voerplek


Plaats reactie
niek van den broeke
Berichten: 8
Lid geworden op: 27-04-2005 13:52

19-05-2005 15:30

hey hallo,
over een paar weken, na de examens ben ik van plan om weer eens te gaan nachtvissen met 2 vrienden. Van ongeveer 12 uur smiddags tot 12 uur de andere dag..

nu de vraag:
we willen voerplekken gaan maken met duivenvoer,bolies en mais
ongeveer 3 dagen van de te voren.. we willen de derde dag gaan vissen.

Het is een hele grote plas waar veel met bolies word gevist.

hoeveel meotten we van elk gebruiken?
-duivenvoer
-bolies
-mais


ps: het mais uit de supermarkt..die in blik.. moet die ook nog gekookt worden?????
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

19-05-2005 18:16

Hey Niek,

Ik zou een aantal plekken maken waar vooral het duivenvoer en de mais overheerst. Dan zou ik daarbij wel een aantal boilies mengen, maar zeker niet te veel. En nu komt het, als je de derde dag gaat vissen zou ik zeker met een aantal van de hengels met MAIS gaan vissen, niet met de boilies. Aangezien er vooral met boilies wordt gevist (vaak met mais gevoerd), zien de karpers de MAIS en duivenvoer als minder gevaarlijk tov van de boilies die er tussen liggen. Ze zullen dus (waarschijnlijk) de mais met veel meer vertrouwen pakken en er dan later toch achter komen (te laat!) dat hier ook haken aanzitten! :)

Ik zou dus geen voerplekken maken met alleen mais of alleen boilies, maar alles samen mixen, misschien zelfs met nog wat hennep erbij.

Mvg, Koen
Gebruikersavatar
Niek Wijnen.
Berichten: 728
Lid geworden op: 15-08-2003 02:00
Locatie: Nijmegen

19-05-2005 21:06

Pffff en de platten dan?

Ik zou toch gauw aan 1 kilo mais en 1 kilo duivenvoer gaan denken...en tussen de 200 en 500 gram bollen per stek....

Lijkt me een minder goed plan om met mais te gaan vissen...- - - > groot water - - - - > grote platten. Wellicht heb je er ook al last van met boilie's. Wat de maat van de boilie's betreft lijkt me vanaf 20 mm een goede maat kan je een hoop gezeik met platten schelen in het holst van de nacht.

Good Luck


Niek
Catch them if you can...
marcel bertens
Berichten: 667
Lid geworden op: 12-04-2004 18:36
Locatie: den haag

19-05-2005 22:47

Niek Wijnen. schreef:Pffff en de platten dan?

Ik zou toch gauw aan 1 kilo mais en 1 kilo duivenvoer gaan denken...en tussen de 200 en 500 gram bollen per stek....

Lijkt me een minder goed plan om met mais te gaan vissen...- - - > groot water - - - - > grote platten. Wellicht heb je er ook al last van met boilie's. Wat de maat van de boilie's betreft lijkt me vanaf 20 mm een goede maat kan je een hoop gezeik met platten schelen in het holst van de nacht.

Good Luck


Niek

je gaat niet op cassien vissen hoor
3 kilo voer per stuk :D
als die jongens met ze 3en gaan vissen en 6 hengels dus dan moeten ze dr eige de nete slepen met al dat voer
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

20-05-2005 20:57

ik zou gaan voor 3blikken mais per stek en een 30/40tal boilies.
zo warm is het nu nog niet dus echt actief eten doet de karper ook nog niet.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Koen Septer
Berichten: 867
Lid geworden op: 09-05-2004 19:37
Contacteer:

20-05-2005 22:13

Niek Wijnen. schreef:Pffff en de platten dan?

Ik zou toch gauw aan 1 kilo mais en 1 kilo duivenvoer gaan denken...en tussen de 200 en 500 gram bollen per stek....

Lijkt me een minder goed plan om met mais te gaan vissen...- - - > groot water - - - - > grote platten. Wellicht heb je er ook al last van met boilie's. Wat de maat van de boilie's betreft lijkt me vanaf 20 mm een goede maat kan je een hoop gezeik met platten schelen in het holst van de nacht.

Good Luck


Niek


Hangt helemaal van het water af of de brasem de mais pakt of niet, ken zat wateren waar je met harde mais (waar ik het over heb) bijna altijd een karper te pakken hebt voor de platten, kwestie van proberen, want als de mais karper oplevert op een water waar veel met boilies gevist wordt volgen er vaak meer dan 1!

mvg, koen
Plaats reactie