voor het geval vrouwlief een truitje wilt kopen...

Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

26-11-2013 21:14

Mag ik ook even duidelijk zijn, je gaat godverdegodver geen levend beest z'n haren uit zijn sodemieter trekken, sla hem zijn kop in en brei er dan een truitje van!!

Groet, Peter

ps doen ze niet want die beesten zijn voor hergebruik!!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

26-11-2013 21:27

Of scheer het beest een maal per 3 maanden?

Oplossing ligt voor de hand. Nu wel weer genoeg (over)belicht. Ik hou erover op. :wink:

Kerst staat weer voor de deur. Wie heeft er karper op het menu? Ik heb een Chinees recept voor de liefhebber. :o

(Sorry, het is flauw, ik weet het.)

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 21:48

Tja, en laat ik nu altijd kijken wie de boodschapper is


Boodschapper van een onsmakelijke video was ik.., PETA een ander :wink:

Toedels.., moet pluisje & de hond nog klit-vrij maken.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

26-11-2013 22:02

Kees Ouwehand schreef:(Sorry, het is flauw, ik weet het.)

Heb je geen pittig recept dan???
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

26-11-2013 22:08

Dat is het volgens mij wel hoor, alleen halfbakken...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

26-11-2013 22:25

Marco Mostard schreef:Van mij part had tante Tuus het gefilmd en de link aangemaakt, maar in de http link staan nu eenmaal de letters peta vermeld en vervolgens heeft Dhr Lubbers ons op het grote gevaar gewezen.


Tja Marco, als dat hetgeen is wat jij er uit opmaakt dan heb ik daar vrede mee. Ik hoop dat er ook enkelen zijn die iets verder kijken........

Dat het misselijk is dat het diertje op deze manier voor zijn wol wordt gebruikt staat buiten kijf. Dat de manier waarop het diertje nogmaals gebruikt wordt, en om welke reden(en) en door wie, dat wilde ik even aanstippen. Angorawol voor de wolplukkers, zieltjes voor Peta. Zieltjes zijn hun funding, maar waarvoor? voor dat konijntje?

Dat het aan de kaak gesteld wordt is een goede zaak, maar wel om de juiste redenen graag. Dus ja, ook in mijn ogen is het terdege van belang wie de link aanmaakt en het heeft gefilmd.

By the way, undercover? Bekijk de beelden eens goed, volgens mij staat de filmer weloverwogen gepositioneerd, gaat de plukker speciaal voor het filmpje er eens even goed voor zitten. Dit was geen verborgen camera werk.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-11-2013 09:16

Tja Marco, als dat hetgeen is wat jij er uit opmaakt dan heb ik daar vrede mee. Ik hoop dat er ook enkelen zijn die iets verder kijken........


Ik plaats een http link over één onderwerp.., jij benoemd het grote algehele gevaar van PETA (gevaarlijk clubje met goede marketing). Ik schrijf vervolgens dat het mij hier niet om PETA gaat, maar om het lijden van het dier. Wat ik daar anders aan moet zien weet ik niet. Maar mensen pakken dan maar een verrekijker om wat verder te kijken al ze willen :roll:

En dat groeperingen wel vaker zelf fout handelen als middel tot het grotere doel, dat beaam ik ook. Of dat hier op deze video aan het handje is, geen flauw benul. Dat het levend plukken al jaren gebeurd is een feit waar ik niets aan kan veranderen en blijft schandalig.

Goed dat winkels nu hun inkoopbeleid aan scherpen, :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-11-2013 11:04

Tja, jammer. Met een keurmerk hadden er mogelijk banen gespaard kunnen blijven. Anderzins denk ik dat het gemak waarmee de bedrijven de verkoop van angora wol stoppen al aangeeft dat het in het Westen een marginale business is. Vandaar mijn niet bestaande angora vistrui.

Wat wordt bedoeld is dat je met Peta het gevaar loopt dat het enigzins geconstrueerd is. Als al je wist dat dit een feit is, dan had je dat filmpje toch niet nodig? Ik schat zo dat het enige dat je weet dat filmpje is. Zelfs insiders waren verrast, blijkt uit hun commentaar, want ze gingen uit van het in Westerse landen voorheen gebruikelijker scheren van angora konijnen.

Allemaal wat kort door de bocht dus, maar kennelijk is het sop de kool niet waard. Makkelijk scoren dus voor Peta. Toch marketing?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

29-11-2013 11:48

Tja, jammer. Met een keurmerk hadden er mogelijk banen gespaard kunnen blijven.
Geen inkoop als de zaken niet op orde zijn, wat dus niet inhoud geheel geen inkoop. Geld is voor de producenten ook belangrijk genoeg om overstag te gaan.

Wat wordt bedoeld is dat je met Peta het gevaar loopt dat het enigszins geconstrueerd is. Als al je wist dat dit een feit is, dan had je dat filmpje toch niet nodig?

Feit, Schrijf ik dat ergens?
Of dat hier op deze video aan het handje is, geen flauw benul


Manipulerend volk kom je overal tegen.

Zelfs insiders waren verrast, blijkt uit hun commentaar, want ze gingen uit van het in Westerse landen voorheen gebruikelijker scheren van angora konijnen.

Wist niet dat China als westers land beschouwd werd!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-11-2013 13:51

Ik vind het wat teveel verknipt. Staan zelfs citaten tussen die niet van mij zijn.

Als laatste nog. Angora wol werd voorheen o.a. in Frankrijk geproduceerd waar het gebruikelijk was de konijnen te trimmen. Ik weet niet hoe jij leest, maar Frankrijk is een Westers land.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

01-12-2013 17:09

Kees, verknipt? Eén quote van mij waarin ik je bewering betreffende het woord 'feit' ontkracht. De rest komt uit je eigen voorlaatste antwoord.

En betreffende Frankrijk; Filmpje door mij gebruikt als topicstarter is volgens de site (http link) geschoten in China. Geen westers land. Weet niet hoe jij leest!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2014 20:33

Voor wie interesse heeft, nu op Nederland 3 KVW...

Geloofwaardig man met z'n konijnenspeeltuin (hoppa) hahaha...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

09-01-2014 21:57

Marco, de insiders gingen er van uit dat in China de konijnen, net als in westerse landen, geschoren werden.
Zo duidelijk ?
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-01-2014 22:10

ik zag dat ze in Frankrijk toch ook gewoon geplukt worden!
paar speciale korreltjes te eten geven(plantaardig) en de haren laten los :roll:
Zag er niet dier onvriendelijk uit.

Die geïnterviewde chinese directeur van die angora fabriek was wel slim.
Had de hele tijd zijn ogen dicht, kon je niet zien dat ie liegt :D
Leuk idee zo,n konijnenspeeltuin. Redelijk aan de maat zo,n vers hekwerkje/tuintje
Alleen had meneer 45000 beestjes!!! 1-2x per week mochten ze spelen :o :roll: :D

Morgen....Hans en Grietje
Ach man..Ga toch vissen !!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2014 22:29

Marco, de insiders gingen er van uit dat in China de konijnen, net als in westerse landen, geschoren werden. Zo duidelijk ?

Die gedachte was al 'n tijdje duidelijk Bert, ik heb twee ogen en oren :D

Maar m'n TV tip was puur voor mensen die evt. wat extra info wilden (en dat was er), en niet voor hen die een verdwaalde poging willen wagen mij als onwetend neer te zetten.

Maar Frankrijk en scheren..?

paar speciale korreltjes te eten geven(plantaardig) en de haren laten los :roll: Zag er niet dieronvriendelijk uit.

:wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

09-01-2014 22:35

Was een zapp momentje, maar had wel dat filmpje in gedachten, dus heb maar ff gekeken.
Die Franse konijnenboer was volgens mij wel begaan met zijn handel.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2014 23:09

Begrijpend lezen is altijd lastig, evenals een bericht typen waar geen valkuilen inzitten. Ik was (ben) terughoudend met PETA als berichtgever, maar niet met jouw kennis. We weten beide nagenoeg niks van de angora productie. Het was toen in elk geval aanleiding om wat verder over dit onderwerp te zoeken op internet. Ik mis natuurlijk tijd en journalistieke mogelijkheden van Nederland 3 KVW, maar vond wel al wat meer nuancering. Ik hoop dat KVW een verder genuanceerder beeld heeft gegeven tov het PETA filmpje, maar ik heb het nog niet gezien.

In elk geval, trek het je niet aan. Ik koop geen angora vistrui meer. :D

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

09-01-2014 23:39

Ik mis natuurlijk tijd en journalistieke mogelijkheden van Nederland 3 KVW, maar vond wel al wat meer nuancering. Ik hoop dat KVW een verder genuanceerder beeld heeft gegeven tov het PETA filmpje, maar ik heb het nog niet gezien.

Kees, er viel wat meer te zien dan 'n gillend konijn en een breiende huisvrouw. Verder was het vermakelijk om te zien hoe een verkeerde fabrikant in nood vreemde sprongen maakt om z'n handel te behouden en een ander pluizenboer een aardige (voor zover zichtbaar), bijna hypnotiserende kruidendokter was :wink:

In elk geval, trek het je niet aan.

Ik trek het zeker niet aan :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Rene Zoeter
Berichten: 477
Lid geworden op: 14-12-2013 14:07
Locatie: Hoeksche Waard

10-01-2014 09:48

Weet je wat ik het ergste vind? Dat ze met 1 zo'n filmpje een hele industrie in een kwaad daglicht zetten. Ik vind het ook vreselijk wat je op dat filmpje ziet, maar is dit dan de standaard? Er zijn genoeg bedrijven die het wel netjes doen. Maar de dierenbeschermers doen in het algemeen niets anders dan alles met halve waarheden, een paar rotte appels laten zien, of regelrechte leugens verdraaien, en helaas gelooft het domme volk het ook nog. Dierenmishandeling is uiteraard niet goed te praten, maar waar ligt de grens? Niet meer vissen? Geen vlees meer eten? Geen huisdieren meer houden?
Gewoon, lekker vissen.
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

10-01-2014 10:11

Je buurman afmaken.