catapult

Gebruikersavatar
Bart beentjes
Berichten: 697
Lid geworden op: 13-06-2011 21:26
Locatie: Hoorn

16-01-2013 20:24

Harald van der Graaf schreef::o :o :o :o als je dit toch allemaal ziet dat heeft toch niks meer met vissen te maken man man doe normaal wat een pannekoek als je deze zooi naar de waterkant sleept dan spoor je echt niet. wat een prutser


Denk ook eerder dat het meer als kunst bedoelt is..... Check die rodpod en het bijbehorende stoeltje.
Ik vind het wel grappig gevonden maar denk dat je deze foto niet zo serieus moet nemen :wink:
Joris Philippen
Berichten: 90
Lid geworden op: 17-06-2010 13:07

09-04-2013 13:28

Hoe ver kan men voerballen met een voerschep gooien?
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

09-04-2013 13:35

Hangt een beetje van je armen af en hoe lang je steel is van je schep. Daarnaast moet je een stevige bal hebben die niet teveel kleeft en goed in elkaar blijft tijdens de vlucht.

Ik denk dat ik in de meest gunstige omstandigheden zo'n 60 meter wel kan halen...
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-04-2013 13:36

Joris Philippen schreef:Hoe ver kan men voerballen met een voerschep gooien?


hangt een beetje af van de massa van de bal en of je een (lange)stok aan de schep bevestigd hebt.

met bijv een bezemsteel aan je schep gemonteerd kan je door middel van een hefboomwerking verder gooien.
de grootte en dichtheid van de voerbal zelf heeft er ook invloed op naar mijn idee.

denk in de ideale omstandigheid zo een 40 a 50 meter.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

09-04-2013 13:36

lol :D
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Bas Jansen2
Berichten: 39
Lid geworden op: 08-11-2012 18:27
Locatie: Doorwerth

11-04-2013 21:41

Ik heb al jaaaaaren een katapult bij me nog nooit problemen gehad , ook nog nooit controle gehad maar dat ff terzijde.

Een aardappelschilmesje bij je hebben is ook niet strafbaar, tijdens een knokpartij echter is het een heel ander verhaal en kun je er donder op tegen zeggen dat je problemen krijgt.
Met een katapult aan het water tijdens je sessie wanneer je heb gebruikt om een paar boillies weg te schieten of met een steen een ruit doorschieten komt op het zelfde neer i.m.o.
se vis pacem para bellum

Stand 2013:
Spiegel: 3
Schub: 7
Gras: -
Brasem: 25
Zeelt: 6
Blanks: teveel...
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-04-2013 22:19

Katapult wordt beschreven in de wapenwet en valt onder verboden wapenbezit als je deze voorhanden hebt. Aardappelmesje niet hoor.

Tijdens een vechtpartij is alles wat je als wapen gebruikt in principe ook een wapen. In dat geval kan dit een bankstick zijn of een aardappelschilmesje.

Voor het voorhanden hebben van een bankstick krijg je geen bekeuring. Voor een katapult kan dit wel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

11-04-2013 23:12

Tenzij je dat schilmesje on je dashboard kastje bewaard, dan kan dat bij controle ook een beukring opleveren, zo ook voor honkbal knuppels, tafelpoten e.d. die binnen handbereik in de auto bewaard worden.
herman hulsman
Berichten: 1274
Lid geworden op: 25-10-2007 21:27
Locatie: Eemnes

12-04-2013 07:23

Bjorn Schoemacher schreef:Tenzij je dat schilmesje on je dashboard kastje bewaard, dan kan dat bij controle ook een beukring opleveren, zo ook voor honkbal knuppels, tafelpoten e.d. die binnen handbereik in de auto bewaard worden.


een beukring? mag die dan weer wel? :lol:
Bjorn Schoemacher
Berichten: 913
Lid geworden op: 12-08-2011 20:52

12-04-2013 11:18

Iets met een iPad en autocorrect :-)
Gebruikersavatar
Bas Jansen2
Berichten: 39
Lid geworden op: 08-11-2012 18:27
Locatie: Doorwerth

22-04-2013 21:19

Bron: Sportvisserij Nederland

De katapult wordt in art. 2 van de Wet Wapens en Munitie (WWM) aangemerkt als wapen dat valt in Categorie I. Door een wijziging van de WWM per 1 mei 2012 kan de Minister van Justitie sinds die datum op verzoek ontheffing verlenen voor het bezit en gebruik van de katapult . Dit is bijvoorbeeld gebeurd voor het wereldkampioenschap zoetwatervissen voor dames in 2012.

Is geen sprake van een ontheffing dan is de enige ruimte die de WWM voor sportvissers biedt, artikel 2, lid 4 van de WWM. Volgens deze bepaling zijn "voorwerpen die klaarblijkelijk zijn bestemd om als speelgoed te worden gebruikt en die redelijkerwijze niet geschikt kunnen worden geacht om daarmee personen ernstig lichamelijk letsel toe te brengen" geen wapen in de zin van deze wet. Dit is een onduidelijk criterium waarbij het afhankelijk is van de kracht van de katapult of het een wapen is of niet. In het verleden zijn diverse strafzaken gevoerd over het in bezit hebben van katapulten met wisselende uitkomsten. Dit is logisch want de verscheidenheid aan katapulten is groot.

De kracht van de katapult moet dus uitkomst bieden, wanneer deze te zwak is om iemand te verwonden dan word deze niet gezien als een wapen.

Voor mij gaat persoonlijk toch de voorkeur uit na een katapult in mijn vistas, hij is klein en ik vis toch nooit zo heel gek ver.
Ik red het dus wel om met de pult mijn stek te bereiken en na een boillie of 10 gaat hij weer terug in de tas en ziet oom agent hem ook niet.
se vis pacem para bellum

Stand 2013:
Spiegel: 3
Schub: 7
Gras: -
Brasem: 25
Zeelt: 6
Blanks: teveel...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

23-04-2013 11:52

:o :o :o :o als je dit toch allemaal ziet dat heeft toch niks meer met vissen te maken man man doe normaal wat een pannekoek als je deze zooi naar de waterkant sleept dan spoor je echt niet. wat een prutser


Zei men vroeger over elektrische beetmelder, rod pod, boilies, fishfinder, voerboot, rubberboot met electromotor, walkie talkies, telefoon, dvd speler, radio, laptop, GPS etc ook en kijk eens naar menig huidige (vakantie) setup...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).