niveau van onderwerpen

jan van kranenburg

02-08-2003 14:30

Beste boarders,

Elders in rubriek koffietafelpraat is al enige tijd een verfrissende discussie aan de gang over het onderwerp "schijten"
Ik meen dat deze discussie en gedachtenwisseling een zeer bedenkelijk niveau heeft, en dit board onwaardig is.

Zou graag eens weten hoe jullie hierover denken.

mvg

Jan
tom smits
Berichten: 14
Lid geworden op: 25-07-2003 02:00
Locatie: veldhoven

02-08-2003 15:13

het is toch niet voor niets koffie tafel praat
keertje over iets anders ofzo onder andere karpervissers een beetje geinen mag toch wel...
edwin siol
Berichten: 364
Lid geworden op: 03-11-2002 01:00
Locatie: Voorhout
Contacteer:

02-08-2003 15:14

jan, je hebt groot gelijk

alleen:

het valt onder koffiepraat, en overigs zijn er een hoop posters die hiero slechts voor diezelfde koffiepraat meedoen. Niet iedereen heeft behoefte aan het schrijven over vistandsbeheer, tradieties van vroeger, zaken als systemen, aas en aanbod, etc etc.

Niet lezen is de beste optie nu, de enige ook, en geloof me, het werkt prima....

Als er een topic schijten wordt genoemd met een zooi extra leestekens erachter (tegen gedragsregels, maar daar ga ik effe niet over zeiken) lees ik hem niet eens, want ik heb nu eenmaal hier ervaren dat er een grote groep mensen actief is die niets brengen anders dan het simpele 'gezeur' wat je op chatboxen tegenkomt.

Dit is een ieders keuze dit te doen, je hebt zelfs geen recht hierop opmerkingen te maken, beste Jan, daar zowel jij, als de ander, vrij zijn te doen en te laten, mits een en ander binnen de gedragsregels vallen. ;o)

Een topic over dit gezeur openen is mijns inzien nog meer gezeur, maar dit effe terzijde ;o)

enige optie is de gebruikers de keuze geven wat zij te zien krijgen bij laatste berichten van 24 uur. Ik zou het een verademing vinden als ik daarin het koffiepraat-gedeelte uit zou kunnen sluiten. Niet zozeer dat ik mij eraan erger (ik lees het niet eens) maar omdat het alleen maar het oproepen van de laatste-24-uurs-posting-pagina vreselijk vertraagd.

Zoals ik eens gelezen hebt dat je als gebruiker bijvoorbeeld het aas/aanbod gedeelte kan uitsluiten, indien dat je interresens totaal niet heeft, maar goed, dit valt niet onder koffiepraat, maar weer onder ideeen voor de redactie.... ;o)

p.s. Een forum wat uiteindelijk alleen nog maar bestaat uit koffiepraat, heeft inderdaad geen enkele waarde meer, maar goed, dat is de wet van een internet-forum als deze. De gebruiker bepaalt het niveau.

als er niets meer rest dan koffiepraat etc, tsja, dan zullen de beheerders vast iets of wat zichzelf gaan afvragen of 1 en ander nog wel leuk is, en zullen zij (de enige rechthebbende daartoe!!) misschien veranderingen doorvoeren.

Persoonlijk vind ik het echter erg boeiend dat een medium bestaat waarbij geheel en al de gebruiker ervan bepaalt hoe het funcioneert, en daardoor ben ik als de dood, dat dit teveel gestuurd gaat worden door bovenhands opgestelde regels.

echter redactie: doe mij een plezier, en maak het mogelijk zoals boven vermeld, dat iedere gebruiker kan instellen WAT hij wilt zien op een pagina als de laatste-24-uur-gepost, dat is toch de meest gebruikte pagina naar ik aanneem door de grootste groep gebruikers?

vriendelijke groeten
Ed

psps:

ik ben der effe af geweest, hier en daar moet ik nog wat beantwoorden, dit komt zo spoedig mogelijk....
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

02-08-2003 15:37

Tja Jan, ik vind dat er voor dat soort dingen ook wel plaats moet zijn.
In de bosjes je behoefte doen hoort ook bij het vissen (als het niet anders kan).

De mensen die aan die (discussie) meededen hadden schik, moet kunnen toch.
Ik heb de postings ook gevolgd en ik zal je eerlijk zeggen ik heb er erg om moeten lachen.
Waarom was er zoveel belangstelling voor die (discussie)??? omdat wij allemaal wel eens met die dilemma hebben gezeten.

Als medeboarders onder elkaar moeten we toch wel een beetje kunnen dollen en lachen, ze hebben elkaar in iedergeval niet afgezeken in die (discussie).

Als de redactie dat soort discussies afkeurden, hadden ze het allang verwijderd.
Denk ook dat zij er (smakelijk) om gelachen hebben.

Vraagje Jan, heb jij die postings met een stale bek gelezen zonder ook maar een grijnsje naar voren te toveren???

OK het gaat niet direkt over karpervissen maar het hoort er wel bij en een paar dolletjes op zijn tijd, moet kunnen.

Met ook (als het niet anders kan) in de bosjes schijtende groet

Robert
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

02-08-2003 15:39

Hallo,
Ik was degene die de topic over schijten heeft opgestart.
Ik was er gewoon nieuwsgierig na.
Ik kon ook niet weten dat het zo "uit de hand zou lopen".

En de leestekens erachter is gewoon zodat het meer opvalt en dus meer mensen de topic zullen openen.

Ik vind niet dat ik verkeert heb gedaan.
Je moet toch gerust ff kunnen zeuren en grappen, nietwaar?

Snap dus eigenlijk niet waarom je er zo fel tegen bent.
Het is maar een topic hor! Je bent niet verplicht om het te lezen, maar zo te horen vind je het toch wel interessant, anders zou je 'm niet lezen. Je hebt er namelijk al een paar keer gepost, en dan bedoel ik wel off-topic post.

Besteed er in godsnaam niet zoveel aandacht aan, ik hoop niet dat door mijn topic je hier minder zult komen.

Koen
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

02-08-2003 19:15

koen,

wie zegt jou dat de tpoic uit de hand is gelopen? Als het zo erg zou zijn geweets... waarom komen er dan zoveel reacties op! Veel karpervissers houden ook van een dolletje en ik heb mij kostelijk vermaakt bij het lezen van de postings...

Sorry jan, ik denk er iets anders over... maar als jij je eraan stoort dan moet je de betreffende postings gewoon niet doorlezen! Ik hou van een geintje en dat zijne r meerdere, ik kan wel begrijpen dat jij je eraan stoort, maar dat kan te maken hebben met een generatiekloof...

Met vriendelijke groet,

Marijn
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

02-08-2003 19:20

Jan,

ik snap niet dat ik je dit uit moet leggen.

Het heeft geen enkele zin om zo'n topic te sluiten, het geeft een gezonde vermaak op het board... het is zo'n beetje de eerste topic ooit waar niemand aan wordt gevallen(!!!) en het staat onder de juiste rubriek.

Van alle boarders is duidelijk het merendeel blij met zo'n topic. Laat ze dan lekker gaan, zorgt voor minder gezeur op de rest van het board... bekijk het eens zo

Met "excuserende" groet,
Frank
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

02-08-2003 19:51

Jan,

maak je niet druk, tis al warm genoeg :wink:

mvg
stefan
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

02-08-2003 22:07

Ik ben het volkomen met Jan eens!
Het niveau ligt hier lager dan bij kleine kinderen of geestelijk gehandicapten of weet ik wat. Ik vind dit echt diep triest! Een topic over stront... gewoon ACHTERLIJK!
Maar ik kan er nu over door lopen zeiken en eventueel nog met argumenten komen waarom het zo'n achterlijke topic is, maar ik bereik er toch niets mee...
Maar Stefan heeft gelijk, het is al warm genoeg, ik maak me er niet meer druk over, ik heb vandaag de hele dag al in de brandende zon gewerkt. Morgen lekker vissen...

salus popoli suprema lex esto

Mvrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

02-08-2003 23:07

Op 2003-08-02 22:07, schreef Stephan van den Boom:
Ik ben het volkomen met Jan eens!
Het niveau ligt hier lager dan bij kleine kinderen of geestelijk gehandicapten of weet ik wat. Ik vind dit echt diep triest! Een topic over stront... gewoon ACHTERLIJK!
Maar ik kan er nu over door lopen zeiken en eventueel nog met argumenten komen waarom het zo'n achterlijke topic is, maar ik bereik er toch niets mee...


Het niveau in die topic kan dan mischien op een iets lager peil liggen dan dat de starter bedoelt had, maar je kunt er niet om heen dat het onderwerp iets is waar we ons allemaal mee bezig moeten houden. Zoiets noemen we iets uit de praktijk, dus zo achterlijk is het nog niet. Je begint zelf over zeiken, en dat valt naar mening in dezelfde catagorie. :smile:
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-08-2003 23:07

Ho hoo Stephan,
Jij gelooft schijnbaar nog in de kerstman?
En die gaat op zijn tijd ook hoor.

Niet zo naief, want kleine kinderen en geestelijk gehandicapten weten niet beter dan dat ze met enige regelmaat een luier moeten vol maken.
Tja, wat je erin stopt komt er ooit ergens weer uit, niks vreemds aan.

Of Stephan, geloof jij nog in allerlei Films van educatief tot Hardcore sexfilms waar men zweert alles te laten zien??
En dacht jij dat die acteurs niet moeten poepe?

Nou niet alles dan, men is zo hypocriet dat de normale dagelijkse behoefte gebeurtenis niet in beeld kan en mag, men zou er eens wat van kunnen denken.

Nee Jan,
het niveau van dat onderwerp kan gewoon niet!
Hebben wij allen op de lagere school of in de kleuterklas al geleerd dat er een taboe op poepen rust??
Dan zouden alle juffen en meesters ten spijt alle moeite voor nix zijn geweest, zoals ze ons wel meer onnutte zaken pleegden aan te leren, hoezo Dressuur? hahaaaaaaaa

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

02-08-2003 23:13

Lucas,

Stephan zal wel Plassen bedoelen..
Groote mannen kunnen zeiken, kleine mennekes pissen of plassen nog.
Dat weten zelfs geestelijk gehandicapten en kleine kinderen, maarja da's schijnbaar een heeeeeeeel ander niveau, denk ik..

Edoch, sportieve groeten Henk
jan van kranenburg

03-08-2003 00:15

Mannen, en aankomende mannen!

Duidelijk.

Ik doe graag mee op dit board omdat het handelt over mijn grote passie, karpervissen.
Dank Ed, voor de grote wijsheden.
Stefan, inderdaad warm, en ik kan me over dit topic desnoods ook lekker prive uitleven met mijn medestander Stephan.
Daar laat ik 't maar bij. Wat mij betreft, mag dit topic "dicht"

mvg

Jan
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

03-08-2003 00:15

Marijn,
Als je goed leest dan kun je zien dat het uit de hand lopen met aanhalingstekens is geplaatst.

Ik vind het zelf niet uit de hand gelopen, maar volgens jan dus wel.

Naja,
Toch vind ik het niet leuk dat andere boarders zich ergeren aan mijn topic.

Het ligt misschien wat gevoelig bij anderen.
Hierbij toch m'n excuses.

Koen
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

03-08-2003 00:36

Waarom gevoelig? :smile:
Je moet t toch kwijt aan de waterkant :smile:

Jan, maak je er niet druk om.
Ik heb ook in die topic ervan genoten.
De humor.

Denk dat jij dat er niet in ziet, oke, leg ik me bij neer. Doe jij dat dan bij die topic?

Groet

Frank
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

03-08-2003 08:55

Het verbaast mij gewoon dat jullie er blijkbaar zoveel waarde aan hechten om vulgaire onzin uit te slaan op een, naar mijn mening, serieus forum.

En Henkie, je geeft de discussie wel een heel andere wending. Volgens jou ben ik dus naif omdat ik jullie ziekelijke fascinatie over elkanders uitwerpselen niet deel?!

Maar ja, Jan en ik houden er blijkbaar andere normen en waarden op na dan jullie.
En even voor de duidelijk heid, IK KOM HIER VOOR MIJN PASSIE, KARPERVISSEN, net als Jan.

Wat mij betreft mag deze topic gesloten worden, kunnen jullie misschien een topic over urineren beginnen?

in mundo nihil mundum

Ik ga vissen. Vrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

03-08-2003 10:00

volgens mij hebben hier mensen last van stijve lachspieren

people een dag niet gelachen is een dag niet geleefd toch

als we alles serieus gaan zien is er geen ruimte meer om te leven.

grtz
hans
In het land der blinden is éénoog koning!
Gebruikersavatar
Stephan van den Boom
Berichten: 467
Lid geworden op: 19-05-2003 02:00
Locatie: The Middle of Nowhere

03-08-2003 10:16

M'n onderschrift bewijst 't tegendeel...
CARPE DIEM, QUAM MINIMUM CREDULA POSTERO

I go fishing

Vrgr,
Das ist des Jägers Ehrenschild,
daß er beschützt und hegt sein Wild,
weidmännisch jagt, wie sich's gehört,
den Schöpfer im Geschöpfe ehrt.
Gebruikersavatar
Kiron Zaal
Berichten: 700
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

03-08-2003 10:34

Stephan, jij komt hier om te discuseren over alles wat met jouw passie te maken hebt, het karpervissen. Schijt jij nooit tijdens het vissen???

Aan de hopen stront die zichtbaar langs de stekken en paden liggen hebben blijkbaar veel vissers "behoefte" aan informatie over hoe te handelen......

Je zou de discussie dus ook gewoon positief kunnen zien. De aangedragen suggesties en ideeen zouden een verbetering van het karpervissen kunnen zijn, jouw passie dus!!!

Het zorgt voor minder overlast en dus minder klachten zodat wij nog langer van het karpervissen kunnen genieten, jouw passie dus!!!

Dat er grappen gemaakt worden gedurende discussie is totaal niet erg. Jij lacht zeker nooit om een vulgaire grap die je wordt vertelt. Je gaat dan zeker ook gelijk de discussie aan met diegene die de grap heeft vertelt???

Bovenstaande geld natuurlijk ook voor Jan,

Groet,
Kiron
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

03-08-2003 10:55

Nu moet je me toch eens uitleggen wat dit betekend, mijn Spaans is niet zo best:

Op 2003-08-03 10:16, schreef Stephan van den Boom:
M'n onderschrift bewijst 't tegendeel...
CARPE DIEM, QUAM MINIMUM CREDULA POSTERO



in mundo nihil mundum


Ben wel eens benieuwd :smile:

Henk:

Misschien bedoelt hij dan de VinkeveensePlassen, daar heb ik nog geen kind of geestelijk gehandicapte zien vissen :smile:
Vissie kump zo!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

03-08-2003 11:02

Volgens mij is dat geen spaans maar Latijn hoor ..

mvg
stefan
Willem Barnas

03-08-2003 12:34

Oh oh oh,

Wat gaan we weer lekker tekeer en wat een schitterende woorden van dhr. v/d Boom. Ik geniet hier echt van, heerlijk toch dat geouwehoer over werkelijk niets.
Het is precies zoals enkele 'shitboarders' hierboven schrijven. Een beetje vermaak en pret op z'n tijd is toch niet zo erg? Ik meen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te kunnen stellen dat bovenstaande critici tijdens het vissen ook dergelijke grappen en grollen uithalen, of gaat het er alsvolgt aan toe:

(ik gebruik fictieve namen)

"Zeg Kaereltje Kack, mag ik van jou de aerdappelsch?'
"Tuurlijck, hier hebt u ze."
"Petertje Poep, ik heb beet!"
"Oh, dat is een mooie visch, snel schep 'm uit de baeren!"
"Ja hoerae, hoi hoi hoi!!!"
"Nou, die sleurde de dobbert mooi met zich mee zeg."
"Hahahaa!!! Jij grappenmaecker, haha!"
"Zeg Kaerel, wat meet hij?"
"74 centimeter Peter... Wat een prachtige uit de kluyten gewaschen knoeperd he?"
"Jazeker, wis en waerachtig een fraei beescht."

"Zeg Kaerel, ick heb een mop."
"Vertel beste man, vertel!"
"Nou, daer gaen we: Op een dag komt er een man thuysch bij zijn weederhelft en geeft haar een bosch bloemen, waarop de vrouw zegt: "Oh, moet ik weer met mijn beenen wyd?", "Hoezo schat heb je geen vaesch dan?"

"Whoehahahahwhoehahaha!!!!!", tsjonge, wat ben je toch een dolle Piet, wat een pret, hahaa!"

"Zeg Peter, ik moet poepen."
Nou Kaerel, doe dat daer ginds maer in die boschages, leg daer je verderfelijke resten maar ter aerde." (Hier begint de schoen te wringen...)

(Kwartier later)

"Peter, mijn hoop was wel zo groot als een slagroomtaart, wat een joeckel, ik had ook zulk een hooge nood!"

"Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!! Jij raere man, 't is oock telckens weer lachen gieren brullen met jou. Zullen we huischwaerts gaen Kaerel?"

"Ja, laeten we dat maer doen, 't is een mooie dag geweescht en we hadden een goede vangscht. Moeder wacht op ons met een glas melck en koeck."

"Juist Kaerel, beste man."

En zeemansliederen zingend togen zij huiswaarts...

Ik wil maar zeggen, een beetje melige onzin kan geen kwaad, schuddebuiken evenmin. Er is zoveel negatieve ernstige shit in deze maatschappij en wij zouden dan niet meer mogen lachen om poep- en plashumor? Als kinderen zo blij, laat ons lekker gaan joh.

Nee, wil je het niet lezen, blader dan lekker verder en slok niet de heilige 'Carpboard'-ruimte niet op met geklaag, gezeur en gejeuzel om niets.

Goed, ik heb m'n ruimte wel weer gehad.

Ajuus,

Willem :razz:
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

03-08-2003 14:02

niet slecht voor een Fries, Willem :smile:
Op 2003-08-03 12:34, schreef Willem Barnas:
Oh oh oh,

Wat gaan we weer lekker tekeer en wat een schitterende woorden van dhr. v/d Boom. Ik geniet hier echt van, heerlijk toch dat geouwehoer over werkelijk niets.
Het is precies zoals enkele 'shitboarders' hierboven schrijven. Een beetje vermaak en pret op z'n tijd is toch niet zo erg? Ik meen met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid te kunnen stellen dat bovenstaande critici tijdens het vissen ook dergelijke grappen en grollen uithalen, of gaat het er alsvolgt aan toe:

(ik gebruik fictieve namen)

"Zeg Kaereltje Kack, mag ik van jou de aerdappelsch?'
"Tuurlijck, hier hebt u ze."
"Petertje Poep, ik heb beet!"
"Oh, dat is een mooie visch, snel schep 'm uit de baeren!"
"Ja hoerae, hoi hoi hoi!!!"
"Nou, die sleurde de dobbert mooi met zich mee zeg."
"Hahahaa!!! Jij grappenmaecker, haha!"
"Zeg Kaerel, wat meet hij?"
"74 centimeter Peter... Wat een prachtige uit de kluyten gewaschen knoeperd he?"
"Jazeker, wis en waerachtig een fraei beescht."

"Zeg Kaerel, ick heb een mop."
"Vertel beste man, vertel!"
"Nou, daer gaen we: Op een dag komt er een man thuysch bij zijn weederhelft en geeft haar een bosch bloemen, waarop de vrouw zegt: "Oh, moet ik weer met mijn beenen wyd?", "Hoezo schat heb je geen vaesch dan?"

"Whoehahahahwhoehahaha!!!!!", tsjonge, wat ben je toch een dolle Piet, wat een pret, hahaa!"

"Zeg Peter, ik moet poepen."
Nou Kaerel, doe dat daer ginds maer in die boschages, leg daer je verderfelijke resten maar ter aerde." (Hier begint de schoen te wringen...)

(Kwartier later)

"Peter, mijn hoop was wel zo groot als een slagroomtaart, wat een joeckel, ik had ook zulk een hooge nood!"

"Hahahahahahahahahahahahahahahahahaha!!!!! Jij raere man, 't is oock telckens weer lachen gieren brullen met jou. Zullen we huischwaerts gaen Kaerel?"

"Ja, laeten we dat maer doen, 't is een mooie dag geweescht en we hadden een goede vangscht. Moeder wacht op ons met een glas melck en koeck."

"Juist Kaerel, beste man."

En zeemansliederen zingend togen zij huiswaarts...

Ik wil maar zeggen, een beetje melige onzin kan geen kwaad, schuddebuiken evenmin. Er is zoveel negatieve ernstige shit in deze maatschappij en wij zouden dan niet meer mogen lachen om poep- en plashumor? Als kinderen zo blij, laat ons lekker gaan joh.

Nee, wil je het niet lezen, blader dan lekker verder en slok niet de heilige 'Carpboard'-ruimte niet op met geklaag, gezeur en gejeuzel om niets.

Goed, ik heb m'n ruimte wel weer gehad.

Ajuus,

Willem :razz:




Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

03-08-2003 14:04

Moet dat nou!
Iets quoten dat net voor jouw post staat?

Ik wou het al bijna nog een keer lezen :grin: :wink:

Koen
Sjaak Brandsma
Berichten: 228
Lid geworden op: 18-04-2002 02:00
Locatie: Meppel

03-08-2003 14:11

nou, persee moeten nee. maar het valt wel op, dat taaltje van willem. Ik heb zijn posting wel 2 X gelezen. ( zou voor jou dan de derde X worden denk ik)