Tijdstippen


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 32
Lid geworden op: 27-07-2004 20:08
Locatie: Groningen

16-08-2004 14:10

Hallo medevissers,

Na eindelijk mijn set compleet te hebben, zodag voor het eerst aan het karpervissen geweest om 06.00uur. Na nog geen uur direct een run en de karper binnengehaald, 15 pond. Een vriend van mij had een half uur later een run, maar helaas verspeeld. Daarna was er helemaal geen actie meer.

Mijn vraag is of je meer kans hebt s,avonds of vroeg in de morgen, want na 08.00uur was er helemaal niets meer. En heeft het verspelen van een karper ook invloed op je plek.
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

16-08-2004 14:26

Peter,
Voor zover ik kan beoordelen is het tijdstip volkomen afhankelijk van het water en de stek die je bevist. Normaal gesproken zou je 's ochtends vroeg en 's avonds beter moeten kunnen vangen dan vol in de middag. Dit is echter slechts theorie. Klein voorbeeld; vorige week zondag wezen vissen van ca 0700 tot 1600. Het werd een bloedhete dag. Om 1400 na nog geen stoot te hebben gezien, dachten m'n maat en ik allebei hetzelfde; dit wordt niks meer. Prompt daarna een run en een mooie vis. Daarna nog twee runs, notabene op ongeveer het heetste van de dag. Het beste wat je kunt doen is zo veel mogelijk uitproberen en per water een conclusie trekken. Vis verspelen op je stek heeft naar mijn mening niet veel invloed, dan zou vis vangen ook invloed moeten hebben ...
Succes ermee!!
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

16-08-2004 14:51

Peter

Mijn ervaring is dat vis verspelen op je stek wel degelijk negatieve gevolgen heeft.
Een vis ervandaan trekken reageren ze heel anders op.

Zomaar een waarneming, is geen wet.

Vr.gr.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
frank stuiver
Berichten: 9
Lid geworden op: 13-08-2004 16:52
Locatie: den bosch
Contacteer:

16-08-2004 21:40

Beste Peter Venema,

Laat ik je even over mijn eigen ervaring vertellen wat betreft het vissen en de tijden.
IK denk dat wat Peter Feddes al zij een heel eind in de buurt komt van waarheid.Ik zelf heb vaak s'nachts gevangen van 01:00 tot 03:00, maar dat sluit natuurlijk niet uit dat je de rest van de nacht niets meer vangt.
Ook heb ik veel succes vroeg in de morgen van 06:00 tot ongeveer 08:00, maar ook dat wil denk ik niets zeggen,het zal ongetwijfeld aan het type water liggen en de temperatuur op dat moment.
Ik wil je wel een goede raad geven als je niet graag brasem in de vroege morgen vangt.
Voer dan zeker niet met mais op je stek, dat trekt in de ochtend zoveel brasems dat je er langzaamaan gek van gaat worden, (eigen ervaringen):). haha.

O ja, het verspelen van een vis op je stek heeft inderdaad grote gevolgen voor de rest van je sessie, meestal hoef je de uren erna geen run meer te verwachten,maar als je bijvoorbeeld 2 nachten daar zit te vissen dan heb je gewoon weer goeie kansen dat ze wel op je stek afkomen hoor.

vriendelijke groeten "the fish kisser''
the fish kisser!!!!!!!!!
Peter Feddes
Berichten: 163
Lid geworden op: 28-05-2004 11:34
Locatie: Oosterhout N.Br.

16-08-2004 21:49

Nog heel even over dat verspelen van de vis. Bij nader inzien blijkt mijn eerste antwoord niet exact te bevatten wat ik eigenlijk bedoel. Ik heb de vraag namelijk niet specifiek geïntrepreteerd als "het verspelen van de vis OP je stek", maar meer in het algemeen het verspelen van een vis, dus dat de vis al gehaakt is en bv. 50 meter van de stek af wordt verspeeld. Dit laatste heeft volgens mij geen effect op je stek. Verspeel je de vis echter meteen na het aanslaan, dus boven OP je stek, dan denk ik idd wel dat dat een negatief effect heeft ... in elk geval voor een aantal uur, zo is de afgelopen twee sessies gebleken. Helaas heb ik dit niet juist verwoord in mijn eerste antwoord. Niet dat dat wat uitmaakt, maar ik wilde het toch effe rechtbreien :lol:
Vr.gr.
Peter
hallo, ik ben een onderschrift-virus. kopiëer mij en zet me in je onderschrift, dank je!
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 32
Lid geworden op: 27-07-2004 20:08
Locatie: Groningen

24-08-2004 20:10

Bedankt voor de reacties. Nu heb ik nog een vraag hoe weet je of er karper in een bepaalde plas zit. Er is bij mij namelijk in de buurt een redelijke las waar vroeger veel gevist werd. Alleen door verwaarlozing is het riet dichtgegroeid. Momenteel zitten er geen vissers meer. Ik weet dat er genoeg voorn/brasem/snoek/baars enz zit. Maar ik weet niet of er karper zit. De plas ligt er zolang ik me herinneren kan. Ik mag er dan wel vanuit gaan dat er karper zit toch...
Gebruikersavatar
Pim Dijkgraaf
Berichten: 1182
Lid geworden op: 02-06-2004 16:48
Locatie: Lemmer, Fr
Contacteer:

24-08-2004 21:29

Beste Peter,

Ik ga vaak bij een water kjiken als het heel heet is, want zan zie je ze vaak zwemmen. Ook kattebrokken of stokbrood lokt ze dus kun je erachterkomen, maar wat denk ik nog het bester werkt is om te gaan pennen, en anders gewoon proberen!
Voer en vang!!!

I love BTW
Gebruikersavatar
Pim Kersten
Berichten: 165
Lid geworden op: 05-04-2004 17:01
Locatie: Duiven

03-09-2004 14:17

en als je nu 2 stekken op 20meter van elkaar hebt liggen en je verspeelt op de 1ste stek een vis metteen na de aanbeet heb je daar op die andere stek dan ook last van?
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-09-2004 14:42

Lijkt me niet
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

03-09-2004 15:28

Is vis nu al een tijd op het kanaal hier.

Ik krijg alleen aanbeten tussen 18:00 t/m 23:00 en dan valt het weer stil.
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

03-09-2004 16:00

Remon,

had ik dat maar, kon ik lekker in mijn eigen bed slapen elke nacht, en hoefde ik maar 4 a 5 uurtjes per keer te vissen.

Peter,

ik zou zeggen gewoon proberen, wat is er nou mooier dan dat je van een water niet weet of er karper zit te gaan zitten en dan uit het niets een run krijgen, en uiteindelijk een karper op het droge te hebben liggen, zou mij erg veel voldoening geven
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-09-2004 19:46

Pim,

Je moet eens de Nieuwe video/dvd van Korda bekijken. Prachtige onderwaterbeelden hoe de vissen reageren op rigs en aaspresentaties. Ook zie je hoe snel er weer activiteiten na een aanbeet op de stek zijn.

Bijzonder interessant vond ik het.

Bart

PS: deel twee is ook al verkrijgbaar. Voor de liefhebbers, verkrijgbaar via Carpstore.nl
Gebruikersavatar
Wesley Pieterse2
Berichten: 138
Lid geworden op: 05-05-2004 20:56
Locatie: Westervoort

04-09-2004 17:48

Ook bij door de ogen van de karper, 1 vis bijt, en schiet in een schrikreactie hard weg, de andere vissen blijven rustig op de stek rondscharrelen...
Dr@gonHeart michael

08-09-2004 18:23

Mijn ervaringen zijn dat ik het best snachts vang!
Tussen 12:00 en 04:00.
Maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik eigenlijk ook alleen nog maar in de nacht vis!
Jan Zwarthoed
Berichten: 355
Lid geworden op: 15-09-2003 02:00
Locatie: Volendam

10-09-2004 08:50

Bij mij komen de meeste runs tussen 12 en 3 en tussen 5 en 7 s'nachts. Maar wat later in het najaar willen ze vaak al vanaf 21.30 bijten en zijn de aas periodes veel langer.
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 190
Lid geworden op: 27-05-2004 16:42
Locatie: Betuwe

10-09-2004 15:15

hoi,



Maakt mij niet zoveel, ik ken zoveel verschillende wateren en vis gewoon heel gevarieerd.

Dus met warm weer kies ik een putje waar ze dan goed bijten en ga drijvend vissen, bij regen op en ander water met de pen, of wat voor combinatie dan ook...

Gaat niet altijd op natuurlijk, maar je verhoogd je vangkansen wel...

Succes...

Gr Hans
Gebruikersavatar
richard van der vliet
Berichten: 748
Lid geworden op: 11-10-2002 02:00
Locatie: Delfzijl

10-09-2004 20:11

ik denk dat het van water tot water verschilt, hier in de buurt zijn er wateren met bepaalde aastijden, maar ook wateren waar je dag en nacht door vangt, mij is wel opgevallen dat op grotere wateren de karpers wel meer op gezette tijden lijken te azen, maar de aastijden verschillen volgens mij ook van water tot water
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

22-09-2004 12:53

peter,

dat vraagje over die plas kan ik misschien wel beantwoorden, als je bereid bent te vertellen waar dat was......
LET OP !!! ik vraag geen stekinfo, maar probeer alleen te helpen... ik heb mijn wateren al gevonden dus mij zuk je er niet aantreffen en een stekkenpezer ben ik ook niet!! Zo dat moest eruit voor er mensen gaan zeiken Sorry voor degenen die dat niet zouden gaan doen!

groeten Bart

p.s. peter, als je het niet op het board wil zetten kun je me ook pbeeeeeeen :D
Michiel Stijntjes
Berichten: 55
Lid geworden op: 17-06-2003 02:00
Locatie: Rotterdam

06-09-2005 17:35

Mijn ervaring: Tussen 00.00 - 03.00 spitsuur daarna pas weer tussen 5.30 - 7.00
Afgelopen nacht nog: 00.30 eerste run, 01.30 2e run, 02.30 3e run.
Tot 7.00u daarna niets meer!
Je verwacht heel wat, maar op de een of andere manier voel je ook zelf dat het gewoon afgelopen is.
Persoonlijk denk ik wel dat het met het weer te maken heeft, zo valt mij op dat als ik als enige gek besluit in stromende regen te gaan vissen (overdag of s avonds) en ik heb vrij snel de eerste run, dat de vissen dan blijven komen.
Na een zonnige dag waarin veel karpers voornamelijk aan de oppervlakte zwemmen is het logisch dat er rond een uur of 00.00 wanneer het afkoelt pas volop op de bodem geaasd wordt, dat vaak in een spitsuur resulteert, althans...in mijn ervaringen.
Plaats reactie