'Het Heilige Beest' Alijn Danau's nieuwe boek

Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2013 12:34

Mart, het prestatie gedrag kan je veroordelen, maar wat is het nut?.
Back to the 80ties? komt echt niet meer terug hoor, en ook toen werd er al opgeschept met vangsten :wink:

Jack Hilton, of noem ze allemaal maar op, alle filmpjes en schrijfsels vertelden niets meer dan dat er nu verteld wordt.
Het enige verschil is dat toen 30 pond een cracker was en nu 30kg.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-02-2013 12:44

jacco noordermeer schreef:Je kan het ook anders bekijken.
Zorg dat je weer ongestoord op openbaar kan vissen
Zelf al 3 x ellende gehad met als top punt een totaal gesloopte auto,(schade 12.000 gulden)


je mag vanaf 100 meter vanaf een huis met beetmelders aan vissen,dus binnen de bebouwde kom is dan een optie. of een hond meenemen.
of ergens bij iemand op het erf vissen waar anderen niet kunnen komen,samen vissen. je stek omheinen met bewegingsmelders, alarm op je auto.
of als je van avontuur en wildernis houdt enig risico voor lief nemen. is ook wel spannend vind ik. verder hoor ik veel vaker dat auto`s gesloopt worden in Frankrijk als in Nederland.en overal om je heen loop je wel risico. en achter de geraniums zitten en de anonieme kliklijn bellen de hele dag door is niks voor mij. :D
heb zelf bijna een betonblok op mn kop gekregen die scooterboys snachts door mn tent heen gooiden tijdens het langsrijden,bijna beroofd bij de sloterplas.ruzie met dronken debielen midden in de nacht.en toch geniet ik van de vrije visserij.
het ligt ook wel aan de omgeving waar je vist. als het in de randstad is in de buurt van een achterstandswijk loop je meer risico dan als je ergens gaat zitten waar geen hond komt en niemand in de buurt woont.
zelf kies ik vaak voor moeilijk bereikbare stekken.ten eerste omdat de meeste collega vissers lui zijn en niet willen lopen met al hun spullen.zodoende kan ik heerlijk mn eigen ding doen.Ten tweede omdat tuig vaak ook lui is en niet te ver van hun auto`s ,scooters, hangplek vandaan willen zijn.
ook belangrijk is proberen niet op te vallen.voor dezelfde redenen.
PS, met een bootje en open water kan je op zoveel stekken komen waar niemand anders kan komen dat ik me daar nog veiliger voel als thuis met mn oude onderbuurman waarvan ik bang ben dat hij een keer het gas aan laat staan en de boel opblaast. :wink:
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

13-02-2013 12:57

Bjorn Schoemacher schreef:Ik vergelijk het altijd maar een beetje met naar de meisje van lichte zeden gaan, wie in het wild niet kan scoren of aan zijn trekken kan komen....


Maar daar maken ze weer géén fotootjes van, zelfs een boek schrijven met dat onderwerp is enkel voorbehouden aan Andy v/d Meyden.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2013 13:09

Michel, geloof me, ik vis zelden op makkelijk begaanbaar terrein :wink:
Mijn auto blijft in 99% van de gevallen achter op toegankelijk grondgebied, kan hem niet in de rubberboot mee nemen helaas :lol: .
De schades die ik gehad heb waren allen op afgelegen gebieden.. ik zet de auto tegenwoordig midden in een dorp, dat is veiliger.

Binnen de bebouwde kom zal je mij niet snel vinden, vissen op druk beviste wateren idem, ik zit liever ver weg verscholen achter dikke rietkragen en zo ver mogelijk van andere vissers.
Vandaar dat ik een bootje heb om uit te vissen :wink:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

13-02-2013 13:31

@ jacco,

als deze zelfs meekan.... :wink:

Afbeelding

kan deze ook wel

Afbeelding

heb je geen boot meer nodig ook :D

In het Overijsselse Giethoorn trekt hij al enkele weken veel bekijks: de Antuma Car Catamaran, een auto die op het water kan rijden via een metalen vlot.

Het principe is simpel: de auto rijdt een metalen catamaran op, de wielen voor- en achter staan in contact met dat vlot waardoor het wordt aangedreven door de kracht van de auto. Ook sturen op het water gebeurt gewoon via het stuur in de wagen.

'Het is echt autorijden op het water,' vertelt uitvinder van het vaar- of voertuig, Kees Antuma (56), vandaag in het AD. 'Alleen remmen gaat anders dan op de weg, daarvoor moet je hem in z'n achteruit zetten.'

Aan bekijks en interesse geen gebrek, sinds hij er mee door Giethoorn vaart. Antuma wil de catamaran, die je op de weg kan meenemen door hem aan je auto te haken, in productie brengen. Het voordeel op een boot is dat je bij zijn Car Catamaran de auto kan meenemen. 'Met een boot moet je altijd terug naar de plek waar je je auto hebt achtergelaten.'


Afbeelding

http://www.antuma.nl

OT: ik lees geen boeken , enkel BEET want dat gaat over meer dan karpervissen (vissen in het algemeen) en vind zelf de verhalen van de jeugd altijd erg leuk.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2013 13:53

Dan is een week of 2 per jaar naar btw goedkoper 8)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-02-2013 15:15

..Voor mij voelt het als het verschil tussen een vrouwtje versieren in de kroeg en er thuis in bed mee eindigen of naar de hoeren gaan...


Zoals ik het zelf verwoorde.. En ach; zelfs dan zal er soms ook wel een hoer met passie tussen zitten. Verlenen we niet allemaal diensten voor geld!? Oh nee, jullie werken momenteel voor mijn ZW. Bedankt :wink: !

Maar eh...

Tijger schieten in de dierentuin.., speervissen in een aquarium.., ..sileconendromen welke, al liggend op haar rug, de zwaartekracht trotseren, terwijl haar harde vleespaddenstoelen de verbijsterde ogen uitpriemen van lichtvleugelig in de hemelen hangende cherubijntjes...

Of zoals we in Brabant zeggen; Wá un nepzooi ..en dat mag wel enig besef hebben. Da's al :wink: !

Maar ik stop even. Voor je het weet verzanden we weer in de discussie wanneer je je echt karpervisser mag noemen. Geef mijn titel maar aan Jantje, want dat speldje prik ik niet op. Voor ik het weet steek ik in m'n vissershart...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Lorenz Cleymaet
Berichten: 268
Lid geworden op: 21-05-2011 15:04
Locatie: Merendree (Gent) - België

13-02-2013 16:01

Jacco, wat doe je dan als je alleen bent? Want de auto ergens veilig wegzetten kan toch enkel als je met z'n tweeën bent? Ik vraag mij dat al lang af hoe de solovissers dat doen omdat ik zelf dikwijls alleen vis en (hopelijk!) morgen mijn rijbewijs heb, en dan kan ik dus niet de auto in een dorp wegzetten en tegelijk mijn visgerief aan het water achterlaten...
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-02-2013 16:04

lastig lorent als je alleen vist,een huis in de buurt opzoeken bij water,als je op kanalen vist staat er vanzelf wel een huis langs het water.
de rest kun je met de boot wegvaren naar een stek toe.
lekker flessie wijn,een euro of 50 parkeergeld en die boeren vinden alles best :)
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

13-02-2013 17:24

Naar Frankrijk ga ik nooit alleen, problem solved.
In Nederland zet ik de auto vaak bij de jachthaven, dar is in het seizoen altijd wel iemand, en ze hebben soms ook nog eens een trailerhelling :wink:
Vissend vanaf de kant heb ik in Nederland nog nooit problemen gehad, maar ben niet te beroerd om 500mtr te lopen met de trolly 8)
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

13-02-2013 17:44

Al steeds meer discussies ontaarden in de stelling "jij doet het niet zoals ik het doe dus doe jij het niet goed" nou doe het vooral niet zoals ik, anders sla je de plank wel heel gruwelijk mis, voor de rest, veel visplezier, betaald, stropend of zoals de echte kenners zeggen dat het moet :wink:
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

13-02-2013 17:47

Oh ja nog wat, Alijn's boeken lees ik met veel plezier in mijn visloze uren, beetje doorschrijven graag Alijn :D
Gebruikersavatar
Rik koster
Berichten: 5111
Lid geworden op: 26-09-2009 12:49
Locatie: zuid holland
Contacteer:

13-02-2013 17:53

veel mensen vergeten dat het hier over het boek gaat.
het maakt mij niet uit wie waar vist,en hoe diegene vist,en hoe diegene zijn plezier eraan beleeft.
mij ging het erom,dat ik zo'n boek niet hoef te hebben vanwege schrijfsels over Rainbowlake.
in het begin van al die reclame over Rainbow etcetra kon ik het nog wel hebben.
maar op den duur kwam me dit zo de strot uit,elk maar dan ook echt elk karperblad staat er vol mee gekliederd.
en ik ben echt van mening dat al deze reclame,en praatjes over Rainbow zich tegen hun gaat keren.
bij mij wekrt het zeer averechts in ieder geval,en word er ondertussen moe van.
zodoende dus ook mijn abonementen opgezegd bij de karperbladen.
simpelweg omdat er totaal geen leuke verhalen meer instaan,en ik het echte avontuur mis in die verhalen.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

13-02-2013 18:11

Rik,je standpunt is goed, je moet er alleen niet zoveel reclame over maken :lol:
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

13-02-2013 19:13

Meeste artikelen gaan nog steeds over karper vangen :wink:
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

13-02-2013 20:21

Ik vis in Nederland met een boot op groot water dus best avontuurlijk maar ik zou best een keer op Rainbow willen vissen. Vrijwel onmogelijk begrijp ik maar toch...

Ik was het niet van plan maar ik heb het boek in Zwolle toch gekocht en het valt me niet tegen. Ik vraag me wel af of hij nog getrouwd is want er zit een constante zure ondertoon in als het over zijn vrouw gaat. :-)
Life begins at 11.000 ha
Ruben Lubbers
Berichten: 317
Lid geworden op: 13-05-2010 15:00

13-02-2013 22:27

Je kan ook zien wat je wil zien, als je maar genoeg vooringenomen bent. Reclame voor rainbow? Dat hebben ze nogal nodig....... Denk je? Volgens mij is dat zijn beleving van (karper)vissen, laat iedereen lekker zijn eigen beleving houden. Dat er misstanden zijn op sommige btw-en zal niet kunnen worden ontkent, helaas wordt dat nogal benadrukt zo. Een beetje jammer, ik denk dat een goed beheerd btw nog altijd beter is dan sommige "vrije" wateren. Maar ja, dat is "vrij" dus dan mag het. Er is immers niemand die er aan verdient dus kunnen we ook niet met het vingertje wijzen.
Gebruikersavatar
JJ de Wals
Berichten: 489
Lid geworden op: 03-01-2005 15:44
Locatie: Twente

14-02-2013 08:58

Nu een hoofdstukje of 3 gelezen en valt me niet tegen.
Wel vaker dan voorheen reclame voor z'n sponsoren, maar goed die willen ook waar voor hun geld.

Wat is me het meeste bijgebleven (tot nu toe):

Bijten ze nog?
Nee, ze blaffen alleen..... :D
Red is the color!
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-02-2013 16:09

.Kan ik wellicht nog iets leren, wie weet zelfs m'n mening bijstellen.


Jouw mening bijstellen zal een zware klus worden gezien het feit dat jij te weinig inlevingsvermogen bezit om de beleving van een ander te doorgronden.

Groet, Peter
Gebruikersavatar
Mart Honen
Berichten: 1374
Lid geworden op: 21-09-2009 17:53
Locatie: Breda

15-02-2013 16:58

Blij dat je het zo sportief opneemt Peter. Goede argumenten ook.

Ik kan me prima inleven in de vissers die enkel zwaarder willen vangen. Ik was zelf ooit niet anders. Maar nu zie ik waar het (vroeg of laat) toe leidt. Want ooit komen we aan de beurt Peter. En dan kunnen we maar beter een mooi plaatje weggezet hebben, i.p.v. zelf de stok om mee te slaan aan te reiken.

Het hoeft niet allemaal waar te zijn wat er voor negatiefs over btw, zware kale spiegels met schuurplekken, enz. gezegd en geschreven wordt. Als een dierenknuffelaar wil, is er echt wel genoeg te vinden om de karpervisserij als dierenbeulerij eerste klas weg te zetten.
Ik weet het ook allemaal niet...
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

15-02-2013 18:27

Partij voor de dieren legt ook geen eed meer af, Alexander schiet ze af!!!

Groet, Peter

Ps de dierenknuffelaars kunnen elkaar gaan knuffelen.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

15-02-2013 23:14

Dacht dat kermis een jaren '70 gebeuren was..
He Ronnie, m'n Ronnie
Ik had papa beloofd
Om jou niet te kussen
Voor dat we zijn verloofd
He Ciska, m'n Ciska
Toe trek het je niet aan
Want straks is het donker
En kun je stiekem gaan
He Ronnie, m'n Ronnie
Als dat mijn vader ziet
Maar Ciska wat denk je
Hij merkt het zeker niet
Ik zet wel een ladder
Onder aan het raam
We hebben dat samen
Al zo vaak gedaan
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

16-02-2013 00:19

Ik ga me een beetje zorgen om je maken Henk!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

16-02-2013 01:23

Peter van Loo schreef:Ik ga me een beetje zorgen om je maken Henk!!


Gelijk heb je Peter, als Henk begint met teksten van Ciska Peters en Ronnie Tober te smijten wordt het tijd om je bezorgd te maken.
Dat die ouwe überhaupt nog zulke oude songteksten uit z'n hoofd weet is trouwens een klein mirakel.



oops :oops:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-02-2013 10:05

Mocht je de toekomst willen voorspellen,
dan is het handig de geschiedenis te kennen.
BTW zal vergelijkbaar worden met de kermis in de stad..
Het volk wat je er dan vindt is kermisvolk!
Groet'n Henk..

still growing Old.