Levensgevaarlijke hobbie... dat karpervissen

martijn van den Haak
Berichten: 202
Lid geworden op: 11-08-2006 09:34

16-05-2013 07:27

al in het eerste stukje wordt gemeld dat de man gereanimeerd is.
lijkt me een pittig nat pak.

In het water getrokken worden door een karper is te grappig voor woorden. Als ie daarna verzuipt onder toeziend oog van omstanders is er ineens niks grappigs meer aan, dan past alleen schaamte.
Alex Poot
Berichten: 878
Lid geworden op: 28-01-2002 01:00

16-05-2013 09:28

Wat erop tegen is dit niet meer amusant te mogen vinden bij een gehandicapte vind ik tamelijk betrekkelijk. Voor mij is de gehandicapte gelijk aan een willekeurig ander mens en niet zielig


Oke, dan verschillen wij daar gelukkig in. Ik kan er niet om lachen, in tegen deel. Ik ken enkele gehandicapte (karper)vissers en als je hun verhaal kent dan wil ik nog wel eens weten of je hun gelijk stelt aan elk willekeurig ander mens...

Maar goed, niet iedereen heeft de zelfde humor.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-05-2013 09:31

Alex. Van zeer nabij.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

16-05-2013 10:02

Ik ken enkele gehandicapte (karper)vissers en als je hun verhaal kent dan wil ik nog wel eens weten of je hun gelijk stelt aan elk willekeurig ander mens...


Ik ken er geen één. Nou en?! Geen twee mensen zijn gelijk, geen twee gehandicapten ook. Of wacht, gehandicapten zijn ook mensen. Dus lach ik om hun malaise net zo hard als om die van ieder ander mens.

Om het artikel dat de aanleiding voor dit topic was kan ik, als ik begin te lezen, ook lachen. Om het gebrek aan reddingsactie van de omstanders niet. Als ik dan lees dat er gereanimeerd moest worden vind ik het helemaal niet grappig meer, maar dan heb ik al gelachen. Slecht hè? Kan er wel om janken.

Tja, als je het niveau van sommige hier ziet en leest, als dat het zelfde niveau is van de mensen die daar langs de kant hebben gestaan, begrijp ik wel waarom hij verzopen is. Onbegrijpelijk dat je daar grappen over kunt maken.


Dat is jouw mening Alex. Ik weet gelukkig beter en schiet mensen niet af om een achteraf ongelukkig uitpakkend grapje. Conclusies over iemands niveau trek ik al helemaal niet op basis van zo weinig info. Dat vind ik namelijk van weinig niveau getuigen... 8)
Ik weet het ook allemaal niet...
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

16-05-2013 10:12

Na 16 jaar in de SW te hebben gewerkt ken ik er vele Alex en ik kan je verzekeren dat er geen een tussen zit die jou standpunt ten aanzien van gehandicapten waardeerd, in mijn ogen gaat dit topic over 2 verschillende zaken, goed plan om die uit elkaar te houden, al was het maar in het belang van onze gehandicapte medemens.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

16-05-2013 11:37

Klopt Herman. Ik denk ook niet dat we hier nog dieper op in moeten gaan. Mijn vermoeden is alleen dat een bericht over een karpervisser die van zijn stoeltje het water wordt ingetrokken heel anders behandeld wordt. Maar daarbij is achteraf een dergelijke afloop net zo tragisch.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
johan berkers
Berichten: 58
Lid geworden op: 11-09-2012 22:31

16-05-2013 21:26

:o Nounou, wat een ophef over een artikeltje uit de krant waarvan de datum die erop staat het enige juiste is..... Maar goed, een bizarre wending van het hele verhaal en , vanzelfsprekend, de ontstane ongepastheid van mijn 2e opmerking, maken een excuus mijnerzijds aan evt. nabestaanden bekenden of familieleden van de arme man wel op zijn plaats. Het was geenszins mijn bedoeling om iemand te kwetsen. Gelukkig zijn de omstanders inmiddels wel vrij van enige blaam: http://www.l1.nl/nieuws/215058-omstanders-vis-ongeluk-hebben-geen-schuld#.UZUv17VQYUI (dus die mensen met een bepaald "niveau" bestempelen is dan eigenlijk ook wat voorbarig.... :roll: )

Sorrie Kees dat ik alsnog even reageer, maar het moet natuurlijk niet zo zijn dat ik op dit forum als nietsontziende en harteloze snodaard rondwaar. :wink:
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

21-05-2013 00:17

Aan de andere kant kun je zeggen, wat doet een scootmobiel aan de waterkant daar zijn andere oplossingen voor!!

Groet, Peter
michael willem
Berichten: 42
Lid geworden op: 19-02-2008 20:13

21-05-2013 07:09

Om het eerste bericht kon ik wel lachen maar dan lees je het 2de bericht :oops: :( en schaam je je diep.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

21-05-2013 12:52

Ik ken enkele gehandicapte (karper)vissers en als je hun verhaal kent dan wil ik nog wel eens weten of je hun gelijk stelt aan elk willekeurig ander mens...


We dragen allen bagage. De een fysiek, de ander mentaal. En met een beetje pech, en dat is bij aardig wat volk, draag je beide lasten. Toch prettig om dan gewoon als een normaal mens beschouwd te worden en niet als een of andere paria. Hokjes denken draagt vaak bij aan uitsluitsel.., en dan heb ik het niet over positief hokjes denken zoals in geval van aanleg van een invalide parkeerplaats :wink: .

Toch vreemd dat hij het niet gered heeft, want als ik in het originele artikel met 15 foto's, o.a. van een brandweerduiker in het water, zie dat het water 'knee deep' was. En k las net dat er ook hulp geboden was...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).