geen karper in korea

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-09-2003 09:50

Zit ik in korea, iuiteraard denk ik, mooi, naast china, in de buurt van Japan: stikt natuurlijk van de Karper!
Is dat even tegenvallen, ze weten niet eens wat het is, zelfs in de aquariumzaken vind je bijna geen koi!!
Heeft iemand anders ervaring met aziatische landen??? die beesies schijnen hier toch vandaan te komen???

Ben blij als ik weer terug ben..... :wink:
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

25-09-2003 09:57

noord-korea of zuid-korea?
Nog al een verschil...

mvg,
robert
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-09-2003 09:58

Zuid, gelukkig!!

Gr vincent
Robert de Wilt
Berichten: 422
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Capelle a/d IJssel (Zuid-Holland)
Contacteer:

25-09-2003 10:04

Ik geloof dat het vooral in japan een populaire vissiirt is, china komen ze van nature voor, maar ik denk dat de andere aziatische landen meer waarde hechten aan subtropische zoutwater aqauara kijk maar naar die aquaria in restaurants...

mvg,
robert
Gebruikersavatar
Vincent Kuipers
Berichten: 115
Lid geworden op: 30-06-2003 02:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

25-09-2003 10:09

in de resaurant aquaria zwemmen alleen palingen en kreeften, het doel moge duidelijk zijn. hetzelfde doel als wat de meeste honden te wachten staat.....

Wel vreemt te noemen dat karper in al die jaren in Europa terecht is gekomen maar in de buurlanden van China niet te vinden is.
Mischien door overbevissing in de geschiedenis, ze lusten hier wel een visje.

gr Vin
Arjen Lans

25-09-2003 10:40

Vincent,
Ik ben in Kyoto geweest en ik durf gerust te beweren dat alle koi liefhebbers hier slapeloze nachten van krijgen.

Voor de rest in Azie is het heel simpel. Karper is niet lekker, dus niet interessant. Op een uitzondering hier en daar na. Dit zelfde geld voor Korea. Collega's en ik reizen behoorlijk veel naar Azie. Als karpervisser blijf je naar watertjes kijken en blijf je je idd afvragen of er karper zwemt

Reuzepopulair is het vissen op zeevis in betonnen bakken van 30 bij 50 meter. Enigzins vergelijkbaar met ons forellenvissen, maar dan in het groot. Wat dacht je bijvoorbeeld van een 50 kilo grouper in zo'n maxi aquarium? Dat vissen in die bakken is een soort gokken. Je betaald van te voren een smak geld, en voor elke vis die je vangt krijg je geld.

Op de veel reservoirs zwemt wel karper. Een nederlandse ex-collega die gek is op karpervissen woont met zijn vrouw in Taiwan, maar komt ook veel in Korea, Thailand en China. Hij vangt af en toe tijdens het vissen op "big mouth" (een soort superkarper, maar niet dezelfde als de Thailand vissen van o.a. Francois Helias) schubkarpers tot een pond of 25. De nachten dat we samen hebben gevist op de grote reservoirs heb ik helaas nog niet het geluk gehad om een karper met spleetogen te vangen.

Als ik jou was zou ik in ieder geval een hengeltje uitwerpen. Als je in een hotel zit kun je vrij gemakkelijk wat brood regelen. In combinatie met wat melk, crusli en een ei valt er best een deegje te kneden (mijn geheime recept :smile:



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Arjen Lans op 2003-09-25 10:41 ]</font>
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

25-09-2003 12:29

Heren Aziegangers,

Ik heb toch nog wel leuke artikelen gelezen (big carp of Carpworld van een paar jaar terug)over karpervissen in Japan en in China (of Hongkong).
Beiden betrof het Engelsen die daar woonden. Die persoon in Japan, ving toch vissen tot 37 lb. Hij was wel bijna de enige die er op karper vistte.
Die persoon in china ving veel moeilijker en kleiner.

Het proberen waard toch...

Vr.Gr.

Bertil
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

25-09-2003 16:43

vincent, aan de andere kant van azie in Maleisie en ook op bali hebben ze wel zeker karpers in de diverse meren zwemmen. maar ik durf niet met zekerheid te zeggen of er hier gericht op gevist wordt. Nou als ze zelfs karpers op die eilanden hebben dan kan je er van uit gaan dat ze in Korea en China ook wel te vinden zijn.
In ieder geval veel succes en ik hoop dat je ze voor het einde van je vacantie hebt gevonden.(gevangen)

Mvg Michel.
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Plaats reactie