Nachtvissen


Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

18-03-2004 18:18

hee,
Ik ga regelmatig nachtvissen maar als ik ga vissen moet er een ouder iemand mee, ik ben 15 en hoe doen jullie dit? :lol: :lol:
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

18-03-2004 18:29

ik doe het op deze manier:

eerst zeg ik tegen mijn ouders dat ik bv zaterdagnacht ga vissen. vervolgens zeur ik net zo lang door tot het mag. met het doorzeuren kan je het beste een paar argumenten opnoemen dat je met zijn 3en gaat bv en dat het wel veilig is. dat je dicht in de buurt gaat nachten en je een telefoon bij je hebt. en dat je in een veilige buurt zit.

gewoon doorzeuren tot het mag. :P maak je ouders gek!!!!!!

bij mij werkt het altijd, zolang het op school goed gaat.

suc6



(hoop niet dat ik nu boze ouders op mijn dak krijg) :oops:
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

18-03-2004 18:36

jah en als het op school nou heel slecht gaat!!! haha
Gebruikersavatar
Simon van Vegchel
Berichten: 427
Lid geworden op: 10-03-2004 14:43
Locatie: Eindhoven

18-03-2004 18:37

Hehe ik ga zelf bijna nooit nachtvissen, simpelweg omdat ik er dan nog veel te veel voor moet aanschaffen... denk bijv aan tent/overwrap, strecher, hoofdlamp, sounderboxje enz. Ik vis meestal gewoon van 8 sochtends tot half 11 savonds, of iets eerder weg savonds, en dat gaat ook goed, zeker op de wateren waar ik vis azen de vissen veel overdag. Eigenlijk zijn nachtjes dus niet nodig. Ook vinden mijn ouders me te jong want ik ben pas 14... :D
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

18-03-2004 18:39

NJa het gaat niet om het matriaal dat heb ik allemaal wel!! en nachtvissen is gwoon donders mooi!! Mahja.. als je anderhalfe week voert en je mag niet nacht visse word je niet blij van zal ik je vertelle ok als je dan nog in de avonduren voert ook nog!! :cry:
robin nieuwhof
Berichten: 488
Lid geworden op: 11-01-2003 01:00
Locatie: krimpen aan den ijssel

18-03-2004 18:50

als het op school niet goed gaat dan ben ik meestal zelf al zo verstandig om het maar niet te vragen. dan moet je gewoon even iets aan je school doen. ikheb er zelf ook problemen mee hoor zoals je ziet. ik heb morgen weer een examen en waar zit ik ........ carpboard!!!!!!hahahaha
prioriteiten stellen noemen mijn ouders dat iedere avond als het onderwerp vissen valt. ik ben er gelukkig over een kleine 9 weken vanaf :P

jou wens ik de komende jaren veel sterkte met het zuur maken van je ouders 8)
Simon Hogenkamp
Berichten: 220
Lid geworden op: 02-06-2003 02:00

18-03-2004 18:51

Jah ik niet ik moet nog een aantal JAREN....
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

18-03-2004 22:20

tjah ik heb toen die tijd een leeftijd met me paps en mams afgeproken, ik mocht ook pas nachtvissen toen ik 16 was :S en heb dus ook tot die tijd niet nachtgevist ;)
maar waarom moet je een nacht gaan ? De ochtend uren kunnen ook heel productief zijn :) dat waren ze voor mij altijd wel. Of ga smorgens en zeg dat je om 7 uur gaat en peer um snel om 4 uur snachts :) heb je toch ook nachtgevist ? merken ze geen ruk van want ze zouden waarschijnlijk toch wel liggen te maffen ?

of voer ze dronken dan mag je heel snel dingen hahahaha

of laat je pa een keer een nachtje meegaan, dan kan hij je mams ervan overtuigen dat het niet gevaarlijk is aan de waterkant hahaha


succes :lol:

mvg marco
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

20-03-2004 23:07

Jah ik had hetzelfde vorig jaar toen ik voor het eerst ging nacht vissen eerst deden me ouders heel moeilijk maar gwoon ze een beetje gerust stellen en bijv als je zaterdag gaat nachtvissen donderdags al zegge dat je je huiswerk gaat maken ik zat eigenlijk gewoon me spiekbriefjes te maken :P en daarna gaat het steeds makkelijker en kan je ook wat verder gaan en wat betreft de spullen de eerste keer had ik en me maat enkelt een tent mee en voor de rest gwoon de spullen die je noormaal ook mee neemt en nu mag k gewoon overal vissen... maar het licht natuurlijk ook wel wat aan je ouders mijn ouders zijn nooit zo heel moeilijk
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

21-03-2004 08:50

Ik heb hetg eluk gehad dat m'n vader altijd meeging in het begin. Op eze manier wisten m'n ouders precies waar ik zat te vissen en hoe "veilig"het op die plekken was, dus ik mocht ook al vrij snel alleen met vrienden nachten
Als je er maar vertrouwen in hebt.
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

21-03-2004 09:40

zeg altijd paar dagen van te voren dat ik er niet ben met het eten :lol: dan is het wel duidelijk, nog eeen voordeel vertel niet dat er bijvoorbeeld een drugsdeal achter je plaats gevonden heb.


een keer meegemaakt
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Gebruikersavatar
gerrit schippers
Berichten: 925
Lid geworden op: 15-01-2004 19:28
Locatie: Enschede

21-03-2004 12:19

Hey ik ben nog maar 14 jaar en mag van me ouders gewoon gaan nacht vissen als het niet te slecht weer word en ga ook altijd alleen.
mvg Gerrit Schippers
Weet je wat T'is Meer Water dan Vis....
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

21-03-2004 12:26

Ik ga altijd huilen :cry:
hahaha nee hoor dan ga ik gewoon doorzeuren en dan mag het meestal nog steeds niet en dan zorg dat er wel iemand mee gaat :wink:
Gebruikersavatar
Bart Smol
Berichten: 438
Lid geworden op: 09-01-2002 01:00

21-03-2004 16:04

ik mocht pas op mijn 17e alleen gaan nachtvissen maar daarvoor had ik altijd het geluk dat ik een vismaat heb die een heel stuk ouder als mij is
dus mocht het wel als hij meeging en gelukig was hij er ook aan verslaafd :D
Jens Konst
Berichten: 77
Lid geworden op: 03-02-2004 20:40
Locatie: Mijdrecht

21-03-2004 21:23

Dan heb ik het nog best wel goed, want ik vis met een vriend van 20 maar ook zonder hem mag ik vissen. (nachten hebben we het over)

Groetjes Jens
geert vangils
Berichten: 105
Lid geworden op: 01-05-2004 21:08
Locatie: weelde (belgie)
Contacteer:

01-05-2004 22:07

bwah alleen nachten heb ik geen behoefte aan
maar ik ga met mijn vismaat van veertien nachten volgende zomer
gewoon zeggen dag je in de buurt van het huis van je vismaat bent ofzo
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

02-05-2004 11:20

als het slecht op school gaat neem je je school spullen toch gewoon mee naar het vissen. Je hebt tijd zat om je huiswerk te maken. Als jij je ouders laat zien dat je inderdaad je huiswerk gedaan hebt tijdens het vissen zullen ze er misschien minder moeite mee hebben.
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

02-05-2004 15:23

[quote="Simon Hogenkamp"]NJa het gaat niet om het matriaal dat heb ik allemaal wel!! en nachtvissen is gwoon donders mooi!! Mahja.. als je anderhalfe week voert en je mag niet nacht visse word je niet blij van zal ik je vertelle ok als je dan nog in de avonduren voert ook nog!! :cry:[/quote]


Simon,

Als je anderhalve week gevoerd hebt dan moet je ze op de dag net zo makkelijk kunnen vangen als in de nacht. Dat karpers alleen maar 's nachts te vangen zijn is natuurlijk een fabeltje. Op een water waar bijna alleen maar overdags gevist wordt zul je ze waarschijnlijk beter in de nacht vangen en op een water bijna alleen maar 's nachts gevist wordt zul je ze dan waarschijnlijk weer beter op de dag vangen. Heeft puur te maken met de tijden van de hengeldruk, als de karpers veel in de nacht gevangen worden zullen ze op den duur niet meer azen in de nacht, puur omdat ze dit als niet veilig beschouwen. Werkt ook zo op bepaalde stekken, bepaalde afstanden, bepaalde aassoorten, etc. Maar goed, daar kun je wel een boek over schrijven. Herkennigspunten van........

Groet,
Bart
RoBerT Knijnenburg
Berichten: 114
Lid geworden op: 27-03-2004 18:28

02-05-2004 17:20

Ik snap die ouders niet wrrm mag je pas n8 als je 16 bent.... :-? :-?
alsof een moordenaar je dan wel met rust laat...
als je gewoon met een stuk of 4 vrienden gaat in een woonwijk kan er tog niks gebeuren...!?!?!? (k ben ook pas 14 )
ik mag tot 12 uur s'avonds en van 5 uur s'ochtends , dus als er iemand met kwade bedoelingen is loopt die tussen 12 en 5 uur rond :-? :-? ??

RAAR VOLK DIE OUDERS ZE DENKEN DAT JE 8 BLIJFT.. :-? !!!!?!?!?!?
siemons jelle
Berichten: 38
Lid geworden op: 01-02-2004 21:04
Locatie: essen
Contacteer:

03-05-2004 18:31

als het op school slecht gaat moet je gewoon lekker je boeken meenemen :P doe ik ook altijd,als ik dan na een uurtje in men tent ga ligge pak ik men boeken er maar bij en ff lere :oops: maar ja als het moet gebeuren doe ik dat wel,maar ik weet niet of jij het volhoud dan :wink: mzzl
Get the spirit Not the fame
jannick werckx
Berichten: 257
Lid geworden op: 02-11-2003 01:00
Locatie: Neerpelt

04-05-2004 12:32

Simon Hogenkamp schreef:NJa het gaat niet om het matriaal dat heb ik allemaal wel!! en nachtvissen is gwoon donders mooi!! Mahja.. als je anderhalfe week voert en je mag niet nacht visse word je niet blij van zal ik je vertelle ok als je dan nog in de avonduren voert ook nog!!



Simon,

Als je anderhalve week gevoerd hebt dan moet je ze op de dag net zo makkelijk kunnen vangen als in de nacht. Dat karpers alleen maar 's nachts te vangen zijn is natuurlijk een fabeltje. Op een water waar bijna alleen maar overdags gevist wordt zul je ze waarschijnlijk beter in de nacht vangen en op een water bijna alleen maar 's nachts gevist wordt zul je ze dan waarschijnlijk weer beter op de dag vangen. Heeft puur te maken met de tijden van de hengeldruk, als de karpers veel in de nacht gevangen worden zullen ze op den duur niet meer azen in de nacht, puur omdat ze dit als niet veilig beschouwen. Werkt ook zo op bepaalde stekken, bepaalde afstanden, bepaalde aassoorten, etc. Maar goed, daar kun je wel een boek over schrijven. Herkennigspunten van........

Groet,
Bart


het is natuurlijk wel een feit dat er tijdens de warmere dagen snachts meer zuurstof int water zit dan overdag , omdat het water dan snachts toch wel wat afkoelt ...
en dan is het logisch dat de karper meer snachts gaat azen !
denk daar maar eens over na bart :wink:
en om ff op de topic te reageren ....
ik word 16 dit jaar en ga met mijn vismaat van 14 vissen .
en alsk blijf zagen en een paar klusjes opknap ofzo , dan magk meestal wel gaan hoor :lol:

MVG,
jannick
oenick oenema
Berichten: 12
Lid geworden op: 28-04-2004 11:58
Locatie: Swifterbant

12-05-2004 21:05

[quote="Simon van Vegchel"]Hehe ik ga zelf bijna nooit nachtvissen, simpelweg omdat ik er dan nog veel te veel voor moet aanschaffen... denk bijv aan tent/overwrap, strecher, hoofdlamp, sounderboxje enz. Ik vis meestal gewoon van 8 sochtends tot half 11 savonds, of iets eerder weg savonds, en dat gaat ook goed, zeker op de wateren waar ik vis azen de vissen veel overdag. Eigenlijk zijn nachtjes dus niet nodig. Ook vinden mijn ouders me te jong want ik ben pas 14... :D[/quote]

Waar heb jij met nachtvissen een sounderbox voor nodig of een stretcher.....? Beetje karpervisser heeft dit niet nodig. En een simpel tentje voldoet ook prima hoor! En een hoofdlamp, ooit een zaklamp vastgehouen of tussen je benen...... Werkt uiterst goed ik kan het weten......
sander van der meer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08-05-2004 19:00

16-05-2004 11:33

ik ga meestal met mijn broer en nog een vismaat mee (nachtvissen staat momenteel op een laag pitje) en dan vinden mijn ouders het wel goed.

Kosten vallen trouwens wel mee, wij gebruiken geboon koepeltentjes en die voldoen ons prima.

sounderboxen kunnen handig zijn maar meestal geeft je pieper genoeg geluid om direct naast je rodpot te staan :P
Gee Man
Berichten: 4
Lid geworden op: 06-06-2004 15:48

06-06-2004 15:57

Ik ben 13 en mocht vorig jaar ook al nachtvissen met leeftijdgenoten.. :D:D maar in me 1tje mag het niet wil ik overigens ook niet.. ik mag ook als het weeer slecht is.. maar dan willik niet wnat ik heb 1 keer een stormsessie gehad,, was me slaapzak helemaal natgeregend.. :(:(
Gebruikersavatar
Diego van den Hurk
Berichten: 187
Lid geworden op: 06-04-2004 19:42
Locatie: Lommel (België)

08-06-2004 20:17

Euhm even een vraagje.
Als je gaat nachten en je hebt een bieper en een swinger (en voor hem in te zetten nat.) en je hebt slaapmogelijkheden gaat dit dan of moet je een sounderbox hebben????? ???
Nature,something beautyfull, so don't mess with it.
Pr.:30 pond so far