Vissen... sport, hobby of obsessie!

Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

16-07-2003 08:17

Er is inderdaad een groot verschil tussen lichamelijke en geestelijke verslaving! Geestelijke verslaving is veel hardnekkiger dan lichamelijk! Na 2 weken 'clean' te zijn is de ergste shit wel uit je lijf, maar geestelijk ben je nog zo gebonden als een tierelier aan je verslaving!

Toch leuk al die verschillende meningen!
Gebruikersavatar
Laurens Maasland
Berichten: 827
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

16-07-2003 09:13

Bas,

Als het een echte passie (let op de betekenis van dit woord, mensen smijten al gauw met woorden als obsessie en verslaving in deze discussie) is, dan trek je dit automatisch door naar je levensstijl. Bewust of onbewust richt je toch je levensritme er ietwat op in.

Denk hierbij aan voeren, een standaard dagelijks ritueel voor mij. Direct na het voeren ga ik lekker zwemmen, naar m'n maten, voetballen, de kroeg in etc.

Het e.e.a is dus perfect te combineren. Ik heb dit jaar 47 nachten gevist, nog wat dagjes en avondjes. Echter ik heb ook al talloze house party's in Nederland en buitenland en plenty kroeg avonden meegemaakt dit jaar. Dit terwijl ik al heel het jaar full time stage loop (genoeg mensen dromen van meer vistijd, maar denken geen moment aan doordeweekse nachtjes). Zolang deze zaken perfect elkaar aanvullen is het zeker een gezonde passie, een levensstijl en geen obsessie...

Groeten,
Laurens
Gebruikersavatar
Gerben Lievers
Berichten: 364
Lid geworden op: 24-02-2003 01:00
Locatie: Hengelo (ov)
Contacteer:

16-07-2003 12:04

Beste mensen,

Ik zie het vissen als een levensstijl,
je past je helemaal aan aan het vissen.
de keuzes die je maakt hebben vaak met het vissen te maken. je denkt vaak/altijd aan het vissen. voor mij is het echt een levensstijl.

Kromme Hengels,

Gerben Lievers
Gebruikersavatar
Bas Goorhuis
Berichten: 260
Lid geworden op: 27-10-2002 02:00
Locatie: Twente

16-07-2003 12:13

Op 2003-07-16 09:13, schreef Laurens Maasland:
Bas,

Als het een echte passie (let op de betekenis van dit woord, mensen smijten al gauw met woorden als obsessie en verslaving in deze discussie) is, dan trek je dit automatisch door naar je levensstijl. Bewust of onbewust richt je toch je levensritme er ietwat op in.

Denk hierbij aan voeren, een standaard dagelijks ritueel voor mij. Direct na het voeren ga ik lekker zwemmen, naar m'n maten, voetballen, de kroeg in etc.

Het e.e.a is dus perfect te combineren. Ik heb dit jaar 47 nachten gevist, nog wat dagjes en avondjes. Echter ik heb ook al talloze house party's in Nederland en buitenland en plenty kroeg avonden meegemaakt dit jaar. Dit terwijl ik al heel het jaar full time stage loop (genoeg mensen dromen van meer vistijd, maar denken geen moment aan doordeweekse nachtjes). Zolang deze zaken perfect elkaar aanvullen is het zeker een gezonde passie, een levensstijl en geen obsessie...

Groeten,
Laurens
zoals jij het zegt kan ik er zeker inkomen. Zolang het je leven niet gaat overheersen..

zelfde geld voor mij, (alleen heb ik dit jaar nog geen enkele nacht kunnen maken, prive omstandigheden) je bent elke dag wel op de een of andere manier wel bezig met je hobbie.
jan hogendijk
Berichten: 38
Lid geworden op: 16-07-2003 02:00
Locatie: den haag

22-07-2003 23:18

Absoluut een passie met verslavende trekjes...