Dit stukje is geschreven door mijn vriend Sjoerd Bonenkamp naar aanleiding van een vangst van een prachtige spiegel tijdens een wedstrijd, die ik dit jaar met hem gevist heb, just voor de fun.
Kerpelsvogelen anno 2015, beleving, ofzo..
Het verhaal bij de vangst.
Na aan het begin van de avond de rigs uitgevaren te hebben met de Beneth boot van mijn maat Jan, knalde 's nachts om kwart voor 4 mijn Fox hanger tegen de blank van mijn Fox hengel en gilde mijn Delkim TXI het uit. De vrij strak afgestelde slip van de Shimano Ultegra begon langzaam, maar gestaag te tikken. Mijn Fox hengel zat gelukkig stevig vast in mijn Nash achterkopje. Geluk gehad dat mijn merkloze rvs banksticks het hielden..
Ik snelde mijn Fox slaapzak uit en jumpte vanaf mijn JRC stretcher rechtstreeks in mijn DC shoes, mijn Nash Titan brolly all season tent uit en ik griste de Fox hengel van de merkloze steunen. Intussen was mijn maat Jan ook zijn van zijn Nash stretcher af en zijn JRC tent uit komen snellen om de Beneth boot snel klaar te leggen voor de dril. Intussen vlogen er meters Nash lijn van de Ultegra's. Volgas naar de vis toe dus was het devies!
Eenmaal boven de vis aangekomen was de titanenstrijd nog niet gestreden. Mijn materiaal werd tot het uiterste getest, maar uiteindelijk kon ik de mooie spiegel scheppen met mijn Nash schepnet.
Met de vis hangend naast de Beneth boot, voer ik voorzichtig terug naar de kant alwaar mijn maat Jan al op me stond te wachten.
Voorzichtig legden we de spiegel op de klaarliggende Proline onthakingsmat. De vis was perfect gehaakt. De Solar 101 mt 8 met daarop een stukje Piet Vogel shrinktube (geshronken in kokend Bar le Duc-water), gevist aan een stukje Nash triggalink, dmv een Nash rigringetje bevestigd aan een stukje Korda supernatural zat ramvast in de onderlip. De TTB-snowman zat mede dankzij het Korda stoppertje nog op de hair. Het PB hit 'n run systeem icm Solar unleaded had zn waarde weer eens bewezen.
Voorzichtig stopten we de vis in de grootste Nash bewaarzak, welke ik aan mijn merkloze bankstick bevestigde. De weegploeg zou immers de volgende ochtend langskomen om het gewicht vast te stellen. Ik zette dus daarom maar twee wekkers. Zowel de Samsung als de Huawei wekten mij vervolgens klokslag 0600u.
Na een lekkere bak Douwe Egberts koffie was de weegploeg vrij snel ter plaatse en na weging met de JRC weger, stelden wij het gewicht vast op 12 kilogram en 500 gram.
Het professionele foto en filmwerk werd verzorgd door Hugo van Hengelsport Rotterdam, waarvoor dank!
Ciaaaaaaoooo!!!!
Tranen in mijn ogen toen ik het las...!!!
Ps, ik weet niet of hij het op prijs stelt dat ik het hier dumpt, maar ik ben toch groter en sterker dan hem, hij is dan wel weer sneller als mij..