Ergernis en ongeloof...

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

15-06-2013 08:53

Vissen zo heb ik het altijd ervaren is een vorm van jagen in de natuur geweest. Ging het vroeger en voor beroepsvissers nog steeds om het eten. Nu gaat het veelal om een stuk bevrediging te krijgen, ego’s op te krikken en het lijf vol met drank te laten lopen. Waarbij het materiaal tiptop moet blinken o.a. een uiting ge geven hoe goed we bezig zijn. Die verandering waarbij zelfredzaamheid van de mens in haar bestaan naar de achtergrond is verdwenen. Maar plaats gemaakt heeft voor onzekerheid die men uit door ons gedrag vandaag de dag. Het eerste waar we morgens naar zoeken is het mobieltje zonder dit speeltje stelt ons leven immers niets meer voor. Leg hem eens 24 uur weg kijk eens of je het vol kunt houden. Die van mij doet het niet meer nu ik in het buitenland zit ervaar het als een verademing. Blijf daarbij wel oog houden voor je jacht instinkt om te overleven.

Groet,
Peter
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

15-06-2013 13:27

ik zou de mescal laten voor wat ie is, je kan er niet tegen.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-06-2013 14:08

Pffffffffff ........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
dave staal

15-06-2013 21:39

'Dave, waar jij zit is me niet duidelijk, buiten het feit dat het aan het water is. Lijkt me prettig.., maar ga jij nu schrijven dat je zonder plu in de regen zit terwijl er onderdak te vinden is, dan zal IK je waarschijnlijk een bikkel of idioot vinden. Daar ben ik nog niet helemaal uit. En hoe JIJ dat dan beleeft mag je zelf weten!

Heb je niet de kennis over waar je een plutje kunt kopen, dan zou ik me daar gewoon eerst eventjes verdiepen...

Leuke nacht gehad'

Ten eerste heb ik lekker zitten vissen , had echt verwacht dat er onderdak te vinden zou zijn, bleek helaas niet zo...., voelde me geen idioot of bikkel ,eerder karpervisser......

Vaak weet ik waar je een plutje kan kopen soms kom ik net te laat en is de winkel net dicht,of blijk ik opeens in de verkeerde straat te staan,probeer ik het gewoon opnieuw idioot he dat viss.. eh verdiepen.
Er zijn er ook die kijken in de etalage als de winkel nog open is en lopen dan snel door :wink:
Die hebben geen behoeft meer aan onderdak of hebben al 2 de zelfde plutjes thuis staan,is weer een andere beleving. 8)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

16-06-2013 12:18

ik zou de mescal laten voor wat ie is, je kan er niet tegen.


Jij verdraagt het goed is me opgevallen :P

voelde me geen idioot of bikkel ,eerder karpervisser


Waarschijnlijk als overkoepelend gevoel mens!?

Die hebben geen behoeft meer aan onderdak of hebben al 2 de zelfde plutjes thuis staan,is weer een andere beleving. 8)


Hmm.., dus zo'n beetje na de vissen op een watertje al gevangen te hebben geen behoefte hebben je hengels te halen als je ze ziet azen. Klinkt bekend 8)

Trouwens een zeer leuke reunie gehad, met weinig telefoons op tafel en mijn koelkast zou toch weinig indruk maken, voor zover de behoefte al aanwezig zou zijn (bedankt, dat ouwe ding doet het nog steeds!), en vele opgehaalde herinneringen. Ook enkele verhalen over mijzelf welke ik niet meer voor de geest kon halen en ze kwamen helaas niet allemaal voordelig uit. Iets met een ME zijspan en een slag in het wiel.., maar misschien had je er bij moeten zijn om het te begrijpen.

Langs alle fronten flink gelachen met elkaar. En ja, er valt natuurlijk te discussiëren of ik daarbij aan heb bijgedragen. Ik zou het eerst eventjes bij hen die aanwezig waren informeren natuurlijk :wink: .

@ Kees, ik had pas later in de gaten (tja, dat heb ik zo eens) dat je naar alle waarschijnlijkheid doelde op mijn excuus naar Henk. Zo ja, waarom wordt dat gelijkgesteld aan medestanders zoeken? Ik zat naast zijn bedoeling van het filmpje (room to move - dat we elkaar vrij moeten laten, ademruimte.., van mij part dat ik op hem benauwend overkom), en mijn reactie was buitenproportioneel. Dus het ging om iemand die mij kon overtuigen dat ik niet de juiste visie oor ogen had en dan is toegeven op z'n plaats. Maar niet omdat andere simpelweg vinden dat mijn visie niet de juiste is!

PJ, veel genot...

Nog ff de rest van de mails checken en dan ga ik een paar uurtjes gemakzuchtig vissen.., maar wel met een smile op m'n kop :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-06-2013 12:40

Marco Mostard schreef:Trouwens een zeer leuke reunie gehad, met weinig telefoons op tafel


Marco Mostard schreef:Nog ff de rest van de mails checken en dan ga ik een paar uurtjes gemakzuchtig vissen


Eerst laat je weten niet zo van de altijd bereikbaar facebook twitter kant te zijn, en even later vind je het nodig om ons te laten weten wat de plannen voor de rest van de dag zijn. Beetje tegenstrijdig vind je niet ?
Het lijkt er een beetje op dat je dit forum gebruikt als een soort facebook om je al dan niet verzonnen belevenissen neer te plempen.
Te veel tijd over misschien ?
Dennis Slagboom
Berichten: 2391
Lid geworden op: 12-01-2010 21:58
Locatie: poeldijk

16-06-2013 14:05

Pfff wat een slecht topic is dit zeg.
Volgens mij is die vissert onder die boom nog het beste af !!!!!!!
Let op slagboom !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-06-2013 11:58

Eerst laat je weten niet zo van de altijd bereikbaar facebook twitter kant te zijn, en even later vind je het nodig om ons te laten weten wat de plannen voor de rest van de dag zijn. Beetje tegenstrijdig vind je niet ? Het lijkt er een beetje op dat je dit forum gebruikt als een soort facebook om je al dan niet verzonnen belevenissen neer te plempen. Te veel tijd over misschien ?


Te veel tijd.., dat was toch bekend. En ja, zonder laptop geen CB he. Maar blijkbaar begrijp je niet waarom ik voorbeelden buiten het vissen aankaart.

Moet ik er dan toch nog eentje aangeven :o .

Om een lang verhaal kort te maken wordt me door een bevriend stel verweten dat ik eigenwijs ben omdat een andere orthopedisch chirurg voor hun zoon, met een klein scheurtje in z'n meniscus, wat had kunnen betekenen en ik het doodgelopen hersteltraject onder mijn orthopeed op huidige wijze wil afronden aangezien alleen een prothese een optie is.

Vervolgens vraag ik ze simpelweg of zij de bot op bot rontgenfoto's van m'n knie toevallig ook hebben gezien?

Tja, da's waar was 't antwoord :wink:

Wat betreft het mededelen over de rest van m'n dag; slootje om de hoek/geen zin om ver te rijden. Weinig materiaal/geen zin om te sjouwen. Hennep uit de vriezer, mini pellets en 10mm readies uit de zak/ die laatste had ik geen zin te maken...

Gemakzucht is mij niet vreemd hoor, maar ik onderken het wel :wink:


Pfff wat een slecht topic is dit zeg.


Toch knap dat je het dan zover geschopt hebt :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-06-2013 12:10

Zal ik dan maar een topic over slechte topics starten.

Kan ik met m'n eigen topics de top 10 vullen (misschien zelfs meer) :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-06-2013 12:36

Is maar Koffietafelpraat, toch :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-06-2013 14:10

:wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

17-06-2013 14:13

Klaas vd Herik schreef:ik zou de mescal laten voor wat ie is, je kan er niet tegen.


Ik dacht eerst dat Klaas pj bedoelde maar nu weet ik het niet niet meer, kan ook zomaar op Marco slaan :)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-06-2013 15:45

Ik wist eerst ook niet dat olifanten ADHD konden hebben Bert!? Poing, poing, auw (plafond), wartaal (of nee, toch niet) :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 17-06-2013 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

17-06-2013 15:47

Wat was ook alweer de strekking van het onderwerp ?

A.s. woensdag zal er wellicht wel weer een karpervisser in de schaduw zitten (mogelijk 35+ graden in NL). Marco, als je nou vanavond even langs mijn visstekkie komt en zegt waar ik onze vrienden kan vangen dan ben ik een zeer blij persoon :lol:

pj otte schreef:Is maar Koffietafelpraat, toch :wink:

Krijg ineens zin in koffie .. nog meer mensen een bakkie ?
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-06-2013 15:52

Marco, als je nou vanavond even langs mijn visstekkie komt en zegt waar ik onze vrienden kan vangen dan ben ik een zeer blij persoon :lol:


Nog zo'n gemakzuchtig geval :wink: :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

17-06-2013 15:58

haha zo kan je het ook opvatten :P

Voorbeeld van hoe communicatie verloopt : iemand zegt A maar het wordt als B opgevat, of als C of D etc..

Je kunt het ook lezen als : Hugo staat open voor tips of Hugo staat open voor een praatje :P
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-06-2013 16:25

Schaduw in verzengende tijden gun ik iedereen. Hoef mijn schaduw niet af te staan...

Bij gebrek aan lichaamstaal en alleen je leesbare intonatie (zit er vaker naast.., alleen ik he :D ); In the left corner.., boks.., KO !

Gisteren nog met een penvisser gesproken die eventjes bij me aanklopte en m'n fluisterende stem en gematigd gekleurde kleding niet begreep. In een zwak moment van sociaal gevoel keek ik zijn kant op tijdens het overigens aardige gesprek, om vervolgens bij terugblik op de pen te constateren dat die toch nog gevlogen was. Je hebt geen flauw benul hoelang en je geeft 'm een ram (die pen he), om vervolgens soepeltjes een godver.. over de lippen te laten glijden wegens het direct losschieten.

Hij wenste me overigens meteen succes na m'n gvd, maar gebrek aan concentratie wil ik ook jou liever niet aandoen door je aan de waterkant te bezoeken.
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 17-06-2013 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

17-06-2013 16:30

Marco,

De berichtgeving dat de karper er met uw pen vandoor ging heeft mij veel verdriet gegeven. Ik opper bij deze het idee om een bord te produceren met de tekst: STILTE anders verlies ik mijn concentratie. Dit bord, geproduceerd door een bekend merk, zal voor 19,95 te koop zijn bij de meer bekende verkooppunten door het hele land.

Nu zonder onzin :

Klote om te horen dat de pen juist op dat moment weg schoot. Ken het. Maar mijn optonics laten mij vaak niet in de steek en daardoor ga ik een gesprek met mede fanatiekelingen niet uit de weg !

Marco, Succes ! :wink:
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

17-06-2013 16:46

Och gut, zat met m'n eerste reactie toch vol in de roos 8) .

Maar voor alle duidelijkheid;

Na 's middags al enkele uren met de stokken op de piepers daar doorgebracht te hebben en m'n jongelingen het niet langer konden volhouden omdat ik geen witvisstok bij me had, heb ik bijgevoerd en extra stekjes aangelegd om later met de pen terug te komen.

Niet dat ik er geen moeite insteek he!

Dat een ander daar, hoe oprecht en aardig het gesprek dan ook, geen weet van heeft zal best. Maar zijn buit al binnen was had ik begrepen en dat praat een stuk makkelijker :wink:

Ik ben graag met muziek bezig. Moet ik dan elke muzikant die ik ergens tegen kom aanspreken. Respecteer een ander z'n ruimte en probeer een situatie in te schatten, zou een leuke optie zijn. Hij zocht mij op, niet andersom...

Ik moest recent bij iemand de post opruimen en planten watergeven.., of ik de sleutel op m'n fietsje wilde komen ophalen. U kunt 'm met de auto komen brengen meneer :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).