Steurvissen

Zou verboden moeten worden !!

Ja
18
82%
Nee
4
18%
 
Totaal aantal stemmen: 22
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

22-12-2013 22:26

Je verzint er van alles bij of leest niet goed.
Wie veroordeel ik? Ik stel iets.
Verder kan ik er eerlijk gezegd niet veel mee.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

22-12-2013 23:18

Goed gesteld cees.
Dat zou ik indd niet leuk vinden maar ik snap wel dat het gebeurt.
Kijk maar naar engeland.
Als daardoor de overlast word beperkt en de visstand en het water goed onderhouden word zie ik daar indd het probleem niet van in.
We zijn het duidelijk niet eens wat btw betreft en stel je het in mijn ogen ook erg zwart wit.
Denk ook dat we hier nooit over uit zullen komen en dat geeft ook niet dat maakt het juist weer leuk.
Er zijn ook btw waar je wel je best moet doen ...ow wacht dat had ik al gezegd.
Hoe denken we hier dan over bv rainbowlake of is die wel heilig?
Enigste wat ik hier aan toe wil voegen is dat als ik zou weten dat er gestolen vissen zwemmen en of er alleen maar vissen zwemmen zoals op de steuren put ik er nooit zou gaan vissen.
Vis is vis
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

22-12-2013 23:42

Over rainbowlake denk ik hetzelfde als ieder betaalwater... Vooral daar vind ik het sneu om te vissen (sneu voor de vissen)
Check die papegaaienbekken daar en hoe je daar moet vissen, zijn gasten die tientallen lijngeleiders in het water plaatsen om zo om een eiland heen te kunnen vissen.
Bij een aanbeet moeten ze gauw de boot inspringen om zo de draad bij iedere lijngeleider los te maken, uiteindelijk een half uur verder zijn ze bij de vis en hoeven ze alleen maar de vermoeide vis te scheppen (als die niet ondertussen is vast gezwommen) maw je beleefd geen reet van de dril maaaaaar je kan wel op de foto met een ruim 70lb karper.
Nope not my kind of fishing

Irriteer me ook rot aan de bladen als de spiegel enzo (daarom koop ik die ook niet meer)
Bladen staan vol met alleen maar 20kg+ vissen waarvan meer dan 70% is gevangen op betaalwateren.
Net of het zo gewoon is om altijd maar 20kg+ vissen te vangen....
Ik ben dolblij met een mooie kanaalschub van 8kg die mij meer dan een kwartier strijd heeft geleverd maar zulke vissen kom je niet tegen in de bladen.
Maaaaar nu dwaal ik weer helemaal af.

Ieder z'n ding zeg ik dan maar :wink:
rene de graaf

23-12-2013 00:17

Check die papegaaienbekken daar en hoe je daar moet vissen, zijn gasten die tientallen lijngeleiders in het water plaatsen om zo om een eiland heen te kunnen vissen.


Beetje overdreven, vindt je niet??

Groet, Rene
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2013 00:18

We hebben er niets mee, komen er nooit, maar we willen er wel graag iets over beweren. Zoveel is wel duidelijk. :wink:

Hoe het nu is weet ik niet, maar een aantal jaar geleden waren er meer dan 500 betaalwateren in Frankrijk. Ik heb niet gehoord dat dit onlangs sterk afgenomen is omdat de karpervissers wegblijven.

Nu lijkt het mij ook niks om op vijversteur te vissen. Maar deze kweekvariant voor tuincentra heeft nog nooit een rivier gezien. De aanduiding riviervis is derhalve maar een dichterlijke overdrijving.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
rene de graaf

23-12-2013 01:10

We hebben er niets mee, komen er nooit, maar we willen er wel graag iets over beweren. Zoveel is wel duidelijk.


Inderdaad nu komen we ergens, ze vissen er niet de bladen worden niet gelezen en dan toch hard blijven roepen!!

Groet, Rene

ps Ik stel het volgende voor, ipv pappegaaienbekken continu te blijven roepen heb ik het volgende in gedachten, "pappegaaienpraat".
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

23-12-2013 05:12

Polly want a cracker? :D
Vis is vis
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

23-12-2013 08:03

Cees,

Dan heb ik je blijkbaar verkeerd geïnterpreteerd, waarvoor excuus.

mvg Ruben
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

23-12-2013 16:50

Dus omdat je nooit op de maan bent geweest, weet je er niets over en mag je er ook niet over praten?
Volgens mij is er info genoeg Rene, en de foto's spreken vaak boekdelen!

Dus als je het niet erg vindt, ga ik niet op een BTW vissen om daar m'n mening te gaan (ver)vormen. Wel ben ik er van overtuigd dat er gradaties zijn. Van kudt naar heul errug kudt bijvoorbeeld. :D
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

23-12-2013 16:58

Tuurlijk wel. Hoe was het op de maan, Kees? :D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-12-2013 17:31

Renee, wanneer je een stukje tekst van een ander wilt quoten/herhalen, klik dan boven het blanco vak waar jij je reactie wilt geven, op het grijze vakje met het woord 'quote' er in. Vervolgens plaats je het gekopieerde stukje tekst precies tussen de twee woordjes quote in, en klaar ben je.

Of nog makkelijker; je klikt op het woord quote onder het stuk tekst waar je op wilt antwoorden, en verwijder aan tekst wat niet van toepassing op je antwoord is.

Beide opties bevorderen het begrijpend lezen voor een ander :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

23-12-2013 18:01

Kees,

Stemt me goed dat we op 17 januari in Tilburg alleen van die echte rivierkarpers en indrukken van je te zien krijgen. Het karpervissen van het grote onbekende begint daar.

Groet,
Peter
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-12-2013 18:25

Zal ook een bezoekje brengen aan Tilburg, want ik zag dat Goes (dichterbij) helaas niet op je agenda staat Kees. Dus wel je best doen he, haha...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
rene de graaf

23-12-2013 20:35

Marco Mostard schreef:Renee, wanneer je een stukje tekst van een ander wilt quoten/herhalen, klik dan boven het blanco vak waar jij je reactie wilt geven, op het grijze vakje met het woord 'quote' er in. Vervolgens plaats je het gekopieerde stukje tekst precies tussen de twee woordjes quote in, en klaar ben je.


Je bedoeld zo dus Marco, bedankt voor je heldere uitleg!!

Groet,Rene

ps ik wist niet dat dat kon.
rene de graaf

23-12-2013 20:58

Kees Verheij schreef:Dus omdat je nooit op de maan bent geweest, weet je er niets over en mag je er ook niet over praten?


Je mag er wel over praten (de maan) alleen het verstand is bij velen ver te zoeken.

Groet, Rene

ps Kudt met dt, ik zeg 'd' eraf en ik erop.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-12-2013 21:03

bedankt
Graag gedaan.

Ik zag dat Kees z'n quote al is aangepast (door Kees?). Een paar berichten eerder wordt er nog een Quote van Bart gebruikt welke over papagaaienbekken gaat, en die evt. nog aangepast kan worden.

Alvast bedankt namens de lezers Kees :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
rene de graaf

23-12-2013 21:05

Kees Verheij schreef: Van kudt naar heul errug kudt bijvoorbeeld. :D


Was even vergeten te quote Marco dat ivm het begrijpend lezen

Groet, Rene

ps geintjuh hoor dit :wink:
Hilco Meijer
Berichten: 1476
Lid geworden op: 17-11-2009 22:25

23-12-2013 22:28

rene de graaf schreef:Je mag er wel over praten (de maan) alleen het verstand is bij velen ver te zoeken.

Groet, Rene

ps Kudt met dt, ik zeg 'd' eraf en ik erop.


Rene, ben jij niet een beetje te jong voor zulk praat en hast al in bonkje yn 'e kul?

Le roi est mort, vive le roi?
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

24-12-2013 00:13

Ik ben zelf ook niet tegen de betaalwateren als het maar goed en mooi bestand rondzwemt dat niet elke week op minimaal op een onthaakmatje ligt..
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

24-12-2013 12:24

Marco Mostard schreef:Zal ook een bezoekje brengen aan Tilburg, want ik zag dat Goes (dichterbij) helaas niet op je agenda staat Kees. Dus wel je best doen he, haha...


Ik word ook maar gevraagd he, maar nu ik weet dat jij komt kijken, gieren de zenuwen door m'n keel!

:)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
jordy hoekstra
Berichten: 238
Lid geworden op: 04-10-2010 16:44

29-12-2013 19:21

Heeft weinig nog met het topic te maken mannen. :oops: :oops: :oops: