Ergernis en ongeloof...

Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

13-06-2013 09:52

Marco Mostard schreef:Maar ik ga me straks aanmelden bij een autoforum.

Daar vertel ik dat ik, puur uit persoonlijk oogpunt c.q. mijn beleving, de kleur rood niet mooi vindt. Wedden dat zo'n beetje een d3rde van die wereld op dat forum op de tenen is getrapt, niet begrijpende dat ik daarmee totaal niet zeg dat zij de kleur niet mooi mogen vinden...


Dat is dus een kerk inlopen en schreeuwen dat GOD niet bestaat.
En vervolgens onnozel doen: "Ik zeg niet dat jullie dat ook moeten vinden."

Iedereen mag een mening hebben. Maar moet je die altijd "en public" delen?

Als jij in het ADO-vak gaat vertellen hoe geweldig Ajax is krijg je gewoon een klap voor je....
Wil je dat niet, hou je je mening toch ook voor je?
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

13-06-2013 10:09

Ge-wel-dige discussie ..

Heerlijk zo'n forum .. in de pauze genieten van de verhitte discussies !

J.Cruijff zei ooit :

Elke man kan een vis vangen maar niet elke vis doet hetzelfde
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

13-06-2013 10:16

Ja, die Cruijff is zo gek nog niet.

Fora-discussie, het is bijna een hobby haha.

I'm out, (voor dit topic)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 10:36

Ik was me niet graag in het vuil van een ander Herman of is dat ook een vreemde gewoonte :wink:. Laat ik dan voorbeeldjes aangrijpen waardoor het misschien wel wat begrijpelijker wordt voor een enkeling.

En wat betreft die snoekvisser; Enkel het leed van die snoek was voor mij van belang. Zand en droog gras op de flank en maar rukken aan die bek!? Ik heb overigens de illusie niet dat die visser het de volgende keer wel beter doet. Hij was aardig gecharmeerd van de bekklem.

En forumleden die niet begrijpen dat ik ook graag bij m'n gezin ben en de prioriteit daar aan schenk. Zijn dat dan de ware karpervissers die blijkbaar alles verguizen voor wat schubben. Ga je gang maar!

Dat is dus een kerk inlopen en schreeuwen dat GOD niet bestaat. En vervolgens onnozel doen: "Ik zeg niet dat jullie dat ook moeten vinden."


Ik roep toch niet; Auto's zijn K#t! :-? .

En wat dan nog. Als hier iemand roept vissen is kut. Tja, er zijn van die dagen dat je dat weleens vindt. Zag er pas nog eentje :D .

Een paar jaar geleden op een snoekwater m'n mening geuit naar een snoekvisser die een vals gehaakte brasem met een fles van de dreg mepte!? Zal ik dat maar ook niet meer doen.., is toch geen karper, dus wat deert het. En hoe de wereld die daar aan recht de waterkant woont voortaan de gemiddelde visser voortaan zal bekijken is ook niet relevant, maar dat heb ik al uit een andere discussie geleerd.

Aan de zijlijn toekijken en in anonimiteit van een forum je ongenoegen spuien is al aan genoeg volk gegeven 8) .

Such a perfect day.., Lou Reed :wink:
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 13-06-2013 10:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Kees van Damme 2
Berichten: 21
Lid geworden op: 28-02-2012 12:46

13-06-2013 10:38

[quote="Wil je dat niet, hou je je mening toch ook voor je?[/quote]

Ik dacht dat dit forum juist was om ideeën en meningen met elkaar te delen.

je kan ook reageren zonder de ander af te branden.....?
Veni,Vidi,Vissie
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 10:41

Het verschil tussen ik vind of jullie moeten vinden..

Ja, ja ik breng het al naar de Politie :D

Geloof mij, dat iemand zich volledig alleen en in de steek gelaten kan voelen te midden van miljoenen mensen.


Een beetje PTSS brengt je een heel eind.., ongeacht oorzaak!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

13-06-2013 11:49

Als iemand vind, dat hij wat mag vinden van iets. Dan mag een ander toch vinden dat hij het daar niet mee eens is.

Als je niet wil dat iemand iets van jou mening mag vinden, en daar ook nog wat over zegt. Dan moet je je mening niet openbaar gaan maken. Toch?

Als jij rood niet mooi vind Marko, en je wil niet dat een 3de van een forum reageert (hun mening daarover geeft). Waarom zou je het dan publiekelijk bekent maken?
Ik denk dat je dit stikum wel een leuk topic vind. (maar dat is maar mijn menig :wink: )

Zolang we het maar met een knipoog doe he! De wereld vergaat niet Toch? :-?
Hubert Gillissen
Berichten: 87
Lid geworden op: 13-09-2011 16:03

13-06-2013 12:25

In Duitsland heb je een verplichte cursus voor de hengelsporter. Dit mag van mij ook in Nederland! Ik heb eens een filmpje op youtube gezien van een gast die een mooie zware karper landt met behulp van de kieuwgreep, mijn maag draaide om. Wat een onozelheid. Als een kv trouwens wil blanken omdat hij comfort wil stoort mij dat niet, daar heeft verder niemand last van. Anders wordt het als je vissen gaat verminken, of zelfs doden. Ook al is het door onkunde ik vind dit nooit goed te praten. Heb je een hobby leer dan eerst de basis voordat je aan de waterkant verschijnt...
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-06-2013 12:54

afgeven op een ander is zo gemakkelijk. Toegeven dat je ernaast zat is voor sommigen ondoenlijk.
It's okay 2 pay
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

13-06-2013 12:58

Er stond een lekker zonnetje, een prettige kabbel op het water en de wind blies precies in de ondiepste hoek aan de overkant van waar we ons bevonden aan het plasje. Ik dacht aan de huidige oever echter alleen een 'snoek'visser me
Die kerel heeft dus nog nooit de ellende gezien van een rollende snoek met dreg in een net. M'n woorden om een stapje het ondiepe oeverwater in te gaan om de snoek van +- 50cm in de nek te pakken begreep hij ook niet en hij sleepte het beestje op het droge gras om vervolgens ook niet van de term kieuwgreep gehoord te hebben. En maar wringen met z'n veel te kleine onthaaktangetje terwijl het beest z'n kaken stijf op elkaar hield. Bij m'n gedachte aan geen plat geknepen weerhaken distantieerde ik me maar..




Blij dat ik van een afstand zag dat het snoekje levend terug ging, maar m'n vrouw benoemde vervolgens het vreemde feit dat je eigenlijk zomaar zonder enige hengelsportkennis mag vissen. Tja, kinderen krijgen mag ook elke idioot, neem ons als voorbeeld was m'n antwoord...

Vervolgens kwam ik dertig meter verderop, onder zo'n beetje de enige directe boom aan het water, een kv-er tegen met volle bepakking. Hij had z'n heil naar eigen behoefte aan schaduw ingevuld in de luwte, maar de behoefte van de karper op dat watertje was 'm ontgaan!? Onbegrijpelijk wat een gemakzucht en dat met dat windje op het ondiepe, was m'n gedachte...




Nadat we het rondje in een wat snellere pas hadden gelopen kwamen we bij het kommetje aan. En ja hoor, we zagen er zo al eerst drie, en nog geen tien meter verder een stuk of vijf met de kop naar beneden scharrelen.

Tja.., die kv-er aan de overkant had alles binnen handbereik wat z'n hartje begeerde; Schaduw, koud drinken en een berg spullen. Maar volgens mij ontbrak er toch nog wat...



Tja krijg je als je met 2 totaal verschillende dingen begint.

1e: prima

2e gaat je geen bal aan.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-06-2013 13:02

In hoeverre gaat die cursus dan over gedrag en maakt het van mensen betere sportvissers die acceptabeler zijn in de ogen van anderen? In Duitsland wordt er van je verwacht dat je de karper doodt. Verwacht er maar niet zoveel van. Gaat hier eigenlijk over niks. Slechts de gebruikelijke kritiek op anderen die er altijd al is geweest. Goed voorbeeld doet goed volgen, en dat is vooral naar jezelf kijken. En zorgen dat het goede voorbeeld overkomt.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 13:24

Was je nog niet weg Patrick :wink:

Reageren is niet het probleem (?), maar het feit op welke basis er gereageerd wordt. Valt me op dat er meer op mij als schrijver gereageerd wordt dan het beschrevene. Maar nogmaals; wat ik denk, betekend niet jij moet denken. Wat ik doe, betekend niet jij moet doen, wat ik vind... Zaken los van elkaar bevatten en anders heb je simpelweg het hoofd tegen elkaar en geen ademruimte in de discussie...

En wanneer er o.a. gezegd wordt dat ik m'n kop in m'n aars heb, dan lijkt me dat dus een aardig verstikkende ademruimte.

Maar roep hier; je ben een lul.., en ik trek met een lach m'n schouders op, want je kent me niet eens (Mart nu ff niet de harde waarheid he :D)!

2e gaat je geen bal aan.


Maar volgens mij ontbrak er toch nog wat...


Klaas.., dat betekend zoiets als ik zou het anders aangepakt hebben en niet hij had...

Slechts de gebruikelijke kritiek op anderen die er altijd al is geweest. Goed voorbeeld doet goed volgen, maar vooral naar jezelf kijken.


Het gaat om de kern; Een vis wordt gesloopt en wie die visser nu is of in de toekomst zal zijn zal mij niet uitmaken. Het beest, daar ging me het om. En die KV-er wilde in kern vangen, maar zocht de schaduw van het gemak. Maakt mij niet uit, maar zie boven ik constateer dat er vanuit MIJN beleving nog wat ontbreekt
Maar volgens mij ontbrak er toch nog wat...
en niet dat er vanuit zijn beleving nog wat ontbreekt!?

Ik schreef al dat ik het niet als taak acht wie dan ook te verbeteren, maar bij die snoek niet overbodig. Ik constateerde, beleefde en schreef neer. That's it. Wat menigeen hieruit voor conclussie trekt, dat lees ik ondertussen.

Als een kv trouwens wil blanken omdat hij comfort wil stoort mij dat niet, daar heeft verder niemand last van.


Ik had eigenlijk een foto van z'n houding en hoofd moeten nemen :D . En je een breuk sjouwen aan spullen om te willen blanken..!? Zelf op de meest waardeloze visdag hoopt een visser toch tegen wil en dank op een visje. Dat je motivatie niet altijd het zelfde is, omdat je hoofdpijn heb, last van diaree, mensen die met vrouw, kids en de hond langs komen (volgens vele is dat diaree), tja.

Maar ik had.., en ik veroordeel hier niemand op en zoek zeker geen gevolg, ik had het aan de kant met dat windje en zonnetje geprobeerd. En ik zou die gedachte misschien ook nog op een karperforum kunnen plaatsen omdat het tijd was voor een iets zinnigere bijdrage volgens de meest zinvolle onder ons (haha...). Dat zijn mensen die gelukkig nooit onzin uitkramen op zinnig gestarte topics.

Zomaar een ideetje he. Ik heb er ZIN an :D ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 13:37

Klaas vd Herik schreef:afgeven op een ander is zo gemakkelijk. Toegeven dat je ernaast zat is voor sommigen ondoenlijk.

Ga je gang klaas...

Een disscussie (shit, weer het verkeerde topic, maar was niet de insteek :wink: ) is een gesprek waarbij je door uitwisseling van meningen/standpunten tot elkaar probeert te komen, maar dit hoeft niet het resultaat te zijn. Het is niet iets waarbij de een simpelweg concludeert dat de ander fout is, maar juist zijn visie oppert om inzicht te delen.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-06-2013 14:16

Och voor dat soort discussies heb je een beetje inlevingsvermogen en/of leesvaardigheid nodig Marco, die hebben we niet allemaal.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 15:02

Zelfkennis siert de mens Meneer de blauwhelm.

Maar volgens mijn inlevingsvermogen, en we zijn niet allemaal autistisch aangelegd Marc, was de schaduw van die boom in dat priemende zonnetje een aardige factor in het geheel.

Maar och, je had er bij moeten zijn (liever niet :wink:).

Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)


Zou je toch eens vaker beredeneerd moeten proberen :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

13-06-2013 16:38

Reageren is niet het probleem (?), maar het feit op welke basis er gereageerd wordt. Valt me op dat er meer op mij als schrijver gereageerd wordt dan het beschrevene.


Valt mij ook op Marko. Zou dat dan aan de beschrevene liggen :-? :wink:

Maar nogmaals; wat ik denk, betekend niet jij moet denken. Wat ik doe, betekend niet jij moet doen, wat ik vind... Zaken los van elkaar bevatten en anders heb je simpelweg het hoofd tegen elkaar en geen ademruimte in de discussie...


Ik denk ook niet wat jij denkt, en heb niet de intentie om elkaars ademruimte te betreden.
Youre not my type of girl :lol:

Ik denk dat we elkaars belevingen anders beleven! :wink:
Gebruikersavatar
Sander Schaaij
Berichten: 168
Lid geworden op: 24-07-2011 15:29

13-06-2013 16:56

Let's all agree to disagree.

En nou lekker gaan vissen !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-06-2013 17:01

Heb niet het gevoel met jou koppen gebotst te hebben Patric. Daar halen andere wat minder genuanceerde personen hier meer beleving uit.

Valt mij ook op Marko. Zou dat dan aan de beschrevene liggen :-? :wink:


Nou ja, aan het geschrevene. Maar dit vloeit uit de schrijvende voort, want de beschrevene ken ik niet (tenzij je mij ermee bedoelde :wink: ), maar wel het beschrevende beeld dat er ter plekke gevormd werd. Maar niets zeggen kan altijd nog. Och, hoge bomen of zoiets...

Las net ergens door je geschreven dat het Patric met een C was.., Marco ook.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

13-06-2013 20:01

Hubert Gillissen schreef:In Duitsland heb je een verplichte cursus voor de hengelsporter. Dit mag van mij ook in Nederland! Ik heb eens een filmpje op youtube gezien van een gast die een mooie zware karper landt met behulp van de kieuwgreep, mijn maag draaide om. Wat een onozelheid. Als een kv trouwens wil blanken omdat hij comfort wil stoort mij dat niet, daar heeft verder niemand last van. Anders wordt het als je vissen gaat verminken, of zelfs doden. Ook al is het door onkunde ik vind dit nooit goed te praten. Heb je een hobby leer dan eerst de basis voordat je aan de waterkant verschijnt...

Beste Hubert, het gevolg van de Duitse Prüfung is wel dat maar ca. 3% van de Duitse bevolking vist. In Nederland is dat ca. 10% en op de Scandinavische landen na het meeste in West-Europa...
Stel je eens voor dat 1/3 van het huidige aantal vissers de pacht voor alle wateren etc. zou moeten betalen en dat met 1/3 ook SVN en de federaties failliet zouden gaan evenals een groot aantal HSV-en.
Lijkt mij niet aantrekkelijk en het vissen zou daardoor en een stuk duurder worden en politiek/maatschappelijk veel lastiger uit te dragen.
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

14-06-2013 07:18

Aart,

Verder kijken dan de neus valt niet mee. Onkruid in een ander tuintje zien, lukt prima.


Over eigen tekort komingen? Ik vis niet op snoek omdat ik schrik heb de beesten te onthaken. :oops:

MVG

Klaas
It's okay 2 pay
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

14-06-2013 08:27

@hubert, bij die prufung leer je niet hoe je een karper moet landen. Wel hoe je hem weidelijk moet doden. Verder is die prufung een wassen neus, je leert er niet vissen.

@Aart, duurder maar wel een stuk rustiger aan de waterkant. De meeste oost-europeanen die vanwege de taal en financiele barriere hier niet mogen vissen doen dat dan maar aan de Nederlandse kant van de grens. Even vispasje kopen voor 35 euro en vissen zonder nagenoeg enige beperking!

Even snel een ravenset halen om karpervisser te worden is er hier niet bij, eerst de prufung doen. Daar haken er al veel af kan ik je vertellen. Dan mag je tussen de 80 en 150 inschrijfgeld betalen en vervolgens ook nog eens zo'n bedrag per jaar om lid te blijven van een vereniging. Dan mag je op alle verenigingswateren vissen, dat zijn er soms wel meer dan 1 die voor een kv'er interessant zijn. Daar haken er weer evenzoveel af.

Ik betaal het graag gezien dat het hierdoor rustiger is en er over het algemeen meer betrokkenheid bij de leden is. Om voor de hand liggende redenen.

OT; ik ga ook wel eens in een rustig hoekje zitten waar de vis niet meteen te verwachten is, zeker op een water wat ik door en door ken.
Het komt echter regelmatiger voor op water dat ik nog niet zo goed ken, maar dat heet onkunde geloof ik. Toch blijft mijn "beleving" er hetzelfde bij.
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

14-06-2013 08:35

Marco Mostard schreef:Las net ergens door je geschreven dat het Patric met een C was.., Marco ook.


Scherp Marco, maar aangezien je het daar wel kan lezen en niet naast al mijn reactie's :-? , dacht ik dat dat een opzettelijk foutje was. Dus was een kleine statement :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-06-2013 08:41

Verder kijken dan de neus valt niet mee. Onkruid in een ander tuintje zien, lukt prima.

Och, als je van jezelf weet dat je een aardige gok hebt, kijk je automatisch al een eind. Vroeger veel gejokt, maar vervolgens snel volwassen geworden...

Zo maar een paar overdenkingen van gisteren;

Mooie vrouw... (met aanverwante gedachten.., en d'r vent liep ernaast).
Dat was vet rood gek!
Hou toch 's op beest (blaffend hondje van de buren).
Leuk meid (kwam na goed zo! ivm sport diploma).
Tjezus wat een vaat...
Smaakt lekker schat!
Zet die radio ff zachter, 't is 10 uur. Er slapen hier koters.
Als je dope wilt halen een paar straten verderop, zet je auto dan ook een eind verderop.
En niet hier voor de deur, maar in een parkeer vak!
Zo dat was een klap (scooter onderuit in de straat).., gaat ie?
Welke idioot heeft er een computergeluidskaart in m'n vijver gedonderd!?

Maar ik weet het;

GAAT ME GEEN MOER AAN..,

Of je bent je gewoon een beetje bewust wat er op een dag door je hoofd heen gaat. Eerlijkheidshalve vraag ik vraag me niet langer af hoe menigeen hier het lezen van een non fictieverhaal beleefd.., of wordt er niet gelezen!?

Arrogant dat laatste he :lol: (kom zelf ook niet ver hoor)...

@Patric, nee hoor. Niet in de gaten dat ik je naam verkeerd schreef (meestal copy/paste ik, maar blijkbaar gewoonte wegens vaker gebruik van de naam). Een snelle correctie was aangekomen hoor :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

14-06-2013 08:52

Een snelle correctie was aangekomen hoor :wink:


Er zijn vele wegen die naar Rome leiden :lol: (omrijden duurt langer, maar je ziet wel meer) (ongeveer 3 pagina's hehe)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-06-2013 09:21

OT; ik ga ook wel eens in een rustig hoekje zitten waar de vis niet meteen te verwachten is, zeker op een water wat ik door en door ken. Het komt echter regelmatiger voor op water dat ik nog niet zo goed ken, maar dat heet onkunde geloof ik. Toch blijft mijn "beleving" er hetzelfde bij.


volgens mijn belevenis, en we zijn niet allemaal autistisch, was de schaduw van die boom in dat priemende zonnetje een aardige factor in het geheel. Maar och, je had er bij moeten zijn


Nee, onkunde was hier als door mij geschreven woord gewaardeerd :D En dat laatste, er bij zijn, scheelt vaak meer dan de helft in het delen van een "beleving" :wink: en aan foutief interpreteren van de verkregen informatie/visualisatie in/van dingen die er niet waren. En dan nog blijft het geheel een lastige zaak ivm geheugen etc. 'T is maar omdat het nog niet gezegd was :wink:

Er zijn vele wegen die naar Rome leiden :lol: (omrijden duurt langer, maar je ziet wel meer) (ongeveer 3 pagina's hehe)


Mijn nieuwe buren parkeerde dag één de auto hier voor de deur wat, zoals eerder aangegeven, geen parkeervak is (slechts een verbreding voor grote voertuigen en dus lijkt op :wink: ..) en waardoor verkeer al meermaals in onze tuin gedirigeerd is. Na even kennis gemaakt te hebben heb ik ze gevraagd hoogstens uit noodzaak/gebrek aan parkeer ruimte er een auto te stallen.

Leek me de snelste manier om zaken te verduidelijken en :-? scheve gezichten te voorkomen...
Laatst gewijzigd door Marco Mostert op 14-06-2013 09:31, 3 keer totaal gewijzigd.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).