Hoe beste karpervissen bij veel modder


Plaats reactie
Sven Roeterdink
Berichten: 1
Lid geworden op: 11-05-2002 02:00

11-05-2002 23:34

Hallo,

Sinds kort (sinds vanavond) ben ik weer gaan karpervissen,

ik vis hier in de buurt en is gewoon een vijver met veel bomen dr omheen en veel takken in water en erg veel modder,
ik heb dr nu wel 4 uur gezeten maar zelfs nog geen enkele keer beet gehad,

ik vis met tutti fruti bollies en gebruikte 13 gram lood maar ik had d8 dat me lood wel erg ver wegzakte want ik deed waarschijnlijk toch wel iets erg verkeerd :razz: dus is me lood te zwaar ? of moet ik in ondiepere stukken gaan vissen ik visde zon beetje in midden van vijver en als ik ophaalde zat het altijd vol me bladeren en die troep, als julliew willen graag wat tips geven :grin:

(en nog iets misschien dom maarre als je vist op karper moet je hele tijd op zelfde plek laten liggen ? of om de 5 / 10 min ophalen en andere plek gooien? en ik gebruikte eerder nog wel is korfjes met lokvoer is dat ook een goed idee ofniet)

Harstikke Bedankt,

Sven
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

12-05-2002 01:54

4 uren zonder karperaanbeet is zeer normaal hoor! Tenminste op een gemiddeld genomen circuitwater.

18 grams loodje is licht zat om uit de drek te blijven of het moet echt dunne bagger zijn. Karper aast van nature ook in de drek hoor: b.v. op zoek naar muggenlarven.( kleine, rode wormpjes waar dansvliegjes uitkomen)

Vissen op karper met voerkorf?
- "feederen op karper" noemen ze "the methode"( Engelse benaming ) & ze gebruiken dan meestal een voerveer om het grondvoer omheen te doen.
De haak wordt meestal in de voerbal "verstopt". Het werpgewicht van zo'n voerveerbal vraagt om vrij zware hengels...

- ook kun je feederen met een madenvoerkorf in combinatie dus met maden aan de haak. In parkvijvertjes met een overbezetting aan karper kan dat zomers zeer succesvol zijn.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Sybe Woelders
Berichten: 13
Lid geworden op: 08-07-2002 02:00
Locatie: nieuwerkerk aan den ijssel

17-07-2002 18:06

Probeer ook is met een pop up bolie te vissen. Dit is een onderlijk met een hair en daaraan doe je de bolie en die wil omhoog en zo komtie boven de modder. Als je op karper vist blif dan de heletijd op de zelfde plek liggen en voer ook op die plek met bolies mais en hennepzaaad bijvoorbeeld. je moet niet na 5 of 10 min. je hengel ophalen je moet wachten todat je een aanbeet hebt gehad of pas na een half uur je hengel op halen want op karper vissen is geduld hebben.

_________________


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sybe Woelders op 2002-07-17 18:08 ]</font>
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

19-07-2002 18:45

Ik vis de laatste tijd veel in echte modder. En ik kan je zeggen dat die karpers heus je aas wel vinden. Ik vis ook nog eens met bruine boilies in die modder en enkele boilies eromheen. En ik vang er goed mee.

Ik zou de lijn laten liggen tot een aanbeet en niet zoveel opnieuw ingooien. hiermee verjaag je ook schuwe karpers.

Groeten piotr
Bram Wulterkens
Berichten: 38
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00

20-07-2002 17:18

hoi sybe
Bram Wulterkens
Berichten: 38
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00

20-07-2002 17:20

hoi Sybe

pop up is ook niet alles
dan zakken al je voerbollies nog in de modder gewoon vissen als normaal. werkt nog het beste

groeten bram
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

21-07-2002 23:13

Je kan wel lichtere boilie's maken door er b.v. wat garnalenmeel in te doen....maar een karper vindt een boilie in de drek ook heus wel & ander gebruik je toch Indian Spice ofzo....die stinken & smaken na een dikke nacht in de prut nog naar Indian Spice !!!
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Marcel den Uijl
Berichten: 20
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

22-07-2002 20:03

zoek eens harde plekken op de bodem die zijn er vast wel...
en als het er rustig is vis eens langs de kanten, dat wil nog wel eens helpen.

t kan ook geen kwaad om eens iets langer dan 4 uur te blijven zitten en je aas te laten liggen... (niet doen als je aan de andere kant steeds vissen ziet dan verkeassen!!!)

groetjes Marcel
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

23-07-2002 12:07

Zachte plekken leveren vaak meer vis op...de boekjes kloppen in die zin niet dat je harde platen moet zoeken....als ze van nature azen in de drek waarom zou je dan op de harde platen (zonder van nature voedsel) gaan vissen? Een mosselbank is wat anders natuurlijk....
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

23-07-2002 15:41

Henri,

denk dat je het verkeerd formuleerd; Waar je teveel van hebt gaat tegen je werken geldt ook bij karpers, wanneer je een water met veel modder bevist kan juist een harde plaat uitkomst bieden doordat je je aas presenteerd op een 'opvallende plaats' waarbij je voer ook nog eens op smaak blijft en je niet in de bekende hooiberg zit te vissen, andersom kan een zachtemodder plek vis aantrekken op wateren waar de bodem veelal uit steen bestaat. Uitzonderingen daar gelaten alla Liez (LDB)

Ray
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

23-07-2002 17:07

Beste Sven,

Beste Sven,

Allereerst, 4 uur is heel heel heeeell erg kort om je oordeel al te vellen.

Ik zou sowieso gaan zoeke naar hardere plaatsen in het water. Deze zijn met een ‘lichte’ karperhengel al vrij makkelijk op te sporen. Gewoon aan het eind van de lijn een stuk lood van +- 40 gram bevestigen en ingooien. Dan zo langzaam inhalen dat je het lood over de bodem binnen trekt. Blijft je lijn wat zwaarder binnenhalen en staat de hengel gebogen dan zit je negen van de tien keer in een laag prut. Haalt ie begeven momnet wat lichter binnen en buigt ie wat minder dan kom je op wat hardere onder grond. Gaat ie schokken en tikken dan zit je op een zeer harde of kiezel onder grond.

Zo kun je die plas aftasten. Op een water bij mij in de buurt is dat ook zo. Ik kan je mede delen dat niet de meeste maar vaak wel de grootste karpers vanaf die prut stekken worden gevangen.

Dus oplossing twee: Je lood is echt licht genoeg, te licht misschien wel. Schuw gewoon niet om je onderlijn overdreven lang te maken. Gewoon even proberen.

Maar nogmaals 4 uur is niks, op een slechte dag waarbij de karper slecht aast ben je vaak ook op een cultuurput geheel kansloos!!

Groetjes Tim
kevin ferrmans
Berichten: 12
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

23-07-2002 17:11

Ik zou als ik jouw was eens fox high risers kopen. Dan pak je een lange onderlijn en dan zet je een high riser op je haak. dan krijg je een soort pop up maar die high riser lost langzaam op. Als die dan van je haak komt valt je boilie niet zo hard in de modder. dus met een beetje geluk valt je boilie niet in de modder maar erop. Zelf gebruik ik ze ook voor als ik ergens vis tussen veel wier.
Ik zou het maar eenst proberen!!!
Vang ze!!!!

gr. Kevin
Sjoerd Koster
Berichten: 142
Lid geworden op: 19-06-2002 02:00

24-07-2002 12:57

sven,

Het eerste wat ik zou doen is naar een plek opzoek gaan waar je (bijna) geen bladeren op je haak hebt zitten met het binnendraaien.
Karpers hebben totaal geen moeite met modderbodems je kan er gewoon "in" vissen maaaaaarrrr.... een plek waar bijna geen bladeren op de bodem voorkomen KAN inhouden dat daar de bodem wat vaker omgespit wordt door vis (hoeft niet per definitie karper te zijn!!!) omdat er misschien wel een berg muggelarven in de bodem zitten.

Als je op het water waar je vist op veel verschillende plekken last heb van bladeren op de bodem zal het juist bingo zijn als je een plek vind zonder deze bladeren!

Succes,
Sjoerd
Johan Scheepers
Berichten: 474
Lid geworden op: 25-06-2002 02:00

25-07-2002 11:48

Je kan ook gewoon een hark mee nemen en gaan harken :grin: Vaak genoeg gedaan op ondiep water.

Met geharkte groet

JoHaN
De zutter kjell
Berichten: 110
Lid geworden op: 18-07-2002 02:00
Locatie: denderhoutem

19-08-2002 08:51

Hallo,
neem pop-up en verzwaart uw lood.:eek:
kdz
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

19-08-2002 09:47

Heb je dat stuk gelezen van de Baets in de dunne lijn, die vangt ook gewoon karpers in de modder, terwijl de harde platen het niet goed deden. Ik heb ook vaker gewoon in de modder gevist en toch goed gevangen ... die karper vind je aas toch wel, want daar zal nog veel meer eetbaars liggen voor hem..

mvg
stefan
Ronald van Teeffelen
Berichten: 5
Lid geworden op: 16-08-2002 02:00
Locatie: Rotterdam

19-08-2002 14:17

ik heb het weekend op een hele moderige bodem gevist maar nix gevangen
maar ik denk dat het komt omdat ik niet genoeg gevoerd heb
maar dat water is vrijwel onbevist
met heel veel riet maar er word veel in gezwommen
heef imand nog tips voor me voor op dit water te vissen en wel wat te vangen
Cor Blokhof

19-08-2002 15:04

Als er veel riet staat moeten er ook wel harde plekken te vinden zijn bij het riet in de buurt
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

19-08-2002 18:46

Neem een Flippo, maak deze zwart, boor er een gaatje in en monteer deze op de lijn vlak boven het lood (zorg er wel voor dat dit je "safety" systeem niet beinvloed!). bij het ingooien zal het lood minder ver de bagger in gaan door het grotere oppervlak.

Dus nu snel allemaal de flippo map van je kleine broertje of zusje plunderen :grin:

Met groet,
Kiron
Plaats reactie