Vertier aan de waterkant.

Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-10-2013 07:11

De statische karpervisserij is de gemakkelijkste tak van de hengelarij. Vanaf het moment dat de vallen gezet zijn begint het wachten.

Vroeger moest je naar een zilverpapiertje turen en moest je de haak zetten. Allemaal niet meer nodig.

Wat rest is het water dun kijken. De blik op bijdehand. Allemaal heel leuk, maar voegt weinig of niets toe. We zijn vallenzetters en geen jagers.

Zeker als het donker is (geworden) is niets dan tijd dat resteert. Tijd die op een zo aangenaam mogelijke wijze doorgebracht kan worden. De puristen zitten op hun stoeltje te wachten op dingen die komen gaan. Anderen sluiten hun ogen voor een paar aangename uurtjes in dromen land.

De karpervisserij leent zich ook uitstekend voor e
en "sociale"visserij. Getuige suc6 van de snoekbaars en diverse "koppelwedstrijden"

PS

Heb ook een tijd mijn boelballen meegenomen beetje oefenen.

Hier schuilt het gevaar. Veel niet kapersvisserts maar ook wel karpervissers. Zijn stik jaloers, die willen eigenlijk ook nachtelijke avonturen beleven, maar die mogen dat niet van hun wijf of de AA of weet ik veel. Die kunnen aanstoot nemen aan ons, wel karpervisserts, en alles aangrijpen om het de visserts het vissen zuur te maken. De gemakkelijkste controle is nog immer alles verbieden.


Ik hou ervan om moeilijkere wateren te bevissen. Nu in 12 nachten 1 vis gevangen bijvoorbeeld. Mijn water is nu dun gekeken. Straks weer 12 uur donker. Daarom mag ik graag een boekje lezen. Ik heb wat filmpjes op mijn foon, maar daar komt niet zoveel meer van. Ubuis filmpie kan ik wel waarderen. Daarnaast een beetje faceboeken.

Wat een ander doet? Het maakt me geen ene kut uit, mits een ander er maar geen last van heeft.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-10-2013 10:24

Als de boel op z'n plek ligt ga ik denken. Totdat ik er helemaal gek van word. Over alles. En dan kom ik thuis en kan ik er weer even tegenaan. Vertier heb ik niet nodig dus. Ik ga niet voor de lol vissen, maar uit bittere noodzaak. 8)
Ik weet het ook allemaal niet...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

18-10-2013 10:01

Precies Mart hahaha!

En eenmaal thuis wordt ik langzaam weer gek en volgt zucht naar dat zelfde water (of is 't wegens zucht naar :wink: ).., totdat ik weer ga vissen :D

En het idee dat andere mensen commentaar hebben omdat ze zelf niet mogen nachtvissen oid is wat mij betreft een loze. Misschien kan het ook gezocht worden in het feit dat prioriteiten anders liggen en de één graag vermaakt wordt omdat ie misschien zelfs die pijnlijke stilte voor de storm in z'n kop niet kan 'handelen', of wegens gebrek aan andere opties te mogen kennen (de media en 't relaxte karpervissen, ipv de geest inzichtelijk op 't vissen zelf, en de rest van de vrolijke ellende, vrij te laten).

Ik schrijf misschien he, want er zijn er al genoeg die het zeker weten 8) ..!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
remko vd Brink
Berichten: 101
Lid geworden op: 26-09-2009 19:12
Locatie: Warnsveld

23-10-2013 00:30

Weet je wat nou jammer is dat je niks meer hoort van de toppic starter!!

Geen geluid, genieten van de natuur in de ochtend het mooiste concert horen van de vogels of natuurlijk me beetmelders maar dan weer niet alleen in de ochtend.
Soms heel soms radio op stealth modus maar dan alleen voor de sport.
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

23-10-2013 00:56

Voornamelijk alleen .
Voordat ik ga eet ik goed, wat drinken is vaak het enige wat ik meeneem we sjouwen al teveel rommel en rotzooi mee naar de waterkant !
Als alles op scherp ligt drink ik mijn eerste pilsje en ga ik er eens lekker voor zitten en genieten van de rust om me heen.
Daarna installeer ik mijn shelter en stretcher .
Plassen doe ik buiten en grote boodschappen heb ik thuis al gedaan .
Bezoek hoef ik niet tenzij ik erom vraag.
Fotos gaan grotendeels op de zelfontspanner .
Savonds als ik op mijn stretcher lig gebruik ik vooral mijn telefoon om me te vermaken met sites zoals 9gag en kwo.
In de vroege morgen geniet ik van alles om me heen dat ontwaakt en let ik vooral op de tijd , ik moet tenslotte gewoon weer werken om 06:00 .
Ik pak als eerste mijn shelter en stretcher in en op het laatste moment pas mijn hengels , zal niet meer dan een paar keer voorgekomen zijn dat er een hengel afliep tijdens het opruimen .
Als ik alles heb ingepakt ruum ik alle kleine stukjes rotzooi op zodat een forensisch team er nooit achter zal komen dat ik er gevist heb , ik heb een soort neurose voor klein rommel zoals sigaretten filters of bierdopjes , deze ruim ik zowiezo op ondanks dat ikzelf niet rook.
Als de stek er weer picobello uitziet zoals de natuur hem ooit maakte vertrek ik om er de volgende keer weer van voorafaan te moeten beginnen , evenals de rotzooi van een ander te moeten opruimen !
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Hugo Gorissen
Berichten: 9
Lid geworden op: 07-09-2006 15:10
Locatie: Beek (L)

05-11-2013 21:33

remko vd Brink schreef:Weet je wat nou jammer is dat je niks meer hoort van de toppic starter!!

Geen geluid, genieten van de natuur in de ochtend het mooiste concert horen van de vogels of natuurlijk me beetmelders maar dan weer niet alleen in de ochtend.
Soms heel soms radio op stealth modus maar dan alleen voor de sport.


Sorry dat ik niet meer reageerde, maar normaal krijg ik mail als er iets geplaatst is. Op de een of andere manier kwam mijn mail bij spam terecht. Sorry.

Maar verder leuk om te lezen waar jullie je allemaal zo mee bezig houden tijdens het vissen.
Wat is het toch lekker aan de waterkant!!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

06-11-2013 22:10

Sorry dat ik niet meer reageerde, maar normaal krijg ik mail als er iets geplaatst is. Op de een of andere manier kwam mijn mail bij spam terecht. Sorry.


Ziggo?

Enigszins verplicht naar overgestapt, maar door een moderator al op gewezen dat CB berichten mogelijk als spam gezien gingen worden :-? ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

06-11-2013 22:21

Met regelmaat inloggen kan ook geen kwaad Hugo, je opent een topic toch!!

Groet, Peter

Ps jij denkt geen bericht goed bericht!!
Komt tie weer, handje ophouden en niet werken.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

08-11-2013 09:44

Peter van Loo schreef:Met regelmaat inloggen kan ook geen kwaad Hugo, je opent een topic toch!!

Groet, Peter

Ps jij denkt geen bericht goed bericht!!
Komt tie weer, handje ophouden en niet werken.


Zucht! :roll:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

08-11-2013 10:14

Ziggo?

Enigszins verplicht naar overgestapt, maar door een moderator al op gewezen dat CB berichten mogelijk als spam gezien gingen worden :-? ...


Asjemenou.., kreeg net na weken van stilte m'n eerste notificatie via Ziggo binnen :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

08-11-2013 19:34

Nu lekker in het tentje aan een kanaal in Nieuwegein ,het tikken van de regendruppels op het tentdoek ,effe ongelezen berichten lezen op het board en hopen dat er een kanaalbig op visite komt . Hij of zij is van harte welkom om een Delkim te laten fluiten 8)
Net een broodje op van de surinamer en nog een thermoskannetje koffie ,meer heb ik echt niet nodig :wink:
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-11-2013 20:41

:) Vangze!
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

08-11-2013 20:56

Frenk de Gruiter schreef::) Vangze!


Dank je Frenk ,het gevoel is goed maar dat laat me de laatste tijd regematig in de steek :o
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

08-11-2013 21:35

Zojuist de karperwereld gekocht en doorgebladerd. Kom ik een advertentie tegen.

Ik had het al elders gezien: een partytent voor aan de waterkant. Het heeft ook nog een naam. The Big Screen. 3,3 bij 3,3 meter en 2 meter 03 hoog.

Gezellig! Triest. :o
Paul klein
Berichten: 115
Lid geworden op: 10-10-2013 11:40
Locatie: Maassluis

09-11-2013 10:20

Vannacht is er geen bezoek geweest ,wel door de harde wind de tent mooi droog opgeruimd ,ik blijf nog een uurtje en dan heb ik mijn vertier ondanks een blank mooi gehad ,ik ben heerlijk uitgerust na een week werken en de stress van een gezin met kids 8)
Zo nog is een rondje rijden in de omgeving om nog wat stekken te zoeken want deze omgeving is mij vreemd :o

Oja niet te vergeten ,nog een berg troep van enkele voorgangers on de vorm van lege blikjes red bull en bier en leeggevreten bakken salade en bakken van de shoarmatent opgeruimd ,past mooi bij enkele andere discussies die hier gevoerd worden op het board :cry:
waar anderen stoppen effe een klappie erbij geven
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-11-2013 11:05

Frenk de Gruiter schreef:Zojuist de karperwereld gekocht en doorgebladerd. Kom ik een advertentie tegen. Ik had het al elders gezien: een partytent voor aan de waterkant. Het heeft ook nog een naam. The Big Screen. 3,3 bij 3,3 meter en 2 meter 03 hoog.

Gezellig! Triest. :o


Triest?

Ik zag die Avid Big Screen in 't foldertje van raven en met m'n 202cm lengte, een vrouw, twee jonge koters en 'n border colli is het voor dat bedrag misschien wel een simpele uitkomst voor die keren dat ze tijdens de mooiere periode naar de waterkant meegaan.

Overdag ruimte genoeg tijdens een bui of een maaltijd en 's nachts kan ik altijd alsnog onder m'n oval gaan liggen.

De Avid bivvy HQ (jawel.., een hoofdkwartier) Euro voor 700 euries is me dan toch echt een kleine 500 euro te duur :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-11-2013 12:40

Ik neem alleen de hond mee, die zit/ligt op een van de twee onthaakmatten en evt onder de plu, mijn vrouw ligt bij goed weer -als ze al meegaat- in de zon. Gaat het regenen, dan gaat ze niet mee. :P
Kleinkind gaat nog niet mee (<1 jr)
HQ - nee niets voor mij, ook The Big Screen niet. Maar dat is persoonlijk :)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-11-2013 13:05

HQ - nee niets voor mij, ook The Big Screen niet. Maar dat is persoonlijk :)


In principe ook voor mij niet hoor, maar er was iets met vissen en meer tijd samen doorbrengen als jong gezin (het gezin is jong, niet ik haha) en dat ging onder twee ovals aardig lastig :D .

Voor een campingplaatsje tijdens vakantie is ie natuurlijk ook geschikt om tegen een tentje aan te zetten en zo een grote voortent te creëren :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

11-11-2013 13:10

Zekers!
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

11-11-2013 19:38

Ook ok ben het er wel mee eens dat zo'n partytent net even wat te veel van het goede is aan de openbare wateren. Gelukkig zijn er bepalingen voor de afmetingen van het nachtverblijf en daar valt die Big Screen niet onder gelukkig.

Waar is het einde?
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

11-11-2013 22:29

Zoek sven , al heel wat jaren geleden ..
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2013 10:11

Gelukkig zijn er bepalingen voor de afmetingen van het nachtverblijf en daar valt die Big Screen niet onder gelukkig.


Zou niet weten waar ik die gegevens kan vinden Sven?

In dat niet rechtsgeldige boekje betreffende nachtvissen van SN van een aantal jaar geleden misschien? In mijn regio/gemeente was er een zo'n vijftal jaren geleden in de APV totaal niets vermeld en kon de gemeente mij via e-mail ook geen duidelijkheid schaffen.

Een tent is nu geoorloofd aan de openbare wateren in m'n gemeente (e.a. locaties waar ik vis) volgens het tent logotje in de GLNV, maar of de lokale APV in het geheel een tent goedkeurt is me nog steeds een vraag aangezien onderstaande nog steeds het zelfde is als destijds!?

Afdeling 5. Kamperen buiten kampeerterreinen

Artikel 4:17 Begripsbepaling
In deze afdeling wordt onder kampeermiddel verstaan: Een onderkomen of voertuig waarvoor geen bouwvergunning in de zin van artikel 40 van de Woningwet is vereist, dat bestemd of opgericht is dan wel gebruikt wordt of kan worden gebruikt voor recreatief nachtverblijf.

Artikel 4:18 Recreatief nachtverblijf buiten kampeerterreinen
1. Het is verboden ten behoeve van recreatief nachtverblijf kampeermiddelen te plaatsen of geplaatst te houden buiten een kampeerterrein dat als zodanig in het bestemmingsplan is bestemd of mede bestemd.
2. Het verbod geldt niet voor het plaatsen van kampeermiddelen voor eigen gebruik door de rechthebbende op een terrein.
3. Het college kan ontheffing verlenen van het verbod als bedoeld in het eerste lid.
4. Onverminderd het bepaalde in artikel 1:8 kan de ontheffing worden geweigerd in het belang van:
a. de bescherming van natuur en landschap;
b. de bescherming van een stadsgezicht.

Artikel 4:19 Aanwijzing kampeerplaatsen

1. Het college kan plaatsen aanwijzen waarop het verbod van artikel 4:18, eerste lid niet geldt.
2. Het college kan daarbij nadere regels stellen in het belang van de gronden, genoemd in artikel 4:18, vierde lid.


Ik zal nog even zoeken naar die gemeentelijke ontheffing, maar anders kom ik wel lekker illegaal naast jou staan met het gezin, de bbq, de buren, een nog aan te schaffen DVD speler, radio, piepers op tien, de hond (en die van de buren), een krat bier en de BIG SCREEN. Vindt je vast gezellig... :D

Waar is het einde?


In een Big Screen een heel eind van je vandaan :P
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2013 10:49

Voor wie het interesseert;

http://www.youtube.com/watch?v=bio0O9scDRY

De voetafdruk van een Fox Royale XXL is zelfs nog een stuk groter met overwrap. Daar heb je alleen iets minder stahoogte en betaal je bijna het dubbele meer...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

12-11-2013 12:10

zo vis ik altijd

Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2013 12:30

:D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).