Meerdere keren vangen met de zelfde boilie?


Marten Schalk
Berichten: 3
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: Woerden

30-10-2003 16:42

Mazter,
Als je twijfelt over je montatie; altijd vernieuwen! Maar als je boilie nog goed zit, so What?
Op sommige dressuurwateren is het zelfs beter een beschimmelde boilie aan je hair te planten! Dan is meteen alle argwaan weg van de karper.
Groet marten
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

06-11-2003 19:18

Hé mensen,

Ooit wel eens gehoord over de verspreiding van geur- en smaakstoffen? Uit een boilie die al door een karper gevangen is, zal een attractiever geurspoor komen, omdat de structuur door het aanbijten opener is geworden (uitwaseming). Is dus aantrekkelijker voor andere karper (en laatst bovendien in een Karperblad gelezen, dat al vermalen voerdelen wel degelijk ook door andere karpers wordt opgepakt.

Gebruiken dus die "tweedehands" boilie!!

Greetings
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

06-11-2003 23:02

ted, indien ik gebruik maak van flavours, en ik mijn aas niet elk uur verwissel, dan ben ik van mening dat de grootste attractie die van de flavour uit gaat wel verdwenen is, zeker als deze gebaseerd is op ethyl alcohol. daarnaast zullen na deze periode ook de meeste oliën wel uitgelekt zijn.
mijn idee is eerder dat de minder geurende boilie vooral op zwaarder bevist water als 'veiliger' beschouwd wordt
groetjes Da Fox
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

12-01-2004 20:55

Ik gooi bij elke vis die ik van er een nieuwe boilie op waarom weet ik niet.
sommige van jullie vissen mischien ook uren met 1 boliie maar als ik vis ververs ik me bolies elke 2uur ik heb hier ook betere resultaten mee
Gertjan Eikelboom
Berichten: 11
Lid geworden op: 12-10-2003 02:00
Locatie: Hattem

19-04-2006 22:17

ik ben van mening dat de karper sneller een bolie eet als de geur er een beetje af is en wat meer naar modder / bodem ruikt omdat het natuurlijk voedsel ook niet geflavord is dus als de boilie er nog aanzit vervang ik hem noot.....heb de bolie ook wel eens van te voren geweekt en ben er toen pas mee gaan vissen...