De Mooiste Karper Stekken !

Zouden Meer Karper Vissers Dit Moeten Doen

ja
11
27%
nee
30
73%
 
Totaal aantal stemmen: 41
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

20-01-2014 15:49

Gut op de meeste van die wateren zaten we in onze Haagse tijd een halve eeuw geleden al te vissen. Zijn niet meer dan gewoon aanschuif wateren.

In “ons wereldje” is het voor de gesponsorde bladenschrijvers bijna gewoon om gegevens met elkaar te delen. Zolang het gepeupel het maar niet weet die mogen het verhaal met foto’s wel in de bladen lezen.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-01-2014 16:31

kan jij me niet een beetje toosten jan :cry:
Vis is vis
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

20-01-2014 18:25

Toosten geen probleem :wink: :wink: :wink: :wink:

Proost......!!!!!!
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

20-01-2014 18:43

Whoops 8)
Hahahahaha
Vis is vis
Gebruikersavatar
Joeri De Decker
Berichten: 219
Lid geworden op: 13-01-2013 18:21
Locatie: Sint-Amands

20-01-2014 18:51

In de gewone wereld zijn dit soort dingen vrij normaal en delen we ook met elkaar wat de beste bakker is, het beste restaurant...

Maar ik denk niet dat je je hiermee populair gaat maken bij je lokale medevissers.
Ik zou het zelf ook niet waarderen moest iedereen de wateren van hier in de buurt
die de moeite zijn om aan te pakken op het internet gooien.
Dat is hier al is bij een water gebeurt en daar is het nu net een camping :roll:

Ik snap ook de bedoeling van een "Carpteam" niet :o

Mvg
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

20-01-2014 19:27

Kees Verheij schreef:Waarom Ben? Omdat er een paar namen van wateren staan, zonder verdere info? Niet echt een probleem toch? In m'n lijst viswateren staan honderden namen en als ik in Den Haag wil vissen, hoef ik Google Maps maar te raadplegen. Overigens wil ik er m'n hond nog niet in laten zeiken, dat Den Haag... :D


Er hangt toch echt een penetrante pisgeur in delen van de stad. Ik verdenk toch echt jouw hond.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

21-01-2014 10:12

PJ Otte kan ik in deze niet meer dan gelijk geven. De "bekende" vissers delen wateren en info alsof ze een potje kwartet zitten te spelen.

En maak je verder geen illusies dat er wateren zijn (vooral in regio haaglanden) waarvan weinig bekend is. Van mensen uit mijn eigen woonplaats weet ik al dat zij een hele database hebben van foto's, dieptekaarten (staan zelfs op de website van de hengelsportvereniging) en nog meer gedetailleerde info betreft stekken/wateren. Er is niets meer onbekend.....

Het lijstje wat de topicstarter weergeeft is niets minder dan wat wateren uit de lijst met viswateren....en die heeft iedereen gekregen bij zijn/haar vispas.

Ik snap sommigen hun reactie wel, maar wat wil je in het dichtst bevolkte gebied van Nederland.
En dat mensen een naam en plek van een water weten hoeft niet persee te betekenen dat ze er daadwerkelijk ook vangen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

21-01-2014 16:03

James je geeft het zelf al aan.
Het staat allemaal in je vergunning of op de site van de vereniging.
Dus zoek het zelf uit maar heel veel gastjes zijn te lui om uit dr ogen te kijken en zien dan dit op een presenteer blaadje.
Al zo vaak meegemaakt in het verleden want ik was nooit zo moeilijk.
He ben waar vis jij? En tadaa de week erop zaten ze er.
Kom op mensen ontdek beleef doe er wat moeite voor.
Ik vind het iig een matige aktie
Vis is vis
Gebruikersavatar
Michel Paassen
Berichten: 289
Lid geworden op: 10-09-2012 18:04
Locatie: leeuwarden

21-01-2014 16:18

TS heeft denk ik in de gaten dat hij geen vrienden gemaakt heeft, sinds 17-1 al niet meer online geweest :wink:
Vissende vader, die koi's houdt
Gebruikersavatar
Brian Goldman
Berichten: 72
Lid geworden op: 24-02-2010 19:30
Locatie: Neede

26-01-2014 17:43

Ieder zijn eigen ding.maar ik ga mijn stekken niet prijs geven zo op het Internet. Hou van de rust en anderen neem ik aan ook.zijn al genoeg stekken kapot gemaakt Door anderen.
Carp Team Xtreme
Willem Tom
Berichten: 8
Lid geworden op: 15-01-2014 19:37
Locatie: Den Haag
Contacteer:

17-02-2014 13:57

http://www.facebook.nl/CarpteamDenhaag070


Veel kijk plezier !

De meeste van jullie hebben het over een matigen aktie
het word zelf onder de vissers gedeelt als broodjes uit een weg geef zaak
en als er dan zo iets verschijnt op het internet staan ze alemal ineens te springen van wat doe jij nou

er staan geen gewichten bij en ook niet de preciesen plekken (ben niet dom)

het zijn aleen wateren die ook in je visboekje staan duz wat is hier nou zo verkeerd aan (helemaal niks toch ?)
of dat je nou in het boekje gaat kijken of dat je het op internet vind (het blijft zoeken) hhahahahaaha
Laatst gewijzigd door Willem Tom op 17-02-2014 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

17-02-2014 14:05

Dus...?
Ik heb geen Facebook (wil ik niet aan), dus? Communicatiestoornis?
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

17-02-2014 16:09

Yep. :wink:
Gewoon, lekker vissen.
Henk Deksels
Berichten: 17
Lid geworden op: 02-04-2013 00:49
Locatie: Noord Holland

27-02-2014 21:33

ik vind die lijst verdomd handig.

Al die genoemde waters zal je mij dus NIET zien. Hou niet zo van drukte
Bas van Oorschot
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-02-2014 10:02

27-02-2014 23:00

Ik vind het zelf altijd een uitdaging om een mooie plaats te vinden en te bevissen...
Ik maak ook zo me eigen stekjex en ga dus niet zomaar op iemand anders zijn plaats zitten.

Wel vind ik dat er zo af en toe wel eens wat meer informatie vrij gegeven mag worden onderling. We hebben met zn alle dezelfde hobby en we delen met zn alle de liefde voor karpers (als t goed is :P).

Geen informatie afgeven kan soms ook vervelend uitpakken. Een mooi voorbeeld is een water hier in de buurt (waar ik zelf ook op vis). Door geen informatie te delen met elkaar is de plaats vorig jaar extreem overbevoerd waardoor het vissen er sinds Oktober stil ligt en de vissen die gevangen zijn vanaf Oktober op 1 hand te tellen zijn. Dat geld niet alleen voor de karper maar ook voor de zeelt die er redelijk in getaal aanwezig is en gevangen werd.

Het is niet zo dat ze zeggen kijk op die plaats daar in dat hoekje naast die boom, daar waar visser X altijd zit word altijd goed gevangen. En visser X gebruikt daar altijd voer X gebruikt. Dat zijn natuurlijk dingen die je gewoon niet moet doen!

Maar informatie over wat grotere wateren vrijgeven over wat er gevangen kan worden en zo why not? Het is natuurlijk ook een klein beetje trots als je kan laten zien van he, dit heb ik daar gevangen :).

Daarbij komt ook nog eens als meerdere vissers het doen is er een grote lijst bekend met wateren waar karper gevangen KAN worden. Dus ik denk niet dat er in een keer 20 man zit te vissen als er normaal af en toe eens iemand zit toch? mensen kunnen toch maar op 1 plaats tegelijk vissen :P

Het is niet zo dat je binnen 1 dag / week / maand alle vissen heb gevangen die er zitten toch? of ik moet iets fout doen... :p Denk dat daar Maanden / jaar / jaren overheen gaat... Daarom maak ik er zelf altijd een projectje van. Een paar wateren waar ik kan gaan zitten en proberen de topvissen te vangen die er zitten.
De wateren waar ik ook nu mee bezig ben en die ik nu bevis zeg ik zelf ook niet veel behalve tegen mensen die er in de buurt zijn en er vissen. Als ik er mee klaar ben zou ik er ook geen tot weinig problemen mee hebben...
Vangsten 2015:
Schubkarper: 4
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem: 0
Zeelt: 14
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

28-02-2014 04:58

Dus zolang jii daar vist hou je het stil maar als jii daar uitgevist bent mag iedereen het weten?
Katpervissen is een leuke mooie hobby maar helaas zijn de karpervisser niet altijd even leuk en zijn tot extemen in staat als het op een goeie stek aankomt.
Vooral als bekend is geworden dat er een mooie/grote vis is gevangen.
Vis is vis
Bas van Oorschot
Berichten: 33
Lid geworden op: 25-02-2014 10:02

28-02-2014 11:00

Nee Ben,
Mensen die het al bevissen mogen van mij alles weten hoe of wat, dat bedoel ik.
Daarbij licht het ook aan het water. Als het een kleine plas is, ja dan houd ik het wel stil ja... Dan wil ik ook niet dat er in een keer 20 man zit terwijl er normaal 1 of 2 zitten... Vis sneller verzadigt en helaas het vissen in het najaar of winter is onmogenlijk...
Maar als het bijvoorbeeld de vliet is wat hier in de buurt ligt is, waar ik in een keer een paar 30+ers uit zou trekken bijvoorbeeld is het voor mij echt who cares want ze weten niet met wat voor aas ik zit en ze weten al helemaal niet waar ik zit... Tis een kanaal van 20km ofzo?



Aan de andere kant als iedereen er wat opener over is dan zijn er veel plaatsen bekent waar mooie vis zit en dat je de "runs" op wateren voorkomt. Want iedereen kiest toch een water wat hem licht en gaat niet op 10 plaatsen tegelijk zitten.


De reden dat ik er zo instaat, is dat ik hier op wateren vis en als ik wat vraag aan een visser naast me word er geen info vrijgegeven terwijl ik er wekelijks te vinden ben op het water... En dat is gewoon jammer...
Vangsten 2015:
Schubkarper: 4
Spiegelkarper: 1
Graskarper: 0
Brasem: 0
Zeelt: 14
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

28-02-2014 11:06

Ik vraag me af of er nog wel zo veel "geheime" stekken zijn. Iedereen die mobiel is en internet heeft kan toch alles opzoeken?
Gewoon, lekker vissen.
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

01-03-2014 13:00

Ik heb meer het idee dat "meneer TOM TOM" aan iedere karper grootheid in den haag wil laten zien waar "hij wel niet gevist heeft.
Net aangemeld en wil er graag bij horen bij het Haagse karperwereldje!! :-? :o
Ik ga voor rust en als ik 1 karpervissert zie zitten ben ik al weg.
"wind op de kant is karper op het land"
vernon tuit
Berichten: 23
Lid geworden op: 24-04-2013 09:59
Locatie: Den Haag

02-03-2014 19:42

Wat is hier nou weer erg aan?

Zoals idd al wordt gezegt iedereen deelt toch met elkaar wat goed en wat niet goed is, karpervissers zijn nogal snel geneigd wanneer zij een plekje vinden op welke manier dan ook deze te claimen en te beschouwen als "van hem" terwijl dat totaal niet waar is en het water gewoon van iedereen is.
Je kent natuurlijk wel de stereotiep karpervisser "Al wat gevangen? nee geen stootje gehad!"

Gelukkig zijn we niet allemaal zo en is er nog hoop, hehe