pop-up


Plaats reactie
Gebruikersavatar
arnold buurman
Berichten: 333
Lid geworden op: 10-12-2003 01:00
Locatie: ede

25-12-2004 22:54

hoe ver moet het loodje van je haak af,ik heb hem op een 3a4cm zitten
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

26-12-2004 13:14

Arnold,

dit kan je helemaal zelf bepalen, het is maar wat jou het meeste vertrouwen geeft.

Je kan het ook bijna tegen de haak aanzetten, hierdoor hangt de pop-up net iets hoger als de rest van je bijgevoerde bolle waardoor jouwe mss net iets aantrekkelijker is.

Of 5 cm hoog, je krijgt dan een zwevende pop-up die ook mss wel aantrekkelijk is voor de karper.

Ik zouzeggen probeer eens wat en je zult hopelijk zien wat er gebeurt.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
bart hoefsloot
Berichten: 48
Lid geworden op: 12-12-2004 21:35
Locatie: breda

27-12-2004 14:03

licht er maar net aan wat voor bodem het is ik heb in frankrijk meegemaakt dat ik boven wier moest vissen van zeker een halve meter hoog! en toen begon ik ze te vangen
Gebruikersavatar
Nick van den Oord
Berichten: 282
Lid geworden op: 21-11-2003 01:00
Locatie: Eindhoven

27-12-2004 18:34

dat vroeg ik me ook wel af
ik vis op een helemaal kale bodem (de begroeing is weg door vele graskarpers)

en hoe ver moet je dan het loodje plaatsen van de haak af ?
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

28-12-2004 12:15

Nick,

dat kan zelf bepalen maar als ik een pop-up op een kale bodem gebruik zal ik het loodje niet verder als 2 cm van de haak plaatsen.

Maar dit heeft ook weer met dresuur te maken. Op een water zonder dresuur zal ik ook niet te snel een pop-up pakken simpelweg omdat dit weer onbekend is voor de vis en ze kan afschrikken. Op een water met dresuur kan het wel eens goed uitpakken als je iets vreemds doet met je pop-upje. Bijvoorbeeld op 10 cm hoogte hangen.
Maar probeer eens wat en je zult zien of het werkt.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

28-12-2004 13:07

Arnold,

Het is zoals Robert G al aangeeft, je kan verschillende kanten op.
Een aantal van mijn voorkeuren.
Vis ik tussen voerboilies dan wil ik mijn pop up over het algemeen laag tegen de bodem hebben om niet al te veel argwaan te creeeren bij de vissen.
Zomers wanneer de vissen wat hoger in het water hun rondjes zwemmen, wil ik mijn pop up altijd wat hoger vissen.
Dit omdat ik dan over het algemeen weinig bijvoer (wanneer ze goed aktief zijn) en goed de aandacht wil trekken van bovenlangs zwemmende vissen.
Ook de bodemgesteldheid speelt bij mij een grote rol of ik hem hoog of laag vis.
De Zig Rig heeft mij ook veel vangsten opgeleverd.
Deze vis ik vaak op midwater of net onder de oppervlakte.
Hoe ik bepaalde rigs vis wil ook nog wel eens bepalend zijn hoe hoog/laag ik m'n pop up vis.

Nog een kleine aanvulling.
Als ik op een voerplek vis en ik verwacht meerdere vissen daarop die de boel gaan omwoelen, dan wil ik mijn pop up overloaden zodat die niet heen en weer gaat dansen tussen de comotie.
Over het algemeen overload ik mijn pop up altijd Zomers.
S'winters daarentegen wil ik dat mijn pop up bij een aasopname gelijk de bek in vliegt.

Iemand anders nog aanvullingen?

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

28-12-2004 16:31

Ik vis zo goed als 90% van mijn visserij met een pop-up.Ik heb de indruk dat ik veel minder lossers heb sinds ik zo vis en dat gaat in de meeste gevallen te maken hebben dat je altijd met een propere haak aan de slag bent.
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

28-12-2004 18:23

Catteeuw,

kan je mij dit wat duidelijker uitleggen a.u.b.?
Ik heb namelijk het gevoel dat ik met pop-up meer vissen mis dan haak, ik krijg namelijk regelmatig valse piepen als ik met de pop-up vis. Iemand een idee wat ik hieraan kan doen, ik weet bijna zeker dat het vis is (karper of brasem maakt niet uit het is vis).

Ik vis daarom ook alleen in de zomer met pop-up vanwege de planten groei op de bodem.

Robert c,

als jij in de zomer een pop-upje gebruikt hoe hoog leg jij hem dan boven de bodem? Ik heb er namelijk zelf ook over na zitten denken toen ik van de zomer veel vissen boven de watervlakte zag zwemmen. Een maat van mij heeft het toen met een 80 cm lange lijn gedaan en ving al snel een vis. Ik heb het zelf ook wel eens geprobeert maar kreeg vaak valse piepen, als ik toen snel naar me stek keek zag ik 9 van de 10 keer een vis wegdraaien of schrikken :( . Heb jij hier ook ervaring mee? Zo ja hoe heb jij dat opgelost? (als je dat heb gedaan).

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Catteeuw Geert
Berichten: 127
Lid geworden op: 21-01-2004 12:08
Locatie: hulste
Contacteer:

28-12-2004 21:48

Tja ,wat moet ik daaraan uitleggen,een haak die op grond ligt kan altijd wat vuil opnemen ,zeker als de vissen er wat in liggen te blazen.Soms draai ik mijn montage binnen en hangt er vuiligheid aan de top van de haak,en mss als dat er aan hangt voor ie hem prikt is de vis niet goed gehaakt.Tis ook gewoon een kwestie van vertrouwen maar mijn gemiddelden liegen er echt niet om.Mss hangt ook uw boilie te dicht bij de haak?
allles mag ,niets moet
http://www.wsteam.be
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

29-12-2004 01:00

Sinds ik state of the underwater carp 3 heb gezien ga ik geen pop-up meer aanraken. De karpers laten zo'n onderwaterboei op dressuurwater echt gewoon links liggen.

Uitzondering kan zijn wanneer je een loodhagel op de hair doet, zodat ie uitgebalanceerd is.

Gr. Raymon
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-12-2004 07:58

Robert G

Door fijner te gaan vissen!
Ik heb met de zig rig vissen zich rot zien schrikken wanneer ze langs kwamen zwemmen.
Tegenwoordig gebruik ik met hoog geviste pop up's "X line".
Dit spul is bijna onzichtbaar onder water.
Een dunne nijlon is ook prima hoor maar dat moet de situatie wel toelaten.

Raymon

Ik snap wat je bedoeld man :D
Sinds die video materiaal op de markt kwam hebben we sindsdien kunnen zien hoe ze reageren op pop up's.
Ik ben me bij de eerste beelden van Ronald de J. helemaal rot geschrokken.
Sindsdien heb ik geen pop up meer aangeraakt, ok in enkele gevallen wel.
Maar in die gevallen leverde het me ook gewoon goed vis op terwijl mijn bodem aas geen kik gaf.

Ik vraag het me toch af waarom die dingen dan zo verdomd veel vis vangen....

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

29-12-2004 15:35

robert c,

bedankt!!!
zal het eens gaan probrem van de zomer....

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

29-12-2004 15:49

Geen probleem Robert G 8)

Laat me weten hoe het je afgaat!

Is trouwens ook een prima winter taktiek, vooral op diepe karperputten :wink:

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

29-12-2004 16:15

Raymond,

Ik heb sinds die DVD van Korda alleen nog maar met poppers gevist.. althans zeker 80%... en goed gevangen... ook op mega dressuurputten...

Rober C. ben jij echt geschrokken van die beelden van die DVD deel 1...?? Dat meen je toch niet.. zo schokkend was dat niet.. dat die witte lompe popper gemist wordt zegt totaal niks over het vissen met "normal" poppers...

Alles wat je op die DVD's moet je in de juiste context plaatsen en er je voordeel mee doen...
Poppers links laten liggen omdat het op een ondiep zeeltwater niet echt goed werkt (overdag dan) zegt niks over andere wateren...

Het water waar Geert vist, vist al 15 jaar het creme de la creme van de Belgische karpervisserij.. en ook hij vangt ze daar met poppers op zijn voerplekken... dressuur genoeg ook daar...

Ik vind het daarom erg moeilijk oordelen.. zorg in iedergeval als je twijfeld dat je 1 hengel met bodemaas vist.. vang je niks op je popper en alles op bodemaas dan kan je als nog die andere aanpassen!

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Ray Schra
Berichten: 1306
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00

29-12-2004 18:26

Bertil,

Praten we wel over dezelfde DVD? Ik bedoel State of the Underwater Carp 3, die 10 december uitgekomen is in Engeland. Waarschijnlijk hier nog niet verkrijgbaar. Dat vond ik schrikken geblazen, zeker als je merkt hoe snel een karper de tube in de gaten heeft.

Gr. Raymon
michael van de boom
Berichten: 112
Lid geworden op: 30-01-2004 19:17
Locatie: Didam
Contacteer:

23-05-2005 09:40

Nou dat moet iedereen maar voor zich zelf bepalen hoever ie het loodje van de haak afzet maar ik doe het loodje meestal gewoon onder het haakje als er misschien een siliconetub omheen zit dan meteen naar de siliconen.

mvg michael
laat je swingers maar swingen :-))
Plaats reactie