Ons wereldje

Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-01-2014 19:46

Ik herken er ook weinig in Dave. Erg negatief vanuit een slachtofferrol bekeken wat mij betreft. Wel mooi dat je elders je draai vindt, maar veroordeel daarmee niet de rest van de wereld.

Wouter, ik herinner mij nog dat ik raar werd aangekeken door voorbijgangers omdat ik met 2 hengels op steunen op een strandstoeltje achter de hengels zat. Dat was geen vissen. Commentaar bij collega's op het werk was ook niet van de lucht. Vissen was meer iets voor bejaarden. Vissers stonden ook bekend als stiekeme kroeggangers. Dat was jaren zeventig. Kan nog aanvullen dat ik meer liefhebberijen heb waar ook commentaar op is. Er is altijd wel wat. Doe vooral je ding en draag het positief uit.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-01-2014 19:50

Ik snap echt wel wat je bedoeld Bob.
Het lijkt me alleen lastig als visser je hobby niet uit kunnen oefenen omdat de randverschijnselen
je niet aan staan.

Btw: Ik ben al een 3-4 jaar niet meer in Zwolle geweest, maar de laatste keer dat ik er was,
was jij er volgens mij ook om de boel te promoten ??
!! GEEN aanval, slechts een constatering. Had dan ook niet gehoeven, mensen die hiernaar op zoek
zijn weten de wegen naar Rome/Canada dan toch wel te vinden.?

Dave, ik ook vanaf 1985, en ook ik zie grote veranderingen.
Vroeger beter? Ik zou eerder zeggen Anders.
Afgunst zal zeker in dit verhaal niet van toepassing zijn lijkt mij.
Ik hoor/lees wel eens wat, en veel mensen vergelijken appels met peren :wink:
In de jaren heb ik ook veelvoudig gebruik gemaakt van de "negeermodus", en kan dus ook nog
wel genieten van mijn visserij. Gelukkig wel !!
Ach man..Ga toch vissen !!
dave staal

07-01-2014 19:53

Ten eerste vertegenwoordig ik niks,veroordeel niks.Sta je wat positiever in het leven 8)

Aangesproken waarop ?

Zou nog maar eens goed in het spiegeltje kijken wat ik je hier boven voor houd :wink:

Afgunst sloeg op de link: 'van den Meiracker

In het wild, jajaja

Gelukkig heeft die 24kg van mij een beter figuur.'
Laatst gewijzigd door dave staal op 07-01-2014 20:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-01-2014 19:56

Btw..mijn visserij speelt zich voor 99.9% af in NL, gewoon op de fiets :wink:
Geen flauw idee hoe een 20kg vis eruit ziet, en misschien ooit..... zoniet, boeien..
Ach man..Ga toch vissen !!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

07-01-2014 20:30

Wat wordt er weer een drukte gemaakt om "ons" wereldje.

ik vis vooral in "mijn" wereldje.
lekker vissen waar ik zin heb en vooral met wie ik zin heb.
soms is alleen nog mijn beste vismaat.

betaalwater prutputjes grootwater......wat maakt het uit wat een ander er van vindt.

doe je ding en trek vooral je eigen plan.
een bekende kop kan idd rekenen op andere mensen op de stek.
jammer maar het is niet "jouw" stek dus dat kan gebeuren.

Een bekende kop kies je toch een soort van zelf voor.
geen blad of wat dan ook plaatst een artikel over je zonder jou toestemming dus vroeg of laat heeft de persoon in kwestie zelf de publiciteit opgezocht.........of zit ik er nou heel erg naast.

lekker vissen en je verstand op nul zetten
ik ben er dol op
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

07-01-2014 21:04

Probleem lijkt mij dat het wereldje hier niet voldoet aan het stereotype dat je al generaliserend hebt gecreëerd. Althans, met de 4 punten die je noemt kan ik mijn eenvoudige tijdverdrijf niet associeren. Ik heb de indruk dat dit voor de meeste reageerders hier geldt. Zo niet, dan heb ik mij vergist.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-01-2014 21:58

Bob, ik vraag me steeds vaker af wat jij hier op het board van jouw gading vind :roll:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-01-2014 22:17

Ach Fred, een bak wortels van Barnas misschien? :P
Groet'n Henk..

still growing Old.
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-01-2014 22:26

Zal wel niet, het woord dertiger komt er in voor :wink: shame :oops: :D
Ach man..Ga toch vissen !!
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

08-01-2014 02:01

Laat bob toch lekker in zijn vaan, ik heb nog nooit van die gozert gehoort maar we hebben er weer 1 minder aan de waterkant. Bekende kop is die op tv geweest ofzo hij gaat er maar vanuit dat iedereen die de blaadjes leest ik doe het 1a2 keer per jaar voor wat leesvoer in het vliegtuig en laat ze daar dan ook gelijk weer achter.
Ik vis trouwens nooit s'nachts en heb toch vorig jaar zo ongeveer 75 a 100 karpers gevangen.
En dan kom ik af en toe een andere visser tegen, maar ik heb geen behoefte om met die vissers te praten, ik heb zelfs wat tshirts laten maken met de tekst LAAT ME MET RUST en 99 procent volgt het netjes op. En anders ben ik in 1 zin klaar.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2014 09:36

Nou Born ik en vele anderen wel hoor kan Bob via de KSN al vele jaren. Dat hij daarbij net als ik niet een van de gemakkelijkste was zal ook hij niet ontkennen.

Wat zijn visserij in Canada aangaat het volgende. Kan persoonlijk nogal wat karpervissers die via hem er zijn gaan vissen. Zijn uiteenlopende visserstypes, de een hier ook KWO actief verfoeit BTW andere gaan er regelmatig wel vissen. Weer andere gaan voor het meer dan ruime sop. Een ding hadden echter allemaal gemeen het vissen daar is met niets (zeker in Europa) te vergelijken. Een ieder was erg positief over het vissen op die extreem grote waterstromen. Is in mijn ogen hoewel het een paar euro’s kost geen betaalwater. Er zijn er die het combineren met een bezoek aan Amerika. Plaats je het in die context dan vallen de kosten als je toch die de stap wil maken nog wel mee. Hoewel ik het met hem dus zeker niet altijd eens was wil ik de positieve kant van zijn visserij in het verre Canada hier wel kwijt.

Groet,
Peter
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

08-01-2014 10:20

Fred Hazenbroek schreef:
Voorop gesteld dat het me fantastisch lijkt om in Canada te vissen (karper en daar wel ..Steur)



Het gaat mij meer om het TOTAAL afbranden van de hedendaagse karpervisserij.
Wat Bjorn dus ook al aanhaalt, alsof iedereen de bladen leest, opblaasfoto,s maakt enz, enz
Alles over 1 kam scheren dus :wink:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2014 10:47

Is het punt niet zo Peter. Qua water en beleving onvergelijkbaar.

Maar ligt eraan wat je zou willen vergelijken. Zowel vissen in Canada en vissen op een privéwater zijn vakantievisserijen. Dit komt voort uit dezelfde behoefte bij de visser en door de ondernemer wordt eenzelfde effort gemaakt om het de klant naar de zin te maken. Canada is daarbij een klap duurder en sowieso minder bereikbaar voor het gros van de vissers.

Wat we vergeten bij betaalwater is juist dat vakantie aspect. De meeste vissers bezoeken een dergelijk water maar een enkele keer per jaar en hebben in Nederland hun dagelijkse visserij. Voor de rest wordt het in deze discussie veel te generaliserend in het negatieve getrokken. Alsof iedereen dat beeld dat geschetst wordt als ideaal heeft. Bovendien, van voortdurend gebasht worden, wordt niemand een beter mens. De wereld is daar nog nooit beter van geworden. Die specifieke frustatie zit hem echt bij Bob en cs. Ikzelf ben natuurlijk ook niet overal 100% positief gestemd over.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-01-2014 11:09

Is opkomen voor de karper en aan de kaak stellen van misstanden nu opeens frustratie, begrijp ik?

Bedankt voor deze psychologische benadering van het "probleem" van Bob en cs (waaronder ik mezelf dan maar gemakshalve schaar).

Ik zal mij onder behandeling laten stellen en vervolgens geestelijk verlicht het strijdtoneel weer betreden.

8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-01-2014 11:11

Als er een strijd is, is er tegengas.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

08-01-2014 11:14

Leuk hoor Camiel, dat je voor jezelf vist, alleen je onderschrift met al die cijfertjes doen mij alweer anders vermoeden. Waarschijnlijk moet je ze effe updaten, en zo niet, dan kom ik bij je in de leer. :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-01-2014 11:34

Kees,

Erg lastig voor mij persoonlijk om het een en ander te vergelijken, heb namelijk het hele jaar al jaren vakantie :D

Mannen laten het aub niet teveel in het persoonlijke vlak trekken :wink:

Groetjes,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 12:10

En dan kom ik af en toe een andere visser tegen, maar ik heb geen behoefte om met die vissers te praten, ik heb zelfs wat tshirts laten maken met de tekst LAAT ME MET RUST en 99 procent volgt het netjes op. En anders ben ik in 1 zin klaar.


:P Heb er ook aan gedacht (4xl is een beetje lastig te vinden)!

Het feit dat je vist, houdt toch niet in dat je met iedere visser iets gemeen heb wat het bespreken waard is :wink: Een vroegere vismaat van me kon iemand zo schaamteloos compleet negeren, dat we er nadien (zelfs tijdens :oops: ) menigmaal om in een deuk hebben gelegen hahaha...

Of er nu veel te hard tegen je gesproken wordt terwijl je juist ergens rustig tussen het riet aan het penvissen bent c.q. je lood direct onder het kantje ligt, of dat er bij behoefte van een ander om een praatje te maken de autoportieren vrolijk dicht geslingerd worden terwijl je onder/naast een brug aan het vissen bent (echo, echo...), het respect laat regelmatig te wensen over. Ondoordacht of opgeblazen gedrag gaat in zulke gevallen ten koste van de ander z'n visserij en niet andersom!

Gelukkig zijn er ook vissers die wel weten hoe het kan :wink:

Wat betreft die link naar in Mexico; Al is de vis nog zo mooi, een hek van gaas op de achtergrond (in de wildernis?) geeft mij persoonlijk een vreemd gevoel...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

08-01-2014 12:54

bjorn markesteijn schreef:En dan kom ik af en toe een andere visser tegen, maar ik heb geen behoefte om met die vissers te praten.


En dat levert al een kleine 20 jaar hilarische situaties op! :lol: :lol:
Lekkere vakantie gehad maat?

Grts
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

08-01-2014 13:26

He gozert,

Ik zit er nog 3 dagen in costa rica en dan nog een week op de tropische eilanden van bocas del toro.
Life is a bitch sometimes. Gisteren wezen snorkelen bij een eiland in de grote oceaan was echt cool veel tropische vissen en een 10 minuten een rifhaai (140 cm) gevolgt. Hij kwam wel 1 keer heel dicht bij ongeveer een metertje afstand. Zo een jungle trekking maken in corcovado national park en morgen richting de hoofdstad.
Reishengel meegenomen maar ligt al 2 weken hier in de auto.
Werk ze

Pura vida

Bjorn
bjorn markesteijn
Berichten: 44
Lid geworden op: 04-09-2012 20:48

08-01-2014 13:33

He marco,

Ik zit zelf in de grafische industrie, en maak dus de tshirts zelf.
Je kan bv een paar shirts of jas naar mij opsturen met de tekst die je erop wil dan ik ze zo voor je maken :lol:

Gr

Bjorn
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

08-01-2014 13:40

bjorn markesteijn schreef:He gozert,

Ik zit er nog 3 dagen in costa rica en dan nog een week op de tropische eilanden van bocas del toro.
Life is a bitch sometimes.


Ja man, life sucks!! Veel plezier en doe Hella de groente vanme.

@Marco,
Die shirts werken uitstekend, is wel haute couture :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-01-2014 13:44

Eerst even in een taaltje of tig vertalen dan, maar misschien is Sssssst.., met een afbeelding eronder van 'n smilé (oid) met 'n vinger voor de mond op de voor én achterkant, ook begrijpelijk :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

08-01-2014 15:57

Jezu..... vecht het ff uit bij boulevard met zijn tweeen (stelletje backstabbers).

Word er een beetje chagerijnig van.

Verder geen toevoeging tot het topic. Maar maakt wel weer duidelijk hoe "ons wereldje" wordt gevormd door een kleine groep!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

08-01-2014 16:56

Camiel Driehuis schreef:ik vis vooral in "mijn" wereldje.
lekker vissen waar ik zin heb en vooral met wie ik zin heb.
doe je ding en trek vooral je eigen plan.
lekker vissen en je verstand op nul zetten
ik ben er dol op


Juist!

wat ik zelf gemerkt heb wbt andere hobby`s en sporten die ik had is: hoe dieper je er in zit hoe meer het je vaak tegen gaat staan.
mensen gaan dingen van je verwachten, bij de verwachtingen van jezelf ga je de lat steeds hoger leggen. je krijgt aanzien en moet je altijd maar presteren en daarna komt het gelul ( afgunst,jaloezie etc)
nee.. deze hobby blijft voor mij een hobby. zolang ik geniet en plezier erin hou dan ben ik goed bezig.. en wat de rest van "ons" wereldje doet zal me een zorg zijn.en als de boel op een dag klapt dan klapt het maar... ik blijf toch wel vissen zolang er vis te vangen is. die commercie en poppenkast zie ik niet nog jaren doorgaan met groeien persoonlijk.naar mijn idee zit het behoorlijk op zn tax.
wonder aas? wonder rigs ? wonderbaarlijk allemaal :wink:
als iedereen nu eens een jaar of 2 de hand op de knip houdt wordt het vanzelf een stuk soberder in karperland. ik vis al 15 jaar met dezelfde hengels en zolang die het blijven doen ga ik niets nieuws kopen iig. mn rodpod valt van ellende half uit elkaar maar ook die gaat niet weg zolang die het doet.

verder is het op veel vlakken behoorlijk triest gesteld wbt "onze" hobby.
ken weinig andere hobby`s ,levenswijzes of gemeenschappen die zo bizar in elkaar steken als bij de karpervissers.
de tarty`s vs de kiloknallers vs de natuurliefhebbers vs de fotograven vs de stekenpezers vs de stekkenclaimers vs de kwantiteit vangers vs de rustgenieters vs de targethunters vs de mijn gras is altijd groener als de buren vissers vs de ik heb de duurste spullen vissers :D

ik bedoel maar :-?

er zijn teveel verschillende soorten karpervissers om het als geheel in beschouwing te kunnnen nemen.want de een wil niets met de ander te maken hebben vaak.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(