DE KARPER no.83

Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

11-03-2013 19:02

Dat laatste argument, daar zit wel wat in Ron. Dat verklaart ook waarom de auteur van het artikel zo’n lousy stalker is.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-03-2013 21:55

Buitenaards leven bestaat, maar er kunnen maar 2 smaken zijn.
1. Ze lopen technologisch ver achter, waardoor ze hier (nog) niet kunnen komen.
2. Ze lopen technologisch ver voor, waardoor ze hier allang geweest zouden zijn.
-
Conclusie ze lopen achter .........
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

11-03-2013 22:14

Ik denk dat het de tweede smaak is.
Maar je moet het zo voorstellen: tijdens het wandelen op de Veluwe zie je een mierenhoop. Ga je dan aankloppen en vragen hoe ze daar leven?
We zijn denk ik allang gespot, maar een vluchtige blik zal genoeg geweest zijn om te zien dat we nog in een zeer primitieve fase zitten.
Gebruikersavatar
Teun van der Velden
Berichten: 380
Lid geworden op: 21-09-2009 22:40
Locatie: Brabant

11-03-2013 23:03

Om even mee te filosoferen:

Buitenaards leven is er. Heelal is oneindig (wat betekent dat er oneindig veel sterrenstelsels zijn als je een willekeurige kant op blijft gaan), er moet dus in principe vanzelf weer ergens een plek zijn waar een vruchtbare planeet is met een eigen zon op de juiste afstand enz.
Ik ben er niet van overtuigd dat wij al gespot zijn door buitenaards leven aangezien ik vermoed dat zo'n vruchtbare planeet als de aarde erg zeldzaam is (al zouden er oneindig veel moeten zijn als je maar door blijft gaan volgens mijn theorie). Ik denk dus dat de eerste planeet waar sprake is van intelligente ver doorontwikkelde levensvormen een onvoorstelbaar eind weg is, waardoor het zelfs met de beste middelen en wezens die 10x meer kunnen en 10x slimmer zijn dan wij nog steeds onmogelijk is om ons te bereiken.

En wat betreft het karper-spanning-aanvoel-verhaal... Ik geloof echt niet dat een (in feite) primitief dier als een karper zoiets waarneemt. Het is wel zo dat bijv. honden het kunnen merken aan hun baasje dat er een bepaalde spanning heerst, echter geloof ik niet dat een karper tot zulke waarnemingen in staat is, zeker niet omdat het dier onder water leeft en ons totaal niet waarneemt. En tsja neemt hij ons toch waar (maar dan gewoon omdat wij onze aanwezigheid verraden met geluid of omdat we in het zicht staan) dan is er wel een redelijke kans dat ie weg zwemt :P
Danny Slaats
Berichten: 542
Lid geworden op: 07-08-2008 11:55

12-03-2013 10:31

De belangrijkste reden ook waarom wij nog geen buitenaards leven hebben kunnen ontdekken :

We kunnen niet eens zien wat er op veel planeten gebeurt of hoe hij er uberhaubt uitziet .
Neem bijv. de maan deze ligt zo'n 1.3 lichtseconde van ons af ,dus wat er op de maan gebeurt zien wij op aarde 1.3 seconde later ( in theorie ).
Het centrum van ons sterrenstelsel, de Melkweg, is ongeveer 28 000 lichtjaar ver. De diameter van de Melkweg is ongeveer 100 000 lichtjaar.
Het dichtstbijzijnde andere grote melkwegstelsel, de Andromedanevel (M31) staat ongeveer 2,2 miljoen lichtjaar van ons af.

Enige uitleg : 1 Lichtjaar is zo'n 9,46 biljoen kilometer .

Jullie hebben vast wel over planeten gehoord tientallen miljoenen lichtjaren van "onze" aarde verwijdert zijn , dus als wij naar die sterren/ planeten kijken zien wij ook hoe deze er tientallen miljoenen jaren geleden uitzagen .
Stel er zijn mens achtigen of andere wezens dit net zo doen dan zien hun dus op die planeten de aarde inclusief dinosaurussen !( mits ze zo ver in kunnen zoomen :lol: )

Is het onwaarschijnlijk dus dat wij deze wezens ooit tegen gaan komen ?
JA om ze daadwerkelijk te kunnen ontmoeten op deze aarde zouden deze wezens moeten voldoen aan 1 of meer van de volgende criteria :

- ze moeten extreem oud kunnen worden
- ze moeten kunnen reizen met vele malen de snelheid van het licht
- hun samenleving en techniek moeten ? jaren voorlopen op die van ons ( dit kan niemand in mensenjaren inschatten omdat hun intelligentie ook niet te schatten valt )

Maar iedereen is vrij om te denken wat ze willen .

_____________________________________________________________________________

onze vriend de karper die :

ziet of voelt gewoon onze lijntjes of haakjes.
schrikt weg door trillingen/schaduwen/geluid.
of 1 van de 100 andere dingen die de golven heel goed kunnen verklaren.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

12-03-2013 11:59

Laat ik vooropstellen dat ik geen enkele theorie aanhang en alle mogelijkheden wat betreft buitenaardse beschavingen- en ontmoetingen openlaat.
De argumenten die worden genoemd (zoveel malen sneller dan het licht te moeten reizen om de onnoemelijke afstanden te overbruggen) zouden wel eens geen rol kunnen spelen omdat dergelijke beschavingen zo’n hoog ontwikkeld systeem kunnen bezitten dat ze niet eens meer een lichaam of planeet meer nodig hebben, en zich alleen als groepsbewustzijn door de ruimte bewegen. Ze zouden uit een andere dimensie kunnen komen. Anderen denken dat er ook leven bestaat in het binnenste van de aarde (die dus hol moet zijn)
De aarde als geheel zou bezig zijn naar een andere dimensie te geraken, waardoor er in de toekomst eenvoudiger tussen diverse wezens kan worden gecommuniceerd.
Er is ontzettend veel over dit onderwerp op internet te vinden. Hierdoor krijg je de indruk dat er toch meer moet bestaan dan dat we via het 8 uur Journaal tot ons krijgen.
Ik denk dat er door overheid, Nasa, Illuminatie, (Bilderberg Groep) Reuter, ANP etc veel onder de pet wordt gehouden, maar dat juist door de nieuwe media steeds meer bekend zal worden.

http://www.hetgrotereplaatje.nl/ET.html

Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-03-2013 13:27

@Marco Mostard
Moet je de wateren aanpassen aan je visserij of is het omgekeerde vaak Méér waar ?
(pas je je visserij niet aan aan het water ?)
Op groot water ga je niet zitten met de pen omdat je "weet" dat je dan niks tot weinig vangt en maakt dit de vergelijking dan ook niet oneerlijk ?
Pen visserij doe je meestal ook voor de lol en die precieze registratie.
Veel vissers passen de visserij ook nog eens aan aan de beschikbare tijd.
Vissers willen toch vangers zijn sommige wat meer dan andere maar als dat niet zo was hebben ze ook geen haakje nodig .


Het gaat mij om de beredenering van de visser welke dit artikel in het KSN blad geschreven heeft (lees het even);

Zijn stelling, dat je per definitie met vastlood op afstand, incl. rubberbootje, meer grote vis vangt dan vissend met de pen, is een loze stelling. Hij beseft namelijk niet dat hij met z'n vastlood visserij incl. bootje zich al bij voorbaat heeft aanpast aan zijn visserij en geen faire vergelijking tov het penvissen creeërt.

Daarom beredeneer ik het naar het tegenovergesteld. Een vaart, sloot, klein putje, waar de 'strijd' een gelijke is :wink: ...

Buiten dat zijn ze op grote waterstelsels ook vaak gewoon langs het ondiepere kantje te vangen, omdat er nu eenmaal meer voedsel te vinden is. Groot diep water met een ondiepe plaat in het midden kan een ander verhaal zijn en nogmaals, ik schreef al dat ik van beide (en meer) technieken gebruik maak...

Oh, en penvissen voor de lol? Vastlood als je chagarijnig bent zeker? Maar wanneer je mij dan toch verplicht doet voelen om een tak van het karperen als niet serieus te moeten bestempelen (veel meer randzaken en minder langdurige concentratie)...

Vastlood of pen, een sessie van 4 uurtjes zegt het meestal wel voor me. Kwestie van licht bepakt op pad gaan. Dan blijf je ook niet onzinnig aan de waterkant hangen omdat je geen trek hebt in het opruimen van de hele mik mak en de lange zware aftocht!

Wat betreft de verdere discussie over ESP (Extrasensory perception / buitenzintuigelijke waarneming);

Ik heb een hele tijd meegemaakt dat ik dagelijks met een overheersend 'alles komt goed' gevoel leefde.Ik was compleet in ballans (ja, ik lees damesbladen :D ). In de kroeg ging het met de vrouwen super, aan de waterkant met de vangsten was het top, allerhande wild liet zich op z'n gemakje zien, relaties liepen soepel.

Moet je maar eens vergelijken met een periode waarin je na een geklapte relatie, met je ziel onder je arm, de kroeg in begeeft of gestrest aan de waterkant zit omdat alles, inclusief de hele rest van de kolere zooi niet wil gaan zoals je hoopte.

Dan wordt je gemeden als de pest door hetgeen waarnaar je het meest verlangd. Ook al forceer je de breedste glimlach op je lippen. Ze ruiken het gewoon...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

12-03-2013 13:57

Mooi gesproken Marco...

Mijn beste sessies viste ik toen ik in een vrij eenzame periode zat. (Echt waar.) Na het lezen van al de theorieën hier, vraag ik me af: voelden die beestjes aan dat ik wel wat afleiding/gezelschap kon gebruiken? :wink:

er moet dus in principe vanzelf weer ergens een plek zijn waar een vruchtbare planeet is met een eigen zon op de juiste afstand enz


Nee hoor, dat moet in principe niet.

Buitenaards leven: het is er wel of het is er niet. Of wij daar ooit het fijne van zullen weten? Misschien wel, misschien niet. We zijn geneigd te veronderstellen dat buitenaards leven perse in een bepaalde vorm waar te nemen moet zijn. Het moet voor ons meetbaar zijn, zeg maar. Maar wie weet zijn er levensvormen die wij helemaal niet kunnen bevatten. Laat staan dat we ze ooit waar kunnen nemen.

Stel je eens een kleur voor, die met het menselijk oog niet waarneembaar is. Daar zal geen mens zich ooit een voorstelling van kunnen maken. Maar daarmee is niet gezegd dat zo'n kleur niet kan bestaan... :o

Speculeren is prima mijns inziens, maar effe serieus: we weten het gewoon niet.
Ik weet het ook allemaal niet...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-03-2013 14:09

Buitenaards leven: het is er wel of het is er niet. Of wij daar ooit het fijne van zullen weten? Misschien wel, misschien niet. We zijn geneigd te veronderstellen dat buitenaards leven perse in een bepaalde vorm waar te nemen moet zijn. Het moet voor ons meetbaar zijn, zeg maar. Maar wie weet zijn er levensvormen die wij helemaal niet kunnen bevatten. Laat staan dat we ze ooit waar kunnen nemen.


Straks ga je me nog vertellen dat je het bestaan van God niet uitsluit Mart :wink:

Zwart wit kijken lijkt me in het leven idd niet de beste keus...

Ultraviolet of infrarood lijkt me wel wat... M'n aura is nu zwart :D
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

12-03-2013 14:33

Laten we niet vergeten dat we ook nog parallelle universums hebben waar onze dubbelgangers leven en op karpers vissen.

Soms heb ik het idee dat ik langs telepatische beinvloeding karpers naar mijn aas stuur en zo afdwing dat ze het haakaas opnemen. Als ik mij maar hard genoeg daarop concentreer gaat de waker vanzelf omhoog.

:wink:

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
jeffrey van osch
Berichten: 1844
Lid geworden op: 22-04-2008 00:01
Locatie: s-Hertogenbosch

12-03-2013 16:53

:roll: Dat verklaart een hoop van mijn blanks :lol:
Zij die zich verliezen in hun passie zijn minder verloren dan hij die de passie verliest .
www.Force1baits.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-03-2013 23:25

Heb één keer in m'n leven gehad dat ik met een glimlach op m'n kop een seconde voor m'n pen weg liep zei;

'T wordt een spiegel.., ..en ik had ook totaal geen verwonderde emotie dat het ook daadwerkelijk zo was.

Er zwemt daar overigens slechts een paar procent aan spiegels en ik ben al helemaal niet van 't gissen naar wat ik ga vangen. Tja..!?

Overigens ook eens wat 'boos' geweest op een toenmalig vismaat die me op voorhand had medegedeeld op welke stek hij zou gaan vissen. Aangezien hij eerder naar het water ging vond ik dat geen probleem, maar na zelf ook het flinke eind naar het water gereden te hebben bleek hij van gedachte veranderd te zijn en was op de stek gaan zitten waar ik uiteindelijk mijn materiaal op had ingesteld en zeker m'n zinnen op had gezet.

Hij begreep mijn drang om linea recta terug naar huis tekeren helemaal niet en keek me compleet vreemd aan toen ik een aantal maal tegen hem zei dat ik zeker wist dat hij nu een vijftal meter uit zijn linker hengeltop een hele leuke vis zou haken...

Ik heb 'm de volgende ochtend mogen landen!

Zelf ben ik die avond en nacht beloond met een zevental kleinere vissen.., komt goed :wink:
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Remco Kulk
Berichten: 698
Lid geworden op: 04-07-2012 07:33
Locatie: Amsterdam

13-03-2013 14:15

Fijne maat ben jij
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

13-03-2013 15:51

...
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

13-03-2013 20:12

Mijn complimenten voor een schitterend blad alweer!

Grts
Mark
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

13-03-2013 20:19

Wel wat vreemde vogels, maar beslist geen aliens aan te pas gekomen :lol:

m.vr.gr.
Gebruikersavatar
Jan Kasteelen
Berichten: 654
Lid geworden op: 08-05-2007 12:24
Locatie: Gouda

13-03-2013 20:40

Jammer, anders hadden ze dit product kunnen promoten:

Afbeelding
chris vollenberg
Berichten: 233
Lid geworden op: 18-01-2006 19:39

13-03-2013 21:50

Ik heb hem nog niet binnen :(
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

14-03-2013 10:16

Remco Kulk schreef:Fijne maat ben jij


Lijkt me prettig om met mensen om te gaan die in duidelijke communicatie en afspraken geloven. Kan ik me beter instellen en voorbereiden op zaken. Ook in het dagelijkse leven.

Dat jij dat vreemd vindt zegt meer over jou dan over mij hoor...

Het gaat niet om die vis :roll: , dat was alleen het frapante in het verhaal.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Andries Hoekstra
Berichten: 934
Lid geworden op: 08-10-2009 19:23

15-03-2013 10:44

Machtig interessant dit.
Ik kan me voor een groot deel ansluiten bij Jan, er zijn invloeden op het wel vangen niet vangen waar we minder aan denken/minder bij stilstaan.
Ik vis altijd met het pennetje (de opmerking in in de Karper waar dit topic oa mee startte deed me wel even fronsen, maar goed wat niet weet...) en ik denk dat op de avonden/nachten dat ik één ben met mijn omgeving in een soort van totaal ontspannen houding alles over me heen laat komen meer kans heb op een aanbeet dan de keren dat ik vanuit MOETEN naar de waterkant ben gekomen.
Ik heb in een polder waar het bulkt van de vis op een bepaald ogenblik bijna anderhalf jaar niets gevangen. En maar weer gaan, najagen allerlei theoriën op los laten enzovoort. Werkte allemaal niet, de eerste keer dat ik er gewoon weer voor een ontspannen avondje buiten zijn heenging, pats twee mooie vissen; verklaring hiervoor? Nee eigenlijk niet, enige waar ik het in kan zoeken is mijn eigen houding en die was heel veel meer ontspannen. Dat ontspannen werkt ook goed voor rustiger te werk gaan, stil zijn, alle handelingen lekker traag uitvoeren en dat heeft volgens mij wel direct een positief effect (en volgens JB de Winter ook!). Was het maar makkelijk om altijd met dit gevoel naar de waterkant te gaan, helaas laat gevoel zich niet altijd sturen.
Omdat ik penvis ben ik genoodzaakt wakker te blijven als ik 's nachts vis. De nacht blijft een bijzonder ding, je maakt gekke dingen mee en de meeste zijn gewoon te verklaren maar soms heb je toch wel erg het gevoel dat er iets/iemand over je schouder meekijkt terwijl je toch echt alleen bent. Ben nooit bang ofzo maar me wel bewust dat er meer is dan we zien. Wat dat dan is, pfffff, geen flauw idee, alles altijd maar rationaliseren werkt voor mij niet.

Groeten Andries