BOA's: hype of noodzaak?

Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

24-02-2013 21:20

Zeg het maar, hype of noodzaak?

Check deze webpagina en deel als je het met de inhoud eens bent op Facebook en Twitter!

http://boa-controle-flevoland.webnode.nl/
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

24-02-2013 21:25

Bittere noodzaak!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

24-02-2013 21:36

Je hebt er altijd zeikerige boa's tussen zitten maar over het algemeen is het goed dat ze er zijn.

Alleen de scheidingslijn tuusen wel een boete en geen boete is dun natuurlijk.

Als jij je aan de regels houdt zou er niet aan de hand moeten zijn.
Ver buiten de bewoonde wereld een beetje handjeklap kan soms geen kwaad.

Mooi voorbeeldje van een zeik boa.

Mijn vriendin reed met haar paard door de berm van een weg.
Links de berm toegestaan, rechts niet. ze reed dus rechts omdat je links nagenoeg voor je donder word gereden door auto's.
Een bon van 70 euro.
Voor laten komen en voor de rechter komen.
De rechter was zeer verbaasd dat de boa een bon had gesxhreven omdat hier de veiligste mogelijkheid voor alle weggebruikers was gekozen.....

Hoe strak moet de boa de regels nemen........
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

24-02-2013 21:48

Oja dus nu gaan gecontroleerden door controlerende, controlerende controleren? Wat is de aanleiding en het doel van dit onderzoek dan?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

24-02-2013 21:54

Hoorde net dat de ANWB de contributie met 5 euro gaat verhogen. Dit om extra snelheidscontroles uit te voeren wat natuurlijk de verkeersveiliheid verbeterd.......
Gebruikersavatar
Philip Du Puy
Berichten: 820
Lid geworden op: 14-04-2006 19:16
Locatie: Zoetermeer

24-02-2013 22:05

Ik begrijp net als Bjorn de insteek van dit onderzoek niet helemaal. :-?

Als iedereen zich gewoon aan de regels houdt zouden we toch blij moeten zijn met deze toename? Regio Haaglanden kan wel wat extra BOA's gebruiken wat mij betreft, stuur maar deze kant op.
Brasemkoning!

pdupuy.wordpress.com
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

24-02-2013 22:05

Helaas bittere noodzaak.
Er zitten echter ook enorme klootzakken tussen de boa's, twee voorbeelden:

Ik zit te penvissen op een steiger, nog de oude steigers in het TK waar je over 2 plankjes heen moest lopen.
Meneer de boa presteert het om 5 avonden achter elkaar om m'n vergunning te vragen, de zesde keer kwam hij er weer aanklossen op z'n kistjes met een paar enorme kolken als gevolg. Toen ik hem waarschuwde dat hij nu echt niet weer moest komen belde hij de politie, die hem fijntjes liet weten dat hij een klootzak was.

Rondom het Lageveld in Wierden geldt, net als om andere recreatie gebieden, een parkeer verbod, dit om overlast en gevaarlijke situaties in de zomer te voorkomen en natuurlijk ook om de parkeeropbrengsten te bevorderen. De boa beheerder was echt een duitser als het om bonnen schrijven ging, hij gaf glimlachend een bon aan een bejaard echtpaar dat in december op het zandpad aan de achterkant parkeerde. Toen ik daar wat van zei was zijn weerwoord "dan moeten ze de borden in de winters maar weghalen"

Ik kan verder niet over ze klagen, ze kennen de regels en zien ook wel eens wat door de vingers.

Wat is overigens dat Facebook en Twitter waar iedereen het telkens over heeft ?
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

25-02-2013 07:02

Natuurlijk moet iedereen zich aan de regels houden, en voor Flevoland betekend dat dat je bijna overal mag nachtvissen alleen bijna nergens met een tentje, óók niet midden in de polder. Wij zijn bijzonder nieuwsgierig hoe 'onze' boa's daar mee omgaan en willen zo snel mogelijk info verzamelen om aan de bel te kunnen trekken als blijkt dat het nodig is.
Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

25-02-2013 07:44

Jos Holla schreef:Natuurlijk moet iedereen zich aan de regels houden, en voor Flevoland betekend dat dat je bijna overal mag nachtvissen alleen bijna nergens met een tentje, óók niet midden in de polder. Wij zijn bijzonder nieuwsgierig hoe 'onze' boa's daar mee omgaan en willen zo snel mogelijk info verzamelen om aan de bel te kunnen trekken als blijkt dat het nodig is.


Wel toegestaan met een plu met zijflappen???

Effe ontopic:
Denk dat het helaas noodzaak is, er zijn teveel mensen die het helaas voor anderen verpest oa: stroperij, mensen die alle regels aan hun laars lappen, mensen die elke keer een troep achterlaten....
Etc etc.....

Ben wel van mening dat je niet altijd met bonnen moet gaan slingeren maar ook zo nu en dan mensen een waarschuwing kan geven, zo word je als boa ook niet gehaat en win je ook het respect van de mensen.... Maar das mijn mening
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-02-2013 08:27

Jos, boa’s die in opdracht van een federatie werken in het kader van de visserijwet hebben weinig te stellen met gemeente wetgeving waar het plaatsen van een tentje of schuilmiddel onder valt. Ga er vanuit dat federaties hier met hun duidelijke afspraken over hebben gemaakt. Voor boa’s die werken voor b.v. gemeente ligt het anders, zij doen niet meer dan dat hun opgedragen wordt.

Groet,
Peter
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

25-02-2013 09:01

Vreemd onderzoek dit. Neem nou alleen dit stukje tekst:

"Bijdragen aan veiligheid langs de waterkant is prima, vissen zonder vergunning mag best worden aangepakt net als overlast, vissen met levend aas en het illegaal meenemen van vis. Maar op het moment dat een door 'ons' betaalde BOA een bekeuring gaat schrijven omdat je het beruchte groene boekje cq je legitimatie niet bij je hebt of omdat je bij het nachtvissen (ver buiten de bewoonde wereld) gebruik maakt van een tentje op een plek waar dat eigenlijk niet mag is volgens ons het eind zoek. Gastheerschap zou ons inziens het sleutelwoord moeten zijn."

De grootste reden dat er Boa's bijkomen is omdat de taken van de politie steeds meer verschuiven en "kleinere" overtredingen steeds minder gedaan worden door de politie. Dat er dus Boa's bijkomen is alleen maar een logisch gevolg en dus ook noodzaak, anders zou er geen controle meer zijn.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

25-02-2013 09:31

Dat stukje tekst verwoord nou precies onze bezorgdheid. Ik heb vorig jaar tot 3x toe leerling agenten op bezoek gehad die vooral geinteresseert waren in dat groene boekje, is dat boekje zo belangrijk dan of gaat het om het felbegeerde bonnetje 'milieu'?

Die kant moeten we ons inziens niet op, zeker niet met BOA's die we zelf betalen. En misschien gebeurt dat ook wel niet, dat hoop ik straks vast te kunnen stellen en dat zou mooi zijn. Vandaar dit meldpunt.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

25-02-2013 09:32

pj otte schreef:Ga er vanuit dat federaties hier met hun duidelijke afspraken over hebben gemaakt.

Misschien moet de Federatie daar dan wat meer over communiceren richting HSV en verenigingscontroleurs??
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

25-02-2013 09:44

De noodzaak is en blijft aanwezig.

Groet,
Peter
Laatst gewijzigd door pj otte op 25-02-2013 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

25-02-2013 09:58

Gaan we doen, men had het inmiddels gevonden en vriendelijk verzocht dit even weg te halen.

Wordt vervolgt ......
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

25-02-2013 10:17

Jos Holla schreef:Dat stukje tekst verwoord nou precies onze bezorgdheid. Ik heb vorig jaar tot 3x toe leerling agenten op bezoek gehad die vooral geinteresseert waren in dat groene boekje, is dat boekje zo belangrijk dan of gaat het om het felbegeerde bonnetje 'milieu'?

Die kant moeten we ons inziens niet op, zeker niet met BOA's die we zelf betalen. En misschien gebeurt dat ook wel niet, dat hoop ik straks vast te kunnen stellen en dat zou mooi zijn. Vandaar dit meldpunt.


Wat geeft dat nou? Jij hebt toch alles gewoon op orde. Van mij mogen ze 100 x per jaar komen.
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

25-02-2013 12:00

Ook voor je tentje? Wordt een dure hobby .....
Gebruikersavatar
Jos Holla
Berichten: 585
Lid geworden op: 18-04-2004 23:51
Locatie: Almere
Contacteer:

25-02-2013 12:45

Recent hebben wij vanuit de Beheer Commissie Wateren Almere op een speciale website een oproep geplaatst waarin we sportvissers vragen hun ervaringen met BOA controles met ons te delen. Blijkbaar hebben we hiermee een gevoelige snaar geraakt, want binnen 12 uur werd ons op dwingende wijze verzocht deze oproep te verwijderen.

Hoewel we verbijsterd zijn over deze reactie hebben we besloten om onze oproep tijdelijk off-line te halen totdat we duidelijkheid hebben waar nou precies de pijn zit. Desondanks blijven we van mening dat wij niks verkeerd hebben gedaan en hopen daarom binnenkort na overleg met ons eigen bestuur de oproep weer online te kunnen zetten.

Met vriendelijke groeten;

Arnold Veen
Jos Holla
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

25-02-2013 13:10

Met enige verbazing lees ik de laatste post van je jos.

De controlerende instantie wil dus niet hebben dat er een soort overzicht gemaakt word van hun werkwijze blijkbaar.


Zijn ze bang voor de uitkomst?
Zijn ze zelf op de hoogte van hun werkwijze en bang dat deze naar buiten komt.

Ik vindt het een vreemde situatie
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

25-02-2013 14:33

Ik vind het juist een zeer logische reactie en denk dat het niet veel sympathie zal opwekken bij de BOA's en zou de eventuele 'situatie' alleen maar verslechteren. Zeker omdat de BOA's hun werk ook maar vrijwillig doen kan ik goed begrijpen dat dit bij de controlerende mensen verkeerd aankomt.

Bedenk maar eens wat er gebeurt als je dit invoert op een normale werkvloer, volgens mij is dat zelfs bij wet verboden...
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

25-02-2013 14:58

Openheid van zaken is nooit verkeerd lijkt me, ook hun zouden getoetst moeten worden en niet alleen op de hoeveelheid bekeuringen die ze uitschrijven.
Ook onder de BOA's heb je rotte appels en als je die kunt wieberen hopla.

Ik heb zelf met 2 BOA's te maken allebei zeer fanatiek waarvoor respect maar 1 ervan is wel erg van de kleine lettertjes.
Gaan zoeken om een bekeuring uit te kunnen schrijven, ook voelt ie zich nogal machtig met z'n SVN pet op.
Vorig jaar heb ik gezien dat ie een paar rake klappen kreeg, niet goed te praten natuurlijk maar aan de andere kant het zat er natuurlijk wel aan te komen.
Hij fietst trouwens nog steeds rond maar heb hem na die dag niet meer gesproken.

De boetebedragen gaan tegenwoordig natuurlijk helemaal nergens over en als je al je spulletjes netjes op orde hebt zou er weleens iets door de vingers mogen worden gezien.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

25-02-2013 20:34

Jos Holla schreef:Misschien moet de Federatie daar dan wat meer over communiceren richting HSV en verenigingscontroleurs??


Jos maar de federatie BOA's kunnen ook 2 ledig werken afhankelijk van de (opleidings) module en de werkgever. Want een BOA kan meerdere modules op zak hebben en voor twee werkgevers werken. In dit geval bijvoorbeeld gemeente en federatie. De module visserijwet valt momenteel onder openbare ruimte en dat is ook het geen de schuil middelen onder valt. De visserij wet gaat overigens naar de module Milieu, dus dat gaat dan weer veranderen.

Voor een HSV en een verenigings controleur is dat anders. Die zijn louter alleen voor de visserij wet.

Dat schuil middel gebeuren is meestal een gemeente dingetje met een APV. Dus van toepassing voor BOA, Politie of stadstoezicht (of hoe ze die laatste ook willen noemen).

Verder vindt ik altijd dat de manier van benaderen en de verder communicatie bepaald wat het verdere verloop is bij een controle en eventuele verbaal. Want dat zal ook soms wel nodig zijn.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

02-03-2013 12:33

Raymon Reterink schreef: De visserij wet gaat overigens naar de module Milieu, dus dat gaat dan weer veranderen.



Waar heb je deze informatie vandaan?

p.s. het zijn domeinen en geen modules. (kleinigheidje) :D
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

02-03-2013 17:20

Paul dit is voorinformatie. Gaat volgens mij per september in.
Dus dan schuift deze van domein 1 naar 2.

Dit betekend overigens ook dat je de nodige dingen bij moet leren en bij domein milieu heb je elk jaar de nodige bijleer momenten (volgens mij de eerste keer 10 dagen en daarna 3 dagen elk jaar)

Dit laatste weet ik overigens niet geheel 100% zeker
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
paul vonk
Berichten: 196
Lid geworden op: 16-07-2007 00:17
Locatie: delft
Contacteer:

02-03-2013 19:27

Ramon,

nou ben ik nog steeds benieuwd hoe je aan die informatie komt, heb je dit gehoord, gelezen??? Het zou namelijk nogal wat betekenen voor alle boa's in Nederland die visserijwet controleren.

Over de opleiding heb je het goed, dit geldt alleen niet voor de milieuboa (domein 2 ) maar voor alle domeinen. De gehele opleidingsvorm gaat veranderen.