langere sessies


Plaats reactie
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

01-07-2004 22:39

ik wil deze zomer is een keer wat langere karper sessie maken van een dag of 5 is dat mogelijk op 1 plek of is er kans dat je na een paar dagen niet meer vangt door een of andere reden kan iemand vertellen wat makkelijk is om te weten over lange sessies
a.v.b Raymond
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

02-07-2004 17:12

Dat hangt inderdaad van het water af waar je vissen wilt. Op afgesloten zandputten/meren kan de vis niet weg en komen ze vanzelf wel langs. Er vanuit gaande dat je op een plek zit te vissen waar vis komt. Er zijn altijd nog plekken waar helemaal nooit vis komt.
Misschien is het een idee om om na een dag of wat te verkassen. Als je op een goed bezet water zit dan zul je denken dat er altijd wel ergens vis moet zitten. Zoek dan plekken uit waarvan je weet dat er vis is gevangen en waar je misschien zelf ervaring mee hebt. Hou ondertijd de boel goed in de gaten, springen enzo, en hou bijvoorbeeld 24 uur vissen op 1 stek aan. Krijg je in die 24 uur geen beet dan verkassen naar elders waar je vis hebt gezien.

Op kanalen de typische karperstekken uitzoeken. Meerpalen, inhammen uitmondingen van andere wateren enz. En dan ook bijvoorbeeld een 24 uur aanhouden.

Krijg je wel beet, dan nog 24 uur blijven.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

02-07-2004 17:36

Hoi Raymond,

langere sessies zou ik niet plannen op één en dezelfde stek, zou toch echt verwisselen van stek, of de stek nu vis opleverd of niet ik zou toch weer gaan verkassen. Helemaal natuurlijk als je die nacht geen runs hebt gehad....

Voer een weekkie een aantal stekken waar je karper gezien hebt of ze er verwacht en vis deze in een aantal sessie af. Dit is wat mij betreft een zeer effectieve visserij.

Groet Mike.
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

04-07-2004 14:46

Bij 'mijn' water is het zo dat je de eerste nacht, en meestal de 2e nacht ook nog wel goed vangt, daarna loopt het echt bergafwaarts.
Beter vis je 1 of 2 dagen (evt. nachten) op 1 plek, en daarna verkas je.
Probeer zoveel mogelijk met toplood te vissen, dit helpt bij mij goed.
(geen lijnen in het water waaraan de vis zich stoort).
Geef je stekken wat rust, en varieer.

Groeten, Marcel.
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

06-07-2004 00:40

ik vis op een zandput dat ee uit ziet als een 8 en elke ronding heeft een groote van 200 bij 350 meter en het is er 18m. diep en er zit een bestand van rond de 200 karpers.ik kan er helaas geen voer plekken maken ik kan max. 3dagen voeren voordat er iemand op me stek zit. en ik vang s'nachts vrij wel nooit het begint meestal rond een uur of 4.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

06-07-2004 01:38

gewoon 3 dagen op de minst voor de hand liggende stek gaan voeren en tijdens het vissen na elke vis een handje aas bij werpen.
dat je snats niet veel vangt ligt helemaal aant water, als ze sn8ts niet azen zul je ze ook niet vangen.

het is een kwestie van uitproberen en testen.
de aanhouder wint vanzelf een keer. :wink:

mit grunningse groet'n,
Tim :D
Groet'n,
Tim
jan van kranenburg

19-07-2004 01:31

Er is veel veranderd!
Vroeger, zo'n 30 a 40 jaar geleden, ging ik altijd vissen zonder voorafgaande voercampagnes. Meerdaagse sessies? Nooit van gehoord!
Nachten? Hooguit tot diep in de avond.

Alleen "instant", zoals 't nu heet. Dat woord was vroeger "onbekend".

Als ik na een paar uur nog geen beet had, dan verkassen, en opnieuw beginnen.

En dat leverde veel vis op.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik bij voorkeur polderwaters beviste.

"Pennen" in de polders, en freelinen op plassen, en/ of groter water.

Met dat feelinen heb ik o.a. in de nu veel genoemde "Rottemeren", vrijwel altijd goede vangsten geboekt; polders gaven hetzelde resultaat.

Voor zover ik dat kan inschatten, is er nu een wezenlijke verandering.

Wat ik destijds "succes" noemde, telt niet meer. "Pondenstrijd" lijkt belangrijker te zijn geworden. Dressuur speelt een grote rol.

Meer vissers; "slimmere" karpers?

Zou 't niet weten. De schaarse keren dat ik in 't afgelopen jaar instaat was te vissen, hebben in ieder geval mijn alt-modische gvoel niet veranderd.

Het kan nog steeds!!

mvg

Jan
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

19-07-2004 16:58

Jan,

Ik ben van mening dat je op de nu o zo bekende wateren met jouw "alt-modische" wijze van vissen misschien wel menig maal beter kan scoren dan de vissers die deze techniek cq. gedachtengang niet beheersen.

De vis is niet veranderd, hoogstens de manier waarop we erop vissen ! ;)

Mvg,

MC
Plaats reactie