een levende dode vis

Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

07-10-2003 15:15

ik heb weleens dat mensen spontaan beginnen te vertellen over hun vangsten en met wat ze visten en waar en wanneer etc...terwijl ik alleen even kwam kijken of ze al iets hadden ! :smile:
Just another carp fisher.......
jurgen munten
Berichten: 1159
Lid geworden op: 25-09-2002 02:00
Locatie: Eygelshoven

07-10-2003 15:44

Alleen als ik iemand vertrouw (maar ik ben goed van vertrouwen) zal ik na een praatje nadere informatie delen, dus niet meteen all the goods eruit gooien. Daarvoor is het risico op stekkenpezers (of Polen die je de vis opvreten :smile: ) te groot.

groeten,
karperlimbo
Het is een kwestie van geduld.....
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-10-2003 16:30

Ik weet precies wie er vaker aan het water vist waar ikzelf zit, iemand anders kan niet veel van mij verwachten, ben ik dan egoistisch? Ik vind van niet, ik heb ook alles zelf uitgezocht, dat mogen zij ook doen vind ik.

Als ze jou hebben voorgelogen over die dode levende vis, dat is dan balen, maar als er 1 ding is wat ik nooit geloof dan is het visserspraat. Wilde me ook eentje wijs maken dat er op dat water geen hoge twintigers zaten, nou ik weet wel beter.

mvg
stefan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

08-10-2003 16:17

Stefan,
Het klinkt alsof het toen een van de eerste keren was dat je het water met een bezoek vereerde.

En dan kan ik me voorstellen dat mensen zeggen dat er geen zware vissen zwemmen.

Ikzelf zeg nooit zoveel. Ik vang ook nooit wat :wink:
Als ze me telkens zonder vangst terug zien fietsen dan hebben hun er ook vaak geen zin.
Dus misschien ook wel een trucje.

Heb hier ook een paar jeugdige vissers zitten. Heb een van hen een handje tijgers gegeven nadat ik een paar maand niet had gezegd waarmee ik had gevist.

Hebben ze goed mee gevangen met dat handje. En dan komen ze weer of ik nog een paar tijgers voor hun had en vragen waar je die kunt kopen.

Tjah.....hier wordt je doodziek van.

Heb het maar gewoon gezegd en de bereiding ervan op hun hart gedrukt. Maar dit doe ik dus niet weer.

Het is ook zooooo moeilijk om iets zelf uit te zoeken.
Maarja.....nix aan te doen. En ik vind wel weer iets anders.

Koen
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-10-2003 16:24

Heren,

wie is er erger? De gene die de roddel de wereld in helpt, of de gene die zonder enig argwaan op een roddel in gaat en het geloofd?

Gr,
Christiaan.
Frank Verstraaten
Berichten: 365
Lid geworden op: 10-01-2002 01:00
Locatie: Leiden

08-10-2003 16:46

Christiaan,
het gaat in dit geval niet om een of andere voorbijganger die info vraagt over een water. Richard vist zelf ook veel op dat betreffende water en spreekt diegene die hem vertelde dat die vis dood was vaak. In dit geval is het dus gewoon een matennaaier actie. Wat zou jij er van vinden als een vismaat waar jij veel mee vist zoiets tegen jou zou zeggen?

Groet Frank
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

08-10-2003 19:35

Frank,

tuurlijk, dat geeft de situatie een heel andere wending, maar dat kan je niet lezen vanuit z'n openingspost. Helaas was er dus maar één mannier hoe ik kon reageren (eigenlijk twee, maar niet reageren is geen optie :wink:) Helaas is het zoals je zelf al zegt, best een matennaaierige actie!

Gr,
Christiaan.
Jeroen van de Ven
Berichten: 26
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

08-10-2003 20:53

he john

ik ben het volkomen met je eens. een goeie vismaat is goud waard. je hebt niets aan die zogenaamde vismaten.

joh ik groet u!
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

12-10-2003 11:13

nog even wat betreft de "naiviteit" daags voor de melding van de dood van de vis lag er een andere grote dode vis in het water, had weinig tijd en door de afstand kon ik de vis niet herkennen, logisch ga je dan ook sneller zo,n verhaal geloven (maakt het verhaal wat completer Christiaan)

Richard