welke ingrediente voor boillie's


Plaats reactie
tim langenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-02-2005 13:39
Contacteer:

02-02-2005 13:48

hallo,

ik heb zo'n een pak 50-50 mix gekocht en ik wil graag
een mais smaak boillie maken ongeveer 1 kilo ofzo
maar ik wil niet al teduur uitzijn en wat moet ik er nog aan
toevoegen aan eieren en andere mixen maar het liefst wil ik
het gewoom mat een blikje mais doen.

alvas bedankt,
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

02-02-2005 15:06

Men neme een half blikje mais (ongeveer 150 gram) en gooit dit in een blender.Als het goed is krijg je een soort papje als eindresultaat. Bij dit papje gooi je vervolgens ongeveer 6 eieren.Of je zelf nog flavours wilt toevoegen weet ik niet.Maar zelf zou ik eerder voor iets anders zoals Ranja (Carvan Cevitam Tropical bijvoorbeeld) of Melasse hier aan toe voegen.Van de Ranja en Melasse zou je zomaar 40 ml erbij kunnen gooien.
En om er dan een bruikbare mix van te maken kan je er daarna je kg zakje 50/50 mix aan toevoegen. Maar waarschijnlijk zal het deeg te droog zijn.Gewoon een beetje water erbij dan.

Maar wat je echter ook kan doen is gewoon een boiliemix samenstellen uit voornamelijk maisprodukten. Hieronder eens een voorbeeld:

400 gram polenta (max. 1,50 per kg)
400 gram maismeel (max. 1,50 per kg)
200 gram tarwebloem (in de supermarkt voor nog geen 30 cent)
6 tot 8 eieren (60 tot 80 cent)

Nu heb je eigenlijk al een kaal begin.Wat je dan verder nog zou kunnen doen is kijken in de supermarkt voor een klein (20 tot 50 gram) busje kruiden.Hierbij zou je kunnen denken aan kaneel, knoflook, kerriepoeder of paprikapoeder. In totaal zou je dan echt niet zo duur uitkomen als een kg 50/50 mix.

Probeer het maar eens.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
tim langenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-02-2005 13:39
Contacteer:

02-02-2005 20:05

Bedankt Kevin,
voor die tip hij lijkt me heel bruikbaar

Tim
peter van zundert
Berichten: 30
Lid geworden op: 23-09-2004 10:33
Locatie: sint willebrord...nederland
Contacteer:

07-05-2005 18:33

Hoi Tim, Frank Avezaat heeft een heel uitgebreide ingredientenlijst gemaakt, deze lees je zo maar niet in 1 keer uit. Het is belangrijk te weten wat er in de ingredienten zit, Frank heeft dit onderwerp dan ook tot in de puntjes uitgewerkt. Op mijn vraag aan Frank of ik deze pagina mocht over nemen kreeg ik al snel een positief antwoord, waarvoor nog steeds mijn dank. Aan de registratie-teller op mijn site is dit een onderwerp dat nog steeds word gelezen, je moest eens weten hoeveel hits die pagina oplevert, Frank zijn werk word dus zeker gewaardeert, kijk op mijn site eens op de pagina carp-tackle en klik ingredienten aan, hoeveel tijd jij aan het lezen van dit onderwerp wilt besteden maak je zelf uit, ik kan alleen maar zeggen dat het een aanrader van de bovensteplank is.....mvg en tight-lines peter van zundert :roll:
karpervissen, uit gevoerd met grote passie en liefde voor de karper is dit een liefhebberij waar ik al vele jaren van geniet, en nog vele jaren hoop te beoefenen...
Plaats reactie