boilies die hard worden!


Plaats reactie
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

08-03-2004 19:47

aloha ik koop regelmatig boilies die ik dan zacht koop (induwbaar) en die dan na een maand echt zo hard zijn dat je je boilienaald gewoon harstikke krom duwt hoe zou dat kunnen komen (ik bewaar ze meestal in zo''n zak die je dicht kunt strippen met zo''n klikrand) en is het een groot probleem als ze een beetje hard zijn ga je daardoor er slechter mee vangen of niet.

grtjes Kevin.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-03-2004 20:22

Wat ik vaker deed toen ik nog met RM's viste was het volgende:

Gooi 50 van die 20mm aardbei (als voorbeeld) bollen in een zak.

Neem 7,5 ml Sensas Nr. 2 booster (een voorbeeld dat met die aarbei en ook scopex super werkt) en eventueel een klein beetje nutramino.

Doe die booster en Nutramino in de zak.

Blaas de zak op (humor!!!).

En laat de boilies zo een nachtje liggen.

Doordat de boilies zo goed als uitgedroogd zijn zullen ze de vloeistoffen goed opnemen om ze vervolgens richting karper te brengen. Naar mijn idee is dit ook de meest instante manier van hele boilies voorschotelen aan de karper.
De beste resultaten heb ik zo eigenlijk nog gehaald met:

Martin SB corn + Amino dip

Nash Strawberry (wie kent hem niet) + Sensas Nr. 2 booster

Nash Scopex (nog zo'n topper van Nash) + Sensas Nr. 2 booster

Cherry RM's + Nutrabaits Juniper berry (kijk uit met de dosering)

En dan heb ik eigenlijk nog de meeste vissen gevangen met de bovenste. Alleen ben ik de laatste jaren eigenlijk alleen nog maar in de ban geweest van het keuken-knoeien... Met een nog beter resultaat.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
kenny vernieuwe
Berichten: 749
Lid geworden op: 09-09-2003 02:00
Locatie: W-vl. Belgie

08-03-2004 20:57

Ofwel je boillies beter bewaren.
Bewaar je ze in de vriezer of er buiten????

Buiten de vriezer mot je ze wel in een doos doen die goed sluit zodat er geen lucht meer aan kan
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

09-03-2004 00:08

Hoi kevin,

goed idee van dat opblazen en de booster, heb ook al voor de korte sessie enorm instant resultaat gehad met de suikerachtige boosters van sensas.

Voor wat betreft het bewaren van de boilies,

probeer een afsluitbare emmer aan te schaffen, hier kun je steeds de luchtt uit persen. Maar met een beetje lekker vissen is het zo op toch :D

succes, en vangse ik gebruik ook nog steeds ready mades, en freezers.
Laat je niet van de wijs brengen om ze te gaan maken hoor!!! dit kan later altijdt nog. Eerst eens lekker vissen met de instant vangende boilies!!

Tip:

martin SB ready mades
starbaits
mistral (wel veeeeel te duuur!!!) maar wel goed
nash

hiermee kun je goede instant resultaten boeken, en voor een dag of 3 voorvoeren zijn ze allen geschikt, althans ik kreeg altijdt gewoon vis aan de rol dus

succes,

jordy
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

09-03-2004 00:58

Kevin,

Wat jordy zegt klopt als een bus,wil er alleen nog 1 ding aan toevoegen.
Als je je boilies lang goed wilt houden kan je ze idd in een afsluitbare emmer doen en zo de lucht er uit drukken,ik gebruik alleen geen emmer maar van die tupperware(weet niet of je het zo in het engels goed schrijft :oops: )bakken.Zo kan je je boilies tijden bewaren mits je de lucht er uit drukt! :wink: Erg handig en makkelijk meenemen in je tas.Mvg Danny Schaltin
lars kern
Berichten: 697
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: capelle a/d ijssel

09-03-2004 08:30

beetje dip verdunnen met water en in een plantenspuit en dan grotere partijen vernevelen, echt geweldig en kost je geen potje van 6euro per keer.

niet de plantenspuit van je mamma lenen ken ze denk ik niet om lachen,mijne tenminste niet :lol:
behandel een karper zo als je zelf wil worden behandelt
Rick Nijland
Berichten: 445
Lid geworden op: 14-08-2002 02:00

09-03-2004 09:03

Ik heb zelf de ervaring dat de goedkope bollie's eerder hard worden dan de duurdere, daarom betaal ik liever iets meer voor de boillie's. Maar tegenwoordig maak ik ze zelf.
Gebruikersavatar
Marco Meuwsen
Berichten: 558
Lid geworden op: 21-03-2003 01:00
Locatie: Didam

09-03-2004 11:51

vis zelf het meest met nash boilies

ik laat ze juist altijd drogen
werkt verrekte goed tegen meerkippen etc omdat ze ze toch niet kapot kunnen krijgen, laten ze de boilies naar loop van tijd liggen en geven ze het op, en voor de karper maakt het niks uit want als hij een mosseltje kapot krijgt krijgt ie zon gedroogde knikker ook stuk.

en je hebt minder last van kreeftjes

ik flavour ze altijd gewoon na, voordat ik ermee vis/voer
in een boterham zakje, opblazen een minuutje schudden en vang er net zo goed mee als met zachtere boilies.

tip! haal van die lege neusspray flesjes bij de appotheek en doe daar je flavour(s) in, past altijd in je koffer :)

mvg marco
kevin de boer
Berichten: 84
Lid geworden op: 08-08-2003 02:00
Locatie: leusden

10-03-2004 19:09

nou bedankt allemaal en vangze.
grtjes kevin de boer.
Plaats reactie