Uitvaren lijnen


Rudolf Grundmann
Berichten: 3
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Woerden

12-01-2005 16:14

Heb zelf slechte ervaringen met de hengel meenemen in de boot.
Met een harde zijwind kun je de lijn niet goed strak houden met als gevolg een enorme bocht in je lijn. Bij het strak draaien duurde dit dan erg lang voordat je lijn goed strak stond. Ook bleef de lijn onder water wel eens hangen of dreef met zijwind de struiken in.

Ik vouw zelf een spons om mijn lijn (Nylon) en stop deze in mijn startoog van mijn hengel. Vaar dan uit met mijn molen open, de lijn loopt dan wel strak mee net als op de baitrunner. Goedkope en werkende oplossing.

Met de baitrunner aan uitvaren geeft wel degelijk kinken, misschien niet na 1 keer maar wel als je regelmatig je aas uitroeid.

Heb geen ervaring met gevlochten lijnen.
Gebruikersavatar
rolf de jong
Berichten: 45
Lid geworden op: 19-07-2004 17:17
Locatie: noorden

16-01-2005 14:29

Hey wij deden altijd op de nieuwkoopse plassen de slip gewoon los want met de beugel open vliegt de lijn van je spoel en waait in een grote bocht.
je moet het aas gewoon rustig aan een strakke lijn laten zakken want als je het meteen los zou laten loop je het risico dat het door de spanning op de lijn een meter of 2 maximaal terug kan rollen.
als je het met een strakke lijn laat vieren dan ligt het altijd op de plaats die jij wilt.
ik hoop dat je er wat aan hebt.
rolf
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

16-01-2005 17:54

Rolf...

Heb je er ooit aan gedacht hoeveel kinken je krijgt in je lijn?
Tenzij je met gevlochten lijn vist, dan is er niet veel aan de hand, krijg je gigantische kinken in je lijn.,..
En met die wind, als je met zijn 2en in de boot gaat (of met elektromotor in je eentje) gewoon naar de plaats varen aas droppen hengel onder water en recht terug varen
Als je de rest van deze topic had gelezen had je het ook al gezien!


Bart