Ons wereldje

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2014 19:44

Ik weet niet wat er in principe mis is met verschillend zijn Michel. Niks volgens mij. Wat een beetje in de weg zit bij onze hobby is dat we er emotie aan verbinden. Maar iedereen heeft zo zijn eigen emotionele beleving. Dat is iets eigens en zul je nooit veranderen. Moet je volgens mij ook niet willen. Er is ruimte zat voor je eigen wereldje. Ditzelfde zul je wel met meer liefhebberijen hebben die iets verder gaan dan het beoefenen van bijvoorbeeld een sport. Religie heeft het in extremo.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

08-01-2014 20:02

Kees Ouwehand schreef: Religie heeft het in extremo.


Nou, het lijkt er hier af en toe ook wel een beetje op.......
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-01-2014 20:13

Daar lijkt het inderdaad op, die moet je keihard tegengas geven want anders gaan die extremisten straks bepalen wat wel en niet goed is!!!

Groet, Peter

Ps ik zeg alle extremisten hier in een bootje bijvoorbeeld op een Canadese rivier laten dobberen voor pak hem beet een 10 tal jaren.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-01-2014 20:31

@Kees,

Helemaal waar,

Niks mis met verschillend zijn en ieder zn eigen beleving en daar ben ikzelf ook een groot voorstander van alleen wat het lastig maakt is dat bepaalde belevingen binnen onze hobby soms behoorlijk tegenstrijdig zijn en dat maakt het er niet makkelijker op
Veel emotie komt vaak pas erbij wanneer bepaalde mensen nadelen ondervinden van andere mensen en zodoende hun visserij direct daardoor benadeeld wordt.
veel karpervissers hebben wel soms last van nare trekjes richting hun mede hobbyist en zijn ook vaak nog eens makkelijk beinvloedbaar voor de commercie.
bepaalde zaken binnen onze hobby vind ik soms lachwekkend en triest tegelijk.

vissen voor mij is iets heeeel anders als geilen op grote vissen, grote verhalen een ander niks gunnen en dure spulletjes.Ik voel me iig niet aangesproken als er gesproken wordt over "ons" wereldje maar wordt wel eens aangesproken en doe wel eens uitspraken over "ons" wereldje wbt dingen waar ik niets mee van doen wil hebben.
maar dat is enkel mijn beleving :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 20:37

Yep JC; :D

Cruyff; Als je iets niet kent dan snap je het niet...

Marco; En wanneer je dan iets niet snapt, dan snap je al helemaal niet dat je het niet snapt, snap je..!?

Het gaat hier voornamelijk om empatisch vermogen binnen onze hobby.

Ik begrijp alle aspecten die een ander leuk vindt en waar ik zelf weinig tot geen band mee heb. Was dat andersom ook maar, en dat is vaak niet het geval. Wat kan ik dan doen behalve ook hard naar Peter roepen;

Doe maar 10 jaar Canada, dan is hier de bubbel waarschijnlijk geklapt en kan ik ook hier weer m'n ding doen :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 20:52

Veel emotie komt vaak pas erbij wanneer bepaalde mensen nadelen ondervinden van andere mensen en zodoende hun visserij direct daardoor benadeeld wordt.


:wink: Een aantal forumleden, en ook jij, hebben dat op diverse manieren al vaker beschreven. Maar begrepen wordt het helaas in praktijk vaak niet...

Zit ik aan een put, dan kan ik put gedrag verwachten (ruikt niet altijd even lekker :D ). Kom je nooit verder dan die put, dan weet je niet beter én zeker niet dat jouw beleving niet die van de ander is!

Iets met JC, Cruyff en Marco...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-01-2014 21:01

http://www.youtube.com/watch?v=HLNhPMQnWu4

Zie net dhr ter Maat Bob weer zit te bedanken. alle jezus wat een club joh!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-01-2014 21:10

@ peter,



:wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 21:19

@Peter :D maar ook voor onbedoelde zelfspot kun je gedwongen opgenomen worden.

Ps ik zeg alle extremisten hier in een bootje bijvoorbeeld op een Canadese rivier laten dobberen voor pak hem beet een 10 tal jaren.

Want bovenstaande is een typische uitspraak voor een extremist :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-01-2014 21:39

Klopt helemaal Marco, maar ik laat me geen vuilnis over onze huidige karpervisserij heen strooien door een stel gefrustreerde die tegen alles en nog wat lopen aan te schoppen.

Niets is goed, commercie, dvd's, foto's, karperbladen, KSN etc etc

Groet, Peter

ps we kunnen natuurlijk ook hypocriet lekker mee lullen!!
Jaja dat dan doen er ook genoeg hoor!! Maak eens een analyse dan merk je dat er velen van links naar rechts zeilen (die kunnen gerust ook mee op dat bootje, want zeilen kunnen ze immers al).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

08-01-2014 21:46

Heeee Dhr Tja steek nog een peuk op!! :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=CQgrNbeCU0I

Groet, Peter
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-01-2014 21:53

Peter van Loo schreef:Klopt helemaal Marco, maar ik laat me geen vuilnis over onze huidige karpervisserij heen strooien door een stel gefrustreerde die tegen alles en nog wat lopen aan te schoppen.

Niets is goed, commercie, dvd's, foto's, karperbladen, KSN etc etc

Groet, Peter

ps we kunnen natuurlijk ook hypocriet lekker mee lullen!!
Jaja dat dan doen er ook genoeg hoor!! Maak eens een analyse dan merk je dat er velen van links naar rechts zeilen (die kunnen gerust ook mee op dat bootje, want zeilen kunnen ze immers al).


@ Peter,

ik zie mezelf als natuurliefhebbende van rustgenietende kwantiteitvanger als het ff kan.
dus ik had het ook over mezelf. :D

wbt de dvd`s ,commercie, foto`s ,karperbladen,KSN etc. geen idee van,daar doe ik allemaal niet aan mee. ik hou gewoon van vissen! :wink:

PS,enne... leuk idee die analyze maar maak die zelf lekker.ben benieuwd :P
en links en rechts? niet alles is zwart wit he.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2014 21:59

Afbeelding
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 23:27

Klopt helemaal Marco, maar ik laat me geen vuilnis over onze huidige karpervisserij heen strooien door een stel gefrustreerde die tegen alles en nog wat lopen aan te schoppen.
Niets is goed, commercie, dvd's, foto's, karperbladen, KSN etc etc

Commercie; Zeer handig voor de commercie én voor wie niet goed gelovig het sprookjesvolk 'volgt'.

Dvd's; Alleen gratis schijfjes en vooral voorbij de man/vis poses spoelen en info proberen op te pikken. Gaat zo'n DVD 'n stuk sneller!

Foto's; Voor wat meer waarheidsgetrouwe foto's heb ik al tips gegeven. Hoeft niet, but who's kidding who!?

Karperbladen; Ik heb er m'n voordeel uitgehaald (moet 'n ieder, zoekende naar info doen) en ben abrupt met abonnementjes gestopt toen er in één editie driemaal uitleg stond over dezelfde combi rig. Ken iemand die er gretig naar plaatjes keek en vissen bij naam kende, terwijl ik verlangde naar info en verdomme de artikelen van Joris W. miste! Heeft de gemiddelde plaatjesbewonderaar geen binding mee, met proza (wel met sprookjes)...

KSN; Tja, ondoordacht zo'n opgeblazen foto plaatsen betreffende een meeting en de derde hengel en nachtvisvergunning als een overwinning zien? Ik heb 'm hoor, die drie stokkensticker, maar voorvoeren leverde mij meer op, dus bedenkingen alom (deed het eerder ook plezierig met 2). Nachtvissen was hier op openbaar water al 't jaar rond legaal. En van alleen ja-knikkers wordt geen enkele organisatie wijs :wink: !

Maar vooral lui die lak aan mijn beleving aan de waterkant, of aan het 'welzijn' van vis hebben (alles voor 't plaatje) mis ik in dat rijtje Peter. En ja, aan een put stel ik me op een evt. rumoerige visserij in. Zoek ik in niemandsland rust, dan zou put volk (de andere kant van 't segment) ook eens aan mijn wensen mogen voldoen, ipv over m'n spullen komen ouwehoeren (snel klaar :D ), en hoe GROOT ik ze er al gevangen heb (niet groot, maar wordt toch niet geloofd :-? :D ) .

Onwetende jeugd kan ik in al hun beinvloedbare onschuld wel vergeven, maar is het onze taak niet hen voor het kaf onder het koren te behoeden!? Mensen die al jaren vissen, daar heb ik geen zin in om die aan waterkant nog juiste etiquette bij te brengen. Daarom wat overdenkingen hier op CB.

En de karpervisserij en vuilnis; Dat valt ook onder etiquette :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

09-01-2014 08:36

Doet dat nu pijn?Azijn zeiken?

99% van je frustratie kan je voorkomen door het simpel weg te negeren
niet te kijken of je lidmaatschap op te zeggen.
Welzijn van de karper jij kiest voor het minst slechte in jouw ogen..slaap lekker :wink:
Overal induiken en dan het negatieve er uit pakken,what a life.

Wat betreft de last/beleving van medevissers geloof ik best, zelf geen last van,
zie bijna nooit andere vissers.
Wel hoop vuil van bbq feestende zuipende neukende slopende bosbezoekers.
Zullen er best een paar van karperhengels in de kast hebben staan en misschien wel het zelfde putje als jouw
Bevissen, pech kan je hebben :wink:
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-01-2014 09:27

Hoi Dave, je beschrijft hier toch een wat eenzijdig beeld. Dat er veranderingen plaats vinden prima zeker in deze snelle tijd zijn die nu eenmaal niet tegen te houden. Echter het vele geld wat er jaarlijks in onze hobby omgaat brengt nu eenmaal bepaalde excessen met zich mee. Dagelijks staan er genoeg andere voorbeelden van in de media moeten we daar ook onze ogen voor sluiten? Er over een discussie voeren moet kunnen de tijd dat we alles klakkeloos maar aanname ligt toch ver achter ons? Zal een ijdele hoop zijn maar je hoopt toch altijd nog dat de commercie en partijen die de weg kwijt zijn dit voor een deel opnemen.

Een prettige dag,
Peter
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2014 09:39

Ik lees er dagelijks toch weinig over in de krant Peter. Welke excessen bedoel je nu?

Over die presentatie van die Hagenaar haal je toch je schouders op? Ik vond het historisch overzicht van Gerwin laatst bij de BVK meeting veel interessanter. Maar ja, voor elk wat wils zou ik willen zeggen. Echter geen item in de nieuws media. Het is tenslotte maar een hobby.

Ik lees trouwens wel in het nieuws over de toename van de klaagcultuur in Nederland. Daar herken ik wel iets van. Aanpakken vind ik prima, maar wat stel je voor?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-01-2014 10:15

Inderdaad jammer dat er zo weinig die presentatie van Gerwin gezien hebben. Mede met de inbreng van o.a. Jan Junge, Joris Weitjens en Ton van der Spiegel was het niveau er hoog.


Wat voorbeelden aangaat kijk een naar de bankensector, semioverheidbedrijven die er op het gebied van salarissen en financieel een potje van gemaakt hebben. De politiek die financieel door haar weerbarstige beleid de weg kwijt is. De sociale woningbouw die deels door haar eigen beleid en door de overheid financieel wordt leeg gezogen. Zelf een FIFA bazen zwichten voor het geld. Slaap er zelf niet minder om maar het geeft wel te denken hoe snel zaken om ons heen veranderen met al die dollartekens in de ogen. Maar dat is een ander wereldje.


Zo en nu lekker een paar uur vissen.

Peter
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

09-01-2014 10:57

dave staal schreef:zie bijna nooit andere vissers.


Nee dat klopt, ik heb je nog steeds niet gezien, of ben je langs geweest terwijl ik afwezig was...... :wink: :wink: :wink: :wink:
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

09-01-2014 14:39

Oei Jan :oops: of ik bedoel maar :lol:

Ik heb de film een paar weken geleden zitten bekijken, en het enige wat ik me er van herinner is het gewauwel van hoe goed ze elkaar niet vinden. Hoe goed ze wel niet een stukje lood over 40m kunnen werpen vlak voor de camera. En het ge-kont-neuk van die Ali Hamidi bij Mister Fairbrass...!!! Ik heb denk ik wel de laatste Korda film bekeken....!!!
dave staal

09-01-2014 14:44

Hahahaha Jan , ben inderdaad nog niet langs geweest.
Hoop wel dat ze er nog liggen. :wink:

Maar zodra ik langs kom laat ik je het weten.Dat spreekt voor zich. 8)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2014 16:58

Doet dat nu pijn?Azijn zeiken? 99% van je frustratie kan je voorkomen door het simpel weg te negeren niet te kijken of je lidmaatschap op te zeggen.

Gebrek aan empatie, aan inleving in een ander, heb ik al eerder beschreven en daar is dat stukje tekst een typisch voorbeeldje van. Of van gebrek aan begrijpend lezen, ben er niet uit, maar 't geeft helaas het zelfde resultaat :wink: .

Ik schrijf toch dat ik zaken op een put accepteer ofwel m'n gedrag aanpas aan de heersende partij, dus waarom m'n lidmaatschap opzeggen? Ik zou in 'polderland' gewoon ook graag zien dat er meer van de andere partij (misschien verdwaald :D ) z'n gedrag aan de rustzoeker zou aanpassen. Maar ik verval in dat verhaaltje van niet begrijpen dat het niet begrepen wordt. Blijft makkelijk praten met een bootje op een waterpartij waar geen pad naar toe loopt...

Welzijn van de karper jij kiest voor het minst slechte in jouw ogen..slaap lekker :wink:

Moet ik ze voortaan misschien kapot schoppen om jou te plezieren :roll: Geen centje pijn hoor. Beetje zinloos wel. Tenzij je in Australië woont. Daar maken ze kunstmest van onze beschubte vrienden :wink: .

Wat valt er niet te begrijpen aan het feit dat verre zuurstofonttrekking, aan welk lichaam dan ook, niet goed is. En dat twee maal kort na elkaar nog minder goed is. Ieder gaat z'n gang maar met zakken, 't blijft vis en geen mens. Maar waarom die ontkenning!?

Ik hoop overigens wel dat de lezers hier inzien dat niemand hier contra karper vissen is, maar allen pro. Helaas is de één z'n pro zo nu en dan de ander z'n contra.., snap je :D :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2014 17:00

http://karperwereld.nl/artikelen2/item/ ... franse-bak

Graag wat extra info betreffende wel of niet in de lens gedrukt :P
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
dave staal

09-01-2014 17:11

Marco , de suggestie om ze kapot te schoppen om mij te plezieren getuigd van weinig respect voor je mede boarder.
Misschien komen sommige dat inderdaad tekort in 'ons wereldje' respect voor elkaar.

:cry:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2014 17:17

Och Dave, wanneer iemand niet begrijpt dat een ander voor het minst slechte kiest, dan is het andere uiterste misschien wel naar z'n zin...

Maar lastig te plezieren jij.., zat ik er potver weer naast :o
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).