ROTZOOI!!!

Plaats reactie
Willem Sibbing

30-08-2003 12:38

Beste mensen,

Ik ben eergister gaan nachtvissen met me pa in de flevopolder, we hadden er helemaal zin in!! Toen we op de stek aankwamen hebben we eerst een half uur kunnen opruimen, want er waren blijkbaar mensen die het nodig vonden om hun afval gewoon van zich af te donderen!! Jullie kunnen wel begrijpen dat het vissen gelijk een stuk minder was. Het kan aan mij liggen maar zijn de vuilniszakken nou zo duur of heeft men er steeds minder zin in om de bende aan waterkant op te ruimen??
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

30-08-2003 13:02

Willem,

Ik begrijp wat je bedoelt. Ik ben gister ook wezen vissen bij een vijver waar genoeg prullenbakken omheen staan. Maar toen wij aan kwamen was het ook een zooi(zoals gewoonlijk) ze zijn zelfs te lui om naar de prullenbak te lopen. Dit zijn hier meestal de Duitsers. In de vergunning staat dat je geen blikjes en flessen e.d. in de prullenbak mag doen maar naar huis moet nemen, dat vind ik eigenlijk belachelijk want dan gooien ze het gewoon op de grond. Ik stop overigens wel lege flessen in de prullenbakken daar als k die tenminste heb. Maar goed ik denk niet dat we daar zo makkelijk vanaf zullen komen het zijn ook meestal de jongeren die dit doen de mensen vanaf 20 jaar ruimen alles gewoon netjes op zelfs als het niet van hun is dus dat is weer een pluspunt.

mvg hennydekarpervisser

_________________
'Karpers, om ze te vangen moet je van ze houden!'

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Henny van Roomen op 2003-08-30 13:06 ]</font>
Jeroen Brouwer
Berichten: 44
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: Lelytad

30-08-2003 21:11

Dat mensen vanaf 20 jaar alles opruimen ben ik het niet helemaal mee eens(de meeste duitsers en vooral polen die rotzooi achterlaten zijn volwassen)er zijn hier echt zat gasten boven de 20 die met hun bedrijfswagen komen waar ze niet mogen komen, zich vervolgens helemaal lam zuipen en alle lege flesjes en blikjes laten liggen en in dezelfde wagen weer naar huis rijden. Als er dan een buitgewoon opsporingsambtenaar langskomt krijgt ie een grote bek en zeggen ze dat ie als ie niet snel oprot een paar tikken voor zn koppie krijgt. Dit waren gasten van rond de 25. Dat soort gasten moeten ze echt al hun visspullen afpakken en als toetje ontslagen worden door hun baas. Dit is mijn (misschien een beetje extreme) mening.

Grtjs Jeroen
lorenzo berlijn
Berichten: 102
Lid geworden op: 28-08-2003 02:00
Locatie: almere

30-08-2003 21:23

dat mensen vanaf 20 jaar alles opruimen klopt niet helemaal want in mij vistas zit altijd dus als er troep stop ik het daar gewoon en stop het in de prullebak
het ligt er meer aan of je karpervissen echt sirieus neemt en niet zo'n mooi weers visser bent

groeten,
lorenzo
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

30-08-2003 21:38

jaja excuses ik ben vergeten te zeggen dan dat dat op mijn thuiswater geld ik kan me zeker goede voorstellen dat in het algemeen de 20gers ook rotzooi achterlaten alleen dit zijn natuurlijk wel de minder serieuze karpervissers die alleen naar het water komen om wat te zuipen vuurtje erbij en de rest van het verhaal kennen jullie wel.
henny
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Xavier Hacking
Berichten: 336
Lid geworden op: 07-03-2003 01:00
Locatie: Stein(lb)
Contacteer:

30-08-2003 21:41

bij ons ook, eerst 3 vuilniszakken vol gemaakt om 20 m2 stek vry te maken
met ergerende groet xavier
The Carphack strikes back @ http://www.carp-freaks.com !
Tobias Boot
Berichten: 248
Lid geworden op: 31-07-2003 02:00

30-08-2003 22:50

Vorige week zat ik te vissen in een visvereniging vijver.. (zit voornamelijk karper) en een stek naast me zitten lui van rond de 15/16 jaar een tuig vast te maken aan een cola flesje, doen hier vervolges een boilie aan en smijten dit in het water.. tevens maken ze er 1 grote puinzooi van en beschadigen de natuur rondom de stek en gooien rotzooi in het water.. Vandaag ga ik d'r weer vissen en zie ik dit cola flesje heen en weer, naar onder naar boven gaan.. Er zit dus een vis aan..

daar word ik nou pissed off van :mad: :mad:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

31-08-2003 00:21

het is rond uit belachelijk wat er tegenwoordig allemaal aan het water gebeurd deze gasten krijgen ze nooit te pakken en dan moeten de goede weer onder de slechte lijden mag je straks ook niet meer vissen maar wat kunnen wij er aan doen als fanatieke karper visser niet zo veel helaas maar als er sugesties zijn hoor ik het graag jongens er moet een manier zijn om dit te stoppen toch.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

31-08-2003 00:39

Dat Henny zegt dat de meeste rotzooi makers onder de 20 zitten kan ik wel begrijpen.
De pubers(ben ik ook :razz:) die zijn het vaak die een paar keer per jaar gaan nachtvissen om zich klem te zuipen e.d.

Als ze eenmaal de leeftijd van 20 hebben bereikt, dan zuipen ze wel ergens anders.

Manier om te stoppen...........hmmmmmmzzzz
Beter zou zijn als er gewoon veel minder verpakking zouden komen. Gevolg: Minder rotzooi. Sommige koeken hebben wel 3 verpakkingen!

Deze zooi is denk ik HELAAS niet te voorkomen, tenzij je erbij bent natuurlijk.

Met vuilnismannen aanbiddende groet,
Koen
rick schoonaard
Berichten: 549
Lid geworden op: 23-05-2003 02:00
Locatie: amersfoort
Contacteer:

31-08-2003 09:58

mijn nieuwe rivier stek is af gesloten door een boer hij was het zat dat er zo'n zooitje vlakbij z'n land werd gemaakt

leuk hoor gaat 5 dagen voeren met boilies en tijgers tel uit uw winst
volg mij op twitter: @rickschoonaard http://twitter.com/rickschoonaard
Willem Sibbing

31-08-2003 12:03

het gaat er niet om hoeveel verpakking een product heeft, het gaat erom dat mensen die hun rotzooi gewoon van zich af donderen het besef krijgen wat ze allemaal wel niet aanrichten. Ze verpeste het voor een hoop mensen en niet te vergeten de natuur natuurlijk!!!
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

31-08-2003 12:35

Maar zonder verpakkingen kunnen ze de zooi ook niet wegflikkeren.

De mensen hebben HELAAS tegenwoordig bijna geen respect meer voor de natuur.
Misschien moet dit er maar op school in gehamerd worden.

Maar tot het zover is, zitten wij ermee.

Koen
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

31-08-2003 13:11

Het is misschien wel een idee Koen,
als ik er maar geen huiswerk/proefwerken voor krijg want dan heb k weer minder tijd om te vissen :razz:
henny
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

31-08-2003 13:47

Een leuke excusie naar de natuur is wel weer leuk.
Een flesje jachtbitter en GEEN les.

Das wel beter, maar de fles niet in de natuur gooien he :wink:

Koen
harold weerensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: venlo

03-09-2003 14:17

overal zie je zooi liggen kom je op je plekkie aan ,,,en wat zie je ja een grote tering zooi.....kwam laatst op me plekkie aan en wart zie ik?ja hoor een of ander rund wat van viulniszakken af moest,ben er naar toe gelopen en vroeg hem waar dit voor nodig was,hy moest van ze rommel af en deed dat maar hier ,ik zy hem hier wil ik graag nog vissen,waarop hy zy dat ik maar ergens anders moest gaan zitten ,waarop ik weer zy of hy ze puin niet ergens anders wilde storten waarop ik zy dat er stortplaatsen voor waren hy was klaar en reed gewoon weg heb ze kenteken opgeschreven en toen gebeld,toen de polietie ariveerden en vroegen wie er gebeld had zy ik ,dat ik melding had gemaakt van iligaal storten maar ik moest wel ff uileggen wat ik hier deed,ik kom hier om te vissen zy ik ,toen ze alles hadden genoteert zakte me broek af,ze wilde ff graag me vergunningen zien dus liet ik me papieren zien en ja hoor ik mocht er niet meer zitten van de plaatselyke boer werdt toen zo pissig en zy dus ik mag hier niet vissen dus mag je er wel puin storten?ik moest me grote mond houden ,dus kon weer alles inpakken en kon weer vekassen ,dank u wel politie zal weer eens melding maken voor jullie ,,,,,dus niet he
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-09-2003 14:19

Harold,

helaas kan je niet veel meer doen dan de rotzooi gewoon opruimen, ook al is het van anderen. Als wij het al laten liggen, dan is het zo gedaan met het vissen.

mvg
stefan
harold weerensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: venlo

03-09-2003 14:47

hoi stefan ik denk dat je me niet goed begrypt,ik heb zeker die rotzooie niet op geruimt was het een klein beetje geweest had ik er me hand niet voor om gedraait maar dit was net een vuilnis belt
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

03-09-2003 14:51

Ieder heeft zo zijn eigen verantwoordelijkheid! De een neemt het op zich, de ander doet het niet! Je kan niet steeds andermans troep opruimen als diegene het verdomd om zijn stek netjes achter te laten!
Dit is niet alleen een probleem ij het vissen, maar een algemeen maatschappelijk probleem. Men denkt voornamelijk vooral aan zichzelf en houd geen rekening meer met andere! Men laat zijn troep liggen met de hoop dat een ander het voor hen doet!
Ook ik ruim troep van anderen op, maar wat harold zegt kan ik me goed voorstellen, ik ga zeker geen vuilnisbelt van een ander opruimen, dan had ik wel bij de gemeente reiniging gaan werken en daar ligt eenmaal niet mijn roeping!
Alle respect voor degene die daar wel werken want die krijgen steeds vaker de troep van anderen voor hun kiezen...
harold weerensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: venlo

03-09-2003 14:54

ja zo is het maar net marijn
M. van Ieperen
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-08-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein

03-09-2003 15:00

Heb laatst een mooi verhaal gehoord, zat iemand te vissen die er een puinzooi van had gemaakt. De grapjas had alleen het busje van zijn werk meegenomen. Iemand die er in de buurt woonde heeft toen het bedrijf gebeld en die gozer moest van zijn baas meteen de rotzooi op gaan ruimen anders hoefde hij niet meer op zijn werk te komen.
Mvg, Martijn
harold weerensteyn
Berichten: 30
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00
Locatie: venlo

03-09-2003 15:25

hahahhahhhahahahahaaaaaa eindelyk geregtigheid de knuppel
M. van Ieperen
Berichten: 17
Lid geworden op: 14-08-2003 02:00
Locatie: Nieuwegein

03-09-2003 16:08

Ik heb het zelf niet gezien hoor, van een maat van me gehoord maar het was een geweldig gezicht om te zien hoe hij de zooi daar moest opruimen. Misschien leert hij het wel af zo.
Paul Kuijten

04-09-2003 09:10

Ik rij iedere dag over de A2 langs Den Bosch en daar zie ik af en toe het mooiste staaltje rotzooi maken wat ik ooit gezien heb. Der ligt een sloot langs de A2 vlak bij die plassen en de dag nadat ik er een tentje heb zien staan staat er steevast een berg vuilnis. Goede reclame, in het zicht van half Nederland.
Willen de jochies die hier verantwoordelijk voor zijn voortaan gewoon ff die rotzooi meenemen ?

PAul
Plaats reactie