wintervissen

Plaats reactie
maarten lansink1
Berichten: 53
Lid geworden op: 05-01-2003 01:00
Locatie: zutphen

21-09-2003 17:50

ik vis op een groot water ongeveer 100 hectare en ik wil graag weten waar ik in de winter karper kan verwachten juist op de diepe of ondiepe plateaus?

groete maarten
Gebruikersavatar
Jeroen van Goozen
Berichten: 140
Lid geworden op: 06-07-2003 02:00
Locatie: Hazerswoude rijndijk

21-09-2003 18:10

Beste maarten,

als er op het water waar jij vist beschutte plekken zijn zoals takkenbossen in het water of andere plekken die wel wat dieper liggen, zou ik het daar eens gaan proberen! maar als de zon fel schijnt kun je de karpers ook op het ondiepe verwachten! elk type water is anders dus als je niks vangt geef dan de hoop niet op maar probeer gewoon een andere stek en wie weet vang je daar een mooie winter karper!

groeten jeroen
Willem Barnas

21-09-2003 18:59

Ja,

En vergeet ook in de winter de windkant niet. Diep in de winter (januari, februari en maart) is overal het water even koud, of je nou diep of ondiep vist, maakt niet uit. We weten toch allemaal dat een hoger zuurstofgehalte karper actiever maakt en we weten ook allemaal dat verkleurend water een enorme aantrekkingskracht op karper uitoefent. Vergeet dus ook die windkant niet, al is ie oost kracht zes.

Ook de steilere taluds op deze windkant kunnen knallend zijn en laat in de winter zijn ze ook prima te vangen op plekken waar het zonlicht tot de bodem door kan dringen, al is het daar 80 cm. diep.

Waar zijn ze niet te vangen?


Kleum ze, ga ik ook doen!
WB :wink:
Gebruikersavatar
Tim Sanders 3
Berichten: 116
Lid geworden op: 29-01-2003 01:00
Locatie: Didam

22-09-2003 13:25

En het ondiepe gedeelt koelt toch ook eerder af als ut een paar dagen kouder is dan ut diepe Of heb ik dat mis.

groetjes Tim
Rob van Os
Berichten: 410
Lid geworden op: 13-02-2002 01:00
Locatie: Breda

22-09-2003 16:09

Of de karper er voor in het diepe blijft laat ik ff in het midden. maar dit is ooit eerder op kwo vermeld: Water met een temperatuur van 4 C heeft de grootste dichtheid. Dat betekend dus dat dat water zwaarder is dan water van 2 C. Dit betekend dus dat als het stervenskoud is en het water is ijskopud dat het water van 4 C op de bodem ligt en het koudere water meer bovenin ligt. In de zomer ligt dus het warmere water daarboven omdat dat ook een lagere dichtheid heeft.
Ik hoop dat het nog een beetje duidelijk is zo
met-helaas-te-weinig-vissende-groet,
Rob van Os
Plaats reactie