magneetvissen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 14:55

kwam gisteren een oud vismaatje van me tegen die tegenwoordig op iets anders vist..

magneetvissen.





zijn er mensen hier die ook dit doen, of kennen jullie mensen die dit ook doen ?

wie weet heb je op een dag de jackpot :D of een bom :roll:

iig een goede manier om dat vele lood uit het water te vissen (recycling ftw! :P ) en wie weet wat je tegenkomt.
die maat van me heeft al een mooi beeldje en een mooie ring gevangen.

hij begon met een grote auto speaker aan een touw en heeft nu een 50kg magneet aan een touw.

ben wel benieuwd naar anderen hun bevindingen.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Patric Schipper
Berichten: 318
Lid geworden op: 13-12-2011 10:37
Locatie: Groningen

04-06-2013 15:30

Haha het wordt wel een hype.

Hier in Groningen kom je ook veel jongens tegen die dit doen.
2man sterk en een aanhanger achter de auto.

En wat ze eruit halen, echt van alles! klokken fietsen winkelwagentjes enz enz.

Ik vind het oke. Weg met die troep van de bodem en op de plek waar het hoort. (oudijzerboer)
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

04-06-2013 15:51

zo was het al een hele tijd geleden hier in de buurt ook in het nieuws jongens die een geweer uit een park vijvertje hadden getrokken in Helmond ;) rara politiepet
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

04-06-2013 16:17

Ik maak elk jaar een magneetvistripje. Naar Kaatsheuvel, daar is één of ander magneetvisparadijs. Ben de naam effe kwijt, maar je betaalt entreegeld en daar zit dan de boothuur bij inbegrepen. Ze hebben er verschillende watertjes. Fata Morgana vind ik zelf wel een aardige stek. Mocht iemand er eens heen gaan: er staat een hele hoge toren bij de ingang, ideaal om stekken te spotten. Zouden ze bij meer watertjes moeten doen, zo'n toren plaatsen.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-06-2013 16:21

Ik weet niet of lood wel magnetisch genoeg is om te plakken?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-06-2013 17:31

Ik doe het bijna wekelijks.

Meestal als ik weer eens wat gereedschap heb laten vallen tijdens het werk.

We hebben een kleine magneet op de zaak die 65 kg trekt.
Lood lukt slecht idd.

Maar je zal verbaasd zijn wat er boven komt.

Op zoek naar een dop van een dopsleutelset en vervolgens schroevendraaiers en een sleutelbos als extratje er bij.
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

04-06-2013 17:56

Mart Honen schreef:Ik maak elk jaar een magneetvistripje. Naar Kaatsheuvel, daar is één of ander magneetvisparadijs. Ben de naam effe kwijt, maar je betaalt entreegeld en daar zit dan de boothuur bij inbegrepen. Ze hebben er verschillende watertjes. Fata Morgana vind ik zelf wel een aardige stek. Mocht iemand er eens heen gaan: er staat een hele hoge toren bij de ingang, ideaal om stekken te spotten. Zouden ze bij meer watertjes moeten doen, zo'n toren plaatsen.


kan je beter op mijn favo stekkie gaan zitten :lol: :lol: :lol:

Afbeelding

in de trevie fontein wordt dagelijks zo'n 2.000 a 3.000 euro aan kleingeld gegooid HELL YEAH !
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

04-06-2013 18:29

Mart Honen schreef:Ik maak elk jaar een magneetvistripje. Naar Kaatsheuvel, daar is één of ander magneetvisparadijs. Ben de naam effe kwijt, maar je betaalt entreegeld en daar zit dan de boothuur bij inbegrepen. Ze hebben er verschillende watertjes. Fata Morgana vind ik zelf wel een aardige stek. Mocht iemand er eens heen gaan: er staat een hele hoge toren bij de ingang, ideaal om stekken te spotten. Zouden ze bij meer watertjes moeten doen, zo'n toren plaatsen.


Tsja, maar dat is weer zo'n betaalput he.

Hier in Amsterdam is een waar Mekka voor de magneetvisser, 10-15 aanbeten in een middagje is echt geen
uitzondering, al vele 30 plussers zijn hier op de kant getrokken en allemaal openbaar water!! Komt allen!!
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

04-06-2013 18:53

als je gericht op fiets/winkelwagen zit te vissen wel :D
ikzelf zoek meer stekken langs vluchtroutes na overvallen
denk dat de sloterkade/postjesweg/lelylaan en plesmanlaan wel een goeie is :lol:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-06-2013 19:15

Toevallig stonden er hier in het kanaal ook een zooi te hengelen naar oud ijzer met zo'n ding. Je staat er nog versteld van wat ze er uit trekken. Voor het grovere ijzerwerk zijn topstekken als bruggen en (oude) loskades danwel walkanten een goede.

Tot brommers aan toe ;)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-06-2013 08:39

Wel goed als veel troep uit het water gevist wordt..
Zowel voor de dieren ,vissers als mede de (plezier)vaart.

Erg jammer dat lood niet blijft hangen alleen... zag het al helemaal voor me.. met mn magneet lood eruit te vissen met mossels die er aan vast gegroeid zijn en wel. Mooie bijkomstigheid : nooit meer lood kopen. :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2013 08:48

In de tijd dat ik wel eens dook, deed ik o.a. mee aan duik NL schoon ..... man je gelooft je ogen niet hoeveel lood wij toen boven haalden. Huppekee in de smeltkroes en duikgewichten van maken.
-
Van de week was v.i.s.s.e.n. weer op historychannel (oid) en daar gingen ze de wrakken schoon duiken, dat hoge water is wel verklaarbaar hoor.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-06-2013 09:00

@ Marc,
heb ook mn duikbrevet,echter nog nooit in NL gedoken...
ff kort offtopic vraagje... ( als het mag :D )

heb je wel eens karpers gezien tijdens het duiken in NL ?
volgens mij is dat namelijk niet zo makkelijk en zijn ze al weg voor je uberhaupt in de buurt komt.

lijkt me wel leuk een keer in vinkeveen te gaan duiken met een maatje van me.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-06-2013 09:33

Te kust en te keur, ze zijn echt niet bang!

Ik gaf heel veel duikles op een oude afgraving, daar zaten mooie exemplaren. Nu ik erover denk, moest ik er maar eens gaan vissen of op zijn minst eens onderzoeken.
Realiseer je wel dat wij in NL veelal donker water hebben en dat dit voor mensen die in andere gebieden duikles hebben gehad wel eens zeer schokkend kan zijn. Meer tips nodig? PB ivm topic vervuiling.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

05-06-2013 10:58

michel Tja schreef:als je gericht op fiets/winkelwagen zit te vissen wel :D
ikzelf zoek meer stekken langs vluchtroutes na overvallen
denk dat de sloterkade/postjesweg/lelylaan en plesmanlaan wel een goeie is :lol:


Topstek!

Het grappige is dat ik daar regelmatig vlakbij in de buurt vis, op karper wel te verstaan, dat lukt
ook aardig :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

05-06-2013 11:17

Remco Kulk schreef:Topstek!

Het grappige is dat ik daar regelmatig vlakbij in de buurt vis, op karper wel te verstaan, dat lukt
ook aardig :wink:


ik zeg niks. :wink: :P
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

05-06-2013 18:44

Michel als je graag tussen de karpers wilt zwemmen trek op een mooie zomerse dag je snorkelspullen aan zoek een heldere zandput op et voila.
Ze houden ongeveer een meter afstand heel af en toe kun je eens een vinnetje raken.
Ander vissoorten zijn juist iets schichtiger.
Kwam ze ook op midden water tegen boven 20meter maar de meeste onder de struiken omgevallen bomen.
Erg leuk om "bekende" vissen tegen te komen maar vooral die onbekende........ :o

Ontopic: vorig jaar tijdens het doodazen een magneetvisser tegengekomen op een bosven waar in de oorlog flink gevochten is.
Hulzen en patronen kwam hij regelmatig tegen maar hij was op zoek naar de motherload, ze schijnen daar ergens in de haast een boel gedumpt te hebben terwijl ze op de vlucht waren voor de bevrijders.
Gebruikersavatar
Bas Jansen2
Berichten: 39
Lid geworden op: 08-11-2012 18:27
Locatie: Doorwerth

05-06-2013 19:19

Ik doe het zelf ook weleens, heb een magneet die 125 kilo trekt.
Ga ook regelmatig met een metaal detector op pad, toch in de loop der jaren al een een aantal leuke en aparte vondsten gedaan.
se vis pacem para bellum

Stand 2013:
Spiegel: 3
Schub: 7
Gras: -
Brasem: 25
Zeelt: 6
Blanks: teveel...
Plaats reactie