Penvissen.....help!!!


Plaats reactie
Dimitri Smit
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-08-2002 02:00
Locatie: Rotterdam

02-08-2002 21:44

Sinds enige tijd houd ik me weer fanatiek bezig met het penvissen op karper. Ik heb vroeger veel op karper gevist maar toen vooral met de statische methode.

Probleem nu is alleen dat ik geen karpers vang!! Ik heb alle literatuur er op nageslagen maar ik kom er niet uit. Ik kom op de meest fantastische plekken waar de karpers volop asen, nadat ik gevoerd heb met gekookt hennepzaad en tortelduivenvoer. Ik vis zo ligt mogelijk. Ik gebruik zon superlicht doorzichtig Drennanpennetje en een arendsklauwhaakje (Mustad) No4. Mijn Hoofdlijn is 25/00. Ik vang slechts Brasems en dit al een half jaar. Het enige wat ik op krijg zijn lichte schokjes op mjn dobber en dan is het over. Ik heb vorige maand 1 keer gevist op de statische manier met mais op een hair en het was direct raak. Ik vind het penvissen alleen veel leuker. Ik begin nu alleen een beetje frustie te raken door de tegenvallende resultaten. Zien/voelen de karpers mijn verticale lijn als ik met de pen vis? Wie heeft er tips voor mij. Bij voorbaat dank!!! Oja ik vis met zoete mais en/of kattebrokken uit blik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dimitri Smit op 2002-08-02 22:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dimitri Smit op 2002-08-02 22:04 ]</font>
peter m hoogeveen
Berichten: 221
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

02-08-2002 22:33

Meng door je grondvoer ook wat maiskorrels, en prik er slechts een op je haak. Of, dat wil ook weleens helpen, doe een worm aan je haak.
Succes!

Peter
Arjan Meijer.
Berichten: 67
Lid geworden op: 22-05-2002 02:00

02-08-2002 23:58

Hallo Dimitri.

Probeer de bonen uit het duivenvoer eens op een hair aan te bieden.(duivenvoer wel 24 uur weken 30 min koken). Anders een paar mestpiertje met een korrel zoete mais op de haak.Let wel op met de hoeveelheid hennep die je voert anders kijken ze naar de rest niet meer om.

Succes Arjan.

Op 2002-08-02 21:44, schreef Dimitri Smit:
Sinds enige tijd houd ik me weer fanatiek bezig met het penvissen op karper. Ik heb vroeger veel op karper gevist maar toen vooral met de statische methode.

Probleem nu is alleen dat ik geen karpers vang!! Ik heb alle literatuur er op nageslagen maar ik kom er niet uit. Ik kom op de meest fantastische plekken waar de karpers volop asen, nadat ik gevoerd heb met gekookt hennepzaad en tortelduivenvoer. Ik vis zo ligt mogelijk. Ik gebruik zon superlicht doorzichtig Drennanpennetje en een arendsklauwhaakje (Mustad) No4. Mijn Hoofdlijn is 25/00. Ik vang slechts Brasems en dit al een half jaar. Het enige wat ik op krijg zijn lichte schokjes op mjn dobber en dan is het over. Ik heb vorige maand 1 keer gevist op de statische manier met mais op een hair en het was direct raak. Ik vind het penvissen alleen veel leuker. Ik begin nu alleen een beetje frustie te raken door de tegenvallende resultaten. Zien/voelen de karpers mijn verticale lijn als ik met de pen vis? Wie heeft er tips voor mij. Bij voorbaat dank!!! Oja ik vis met zoete mais en/of kattebrokken uit blik

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dimitri Smit op 2002-08-02 22:03 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Dimitri Smit op 2002-08-02 22:04 ]</font>
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

03-08-2002 15:03

Goedemiddag,

oefening baart kunst !!! :smile:

Probeert het inderdad eens met "dierlijk" aas.Vooral met deze W.temp. meestal veroorzaakt dit weer enorme explosies van dierlijke organismen en dan heeft de karper naar mijn inziens weinig andacht voor wat anders.

Voeren met alleen hennep en vissen met een (dauw)pier of twee.

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

03-08-2002 15:26

Dimitri,

Als er karper op de stek zit moet je ze kunnen vangen, pennetje of niet. Wat betreft je aas, tja brasems zijn ook verzot op maïs. Kennelijk zijn ze er sneller bij dan de karper. En als je stek verstoort is, kun je weer even wachten tot ze terug zijn. Probeer inderdaad eens een andere particle (tijgernoten?), of een mini boilie. Dit laatste aas was niet voor niets een revolutie in die tijd (minder last van brasem). Vergeet die maïs maar even.

Kees
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

04-08-2002 00:33

beste dimitri

Zoals je weet was het in het begin van het statisch vissen ook moeilijk voor je, iedereen heeft het moeten leren, alles wat in de bladen staat is bijna onwerkelijk voor iemand zoals jij en ik, je kunt er best wat tips uit halen, dat zal je mij niet horen zeggen, ik denk zelf dat het een kwestie is van erg veel oefenen, en veel expirimenteren, de tips die al werden aangedragen zijn zeer goed, zeker de worm, dat is natuurlijk aas, wat minder wantrouwend word aangekeken door de karpers, eerlijkheid geschied moet ik je vertellen, dat zoete mais uit blik het ook altijd goed doet, zelfs op dressuurwater, wat ik vaak doe ik een beetje kaneel, en suiker door de mais, en het klopt, je vangt brasem, maarja, als je geen brasem wilt vangen, kun je wel stoppen met penvissen, het is immers de meest voorkomende vis van nederland, ze komen in veel grotere getalen voor dan karper, wat je mij niet kunt wijsmaken, is dat als je een mooi ogend stekje hebt gevonden, bijvoorbeeld, een lelieveld, riet, wier, overhangende boom, of een duiker, en je voert daar wat, dat je geen karperbeet kunt krijgen.
waarom jij niet en iemand anders wel.
persoonlijk denk ik ook dat je het in je moet hebben, ik wil hier niet mee zeggen dat ik het wel heb, of jij niet, ,maar ik zie het wel als ik ga penvissen met mijn vismaat, aardige gozer, alles flex, maar penvissen kan hij gewoon niet, ( hij heeft geen internet ) die beste jongen ziet de vissen amper, penvissen is een manier van intensief vissen, veel lopen, her en der voeren, 15 minuten proberen per stek, en dan verder lopen, op naar de volgende stek.
wat misschien ook aan te raden is, om s'avonds te gaan voeren op een 5 tal stekjes, en die de volgende morgen in alle vroegte te gaan afvissen.
bedenk zo, waar zou jij gaan eten als jij een karper was, waar zou jij je prettig voelen, als je een karper zou zijn, waar zou jij je veilig voelen ?
Probeer een zo groot mogelijk aantal wateren te bevissen, van putje tot parkvijvers, tot kanalen. Ik zal je nog een tip geven, ga niet met de auto, het liefst lopend, of op de fiets,en kijk bij elk water waar je langs komt, blijf desnoods 10 minuten staan kijken.

ik denk dat het ook niet aan je materiaal ligt, wat je gebruikt, ik zelf vis met 26/00 en haakje van gamagatsu maatje 6 of 8, waar krapaan 2 maiskorrels op kunnen.
als pennetje gebruik ik een zo klein mogelijk dobbertje, wat net 1 klein loodkorreltje kan dragen, ik vis altijd op de engelse manier, eerst zet ik een sillicone stuitje op de hoofdlijn, dan een piepklein speldwarteltje ( dan kun je ook eens van pennetje verwisselen) daaronder weer een sillicone stuitje, en dan 1 loodkorrel, de pen stel ik meestal af op 1 meter, ook al is de diepte 60 cm, de loodkorrel zit bijna onderaan de dobber, zodat die altijd gaat staan.
mijn dobber drijft dus nooit boven mijn aas, zo krijg je ook minder lijnzwemmers.

ik hoop dat je wat nuttige info hebt, mocht je nog vragen hebbe, dan kunje die altijd stellen, vriendelijke karpergroeten

erik
Dimitri Smit
Berichten: 3
Lid geworden op: 02-08-2002 02:00
Locatie: Rotterdam

04-08-2002 23:58

Boomshackalacka!!!!

Mensen harstikke bedankt voor jullie tips en suggesties. Ik heb er zeker een hoop aan gehad! Vandaag heb ik het geprobeerd met mestpiertjes en heb ik gevoerd met slechts Hennep. Eerst op een haakje No.4 ik kreeg een aantal aanbeten maar sloeg telkens mis, toen ben ik overgestapt op een haakje No. 6 en het was gelijk raak. Ik heb er twee op de kant gekregen en verder er nog 2 verspeeld. Voor mij was het een superdag. Morgen zeker weer!! Bedankt nogmaals
Gebruikersavatar
robin de ronde
Berichten: 736
Lid geworden op: 26-01-2002 01:00
Locatie: Rozenburg
Contacteer:

22-08-2002 20:14

ik vis ook altijd met de pen probeer het eens met aardappels met mais erdoor en dan met een mes erdoorheen werkt ook supergoed.


de groeten
Plaats reactie