niet sjiek

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

02-05-2013 23:06

Zit ik krap een maand geleden op de website van mijn vereniging te lezen, zie ik tot mijn stommem verbazing dat er ineens een jeugdkapm door KSN georganiseerd word in de meivakantie, terwijl er helemaal niks over terug te vinden is in de vergunning, en de week voor plaatsing stond er ook nog niks op de website.
Nu deze de meivakantie is, zitten de jeugdigen dus aan het grachtenwater van woensdag t/m vrijdag, en kunnen dus de karpervissers en andere vissers er niet vissen, al zou je plat bezien dat wel kunnen doen omdat de vereniging niet rechtsgeldig is wegens het niet in de vergunning staat dat dat water gereserveerd is die dagen, maar uiteraard doen we dat niet, maar sjiek is het niet wat ze flikken, boel vissers hun vakantie valt nu letterlijk in het water. (gaat over de vestinggrachten van Hellevoetsluis)
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

02-05-2013 23:44

Als alle activiteiten inclusief landelijke viswedstrijden in de vergunning moeten staan,
is de gouden gids dun :roll: :wink:
En in een vakantieperiode voor jeugd lijkt me ook niet uitzonderlijk. JUIST dan!!
Ach man..Ga toch vissen !!
Frenk de Gruiter
Berichten: 2837
Lid geworden op: 12-03-2011 22:32
Locatie: Duiven

03-05-2013 00:42

Antoinette,

je zag even de zon niet schijnen, toch? Geintje.

Het is wel vreemd, maar wel begrijpelijk, het is vakantie, dus zo'n wedstrijd wordt georganiseerd.
Stond het alsnog in een plaatselijke krant? Je kunt altijd de vereniging aanspreken hierop.

Hier hielp de visvereniging mee met een kinder-viswedstrijd/leermiddag georganiseerd door de plaatselijke dierenwinkel.
Stond er iets op de website? nee. Konden ze hulp gebruiken: ja, altijd, welke vereniging niet.

De Bedoeling is goed. En jij bent gelukkig zo rustig dat jij je schouders ophaalt, volgende keer beter.
Kun jij je visje daarna dan wel weer vangen!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

03-05-2013 07:22

Mijn eerste reactie bij het lezen van je tekst is toch echt.....wtf.....
Je hebt echt de moeite genomen om het nog terug te vinden ook.

Het is nou niet zo dat ze heel hellevoetsluis over hebben genomen toch.

Ik vind het juist mooi dat ze zoiets kunnen en mogen organiseren.
Visplekken genoeg dus laat ze lekker aan klooien daar.
Ikbzie hier dagelijks de jeugd ook met hengeltjes lopen en met een rubberbootje mijn voerstek omploegen, daar is het meivakantie voor

kleine vervelende mededeling voor je.....
Justin, een vriendje van me zit op de vestigingsgracht nu en vangt lekker.
Wat lekkere spiegels en een nieuw pb.

Rond 12 uur is het afgelopen en kan je weer vissen op de gracht
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

03-05-2013 08:16

Dat je HSV hier een klein steekje laat vallen ten opzichten van haar leden terwijl het al lang bekend was mag duidelijk zijn. Dat dit jeugd een unieke kans bied om onder begeleiding nachts te vissen is de andere kant van het verhaal. Gelukkig hebben jullie genoeg water waar je toch nog je ding kan doen toch. :wink:

Vis ze,
Peter
Hugo Lammers
Berichten: 499
Lid geworden op: 31-05-2012 16:05
Locatie: Onder de burg

03-05-2013 08:42

Antoinette,

Snap je lichte frustratie (als ik het zo mag noemen). Goed dat je er niet gaat zitten.

Wellicht een ander water proberen en wachten tot je voerplek weer vrij komt ?

Had laatst hetzelfde. Was helemaal vergeten dat er een (vaste stok) viswedstrijd zou zijn aan het water waar ik een sessie had gepland. Potverdrie dan baal je wel even maar ach ik heb wel genoten en veel geleerd door tijdens die wedstrijd rond te lopen. Nu weet ik ook waar de witvis zich veel op houdt.

Succes met het vissen!
Johan C. : Als je achter het net vist, bestaat de kans dat je haak tijdens het inhalen vast komt te zitten in het net !
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-05-2013 02:06

dat laatste was toch niet nodig camiel?
Vis is vis
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-05-2013 06:26

@ben


mischien een beetje in de verkeerde contekst geplaatst.

Kleine uitleg dan mischien wel op zijn plaats.
Justin had nog nooit een spiegel gevangen en wist er op de tweede nacht 3 te vangen(projectspiegels) en zijn nieuwe pb ligt nu nog ruim onder de 30 pond..

In mijn entausiasme na zijn telefoontje over zijn vangsten, kan het zijn dat ik de indruk heb hewekt dat er alleen maar monsters zwemmen in de gracht.

Was het nodig.......nee.
Het is absoluut niet de bedoeling om een ander zijn visstek om zeepbte helpen.

Alleen de manier van het "zeuren" over het ksn kamp schoot me even in het verkeerde keelgat, zeker om datbde ksn kampgangers een paar super super leuke dagen hebben gehad.
Gebruikersavatar
ben scholten
Berichten: 3191
Lid geworden op: 10-02-2007 19:29
Locatie: den haag

04-05-2013 13:51

ik begrijp je helemaal camiel maar het is nu net alsof je lekker puh zegt :D
Vis is vis
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

04-05-2013 16:13

Haha zo had ik het nog niet terug gelezen.......

Maar zo (krom) staat het er wel idd...
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

04-05-2013 19:21

Ik ben er niet gefrustreerd om hoor, en vind het voor de vissende kids leuk dat er wat georganiseerd word, maar als je dan als particulier een wedstrijd wil organiseren moet dat minimaal voor eind oktober zodat het ingepland kan worden, en nu omdat er een grote organisatie achter hangt, kan het binnen een maand geregeld worden, en dat stoort me.
Overigens de opmerking van Fred over landelijke wedstrijden raakt kant nog wal, het is een verenigingswater die niet in de landelijke lijst staat, en de vereniging zelf heeft de regel ingesteld dat het in de vergunning moet staan, en staat het er niet in, is het niet rechtsgeldig.

Ben wel blij dat ze mooi weer hebben gehad die kids en hopelijk hebben ze leuk gevangen.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

04-05-2013 21:40

Sorry ,mijn fout. dacht dat je het landelijke boekje bedoelde.
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-05-2013 09:57

Fred, niet jouw fout :-).
Als hier iemand zijn frustratie komt uitten, is het verstandig om dit soort details te vermelden. Anders gaat de poster er maar vanuit dat wij eerst onderzoek gaan doen naar de details, iets wat hijzelf misschien eerder had kunnen / moeten doen om teleurstellingen te voorkomen?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

06-05-2013 20:19

Wat de normale gang van zaken is omtrent wedstrijden of dit soort evenementen is;

Een andere vereniging (of organisator) vraagt toestemming om in een bepaald water een wedstrijd of ander evenement te mogen organiseren aan de HSV

Deze geeft toestemming en indien mogelijk communiceren ze dat nog naar de leden. Ik zeg bewust indien mogelijk want vaak zijn de boekjes etc. van de vereniging die met de vergunning mee gaan al lang gedrukt. Iets via de website lijkt mij overigens geen overbodige luxe.

De andere HSV of organisator geeft minimaal 24 uur van te voren aan dat er een wedstrijd of evenement is en de daarbij behorende tijden en regels. Vaak is dat er dan dat er een uur voor aanvang en tijdens de wedstrijd/evenement niet gevist mag worden.

Ik organiseer al jaren Catch for CliniClowns en heb tot op heden pas 1x meegemaakt dat ik mensen aantrof die van niets wisten en wij geven het al een week van te voren aan op het hele parcours. En wij organiseren het altijd rond begin juni. Maar zijn dan ook wel al rond oktober (ervoor) al bezig met de data aanvragen.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
ron cuyten
Berichten: 986
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-05-2013 00:03

Ik ga toch even reageren. Tijdens het jeugdviskamp waren slechts een aantal stekken bezet. Vier groepjes verdeeld over 4 grachten. Nog geen kwart van de oever lengte was bezet. Dit is gewoon zoeken. Heb geen andere vissers gezien. Gewoon voor herhaling vatbaar en top georganiseerd.
Gebruikersavatar
Antoinette zuidinga
Berichten: 148
Lid geworden op: 10-12-2010 14:32

11-05-2013 11:25

Het klopt dat er maar een paar stekken bezet waren, dat kwam omdat er niet genoeg begeleiders waren, echter waren alle 3 de grachten bezet gezet door de vereniging waardoor je dus nergens kon vissen, en nee dit is niet zoeken, dit is gewoon openlijk kritiek uiten op het gevoerde beleid.
sportvissers zien altijd de zon in het water schijnen
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

11-05-2013 12:26

zulke zaken horen niet in de vergunning maar in het vereigingsblad of hun website. Fat je stek bezet is is jammer. Maar de kans is groot dat dat zowiezo al was gebeurd door andere vissers ivm de meivakantie. Mijn stek is ook wel eens bezet geweest door een witviswedstrijd, maar ook roeiverenigingen of andere watersporters maken gebruik van het water, soms zijn er popfestivals wil je dat ook allemaal in je vergunning hebben? Beetje ver gezocht, ff doorijden en een ander stekkie zoeken
Gebruikersavatar
Lars van der Heide
Berichten: 399
Lid geworden op: 01-10-2009 10:27
Locatie: Groningen

11-05-2013 14:25

Er is genoeg viswater in Nederland even een keer ergens anders vissen lijkt mij niet zo'n probleem :wink:
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

11-05-2013 17:44

Nee Antoinette,

Wat niet sjiek is dat je tot op heden geen "klacht "bij de HSV hebt ingediend maar wel hier onzin loopt te verkondigen over een niet rechtsgeldig zijn van het jeugdkamp omdat het niet in de vergunning stond vermeld. Zelfs voor een wedstrijd ( wat een jeugdkamp dus duidelijk niet is ) is een aankondiging op de verenigingswebsite voldoende. Alle deelnemers zaten met de juiste documenten aan de grachten en zijn zelfs meerdere malen gecontroleerd, waaronder zelfs de politie. De politie gaf zelfs een groot compliment over het gebruik van de schijtemmer ( zoiets hadden ze nog nooit gezien ! )

Dat het eerder op de verenigingswebsite vermeld had kunnen worden ben ik overigens wel met je eens.

Maar desondanks stond op de website heel duidelijk een kaartje met de lokaties waar de deelnemers aan het jeugdkamp zouden neerstrijken.

Afbeelding

Helemaal nergens stond vermeld dat er door anderen NIET gevist zou mogen worden. Er bleven voldoende vrije stekken over. Vrije stekken nota bene die lokaal bekend staan als de "top"stekken. Speeltuintje, Boothuis en het Strandje net als minimaal 4 andere steigers per gracht waren gewoon nog vrij.

Succes met je klacht bij de HSV.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

13-05-2013 09:46

Hoe waren de vangsten Michel? Ik vond er zo snel niets over op de website van de KSN of hier.
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-05-2013 17:10

http://www.deksn.nl/de_jeugd/?page=nieuwsberichten

Beetje beter zoeken Sander hahahaha

Ondanks dat die vervloekte harde Oostenwind heeft ons lang parten heeft gespeeld zijn er toch bijna 40 karpers op de kant gekomen.

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

14-05-2013 10:24

Dank u... Mooi dat het geslaagd is.
Life begins at 11.000 ha
Plaats reactie