Vissen met de hond

Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

30-04-2013 23:57

Heren,

Binnenkort krijgen mijn vriendin en ik gezinsuitbreiding, namelijk een rottweiler van 8 weekjes oud :P Natuurlijk gaat ze mee vissen, ik kan me voorstellen dat het dolle pret is voor een hond om een weekendje mee te gaan.

Hoe doen jullie dat? Vissen met de hond? En dan vooral de praktische zaken, zoals waar laat je de hond op slapen? En hoe doen jullie het als het 's nachts wat kouder is? En vanaf hoeveel maanden namen jullie de hond mee?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen over dit onderwerp...

gr
Mehmet
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

01-05-2013 00:56

slapen doet ze op een oude onthaakmat.
ik nam mijn duitse herder mee vanaf dat ik haar had ( 8 a 10 weken ).
geef je hond nooit een boilie,vreet hij/zei er toch 1 gelijk keihard afstraffen !!!!! echt keihard !!!!!
dit werkt alleen maar in je voordeel,want als ze later ooit je rig met boilie naar binnen werkt ben je nog niet jarig.
plast of schijt ze vlak naast je tent,gelijk afstraffen oppakken en verder op neerzetten en belonen.
mijn hond schijt / pist hierdoor nooit dichter bij als 20 meter in de buurt,ze gaat zelfs piepen als ze moet :)
verberg je haken goed,en doorzoek de grond waar je vist goed op achtergebleven rommel( met name rigs !! )
elke keer als de hond bij je hengels in de buurt komt,geef je haar weer op de klote,die hengels zijn heilig !!
ga een puppy nooit zielig vinden,en denken aghhh laat maar joh,een moeder hond geeft een knauw tot soms bloedens toe dus een trekje in het nekje is oke.
koop een pen die je in de grond kunt stoppen voor overdags,met een lekker lang touw.
ik zeg overdags omdat je dan op kunt letten,een hond kan zichzelf ophangen aan zulk spul.
voor in de nacht is het wijzer om een leren riem aan je stretcherpoot vast te zetten,dit gaat minder snel knopen,en kan redelijk draaien om de nek.
liefst vis je met dichte tent,zodat de pup er niet zomaar vandoor kan gaan.
ik raad je wel aan,om de eerste 4 weken geen nachten te pakken met de pup,laat haar eerst leren alleen te slapen.
laat je hond nooit bij je op de stretcher slapen,in het begin is het leuk,tot ze 30 kilo weegt,en met haar blubberpoten je hele nest vies maakt.
als het 1 maal mag,mag het voor een hond altijd,dus probeer zo consequent mogelijk te zijn :)

nog vragen ? ik hoor het wel :)

PS : mijn hond heeft het nooit koud gehad,tis net een ijsbeer want als er een wak ligt,gaat ze er nog zwemmen ook die gek !
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-05-2013 09:35

Ik heb een friese stabij, net als wat jij met jou hond gaat doen direct bij klein af aan mee nemen.
Rik verwoord al een hele boel wat je veel voordeel en ellende kan besparen.

In het begin als pup nam ik puppy snacks mee, Als de pup iets correct deed beloonde ik de pup.
Tijdens het afreizen naar je viswater went je hond ook aan de auto, ( sommige honden zijn wagenziek ).
Neem de hond tijdens het lopen naar je stek met je materiaal aangelijnd vast, zo kort mogelijk bij je, bij afstandje van je af corrigeren! ( lijkt me logisch net als op puppytraining ).

Rik benoemde ook al een goed punt qua de behoefte en het opeten van je boilies. ( dit zorgt later voor problemen ).
Ik kan rustig op dit moment mijn boilies open laten liggen met de hond ernaast, hij zal er niet 1 van pakken zonder mijn toestemming. Mijn hengel met het beaasde rigje zet ik altijd hoog tegen de tent, voor het geval dat het toch mocht gebeuren en de hond zich eraan vergrijpt dit wil je ook niet hebben! Ik nam in het begin vaak een geiten spit mee en 3 verschillende lengtes lijn om zo ook afstand te trainen.

De hond heeft bij nacht een halsband om met rode knipperverlichting, ( als pup ) mocht hij toch weg lopen, of het op sneupen zetten kun je zonder al te veel problemen ( hopelijk ) de hond snel terug vinden door het licht. Ook met jou duurzaam materiaal zorg ervoor dat de hond hier niet tegen aan loopt, omver loopt, maar dat hij afstand houd van je duurdere materiaal.

Ik heb een X2 Craddle voor paar tientjes gekocht, is al bijna een hondenmand. Neem een fleece kleed mee neemt ook niet veel ruimte in en met de winter periodes 2 fleecekleedjes. Samen met de voedsel tas neem ik ook het aantal brokken mee en gebruik de 2 kleinere variant opvouwbare emmers van house of carp als hondenbakken ideaal en compact. Hoe vaker de hond mee is hoe sneller de hond went en je er op een gegeven moment geen omkijken meer aan hebt. Mijn hond geniet altijd met volle teugen.

Ik moet je nog 1 tip extra mee geven.

TEKENPEN, geen overbodige luxe want die van mij roept ze heb ik soms het idee, hoeveel ik er al los uit haal en die dag later vast zitten niet normaal! Lopen veel over bovenrug los, Kop, Keel, nek, holtes poten!

Je gaat er wel plezier aan hebben, goede waakhond, gezelligheid, humor etc etc...................

zoals het mopje,

stop je vrouw en je hond in de kofferbak en ga een aantal uur rijden.
Na de rit open je de kofferbak,
Wie denk je dat er het meest blij is je te weer zien!

Heel veel plezier en goede vangsten toegewenst!
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

01-05-2013 18:10

Leuk om de tips te lezen!

Ja de anti-boilie training had ik al bedacht haha, de tekenpen had ik nog niet bij stil gestaan! Dat is inderdaad wel een handig iets om bij je te hebben.

Daarbij is het ook gewoon leuk om bezig te kunnen zijn met je hond tijdens onze hobby.

Ik vis nu altijd met een maat en slapen dan in 1 tent, hoe zouden jullie dit oplossen?? Hond onder de plu? Tijdens de puppy fase kan ze nog prima tussen ons in, er is nog wel ruimte over in de tent, maar wat als ze groter is?

gr
Mehmet
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

01-05-2013 18:27

Mehmet Yildiz schreef:Leuk om de tips te lezen!

Ja de anti-boilie training had ik al bedacht haha, de tekenpen had ik nog niet bij stil gestaan! Dat is inderdaad wel een handig iets om bij je te hebben.

Daarbij is het ook gewoon leuk om bezig te kunnen zijn met je hond tijdens onze hobby.

Ik vis nu altijd met een maat en slapen dan in 1 tent, hoe zouden jullie dit oplossen?? Hond onder de plu? Tijdens de puppy fase kan ze nog prima tussen ons in, er is nog wel ruimte over in de tent, maar wat als ze groter is?

gr
Mehmet


Er is meestal altijd wel ergens nog ruimte, hoeken, achterin etc. kleedje mee ik vind het persoonlijk sneu voor de hond die buiten wij binnen, past veel materiaal onder een stretcher om zo ruimte voor je hond te behouden! tenslotte is je hond straks de beste waker om ervoor te zorgen dat niemand je spullen ongehinderd kan pakken! Dan weet jij allang dat er iets in de buurt is! Niet vals maar gewoon Waaks is meer dan voldoende! Maar ik kan niet zien hoeveel ruimte jullie over hebben in jullie tent, ik hou zelf voldoende over!
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

01-05-2013 22:31

Die van mij ging al mee sinds hij mini was, natuurlijk wel de eerste entingen afwachten!!

En daarna.. vissen :)

Eerst de stek goed controleren, dan hond er pas op laten.
Boillie training kan, je kan ook algehele training geven.
Mijn hond krijgt niks van menselijk eten, alleen honden brokken en koekjes. Hij bedelt daardoor niet en pakt niks van de grond. Een boilie vreet hij wel maar pas na een minuut snuffelen nadat ik hem deze heb gegeven.
Nooit je hengels beazen en deze op de kant laten liggen zonder toezicht! (sowiezo nooit doen ivm eenden)
Ik heb een staalkabel met een gedraaide pin die ik in de grond kan duwen, deze leg ik altijd klaar.
De hond loopt verder los maar soms als ik alleen ben en je krijgt een run en er komen wandelaars met of zonder hond langs dan is het toch fijn als hij vast ligt.

Verder slaapt die dikke van mij op de mat of een handdoek/dekentje, met nachtvissen ligt hij als ik ga slapen vast aan de ketting in de tent (hij kan er wel gewoon uit, 10m kabel)


1 goede tip en dat heeft verder niks met vissen te maken.

Wees consequent, ga nu al een boekje met regels opstellen waar ieder gezinslid zich aan moet houden.
Baas gaat eerst de deur uit.
Baas eet eerst.
En wees consequent!!!!!!! Nee is nee, en niet vandaag ja en morgen misschien en overmorgen weer Nee.
Of wel op de bank of niet, niet de ene week wel en het daarna gek vinden dat je het hem niet krijgt afgeleerd.

Vergis je niet, de rottweiler is een krachtig ras dat zeer koppig kan zijn!! Wees gelijk vanaf moment 1 consequent en je krijgt de beste en liefste hond die er is.. Doe je dit niet dan zie ik over 2 jaar weer een advertentie op marktplaats..
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

02-05-2013 19:26

Ben het roerend eens met de vorige reaguurders, op 1 puntje na. Mijn hond(en) worden eerst opgevoed en daarna mogen ze mee vissen. Dus die van mij mogen pas na 3/4 jaar echt mee nachtjes draaien. Waarom? Omdat ik er van overtuigd ben dat hij eerst gecastreerd moet zijn, voor hij mee mag. Als hij een loopse teef in de snuit krijgt is hij weg, zo simpel is het. Ik heb geen zin om km's achter dat beest aan te lopen terwijl ik mijn halve hebben en houden achter moet laten bij de stek.
-
Is het te koud voor de hond om op een matje te liggen, dan niet meenemen is mijn devies. Je hebt er niets aan als je hond de helft van de tijd ligt te bibberen.
-
Hier ook rottweilers en die eten niets tenzij ik toestemming geef. In het uiterste geval, als ze iets in hun bek hebben, roep ik foei en gaat de bek automatisch weer open om de inhoud te droppen.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Mark Dekkers
Berichten: 24
Lid geworden op: 30-08-2011 11:10

02-05-2013 20:04

Kijk! Dit is een topic die ik even bookmark, ik krijg over 5 weken (8juni) een golden retriever pup. Niet de beste waakhond maar wel net zo'n goede vriend :D kan ook niet wachten om dr mee te nemen naar de waterkant en deze tips kan ik goed gebruiken!
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

02-05-2013 20:30

Ik vind een pup al snel te groot om aan de hair te hangen.., flinke dreg gaat nog wel bij 't snoeken...

Een hond moet luisteren! En pas op met weilanden waar ineens schapen (of ander vee) opduiken terwijl je rustig met je woef zit te vissen. Zo is onze border collie eens na een kudde ooien achterna gezeten te hebben vervolgens door de ram achterna gezeten...

Gelijk genezen van schapen 't arme beest (my bad) :D

Denk trouwens niet; 't beestje drinkt wel van de plas water waar ik ga vissen, want blauwalg vindt je zomers zo'n beetje overal :wink:

Ja de anti-boilie training had ik al bedacht haha,


Pas ook gelijk een anti sweetcorn (partikel) training toe.., ik heb

http://img835.imageshack.us/img835/9325/vishaak0001.jpg

De haak zit in de slokdarm ter hoogte van het schouderblad. Dit was overigens bij de vraatzuchtige Westie die bij het pakketje zat dat mijn vrouw heet...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

02-05-2013 22:51

Wow heftig!! deze foto's hoop ik nooit te krijgen van mijn woef.

En wat betreft 3 a 4 jaar wachten tot hij mee gaat is MIJN inziens veel te lang maar dat is natuurlijk ieder voor zich!! En slecht zal het natuurlijk nooit zijn!
Maar aangezien mij aangeraden is de hond zo veel mogelijk indrukken te geven terwijl hij jong is heb ik ervoor gekozen hem wel zo vroeg mogelijk mee te nemen, heeft goed uitgepakt :D

Als je zorgt dat je de hond vast kan leggen als hij niet luistert of heel nieuwschierig is dan kan er weinig fout gaan kwa weg lopen.
Mijn hond is gelukkig de rust zelve en ik moet alleen opletten dat hij de eendjes niet opjaagt verder blijft hij in een straal van 50 meter. Ik denk mede doordat ik hem van pup af aan veel los heb gelaten en mee heb genomen vissen!! Let wel op dat je zeker weet dat je de aandacht van de pup kan krijgen anders beter aan de lijn houden! :)

Wat iemand al zei als het te koud is laat het beestje dan thuis daar hebben jullie beide niks aan!.

Ik had dit 2 weken geleden nog, om 3 uur naar het water maar na 15 minuten zat hij te bibberen, vrouwtje gebeld en op laten halen.. Om 8 uur toen het zonnetje door kwam mocht het vrouwtje met die dikke weer aantreden. :)
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

03-05-2013 00:47

Als je eenzaam bent of voelt zeg ik, neem een hond en zie het als je kameraad en/of huisgenoot, voor de rest schijten mij die viervoeters teveel waar ik het graag niet wil zien!!

Conclusie, geen honden mee op een sessie mits je met je bivvy op een honden uitlaat plek staat.

Groet, Peter

ps een kattenbak en dan voor honden moeten ze eens op de markt gaan brengen, ik roep hondenbak!!
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

03-05-2013 01:09

Even herinneringen opgehaald..

Afbeelding
Ik weet niet precies hoe oud hij toen was, maar dit was een van zijn eerste keren en toen bleef hij niet lang!

Maar dit was niet veel weken later!
Afbeelding

Afbeelding

Op weg naar het vissen, en ja slapen is een van zijn hobbies.
http://imageshack.us/a/img843/3531/20110805dulle211.jpg
http://imageshack.us/a/img824/1681/20110907dulle23.jpg
Afbeelding



Ik heb toen eigenlijk nooit echt veel gekke dingen meegemaakt met de hond aan het water omdat ik altijd iets klaar had liggen om hem vast te leggen, en hem dicht in de buurt hield als hij los was.
Daarbij was die dikke van mij van pup af aan heel rustig en vrij goed te sturen.Tenzij er andere honden zijn dan moet ik hem rustig houden want hij wil spelen.

Tegenwoordig (word deze maand 2) is hij het zo gewend dat ik hem direct mee kan laten uitstappen bij het aankomen op een stek, en rustig kan uitladen en opbouwen. In het begin liet ik hem meestal in de auto en zette ik de oval op en maakte ik zijn plekje klaar, daarna legde ik hem op zijn plaats aan de riem en ging ik uitpakken en opbouwen. Hij was toen nog jong en leerde daardoor dingen die ik later op de puppy cursus in "theorie" weer tegen kwam.
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

03-05-2013 02:09

Ik ben inderdaad ook van mening op de hond zo snel mogelijk mee te nemen. Niet alleen om de gewenning maar ook omdat je al goed kan training tijdens het vissen. Daarnaast heb je tijdens het vissen/blanken :wink: veel tijd voor de hond, en natuurlijk de gezelligheid!

Ik ben heel benieuwd hoe het zal zijn om de hond mee te hebben tijdens het vissen.

@Marco:

Hoe is de rig er weer uit gekomen?? Denk dat dat wel 1 van de ergste dingen is die je kan overkomen tijdens het vissen als de hond mee is.

Prachtige foto's trouwens Sander, zal tegen die tijd ook wel wat posten, als kleine isa mee gaat op haar tripje.

gr
Mehmet
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

03-05-2013 09:42

@Sander .... niet 3 - 4 jaar maar 3 kwart :-). De meesten worden rond 6 maanden gecastreerd waardoor het teefje volgen niet meer zo'n hot item is. En nogmaals belangrijkste is dat jij hem onder appel hebt en men kan mij vertellen wat men wil dat heb je de 1e 8 maanden niet. Ook al lijkt hij goed te luisteren, ze zijn dan nog erg ondernemend.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

03-05-2013 12:07

Aaahhh sorry marc hihi dat is inderdaad een verschil :-)
Als je maar weet hoe je hem kan afleiden en zijn aandacht krijgt dan kom je al een heel eind!

En zoals al benoemd is heb je tijdens het vissen genoeg tijd om te trainen, vinden ze erg leuk!
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

03-05-2013 20:21

Peter van Loo schreef:Als je eenzaam bent of voelt zeg ik, neem een hond en zie het als je kameraad en/of huisgenoot, voor de rest schijten mij die viervoeters teveel waar ik het graag niet wil zien!!

Conclusie, geen honden mee op een sessie mits je met je bivvy op een honden uitlaat plek staat.

Groet, Peter

ps een kattenbak en dan voor honden moeten ze eens op de markt gaan brengen, ik roep hondenbak!!



Gewoon netjes opruimen! Ik heb een rol boterhamzakjes mee om mijn hond z'n drollen op te ruimen :wink:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

04-05-2013 16:09

En als je wijs ben kak je zelf in een emmer met pedaalemmerzak zodat je hond het niet opvreet als je even niet oplet..

;) Kan daarna zo de vuilzak in, geen last, niemand niet :)
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

04-05-2013 22:32

Mits het een vuinisbakken ras is!! :wink:

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

05-05-2013 10:17

Afbeelding

8)
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-05-2013 23:34

@ Mehmet

Hoe is de rig er weer uit gekomen?? Denk dat dat wel 1 van de ergste dingen is die je kan overkomen tijdens het vissen als de hond mee is.


Na drie seconden het rigje weggelegd te hebben pakte de hond de rig en volgde er een worsteling van misschien wel 10 minuten, waarbij het beestje mijn hand tot bloedens toe mee op wilde vreten. Het rigje zat namelijk eerst vooraan op z'n tong, maar hij bleef maar slikken (thuis ook altijd te laat als er iets eetbaars op de grond viel oid). Uit ellende heb ik het toen achter op z'n tong/keel (nog net in het zicht) vast getrokken om met een vrije hand m'n arterietang te pakken om de haak terug te kunnen krijgen, want de wartel hing ook nog steeds buiten zijn bek. Maar te vergeefs.., een paar minuten later was alles verdwenen.

Vervolgens m'n vrouw gebeld of er op haar werk nog een dierenarts aanwezig was en al m'n vismeuk met spoed opgeruimd en gehoopt dat het met een scopie nog te redden viel. Scopie lukte helaas niet en wegens een slecht hart kon de narcose ook niet lang duren dus werd het uiteindelijk een slokdarmoperatie met goed gevolg.

Maar klote ja!
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-05-2013 09:48

Wauw Marco, dat is geen leuk verhaal!
-
Wil niet betweterig overkomen, of wel aan jullie de eer, maar van pup af aan pakken wij alles uit de bekken van onze honden. Als het iets is waarvan wij vinden dat het niet om op te eten is, gaat dit gepaard met een harde foei. Klinkt raar maar na een jaar, als ze ook maar iets in hun bek hebben en wij roepen FOEI, spuugt de hond het zelf al uit. Door vroeg te beginnen met alles weer uit de bek pakken leer jij je hond dat dit normaal is en ze doen na een tijdje nog net niet zelf de bek open zodat je het kunt pakken.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

06-05-2013 18:12

Das inderdaad een heftig verhaal Marco! Goed om te horen dat het wel goed is afgelopen, zal ongetwijfeld ook het nodige hebben gekost.

En ik ben het wel met Marc eens, een hond moet in mijn ogen ook perfect luisteren en daar moet je vanaf dag 1 al mee beginnen. Een van de redenen waarom ik voor een rottweiler heb gekozen is omdat ze baas gericht zijn. Zodra Isa hier in huis is (25mei) begint haar training.
En ik kan niet wachten om samen met haar te vissen, volgens mij is dat gewoon dolle pret voor zowel hond als baas!

gr
Mehmet
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-05-2013 11:06

Dat een hond moet luisteren klopt. Maar zoals ik al schreef; die Westie kwam bij het pakketje dat mijn vrouw heet en ik zag het niet als mijn taak om een heropvoedingscursus te beginnen :wink:

Onze Border Collie luistert super (agility) en die keer met de schapen was ook mijn fout ('my bad' schreef ik al), want die ging op mijn commando 'vooruit' richting de schapen (foei Marco). Die tuft eten/iets eetbaars ook uit op commando 'los' als ik het zie!

Kosten vielen mee, want het 'was op het werk van mijn vrouw. Maar dat was begrijpelijk het minst belangrijke...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

08-05-2013 20:16

Bedankt mehmet! En die foto's van jou willen we natuurlijk ook zien!! ofja.. van de hond ;)
Gebruikersavatar
Richard Pont
Berichten: 794
Lid geworden op: 26-01-2005 10:53
Locatie: Leidschendam
Contacteer:

09-05-2013 14:39

Heel leuk als je hond mee gaat/ kan met het vissen. Mijn vorige hond ging ook altijd mee, dat was echt super gezellig en ik merkte aan mijn hond dat hij het ook geweldig vond.

Helaas gaat het met mijn huidige hond helemaal niet. Hij is zo gek van zwemmen dat als hij een plons in het water ziet, of als ik bijvoer of ingooi, hij helemaal hyper wordt. Verder heeft hij gewoon te veel energie, hij kan geen moment stilzitten. Ik heb hem eens moeten zoeken in Frankrijk toen hij zijn lijn had doorgebeten en er vandoor was gegaan, dat was helemaal schrikken. Ik had hem toen even vastgelegd uit het zicht achter de tent in de hoop dat hij wat rustiger zou worden. Ongemerkt ging hij dus even de omgeving verkennen.

Op dit moment wordt ik juist erg beperkt in mijn visserij door het hebben van een hond. Ik kan nooit langer dan een nachtje/dagje weg of ik moet een stek zoeken waar ik mijn auto achter mij kan parkeren en hem de meeste tijd in de (auto)kennel laat.

Niet erg, ik heb het er voor over, maar wat ik wil zeggen, houd er ook rekening mee dat het niet gaat. Alhoewel het natuurlijk scheelt als je je hond vroeg laat wennen en een wat rustiger ras kiest, ik heb een Mechelse Herder die zo en zo wat nerveus kunnen zijn.
Ruim je rotzooi nou eens op !!!