grootste karper ooit

Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

08-09-2014 21:41

http://www.fish-on-friday.com/2014/09/g ... shOnFriday

Angling’s greatest haul of giant carp has been taken this week - with an 84-pounder leading a staggering catch of giants.
The monster hit fell to the rods of seasoned carper Stephen Weir and included 32 fish in just 24-hours, with a remarkable 10 weighing more than 50lb.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

08-09-2014 22:07

Tsja wat moet je met dit soort berichten he? Niks ten nadele van Antoinette trouwens :wink:

Ik zou nog niet eens gratis op die put willen vissen, ga ik liever een weekje blanken op de Donau of zoiets.

Wat is het volgende record? Een negentiger die ontploft na de vangst? :o
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-09-2014 23:30

uh,

Is de titel niet verkeerd? "grootste karper ooit"?

Moet dat niet zijn: grootste hoeveelheid karpers in 24 uur tijd gevangen??
Ik ben het verder wel een beetje met Remco eens.

Opvallend detail: er is geen sponsor genoemd, of zoiets als: gevangen met......
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

09-09-2014 07:18

gevangen in is toch de sponsor :wink:
Wat een blamage....... :oops:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-09-2014 08:16

107cm
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-09-2014 08:26

Remco Kulk schreef:Wat is het volgende record? Een negentiger die ontploft na de vangst? :o


wie weet komt er een nieuw product waarmee je met een injectie net ff die paar onsjes meer in kan spuiten.. zodat het geen 39.8kg vis is maar 40kg schoon aan de haak.
:roll:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

09-09-2014 11:41

Het grootste gros van de karpervissers doen er net zo hard aan mee om dit soort buiten proporties karpers te kweken, simpelweg omdat er veel gevoerd en gevist word met boilies waarin veel teveel eiwitten zitten die er o.a. voor zorgen dat karpers zo groot worden, een ander groot nadeel van eiwitten is dat de karpers minder lang leven wegens dichtslibbende aderen en obesitas.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Gebruikersavatar
Jerome berken
Berichten: 673
Lid geworden op: 12-03-2013 15:39

09-09-2014 11:50

Shimano Tribal XT-A \ Shimano 8000D eu
Bojan van der Linde
Berichten: 1060
Lid geworden op: 26-02-2003 01:00
Locatie: zuid-holland

09-09-2014 12:06

een anabolen karper uit een baby put met veelal gestolen vissen....
Doe mij maar een brute 35-40 ponder van de rivier of openbaar water , veel meer voldoening!! :roll:
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

09-09-2014 12:43

Jerome berken schreef:http://www.worldrecordcarp.com/p/carp-fishing-country-records.html

http://www.worldrecordcarp.com/2012/06/ ... b-4oz.html

volgens mij is dit de grootste.. :roll:


Ja, die had ik ook weleens voorbij zien komen hier.
Misschien wel ontploft inmiddels
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-09-2014 13:06

dikke mensen worden ook niet oud..

ik vang liever een usain bolt dan een of ander slachtoffer van feeder praktijken onder de naam BBBBBBW of zo.. :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Emilio Visser
Berichten: 390
Lid geworden op: 12-05-2013 21:44
Locatie: Dordrecht

09-09-2014 14:41

Antoinette den Os schreef:Het grootste gros van de karpervissers doen er net zo hard aan mee om dit soort buiten proporties karpers te kweken, simpelweg omdat er veel gevoerd en gevist word met boilies waarin veel teveel eiwitten zitten die er o.a. voor zorgen dat karpers zo groot worden, een ander groot nadeel van eiwitten is dat de karpers minder lang leven wegens dichtslibbende aderen en obesitas.


Heeft niet specifiek met de eiwtten te maken, maar gewoon met consumeren van teveel voedsel.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

09-09-2014 22:52

Ik zie je al helemaal staan michel langs de renbaan :D
Stalking Usain Bolt 8)
Vis is vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-09-2014 09:10

ben scholten schreef:Ik zie je al helemaal staan michel langs de renbaan :D
Stalking Usain Bolt 8)


hooking :wink:

die pakt zo 100 meter lijn in 9.6 seconden 8) :lol:

die piepers zullen het uitschreeuwen :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

10-09-2014 11:12

Ja Michel, je hebt dan gelijk de grootste en..hij doet dan zijn naam nog eer aan ook, want die bolt wel. :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-09-2014 10:40

michel Tja schreef:107cm


Hand vol zo te horen, maarrr niet overdrijven he :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

17-09-2014 16:53

Het grootste gros van de karpervissers doen er net zo hard aan mee om dit soort buiten proporties karpers te kweken, simpelweg omdat er veel gevoerd en gevist word met boilies waarin veel teveel eiwitten zitten die er o.a. voor zorgen dat karpers zo groot worden, een ander groot nadeel van eiwitten is dat de karpers minder lang leven wegens dichtslibbende aderen en obesitas.


Blablabla...
Overgrote deel van het natuurlijke dieet van onze gevinde vriend bestaat uit dierlijke eiwitten. Dus...
Zoek maar eens op hoeveel koolhydraten er in een zoetwatermossel of slakje zitten. Dan weet je nog niks, maar in ieder geval al meer dan nu.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Schaper Michael
Berichten: 1016
Lid geworden op: 02-08-2012 22:58
Locatie: Zoetermeer

18-09-2014 07:59

Het is waanzinnig maar persoonlijk...

Ik weet nooit of ik hierop wil reageren maar doe het nu toch. Persoonlijk heb ik helemaal niets met betaalwateren. Op en top recreatiesensatie in mijn optiek. Ik vergelijk het met een bezoek aan het bordeel. Je zoekt het bordeel uit, weet al wat er te "scoren" is en betaalt dan voor het plezier. Veel te makkelijk allemaal. Waar is het jachtinstinct gebleven? De drang om het onbekende te ontdekken. Waar is het lef om je vangst te versieren en daarbij misschien keihard op je bek te gaan?

Natuurlijk zou ik even uit mijn pens gaan bij zo'n vangst maar geloof het of niet...de pret zou bij mij al snel over zijn. Het is gewoon niet wat ik wil. Net als een enorme joekel vangen met een uitgescheurde bek. Leuk maar gewoon niet wat ik wil en waar ik blij van word. Ik zou niet het idee krijgen dat ik iets bijzonders heb gedaan maar eerder het gevoel krijgen dat ik nu eindelijk aan de beurt was. Net als bij de bakker waarbij je nummer 98 hebt en je ziet op het digitale bord boven het brood met een ping het cijfer veranderen van 97 naar 98...ja, ik ben aan de beurt...nee, niet voor mij. De mooiste vis is voor mij gewoon een verassing uit een open water of stelsel waarbij je nooit weet van te voren wat er gevangen kan worden. Voor anderen ligt dat misschien anders...ieder zijn/haar eigen beleving. Sorry als ik iemand hiermee beledig. Dat was zeker niet de bedoeling.
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

Veel leesplezier op mijn blog Pendingen
Gebruikersavatar
Antoinette den Os
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-03-2014 18:41
Locatie: Oudenhoorn
Contacteer:

18-09-2014 09:26

De mooiste vis is voor mij gewoon een verassing uit een open water of stelsel waarbij je nooit weet van te voren wat er gevangen kan worden


Volgens Evert Aalten is er geen enkel water in NL waar het visbestand niet van bekend is staat in 1 van de karpermagazines. Hij zal wellicht gelijk hebben al geloof ik het zelf niet helemaal want in een ander karpermagazine heb ik gelezen dat er maar zo'n 45% van het bestand aan karper word gevangen op de vele wateren in NL en de rest niet, lijkt mij dat er dus nog zat te ontdekken valt/uitdaging is.
Wie achter de kudde aanloopt trapt in de stront van anderen
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-09-2014 09:38

Algemene tip; Wanneer je je niet bezig houdt met wat in Nederland gevangen wordt, dan is elke vis een onbekende (tenzij je 'm dubbelt).

Beestjes met namen geven mij iig een beklemmend gevoel.., dus ik vraag en zoek er maar niet naar :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

18-09-2014 09:59

Beestjes met namen geven mij iig een beklemmend gevoel.., dus ik vraag en zoek er maar niet naar

Dat hoeft van mij inderdaad niet. Al weet ik op een paar plekken dat ik een paar vissen gevangen heb die blijkbaar een naam hebben gekregen. Zucht. Zo vaak kom ik er niet, maar toch.

Volgens Evert Aalten is er geen enkel water in NL waar het visbestand niet van bekend is, staat in 1 van de karpermagazines.
Maak er dan maar bijna van, vind ik. Niet van elk polderwater, slootje dat wel of niet bevist is, is de karperbezetting bekend. Gelukkig maar. Zo zijn er nog eens verrassingen.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

18-09-2014 10:21

Volgens Evert Aalten is er geen enkel water in NL waar het visbestand niet van bekend is staat in 1 van de karpermagazines. Hij zal wellicht gelijk hebben al geloof ik het zelf niet helemaal want in een ander karpermagazine heb ik gelezen dat er maar zo'n 45% van het bestand aan karper word gevangen op de vele wateren in NL en de rest niet, lijkt mij dat er dus nog zat te ontdekken valt/uitdaging is.


Wat Evert Aalten verkondigt is voor zijn rekening en boeit mij niet heel erg. Één boek van hem gelezen, vond het iets teveel geschreven als zijnde de enige mogelijke waarheid, overgoten met een sausje van naar de hand gezette wetenschap. Neemt niet weg dat ie van karpervissen duidelijk kaas heeft gegeten, begrijp me niet verkeerd hè!

Ik lees zelden, heel zelden hengelsportmagazines. Dat scheelt. Die zeldzame keer dat ik een visblad onder ogen krijg, neem ik alles wat er geschreven staat met een vrachtwagenlading zout. Dat scheelt ook. Voor mij dus volop wateren met onbekend bestand.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Rick van Sinderen
Berichten: 713
Lid geworden op: 17-07-2010 20:23

18-09-2014 10:53

De grootste karper die ik ooit ving was op een betaalwater en een desillusie, na rondjes gedraaid te hebben op de bodem kwam hij naar boven en ging op z'n zij, als ware het een uberbrasem, onder de tien minuten in de cradle, ik weet nog hoe ik niks begreep van de feliciterende vissers om mij heen, er was geen beleving, ik had niet het idee dat het wat bijzonders was totdat de almachtige unster gesproken had.

In dezelfde beleving, (de mijne dan) iets waar de door mij zeer gewaardeerde Danau zich ook schuldig aan maakt, teksten als: 'ik heb de schele gevangen op 40 pond' nou en?
Alsof we met z'n allen op dezelfde vissen loeren, door ze namen te geven maken we er iets van wat ze niet zijn. Mijn karpergeluk is een torpedo op het kanaal vangen die vecht voor alles wat hij waard is en vaak nog nooit gevangen is, en dan is het heel mooi als hij/zij lekker aan de maat is, daar houd mijn fascinatie met gewicht wel op, het is zoveel meer dan dat.

Ben je werkelijk zo intiem met karpers dat je ze namen moet geven dan zou je naar andere dingen moeten kijken, een prachtige volschub, of een bronsgouden schub met rode vinnen van de muggenlarven in de zomer, kijk je er zo naar dan is gewicht een bijzaak geworden, dat soort vissen ruil ik graag in voor mijn halfdode pb van 56 pond.
Many men go fishing all of their lives without knowing that it is not fish they are after.
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

18-09-2014 11:51

Tja, je verwacht een heel gevecht en dan dat.
Maar dat kun je overal meemaken, op Cassiën een paar piepen op de kant hengel, hangen, varen, trekken, PLOP, net eronder en klaar, had zelfs het haar al gekamd voor de foto.
Ik meen dat ie 42 pond was, maar wat een desillusie.
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

18-09-2014 12:23

In de regels van de IGFA staat ergens vermeld dat het aas de haak moet raken, wil iemand een record kunnen claimen.

Dat maakt de vis van Marcel Rouviere nog altijd het officiele wereldrecord, want die was gevangen met wat mais op de haak.

Toch leuk om te weten niet waar?

http://www.igfa.org/images/uploads/file ... 62014b.pdf