Interessante website voor materiaal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

28-08-2013 11:59

Sommigen onder jullie kennen 'm wellicht al, maar ik meld de site hier toch even:

http://www.tacklefanatics.co.uk/

Zelf heb ik daar recent een 2e hands Shimano Aerlex 7000 Spod molen gekocht en de service en snelheid van afhandeling is uitstekend te noemen! Er staan veel, voornamelijk nieuwe, goederen op aan soms hele scherpe prijzen en wanneer het wel een 2e hands product betreft, staat dit er duidelijk bij vermeld. Daarvan zijn er dan diverse grote foto's geplaatst, zodat je een goed beeld kunt krijgen van de conditie van je gekozen item. Daarnaast rekenen ze standaard £10 (± €12) verzendkosten - óók voor hengels - en wordt alles dezelfde dag nog verzonden met UPS - mits je voor een bepaalde tijd besteld hebt, natuurlijk.
Je krijgt een mail met alle info over de verzending en deze is perfect volgbaar via de link die erbij hoort.
Ik had de molen op maandag besteld en woensdag stond de man van UPS al voor de deur. Dit kan haast niet sneller en al helemaal niet voor het lage bedrag dat ze rekenen voor verzenden.

Voor mij absoluut een website om in de gaten te houden, ik wilde 'm jullie dan ook niet onthouden.
Gebruikersavatar
Mike Nobel
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-08-2013 00:03

01-09-2013 19:35

Inderdaad, soms is het goedkoper, maar bijv. de nieuwprijs van deze molen op jouw site en een nederlandse site is bijna hetzelfde (£79,99=€93,75) met verzendkosten zou je dan ook nog duurder uitwezen i.p.v dat je deze gewoon in de winkel koopt. (De molen is bij 't Guppy hengelsport namelijk €99,95)

Al met al is het soms wel véél goedkoper, bij http://www.anglingdirect.co.uk is er met 9 van de 10 spullen ook redelijk veel verschil t.o.v de Nederlandse prijs. Vooral de spullen die in Engeland gemaakt worden schelen nogal veel :lol:.

PS: Gebruik je deze molen echt voor het spodden, of vis je er gewoon mee? Mij werd vertelt dat het gewoon kon en vind het wel een mooi molentje ook. :D
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

02-09-2013 20:06

Soms zijn de verschillen inderdaad niet al te groot, maar met een beetje zoekwerk kun je nog wel eens tegen een leuke prijs voor een mooi artikel aanlopen. Ik vind het in ieder geval een aantrekkelijke website, zeker als je een bepaald model hengel op het oog hebt (bv. de duurdere modellen Century/Nash enz.) en je komt hier een zo goed als nieuw model tegen, tegen een fors gereduceerde prijs, waarvan de verzendkosten ook nog eens maar €12 zijn. Dan kan het aantrekkelijk zijn om het vanuit Engeland te laten overkomen. Maar goed, ik snap ook de mensen (waaronder ikzelf ook met enige regelmaat) die liever een paar tientjes meer uitgeven en het gewoon in NL halen, dan 2e hands uit het buitenland.

De molen is inderdaad specifiek gekocht voor het spodden, vanwege de hoge inhaalsnelheid en goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor het vissen zelf heb ik een set geweldige molens, waar ik blindelings op vertrouw onder alle omstandigheden.
Gebruikersavatar
Mike Nobel
Berichten: 23
Lid geworden op: 25-08-2013 00:03

02-09-2013 23:54

Menno Bosgra schreef:Soms zijn de verschillen inderdaad niet al te groot, maar met een beetje zoekwerk kun je nog wel eens tegen een leuke prijs voor een mooi artikel aanlopen. Ik vind het in ieder geval een aantrekkelijke website, zeker als je een bepaald model hengel op het oog hebt (bv. de duurdere modellen Century/Nash enz.) en je komt hier een zo goed als nieuw model tegen, tegen een fors gereduceerde prijs, waarvan de verzendkosten ook nog eens maar €12 zijn. Dan kan het aantrekkelijk zijn om het vanuit Engeland te laten overkomen. Maar goed, ik snap ook de mensen (waaronder ikzelf ook met enige regelmaat) die liever een paar tientjes meer uitgeven en het gewoon in NL halen, dan 2e hands uit het buitenland.

De molen is inderdaad specifiek gekocht voor het spodden, vanwege de hoge inhaalsnelheid en goede prijs/kwaliteit verhouding. Voor het vissen zelf heb ik een set geweldige molens, waar ik blindelings op vertrouw onder alle omstandigheden.


Ik ben inderdaad ook mooie molens tegengekomen pasgeleden, voor 40 euro de stuk minder dan in Nederland(nieuw), maar ben alleen bang dat het nooit aankomt... Maat van me heeft dat zo'n 7 maanden geleden ook gehad, iets bestelt in Engeland, maar hij wacht nog steeds op de bezorgdienst en krijgt geen enkel antwoord van de betreffende winkel. Komt alles wat jij bestelt/bestelt hebt gewoon mooi en binnen de levertijd aan of heb je ook al eens problemen gehad?
Gebruikersavatar
Menno Bosgra
Berichten: 119
Lid geworden op: 28-07-2011 11:12

03-09-2013 11:31

Dat is mooi balen voor die maat van je. Als hij het via eBay gekocht heeft, kan hij een geschil openen en dan wordt de verkoper het vuur aan de schenen gelegd, maar als je gewoon via een webwinkel iets besteld hebt, dan weet ik het niet precies. Misschien dat daar websites voor zijn, hoe je dat aanpakt en anders de winkel platbellen en -mailen. Bellen kost je wel een paar centen, maar ze worden er vanzelf zat van.

Dat er iets niet aankomt heb ik ook weleens gehad (totaal zo'n twee keer op vijf jaar), maar dan werd het altijd keurig afgehandeld door de verkopende winkel, of door eBay Engeland. Dit werd gedaan door of het bestelde artikel nogmaals te sturen, of door het geld terug te storten. Mijn persoonlijke ervaringen zijn dan ook eigenlijk altijd positief geweest, ook als het een keer misliep, dus geen rem voor mij om het niet weer te doen, zeker bij zo'n site als tacklefanatics, of eBay. Zeker betalingen gedaan via Paypal worden gegarandeerd teruggestort.
Op eBay scheelt het trouwens een heel stuk dat er feedback gegeven wordt, wat op Marktplaats ook dringend nodig is; werkelijk asociaal hoe vaak mensen daar bieden en na akkoord nooit weer wat van zich laten horen. Moet je op eBay doen, krijg je een geschil aan je broek en wordt je account gesloten, plus dat het heel lastig wordt om dan weer een nieuw account aan te maken.
Plaats reactie