duivenvoer


Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

24-04-2004 10:34

Hoi martijn,

ben het niet helemaal met je eens.....zul maar zegge niet alles geloven wat ze zeggen.

Als je mais weekt voor een periode van zo'n 24 uur zullen ze echt niet meer opzwellen!!!

Dit is anders wellicht bij 12 uur, maar in de regelmaat is bij mais 24 uur zonder koken best te doen. Dit geld echter niet voor tijger (gewoon altijd koken) en pinda's en duivenvoer natuurlijk

Pinda's en tijgers moet je gewoon koken, duivenvoer is niet nodig, maar laat het wel 48 uur staan totdat er van die belletjes op staan. Het zal echt niet meer opzwellen nu.

Maar wel minimaal 48 uur voor de duivenvoer, anders is de kans op opzwellen nog reeds groot aanwezig!!!
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
marthijn van der wal
Berichten: 78
Lid geworden op: 18-01-2004 14:39
Locatie: zaltbommel

26-04-2004 13:06

he jongens,

de mais word wel zuur dan, en dat is ook niet echt bevordelijk heb ik me weleens laten zeggen maar ja ik kook het in ieder geval altijd dat vind ik toch beter dan is de mais ook wat zachter.
wees slim word lid van de KSN
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

03-05-2004 21:04

als ik me mais 24uur laat weken zijn ze nog lang niet op hun grootst als ik ze dan nog een half uur heb gekookt dan zijn ze nog een heel stuk grooter geworden
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...