voor het geval vrouwlief een truitje wilt kopen...

Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

25-11-2013 13:36

Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

25-11-2013 15:54

brrrrr + grrrrr meer kan ik er ff niet over kwijt.. :evil:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

25-11-2013 17:15

Sick people!! :evil:
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

25-11-2013 17:27

Op Tros radar vanavond zie je het productieproces van dit angorawol.

Groet, Peter

Ps de vraag is, wil je dit ziekelijke wel bekijken!!!
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

25-11-2013 18:17

@peter, waarom niet?

Verder vindt ik Peta een gevaarlijk clubje, zeker omdat dit maar weer eens aantoont dat ze hun marketing op orde hebben. Misschien wel iets te veel....
Gebruikersavatar
peter cooreman
Berichten: 738
Lid geworden op: 01-04-2013 22:31
Locatie: Belgie

25-11-2013 18:53

Beste, :o
....Ben er niet goed van...hoe dit de dag van vandaag nog kan...die haarplukkers zouden eens dezelfde behandeling moeten ondergaan!!!!!! :evil:
Mvg Peter
Better a bad day at fishing than a good day at work.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

25-11-2013 19:08

volgend filmpje is er een over de excessen binnen de sportvisserij..........
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 09:18

Dit gaat voor mij niet over PETA, maar over het lijden van het dier. Dat PETA de moeite heeft genomen om te infiltreren zegt meer over ons als gemiddeld mens die het simpelweg geen ruk interesseert waar goederen hun oorsprong vinden, zolang we de ellende maar niet zien en goederen betaalbaar blijven.

De gemiddelde visser in de westerse wereld ontschubt overigens geen levende vis, en als PETA aan een (karper)visserij zal gaan tornen, dan zullen ze hoogst waarschijnlijk beginnen met volgepropte betaalwateren...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2013 09:49

Dat laatste onderscheid maken ze niet hoor.

Weet iemand hoe ik mijn angora vistrui moet wassen?

Er is een verschil tussen plukken en scheren. Daarbij koop ik zo een truitje niet, maar dat terzijde. Er is overigens wel meer mis met de kleding branche, maar wat dan mensen aangaat. Bijna onmogelijk om daar in directe zin rekening mee te houden. Iedereen heeft wel een spijkerbroek... Daar zijn ook wel video's van.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

26-11-2013 10:26

Marco
Ben met je eens dat dit gruwelijk is, de vraag is of dit regel.of uitzondering is. Dit soort organisaties kunnen van de uitzondering de regel maken, vandaar mijn opmerking over de visserij. Jij onstschubt geen levende vis, een paar idioten wel, daarbij nog een paar fotos van extreme papagaaibekken en de campagne is af
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 10:33

Dat laatste onderscheid maken ze niet hoor.

Ik meld alleen waar het hoogst waarschijnlijk zal aanvangen, omdat er altijd eerst van een excesvorm 'gebruik' gemaakt wordt om aandacht op een 'algehele problematiek' te vestigen!

Weet iemand hoe ik mijn angora vistrui moet wassen?

Labeltje lezen...

Het gaat hier overigens over krijsende konijnen zoals in deze video en dat het anders kan heb ik ook gezien. Maar of het anders gedaan is kan een consument zich wel eens afvragen als je zo'n truitje in je handen hebt.

En op spijkerstof stampende Indiërs, terwijl ze in een bad van kleurstoffen en loog staan, daar ben ik bewust van. En ook van vele andere zaken. Ben me ook bewust dat ze zonder die spijkerbroek geen inkomen zouden hebben. Dat de Kledingbranche die deze goederen laat produceren daar iets mee mag doen / doet, wat zeer waarschijnlijk de prijs opdrijft, vind ik geen probleem. Ben toch al niet zo'n consument!

Maar een beetje bewustzijn van de gang der zaken en 'jezelf' eens ter discussie stellen, daar heb ik weinig problemen mee.

Noem me een klootzak en je hebt ergens gelijk :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 10:41

Martijn Nederpel schreef:Marco
Ben met je eens dat dit gruwelijk is, de vraag is of dit regel.of uitzondering is. Dit soort organisaties kunnen van de uitzondering de regel maken, vandaar mijn opmerking over de visserij. Jij onstschubt geen levende vis, een paar idioten wel, daarbij nog een paar fotos van extreme papagaaibekken en de campagne is af


Martijn,

Zolang wij binnen onze hobby nog de discussie levend houden hoe dit zo goed mogelijk te voorkomen, zonder te moeten stoppen met vissen, vindt ik dat we het aardig aanpakken. Wat PETA daar van vindt, of evt. mee/tegen zou willen doen, dat kunnen de 500,000 legale vissers hier in het Nederlandse via een petitie aanvechten.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 10:47

Bjorn Schoemacher schreef:http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1380987/fragmenten?cookie_consent=1&page=2



Aha.., dus toch Ilse en Waylon :wink: .

Ff verder gekeken en goede zaak! Overigens zijn zulke zaken al jaren terug o.a via 'tegenlicht' aan het licht gebracht, net als Nike etc...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2013 11:26

Marco

Weet iemand hoe ik mijn angora vistrui moet wassen?


Achtergrond is dat ik geen raakvlak zie met karpervissen. Voel mij bij angora truitjes weinig aangesproken.

Is het een verderfelijke toestand? Jazeker, en niet de enige. Laat het iets van de omstandigheden zien. Nee helemaal niks. Heb ik iets met Peta? Ook niet, ik vind het bedenkelijk dat ze inmiddels niet voor geweldadige tereur schromen. Dat schiet mij zoal te binnen bij dit filmpje. Maar dit filmpje is verder prima, afgezien dat het weinig informatief is en slechts inspeelt op makkelijk winst via emotie.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 11:56

Ik zal voortaan m'n emotie uitschakelen...

Hier iemand aanspreken met deze beelden was niet de insteek, slechts kenbaar maken. Maar blijkbaar is er toch een of ander snaartje geraakt, anders was er geen reactie van je geweest Kees :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2013 12:38

Emotie maakt dat we eerder aangesproken worden door nare beelden van langharige konijnen dan nare beelden van bijvoorbeeld haringen. En om dat effect te vergroten laat je verdere details weg.

Dat snaartje heeft helemaal niks met dit onderwerp te maken, maar heeft een veel algemenere achtergrond. Zijn eerder ontwikkelingen die ik wat wonderlijk vind en een heel ander onderwerp.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

26-11-2013 16:34

Wat een gekke om dit te gaan vergelijken met het karpervissen.
Hoe haal je het in je hoofd.
Begrijp me niet verkeerd karpervissen is mijn passie en zou me niet kunnen voorstellen als ik dit niet meer zou kunnen doen maar als ik de zou moeten kiezen tussen het stoppen van levend plukken of vissen gooi ik me hengels direct weg.
Vis is vis
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

26-11-2013 18:00

Volgens de Peta vist u omdat u een kleine "hengel" heeft;

http://www.peta.de/web/habenanglerkurzeru.3576.html

Om draagvlak te creëren voor hun ideeën misbruiken ze deze konijntjes nogmaals. Pure marketing.

De bemoeienis met de sportvisserij door Peta is geen ver van je bed show. Hier in Duitsland sorteren ze al effect
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 18:53

In Duitsland is de visserijbond verhoudingsgewijs klein, dus vindt PETA er sneller vaste grond.

Wat een gekke om dit te gaan vergelijken met het karpervissen. Hoe haal je het in je hoofd.
Ik weet overigens niet wie je denkt dat hier de link naar de visserij maakt. maar ik kom met een metafoor die daar op aansluit
De gemiddelde visser in de westerse wereld ontschubt overigens geen levende vis
!

Maar nog een vergelijking in het pijnaspect en we halen (zo onpartijdig mogelijk) de boerderij erbij;

Ik ken geen Nederlandse verhalen van boer die een levende kip plukt , en ken wel degelijk een boer met boerderijverhalen (wel eens op de buis gezien betreffende ganzen in verdere oorden)...

En om dat effect te vergroten laat je verdere details weg.


'Je' in z'n algemeenheid neem ik maar aan. Maar ik geloof best dat PETA ook vuile (video) handen heeft in een of andere zaak, maar ik denk niet dat ze direct op de barricaden springen als er geheel geen waarheid achter zit. Hoewel ik me ook niet snel verbaas over de vindingrijkheid als het in z'n algemeen gaat om eigenbelang van wie of wat dan ook.

Achtergrond is dat ik geen raakvlak zie met karpervissen

Ik ook niet! Dat was een ander waardoor ik ter verduidelijking (emotie :D ) de 'ontschubt' metafoor gebruikte...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2013 18:57

Maar waarom dan op CarpBoard Marco?

Jij je zin, koop ik geen angora vistrui.

Kortom, de relatie karpervissen en angorawol ontgaat mij. En Peta draag ik ook al geen warm hart toe als karpervisser. Vergeet de rest maar. Dit is de kern van mijn commentaar.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 19:18

Kees, ik zie volop onderwerpen die niet per definitie gelinkt zijn aan het karpervissen in koffietafelpraat (voetbal, muziek, humor...). Niets vreemd!

Ik poste alleen het videootje voor hen die niet weten hoe rot de (angorakonijn) wereld is. De keuze of iemand hier iets bewuster mee omgaat is een ander verhaal en zeker geen verplichting van mijn kant.

Dat is de kern van mijn verhaal.
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 26-11-2013 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2013 19:33

Ik reageerde ook pas toen je over de organisatie Peta begon:

"dieren zijn er niet om op te eten, kleding van te maken of te gebruiken voor dierproeven en amusement"

Dat is onderdeel van hun slogan en houdt in dat ze ook anti sportvissen zijn. En niet gematigd zoals onze dierenbescherming, maar fanatiek zoals de vissenbescherming. Je ziet uit Ruben zijn link hoe ze dat aanpakken.

Gaat mij niet om angorawol plukkers. Daar is geen goed woord voor.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 19:45

Ruben Lubbers schreef:@peter, waarom niet? Verder vindt ik Peta een gevaarlijk clubje, zeker omdat dit maar weer eens aantoont dat ze hun marketing op orde hebben. Misschien wel iets te veel....


Van mij part had tante Tuus het gefilmd en de link aangemaakt, maar in de http link staan nu eenmaal de letters peta vermeld en vervolgens heeft Dhr Lubbers ons op het grote gevaar gewezen.

Maar oke Kees, het was aangenaam (throw away the key) :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2013 19:50

Tja, en laat ik nu altijd kijken wie de boodschapper is en de relevantie van de boodschap.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======