vraag je tijgernoten (heb zoekfunctie al gebruikt)


Plaats reactie
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

08-06-2004 20:18

Medevissers,

Ik zit met het volgende. Ik heb tijgers laten weken (momenteel 2 dagen) en ik wil ze dadelijk gaan koken. Nu is tijdens het weken al een soort laagje over het water heen gekomen en weet niet echt of dit wel goed is tijdens het weken???? :roll:
Zo ja moet ik ze tevens in dit vocht koken. Sorry hoor dat ik voor sommige mensen zo'n stomme vraag stel maar ik probeer ook alles na 3 jaar weer op te pakken :-? :wink:
Ik kan me namelijk heugen dat dit laagje pas ontstond na het koken :roll:


Bij voorbaat dank

Gr. Peter
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Aart Appel

08-06-2004 20:55

Tijgers kun je denk ik beter braden in croma.

Serieus antwoord: Met dit warme weer gaan gisting en schimmel procedures wat sneller. Gevolg: laagje op het water, maakt de karper geen steek uit.
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

08-06-2004 21:19

Mooi! Ik ga ze ook gewoon koken en ik zie wel of ze vangen. Is het niet nodig het water te verversen alvorens te koken?

Gr. Peter
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Gebruikersavatar
sjors hooijen
Berichten: 251
Lid geworden op: 04-04-2004 20:41
Locatie: brabant

10-06-2004 11:16

eej peter,

tijgers in croma braden is denk wel het stomste wat je kunt doen. (sonde van de croma en van de tijgers en van de vistijd die je aan het water zit)

je kunt ze beter 24 uur laten weken en dan 30 min koken en dan een paar dagen weg zetten dan heb je de beste tijgers die er maar zijn. let er wel op dat je als je in de winkel je tijgers gaat halen dat je de onderste zak pakt die zijn meestal het verst want elke winkelier legt de nieuwere tijgers meestal onderaan de stapel.

veel succes nog sjorske :wink:
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

10-06-2004 12:41

Tijgernoten in Croma smaken zekers wel! :lol:

Meestal onstaat er zo'n olie laagje na het koken maar zoals Aart al zegt dat het gisten sneller gaat met het warmere weer als je ze alleen al weekt van tevoren!
In principe maakt dit niets uit maar ik spoel ze wel altijd af alvorens ik ze kook ivm de bestrijdingsmiddelen die op de plantage worden gebruikt! :wink:
Na het koken laat ik ze het liefst zo'n week staan in het kookvocht zodat je een plakkerige en olieachtige slijmlaag op de nootjes krijgt die de karper weer aanlokt op afstand omdat olie opstijgt in het water wat de hoozwemmende karpers aantrekt. :wink:

Eet smakelijk,
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

10-06-2004 14:21

Hahahaha *lol* :lol:

Het is gelukt hoor heren. Ik schaam me kapot man :oops:

Ik probeer na 3 jaar mijn karpervissen weer op te pakken. Die dingen hoor je niet te vergeten :oops:

Ze ruiken momenteel goed :lol:

Ik ben alleen niet gewend dat tijdens het weken al een laag op het water komt te staan. We zien wel of ze vangen dit weekend (mijn eerste keer vissen dit jaar en zelfs na 3 jaar :oops: )

Wish me luck I need it :wink:
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Joris Janssens
Berichten: 122
Lid geworden op: 05-02-2004 00:11

10-06-2004 22:22

[quote="sjors hooijen"]eej peter,

je kunt ze beter 24 uur laten weken

[/quote]

Ik heb laatst de tijgers een keer gewogen nadat ik ze 24 uur had geweekt, vervolgens heb ik ze nog eens 24 uur laten weken en dan zie je dat de tijgers duidelijk nog een stukje uitzetten in die 2e 24 uur. M.i. kan je ze dan ook beter 48 uur weken.
Gebruikersavatar
Peter Buijsman
Berichten: 137
Lid geworden op: 26-05-2004 10:07
Locatie: Ridderkerk

14-06-2004 12:21

Ik heb ze 48 uur laten weken en ik heb mijn vissies wel gevangen. Om precies te zijn 3 stuks op 11 en 12 juni (12, 17 en 23 pond schuppies). Beetje gisting tijdens het weken kan dus ook helemaal geen kwaad want ze vangen perfect :lol:

Ik heb mijn lol weer beleefd na 3 jaren niet vissen 8) :lol: (en de smaak weer te pakken uiteraard!!!!)
Wie haar string te laat laat zakken, zal in 2 helften kakken ;-)
Gebruikersavatar
Dave Pein
Berichten: 66
Lid geworden op: 28-06-2004 16:54
Locatie: Rotterdam

28-06-2004 23:14

gelukkig maar peter welke park ooster of gorze :)... kasteel.. hehe... maak niet uit geintje... hey veel geluk met die tijgertjes, kijk uit dat ze je niet in je handje bijten ( liever zuigen lol ) hey groetjes !!
Plaats reactie