een levende dode vis

Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

03-10-2003 18:12

Zo,n anderhalve maand geleden hoorde ik dat de topvis van m,n thuiswater gestorven was tijdens de hitte.
De grootste schub van het water had ik al (dit jaar als enige) gepakt en de dood van deze spiegel deed mij er mede toe besluiten dit water dit jaar maar even te laten voor wat het is omdat het op m,n werk ook al druk zat is. Rij ik vervolgens vanochtend langs zie ik dat de "dode" vis in levende gefotografeerd worden. De roddel was in het leven geroepen zodat het in het najaar niet al te druk zou worden. Door dezelfde jongens met wie je anders regelmatig een praatje maakt.

Triest gedrag. Was benieuwd of anderen dit ook wel eens hebben meegemaakt.

Groeten Richard
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-10-2003 18:19

Ik weet niet of dit triest is,maar slim was het wel :wink:
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

03-10-2003 18:27

Ach Ferenc als je zo met elkaar om moet gaan...
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

03-10-2003 18:29

Welkom in de karperwereld! Er wordt veel te veel gepraat maar weinig gezegd.

Maar ze hebben jou wel succesvol in Otje genomen! :wink:

Cheers.
Gast

03-10-2003 18:29

Ik vindt het ook wel sneu... Heb ik een keer mee gemaakt, met zijn allen 'jagen' op een graskarper... een witte.. en ja hoor, die was in een ker weg! maar niet heus... en die zelfde persoon staat er nu mee op de foto.... een les voor de volgende keer!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-10-2003 22:04

Ik ben er tot twee keer toe achter gekomen dat in de karpervisserij vrijwel geen hond te vertrouwen is, als het om zware, hele zware vis gaat...
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

03-10-2003 22:08

Als ik op een water vis waar veel gevist word en ik kan ze met een smoel weghouden,zal ik dat waarschijnlijk niet nalaten.

Kijk ik gun een ander natuurlijk ook zijn vis,maar vang hem uiteraard liever zelf :wink:
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

03-10-2003 23:25

Ik vindt het best een leuke manier, echter is het niet echt simpatiek. Ik ben zelf iemand die niet echt heel erg moeilijk doet over veel zaken. Maar ik zal niet iemand het bos insturen. mensen geholpen tot en met waterkaarten te tekenen enz enz,
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

03-10-2003 23:56

Vroeger zou ik dat zelf nooit doen, maar op eengegeven moment moet je eieren voor je geld kiezen, simpel, zeker als door je vervoersmiddel maar een beperkt aantal wateren beschikbaar is voor je


vr gr

Sjoerd de home-made boilievisser,

Een beetje meer van jezelf, eenbeetje minder geld kwijt.
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

04-10-2003 09:55

Zou het zelf ook niet laten als het gaat om vistoerisen, eendagsvissers etc.
Echter hier ging het om een paar locals met wie ik zelf regelmatig info uitwissels. Je ziet elkaar bijna dagelijks en dan vind ik het wel smerig.

Groeten Richard
Gebruikersavatar
ferenc van de vorstenbosc
Berichten: 3043
Lid geworden op: 17-05-2003 02:00
Locatie: lisse
Contacteer:

04-10-2003 11:00

Als het maten van je zijn wel ja.

Maar ik vertel soms ook niet alles aan mijn maten,omdat ik het eerst zelf wilt uitvinden of testen of weet ik het!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

04-10-2003 11:30

Ferenc,
Maar dat is natuurlijk wel heel anders.
Dat is iets technisch voor jezelf houden.
Zij houden de hele vijver inclusief de o zo graag gevangen karper voor zichzelf.

Met iets niet vertellen maak jij het niet voor een ander kapot.
Met een leugen dus wel.

mvg,
Koen
Cor Blokhof

04-10-2003 13:48

Zo das wel een heel goed plan!

En als ik eerlijk moet bekennen vertel ik ook allerlei onzin verhalen als ik ergens vis en er komen mensen dingen vragen.

Bepaalde geruchten de wereld in helpen dat ik een bizarre voercampagne hou is soms ook weleens leuk :grin:

Heerlijk toch een water voor je alleen!

Met egoistische groet,

Cor
Gebruikersavatar
hans de haan
Berichten: 114
Lid geworden op: 07-04-2003 02:00
Locatie: zoetermeer/nunspeet

04-10-2003 14:12

ik vertel ze ook niet alles
als ik met mais vis dan ligt er een zak boilies voor me tent en andersom ook .
systemen doe ik niet moeilijk over.
de stek wel als ze me vragen waar ik een karper heb gevangen noem ik seenvast een andere plek op.
maar ik zal nooit z,n leugen inzetten das toch best wel triest.

de liegende hans:p
dennis diederen
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: doenrade

04-10-2003 14:36

ik heb nooit meegemaakt dat ze me de verkeerde weg op prebeerde te sturen.
wel veel last van stekkepezerij.
vaak was het zo dat als ik gewoon langs de vijver kwam dat de halve vijver daar op mijn stek of stekkies zaten.
maar ik heb ook vaker gehad dat kinderen op de stek zaten en dat ik aan kwam met de spullen dat ze wouden dat ik op hun stek kwam vissen (wat eigenlijk mijn eigen vaste stekkie was).
maar de vissen pakte het alleen bij mij ook als hun met mijn aas waren aan het vissen met dezelfde lood en onderlijn montage.

groetjes dennis (de nieuweling van deze site)
dennis diederen
Berichten: 11
Lid geworden op: 04-10-2003 02:00
Locatie: doenrade

04-10-2003 14:40

Ik vertel weleens onzin aan wandelaars die langskomen en alles willen weten.

zoals als ze vragen wat heb je gevangen en waarmee vang je ze.
en dan vertel ik ze ook vanalles.
Zoals dat ik ze vang me met een gebruikte kapotje met aarbijensmaak.

groetjes dennis
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

04-10-2003 15:29

Tja.. Triest of niet, dat is voor iedereen verschillend. Op zich erg slim gedaan, maar om nou gelijk de locals erbij te naaien gaat me toch ietswat te ver. Om eendagsvissers weg te houden, zou ik dan alle locals op de hoogte stellen van m'n plan, om vervolgens het gerucht de wereld in te jagen in een viswinkel oid.

Als mensen aan mij komen vragen; waar heb je die gevangen, zal ik liegen. Simpelweg omdat ik bang ben voor stekkenpezers.
En als ik dan met een dikke vis op de mat zit, en mensen vragen; wat is dat, zeg ik; een brasem. De mensen weten dat toch niet wat het is, en mochten ze doorgeven dat er iemand met een dikke vis op de mat zat, zeggen ze dat het een brasem was. En dat is voor de meeste karpervissers niet interessant, dus zit ik veilig. :smile:

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

04-10-2003 18:36

in kw 31 stond een stuk over zand in de ogen strooien

dit is een perfect voorbeeld
Jeroen Brouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: Lelytad

05-10-2003 09:57

Hoi mannen,

Reed v/d week ff langs het ijselmeer, kom k op een gegeven moment een paar karpervissers tegen. Ik een praatje maken met die gasten zeggen ze dat je bijna alleen maar vissen tussen de 15 en 20 pond vangt. Ik vind dit zelf een beetje moeilijk te geloven, je gaat toch nie zo lang op vissen wachten waarvan je dr in de kanalen in de polder zat kan vangen.

Grtjs Jeroen
Robbert Spuijbroek
Berichten: 1328
Lid geworden op: 04-08-2002 02:00

05-10-2003 10:06

Jeroen,

Wat die vissers vertelden klopt behoorlijk hoor. Het is niet zo dat het IJselmeer alleen maar 40ponders bevat. Daar zwemmen ook 10ponders.
Inderdaad, je kan ze ook gewoon in kanalen en vaarten vangen, maar op het IJselmeer zwemmen wat meer zwaardere vissen.

mvg
Robbert
Als je lang van je water wilt genieten, smijt dan niet met namen en gewichten...
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-10-2003 16:08

Om alles klakkeloos te geloven wat andere vissers vertellen lijkt mij net slim!
Dat er verteld wordt dat de topvis dood is om zo de najaarsdrukte tegen te gaan is idd schandalig!
Als je op deze manier je medevissers te slim af moet zijn is erg laag!
Helaas gebveuen ook dit soort dingen vaker en vaker...
John Stoetzer
Berichten: 376
Lid geworden op: 17-02-2003 01:00

06-10-2003 23:27

Tsja, kameraadschap is vaak, helaas, ver te zoeken aan de waterkant.

Natuurlijk hoef je nooit het achterste van je tong te laten zien en al helemaal niet bij "onbekenden".
Anderzijds heb ik zelf ook ervaren bij "locals" dat info bewust achtergehouden wordt voor elkaar en er zelfs glashard gelogen wordt!! Waarom??? We kennen elkaar en we weten wat er te halen is.
Kijk en daar word ik wel kotsmisselijk van en zeker als je sommige van hen in het verleden weleens geholpen hebt.

Zeker bij de vangst van een gewilde vis zijn zij degene die geruchten de wereld inhelpen over de onjuistheid van het gewicht. Met andere woorden afgunst en jaloezie siert veel karpervissers en ik vind dit echt te zielig voor woorden.

Niettemin wordt het gelach uit kamp Stoetzer alleen maar luider als ik weer eens zie dat ze een poging doen om "hun" target te vangen met die Vlemmix kermis aan de waterkant.

U zijt gegroet allen.
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

07-10-2003 00:58

heb het zelf ook eens meegemaakt !
ik had tegen een paar gasten gezegd ! die kwamen kijken bij het vissen ! (ik zag al gelijk wat voor types het waren van die rotzooi makers) dat ze dus ergens moesten vissen (waar dus helemaal niks zat :smile: ) omdat daar hele dikke vissen zaten ! en ik liet ze fotos zien van visssen uit andere wateren gehhehhe....
en toen zaten ze het weekend erop nog op dat watertje te vissen ook ! haha en maar blanken...... :smile: en troep achter laten :sad:
het heeft wel gewerkt want sindsdien heb ik ze nooit meer zien vissen !
Just another carp fisher.......
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

07-10-2003 10:54

misschien eens een water opzoeken waar je alleen zit?

hebbie minder gezeik

net als hier op het board, heb ik het maling aan van die info-zoekende vissers... Ow, ik zie een tent aan het water, daar ga ik dan ook maar eens vissen. Mijnheer de tentbewoner, vertel mij eens: wat is de top, op welke stek vang ik hem, en wil je misschien ook nog tegen mij zeggen met welke bal je vist, zodat ik van jouw voeren ook nog gebruik kan maken... Dat wilt u niet zeggen???? asociaal zeg!!

anyway, zwijgen beschermt de vis in ieder geval, liegen is in dat geval niet eens nodig.

groet ed
M. van Ieperen
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-08-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein

07-10-2003 13:02

Ik doe zelf vaak alsof ik voor het eerst op het water vis als er eens iemand om informatie komt vragen. Ga ik zelf vragen stellen zoals " weet jij misschien hoe diep het hier is en hoe de bodem eruit ziet enzo".
Soms erg leuk om te horen welke onzin je dan te horen krijgt. Of net doen of je alleen engels verstaat wil ook nog weleens helpen. Maar meestal zwijg ik ook gewoon, is het gemakkelijkste en je bent het snelst weer van ze af.
Mvg Martijn