Geen karpers!


Plaats reactie
Gast

15-09-2003 20:20

Hallo, Ik vis nu sinds 2 jaar flink met de rodpod op karper, maar heb echt nog nooit een 'echte' karper gevangen! Het zijn tot nu toe alleen graskarpers geweest... ook geen kleintjes hoor! Ook heb ik tussendoor nog een spiegeltje en een schubje van 40 cm. gevangen! Als ik dan al die foto's en filmpjes zie van die mooie grote karper kan ik er met mijn verstand niet bij waarom ik die niet kan vangen! geen goede locatie? Geen goed aas? ggen goede methode? Wie kan mij het vertellen! Ik denk dat ik net zoals 'iedereen' gewoon met een boilierig vis, inline lood er boven... Rodpodje met 3 optonics, 3 hengels etc. Wat doe ik verkeerd? Wie wil mij hierbij helpen? Met vriendelijke groeten, Dennis Hessels uit Zwolle!
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

15-09-2003 20:39

Hoi Dennis,

Het heeft echt niks te maken met verkeerd bezig zijn, denk eerder dat het pech is.

Het enige wat dan kan veranderen is de locatie. Zoek een watertje op waar je van weet dat er gewone karpers rondzwemmen.

Maar laat je niet afschrikken door gewichten, ik heb bij mij in 't kanaal ook nooit een 20plusser eruit gehaalt, allemaal vissen van rond de 8 pond. Echter, na ruim een jaar op dat water gevist te hebben, ving ik plots een karper van 26pond. Geduld is vaak ook een schone zaak.

Als je een water vind waar karpers zwemmen, zou je eventueel een voercampagne kunnen opzetten.

Succes
mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-09-2003 20:42

Dennis,

Buiten met meer hengels vissen dan mag?

Zonder gekheid. Gelukkig is karpervissen meer dan maar een paar rigs te water laten.

Zonder lullig te doen, maar lees eerst eens een paar boeken. Ook op dit board is veel info te verzamelen.

MVG

Klaas
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

15-09-2003 21:30

Dennis,

Jij vist zeker in de weteringen van Zwolle
Zuid.......?
Dennis die weteringen zitten vol met graskar-
per, gewone karper zit er ook wel maar je
moet je eerst door ik weet wel niet hoeveel
graskarpers heen vissen!
Het enige wat ik je kan aanraden is om in een
ander gedeelte van Zwolle je succes te be-
proeven!
Wil je meer info over Zwolle mail mij dan op,
g.vandewerfhorst@chello.nl

groetjes Benny
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

16-09-2003 08:27

Natuurlijk hebben wij ook allemaal 3 hengels en een rodpod en optonics, maar daar vang je geen vis mee. Je vangt vis door je verstand te gebruiken, bij alles wat je doet.

Een goede systeem (onderlijn etc.) helpt al veel, een goede stek nog meer, en uiteindelijk moet je het toch zelf doen.

Wat je wel vaak niet bij de foto's en filmpjes van grote vissen ziet is dat die mannen ook vaak nacht in nacht uit hebben gevist om die vis te vangen.

Mocht je meer willen weten mag je me rustig mailen,

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-09-2003 18:49

Ik denk dat je beter eens een ander water of een andere stek kan proberen. Als ik jou zo hoor denk ik niet dat er op dat water een echt grote karperstand zit, of je moet iets gruwelijk fout doen. Een ander aas kan soms ook wonderen doen, maar een garatie kan je nooit geven. Als je met nieuw aas aan de slag gaat zou ik wel eerst een paar keer voorvoeren. Veder zou ik eens een paar boeken lezen en hier goed rondkijken.
Laat je vooral niet gek maken door de foto's in bladen enzo, deze geven namelijk vaak een vertekend beeld. Wat er namelijk vaak niet bij staat is hoevaak ze geblankt hebben voor zo'n vis.
Succes ermee!
groeten,
Daaf
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

02-11-2003 20:22

Hoi dennis zoals er al werd gezegt is dat je niet krijg te horen hoe lang ze hebben gezten om die vis te vangen. En jij doet eigenlijk niks fout op die derde hengel na. Je vangt graskarpers dus je rigs zijn goed het enige wat er fout is is een mooi water waar je kan vissen. Zoek een mooi water in de beurt met een mooi bestand en je zult vanzelf de grote knappen eruit halen.

Karpergroeten robert
remco van esch
Berichten: 314
Lid geworden op: 05-03-2003 01:00
Locatie: Utrecht

02-11-2003 20:44

Robert, toch jammer dat Dennis niet langer in ons midden is! :wink:
Without carp fishing life would be a mistake!
Plaats reactie