:
hoeveel kg mais en boilies zouden dan genoeg zijn voor vrijdag t/m maandag? 4 blikken mais en 2 kg boilies per stek zou voldoende moeten zijn denk ik?
- Jeroen Leuven
Als je de kant van Medemblik op gaat zou ik als ik jullie was m'n geluk beproeven in de richting van Andijk.
Ik heb jaren in die buurt gewoont, rond Medemblik heb ik niet zo veel (ondanks vele voercampagnes met diverse voersoorten) gevangen.
Met als kanttekening die grote brand bij Hartog van een aantal jaren terug dat heeft de karper populatie ook geen goed gedaan.
Wil je meer info dan hoor ik het wel.
Gr,
Jeroen
Ik heb jaren in die buurt gewoont, rond Medemblik heb ik niet zo veel (ondanks vele voercampagnes met diverse voersoorten) gevangen.
Met als kanttekening die grote brand bij Hartog van een aantal jaren terug dat heeft de karper populatie ook geen goed gedaan.
Wil je meer info dan hoor ik het wel.
Gr,
Jeroen