voerplek maken???


Plaats reactie
Gert-Jan Doornekamp
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-03-2004 21:22
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

13-03-2004 21:43

:D Hallo allemaal,

Ik wil volgende week zondag 20/03 gaan vissen op karper, is het handig om alvast voerplekken aan te maken, en zo ja waarmee? Ik wil van 08.30 tot 13.00 uur gaan vissen is dit een beetje een goede tijd of is een andere tijd beter?

met vriendelijke visgroeten

Gert-Jan Doornekamp
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-03-2004 21:55

Ik zou zeker een voerplek aanmaken, maar zeker niet teveel voeren. Gewoon elke dag een paar handjes boilies voeren, of ander aas naar keuze natuurlijk.

Wat ook nog wel eens zeer goed kan uitpakken is het enkel voeren en vissen met kleine pellets, elke dag een halve kilo per stek voeren en dan met zogenaamde neppellets, verkrijgbaar in de betere hengelsportzaken, aan de hair vissen. Vooral tijdens dagsessies kan dit zeer lonend zijn. Enige nadeel is de witvisgevoeligheid maar dat is tijdens de daguurtjes nog wel te doen.

Mocht je met boilies gaan voeren dan zou ik zo'n 50 boilies per stek per dag voeren.

Ik zou beide toepassen, twee verschillende aassoorten, twee verschillende stekken en om het af te maken zou ik de pellets in combinatie met een schuifloodmontage vissen en de boilies met een vastloodmontage. Zo heb je in ieder geval meer kans op karper.

Groet,
Bart
Gert-Jan Doornekamp
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-03-2004 21:22
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

13-03-2004 22:05

:D Tnx Bart,

Ik was van plan om met duivenvoer of te voeren, ik weet niet of dat iets is? Ik weet niet wat de karpers na hun overwintering het liefste hebben? Ik ga van de week naar carpscabin te B'huizen dus ik zal ook van die pellets en voerboilies kopen, en natuurlijk nog veel meer moois:wink: want ik ben pas begonnen en heb m'n spullen nog niet compleet. Ik hoop wel wat te vangen, we hebben vorige maand nog 15 schub en een spiegel uitgezet ik hoop dat die al gevangen willen worden.

Gert-Jan 8)
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

13-03-2004 22:16

Gert-Jan,

Trouvitpellets kan ik je aanraden. Vraag in ieder geval aan de winkelier om zo genoemde fast relase pellets, dit ivm de koude watertemperatuur. De overige vette en olieachtige pellets zou ik voorlopig nog niet gebruiken, daarnaast zijn deze ook vaak een stuk duurder! Zonde van je geld dus.

Duivenvoer is eigenlijk altijd wel te gebruiken maar ik zou er zeker boilies bijvoeren. Indien mogelijk zou ik vriezerbaits kopen en geen ready-mades. Het verschil tussen de freezers en ready-mades is aanzienlijk hoog, dit heeft het verleden inmiddels meer dan bewezen.

Wat ook een echte killer kan zijn op een bedje van duivenvoer is een pier als haakaas! Kortom, veel verschillende aassoorten meenemen en elk uur zonder beet wat anders proberen.

Groet,
Bart
Gebruikersavatar
jan metselaar
Berichten: 89
Lid geworden op: 06-09-2003 02:00
Locatie: gouda

14-03-2004 12:10

Beste Gert Jan


Voeren met duivenvoer is een goede zet.
Ik neem aan dat je met boilie,s als haakaas gaat vissen.
Dan zou ik ook boilie bij voeren,
Met pellets heb ik geen ervaring, Maar ga dit zelf uit proberen.


Veel geluk
Jan Metselaar
Een dag niet gevist, is zeker niks gevangen.
Gert-Jan Doornekamp
Berichten: 14
Lid geworden op: 13-03-2004 21:22
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

14-03-2004 19:49

:D Ha die Jan,

Ik ga inderdaad met boilies aan de gang, maar ik neem ook mais en wormen mee. Ik lees in je profiel dat je penvissen graag doet. Dit wil ik binnenkort ook gaan doen, ik wil met m'n fiets de polder in en dan maar kijken of ik ergens mijn slag kan slaan. Ik heb weinig ervaring met penvissen, heb je nog tips, zoals wat voor plekken moet je zijn en wat voor aas is het beste en maak je ook voerplekken of stroop je gewoon wat stekken af, en wanneer kun je ermee beginnen nu of als het water warmer is? Ik heb overigens nog nooit een karper in het wild gevangen alleen maar in de karperput van mijn vereniging, dus je zult begrijpen dat ik niet kan wachten om weer aan de gang te gaan. Ik ben nog maar 1 jaar bezig met karper vissen dus ik weet er nog weinig van.

Groet Gert-Jan 8)
patrick de GRoot
Berichten: 352
Lid geworden op: 31-10-2002 01:00
Locatie: leidschendam

14-03-2004 20:40

gert jan , het is nu wel de tijd op naar carps te gaan voor je
op alles in het ass. krijg je 25 % kassakorting en de pellets zijn nu extra in de aanbieding
dus lekker in slaan
succes patje
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

18-04-2004 13:24

hallo,

ik zou ook een voerplek maken als ik jou was ik zou er een paar maken als ik jou was.
je kan dat met het volgende doen:
-mais (gewoon bliktje uit de winkel)
-hondenbrokken (frolic die gekleurde van de dierenwinkel)
-aardappels (gewoon koken of koken in water met bruine suiker en stroop is ook een topper!)
-kaas (jonge belegen uit de winkel)
dit gewoon mixen en dan elke dag paar handen per stek voeren!

ik hoop dat je er wat aan hebt

groetjes robbin
FCG, Trots van het Noorden!
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

11-05-2004 22:24

Beste Gert-jan,

Heel leuk allemaal, maar ik zou graag nadere uitleg willen over "Ik hoop wel wat te vangen, we hebben vorige maand nog 15 schub en een spiegel uitgezet ik hoop dat die al gevangen willen worden" uitgezet ? wat bedoel je? je hebt tog geen vissen overgeplaats of iets dergelijks?

als je tips wil over voerplekken, PB me maar...
Gebruikersavatar
pieter buist
Berichten: 101
Lid geworden op: 04-05-2004 12:29
Locatie: zoetermeer
Contacteer:

12-05-2004 19:08

[quote="Gert-Jan Doornekamp"]:D Tnx Bart,

Ik was van plan om met duivenvoer of te voeren, ik weet niet of dat iets is? Ik weet niet wat de karpers na hun overwintering het liefste hebben? Ik ga van de week naar carpscabin te B'huizen dus ik zal ook van die pellets en voerboilies kopen, en natuurlijk nog veel meer moois:wink: want ik ben pas begonnen en heb m'n spullen nog niet compleet. Ik hoop wel wat te vangen, we hebben vorige maand nog 15 schub en een spiegel uitgezet ik hoop dat die al gevangen willen worden.

Gert-Jan 8)[/quote]


hallo, als ik jou was zou ik niet je spullen bij carps cabin halen want zelfs met die 25% korting ben je in veel gevallen duurder uit dan in andere winkels (paddy hengelsport in voorburg is dan een erg goed alternatief)

mvg,pieter
Plaats reactie