Voerplek


Plaats reactie
Melvin Boekhout
Berichten: 25
Lid geworden op: 05-07-2005 11:38
Locatie: Utrecht

05-07-2005 22:52

Hi...

Ik heb een vraagje over mijn voerplek... Ik heb op mijn thuiswater 2 voerstekken want vis maar met 2 hengels.... Voer s'avonds laat altijd omdat ik bang ben dat andere karpervissers in mijn buurt me stek over nemen kan het nou kwaad als ik s'avonds om de 2 dagen doe voeren en mijn sessie in de ochtend hou in plaats van de avond......

Ik hoor het wel.......
Alvast bedankt Melvin
Niet elke mooie vis moet groot zijn
Gebruikersavatar
Paul Wijnants
Berichten: 214
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

06-07-2005 07:38

Melvin,

dat is denk ik n beetje afhankelijk van het water, groot/klein, hoge bezetting/lage bezetting, wordt er veel gevoerd en gevist of niet, voer je veen/weinig, zijn er vaste aasperioden of niet, zijn er honkvaste vissen op je stekken?

Gewoon n paar keer proberen is dé manier om er achter te komen.

Succes!!!
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

06-07-2005 12:29

Proberen is inderdaad de manier om er achter te komen...

Ik heb zelf het idee dat het opzich geen problemen vormt. De vis weet straks dat er gewoon op die voerplek voer te halen is en zal dit als je 's avonds voert waarschijnlijk (lijkt me de grootste kans) 's nachts en 's ochtends tegenkomen, het lijkt me niet dat het voer op je voerstek gelijk al na vijf minuten weg is...

Als je eenmaal een goede voerplek hebt dan blijft de karper meestal toch wel in de buurt hangen om zo af en toe te kijken of er weer wat te halen valt en ik denk dat ze dit 's ochtends ook wel doen, vooral als je dan nog wat bijvoert, dan moeten ze dit wel opmerken.

Mvg, Koen
Michel Admiraal
Berichten: 97
Lid geworden op: 28-02-2005 17:35

08-07-2005 16:49

Melvin,

Zelf voerde ik ook op verschillende tijden (veroorzaakt door mijn ploegendienst). Op de wat kleinere wateren heb ik hier totaal geen problemen ondervonden. Bij het voorvoeren maakte ik meestal een voorplek en bestrooide ook de plaatsen waarvan ik verwachtte dat de karper zich hier terugtrok. Bij het vissen een paar balletjes richting deze plekken gaf mij het gevoel dat de karper direct gaat zoeken.

Op de grotere wateren had ik toch het gevoel dat er wat miste en probeer ik te voeren rond de tijd dat ik wil vissen.

Michel
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

11-07-2005 10:51

Melvin,

Als je de vis op je stek hebt liggen maakt het niet uit hoe laat je gaat vissen.
Zelf ereid ik mijn sessies altijd goed voor door minimaal 3 dagen te voeren.
De tijd dat ik daadwerkelijk op mijn stek ga visse is vaak verschillend dan de tijd dat ik heb gevoerd, maar over het algemeen krijg ik binnen het kwartier de eerste aanbeten.

Dit is niet zo op lk wtaer, vooral kanalen waar de vis vaste trekroutes heeft is het moeilijker om de vis op je stek vast te houden en dan kunnen de aanbeten op andere tijden komen.
Plaats reactie