Vissen met de hond

Gebruikersavatar
taco van vuuren
Berichten: 123
Lid geworden op: 31-03-2002 01:00
Locatie: Velsen

09-05-2013 20:34

Hey,

Altijd de hond (herder) mee gehad.
Maatje door dik en dun en een super veilig gevoel.
Als iemand het idee had om dicht in de buurt van de bivy te komen s'nachts (lees homo's) was een (1) felle grom voldoende :)

Echter ondanks dat mijn herder super luistert is het mij helaas ook overkomen dat mijn maatje een boilie met rig en al naar binnen werkte.
Vismaat ving een knappe karper. Onthaken, hengel opzij gelegd en even niet aan de hond gedacht :(
Gevolg...bolies met rig ingeslikt, draadje doorknippen, vastbinden aan de halsband, met spoed naar een dierenspoedkliniek A'dam, hond achter moeten laten, vistent af laten breken door mijn vismaat, volgende dag hond god zij dank ophalen maar met een rekening van 700,- euro's.
Gelukkig had mijn vismaatje een hele goed WA verzekering en kon het bedrag verhaald worden maar was voor mij een wijze les !
Hond is vanaf die dag niet meer mee geweest met nachtvissen...

Voordeel: weet in ieder geval welke boilie goed is....en heb ontzettend mooie röntgenfoto's.
Nadeel: dit wij je niet mee maken....die wil je, je beestje niet aan doen !

Dus echt super goed opletten dan is het een ideale combi !
Je bent nooit te oud om te leren !!
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

10-05-2013 06:57

Richard, dan zet je hem achter de auto a,s je richting water rijd..
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

10-05-2013 09:31

Mijn sessie van afgelopen weekend met mijn trouwe viervoeter Frankie (Ja.... hij is vernoemd naar de [b]Frank[b]furter)
Ik heb mijn hond altijd graag bij me, het is erg leuk een beetje gezelschap langs de waterkant als je alleen bent en ook is hij er altijd als eerste bij als iemand mijn tent benaderd.
Hij is niet groot maar maakt genoeg geluid als het moet.

Afbeelding

Lekker bezig met een van zijn favoriete bezigheden, takje knagen of gaten graven....
wat betreft de drollen: loop altijd met opruimen mijn omgeving af en ruim zijn drollen op zodat ik of iemand anders er niet instapt.

Afbeelding

Eerste vis van 2013 is binnen, Frankie vond het toch allemaal erg intressant allemaal.
Viel ook niet mee de foto's te maken met de zelfontspanner zonder de hond erop hahahaha!

Afbeelding