Spiegel

Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

15-12-2012 22:28

Kijk mij eens iedereen naar huis vissen in m'n zwembroek nivo.... € 7,95 gaat zo in de kattebak :(
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

16-12-2012 10:33

Motivatie?????????
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

16-12-2012 12:43

Gewoon opzeggen dat abo Rene, scheelt je weer veel ergernis... en geld!
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

16-12-2012 15:15

Just another rainbow successtory...? Lees die nederlandse shit allang niet meer...
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Mike Verhoeff
Berichten: 752
Lid geworden op: 10-02-2004 12:09
Locatie: Nederland

16-12-2012 18:09

Een successtory van een gesponserde visser, wat productnaampjes tussen de regels door, een petje of mutske op het hoofd van het merk, nog een mooi logo op de mouw ---> vervolgens de pagina ernaast de advertentie van de groothandel, blèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèèh.

Trappen we hier nou in mensen, willen we echt in het O'tje genomen worden ofzo? Allemaal zo doorzichtig en nep die marketing.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

16-12-2012 18:47

Daarom ben ik juist voor de engelse bladen gegaan...ook wel veel reclame, maar mooie artikelen van de juist onbekende karpervisserts met veel tips..
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

16-12-2012 19:50

Ik vind juist de Engelse bladen zeker niet altijd beter dan de Nederlandse. Het hele avontuur en onbekende ontbreekt er naar mijn mening wat aan, een heel groot deel van de auteurs schrijft steeds over dezelfde wateren en vissen.
Neemt niet weg trouwens dat je daar wat schrijven betreft wel een hoop talent hebt zitten.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
hans van loghem
Berichten: 524
Lid geworden op: 19-10-2006 21:33
Locatie: rheden

16-12-2012 19:54

Ik vraag me af waarom je het nu pas in de kattebak legt, het is sinds het begin al zo bij alle bladen.
Als er een artikel in staat waar geen vermelding in zit van een merk is het zeldzaam.
Leven is als een neus, haal eruit wat er in zit!!!!!!!!!
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

16-12-2012 20:22

Mannen

Ieder staat vrij om zelf een artikel te schrijven. Sterker nog de bladen staan te springen om goede artikelen. Zelf heb ik ook eens een (bescheiden)bijdrage mogen leveren. Wanneer iemand gesponsord word is het logisch dat dat merk in zekere zin gepromoot word. De manier waarop zal ieder voor zichzelf uit moeten maken. Ikzelf zal altijd proberen om een objectieve bijdrage te leveren, maar dat wil niet zeggen dat ik "mijn" merk niet zal noemen.


mvg martijn
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

16-12-2012 22:13

Maar Martijn, dan moet Rene er minstens € 30,- voor neertikken, en dan begint het gemopper pas echt want dan is het weer veel te duur als kattebakvulling.
Maar wat je zegt, het staat eenieder vrij om iets te schrijven.

Ben benieuwd met welk een schokkende nieuwsgaring men dan voor de dag gaat komen, immers alles is de revue al eens gepasseerd, gekauwd, herkauwd, herkauwd, herkauwd..sorry val in herhaling.
Dit negatieve gebral brengt niets, kom eens met een stukkie hh heren.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

17-12-2012 06:52

Een ieder is gelukkig vrij een karperblad uit te geven, voor te schrijven te kopen of zoals hier geuit wordt als kattenbak vulling te gebruiken. Zit er een vislucht aan het blad zullen ze dat zeker erg waarderen. Waar het om moet gaan in mijn beleving wat de toegevoegde waarde is van een dergelijk blad aan je hobby. Is die er niet kan je veel beter de Donald Duck kopen. Of een glossy blad waarin de meest appetijtelijke vrouwen lichamen gepresenteerd worden. Daar kan een man het bloed sneller van laten stromen en lichaamsdelen van laten steigeren. Dat kunnen we niet vaak genoeg herhalen toch Henk. :lol: Mij valt op dat er voor een paar jaar terug nog behoefte was aan karperbladen van het eerste uur. Nu gaan die zelfs de kattenbak niet meer in, zou ik katten hebben.

Een dichtslaande groet,
Peter
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

17-12-2012 08:27

Een glossyblad met appetijtelijke vrouwen lichamen...ik heb dat ook met de chick en de seventeen. Staat ook niks nieuws in... :wink:
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Sven van Anrooy
Berichten: 7339
Lid geworden op: 26-01-2004 16:58
Contacteer:

17-12-2012 09:46

Ik heb hem even snel doorgebladerd in de winkel maar op het stuk van Cor Hendriks na was het ook echt snel doorbladeren. Wat ik alleen niet begrijp is dat je in interviews en reacties soms leest dat er in de Karperwereld veel hetzelfde staat, en dat de Spiegel dat minder heeft.

Blijkbaar is dat dan de doelgroep waar de Spiegel voor bezig is, en ligt het bij de Karperwereld net even anders op dat gebied. En dat is maar goed ook..
Het juiste water, de juiste plek en dan het juiste aas...

Geniet van mijn afwezigheid..

WC-PB: 1kg+ / 76cm
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

17-12-2012 10:04

Ik heb al jaren die bladen niet meer, het voegde niets meer toe op mijn visserij..
Miste de technische verhalen, de echte tips..

Als er een leuk stukje in staat dan leen ik het blad wel van een kennis van me, of hij scant het in voor me..
Gebruikersavatar
Remon v Wanrooij
Berichten: 376
Lid geworden op: 23-06-2004 15:04

17-12-2012 17:31

Als ze die domme btw verhalen eruit laten is het al een stuk beter!
Door JOUW drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
http://z2h-productions.blogspot.nl/
Gebruikersavatar
Jean-Pierre Ketelslegers
Berichten: 318
Lid geworden op: 24-12-2002 01:00
Locatie: Diepenbeek (B)
Contacteer:

17-12-2012 18:13

Karperblaadjes ? reclame ? Vissers vangen !!
Pluk de dag
Frank Meyer
Berichten: 358
Lid geworden op: 24-09-2009 23:23

17-12-2012 19:07

Vraag,aanbod,armoede..

"vroeger'' las je noch weleens mooie/leerzame artikelen.

Kwint met ze boot op het meer die de scopexen tegen het riet douwde, hopelijk op tijd, heerlijk artikel.
Joris met de spiegel waarin we konden kijken idem.

Nee, tegenwoordig zijn de verhaaltjes van een heel ander niveau.
Ik pas.

gr
Henk Kat;stel dat Joris stel..
Harm Rademakers
Berichten: 1808
Lid geworden op: 19-03-2012 19:34

17-12-2012 19:11

Heb ooit eens een paar van die boekjes gelezen via een maat van me.
Nou ja gelezen, plaatjes kijken want die onzin daar trap ik niet in, Amazing Mike kan er nog wat van leren.

Enige wat me bij is gebleven zijn de verhalen van Jan Junge en Joris Weitjens, heerlijk leesvoer.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

17-12-2012 20:20

pfff opsomming dan maar:

Oosterhoff: "er zit bijna geen vis meer; als de "incrowed" vist, vissen ze op links maar ik sleep er even wat dikke jongens af... (o ja met dank aan MTC)
Gebel: blijf maar in bed zonder Korda...
Hoogendijk: dankzij wat kruiwagens dikke vissen vangen....
Keijzerswaard: Scar maar weer eens van stal gehaald...
Pilaar: locals bakken er geen hout van....
Caeckaert: wat ik vang is uniek.......
Vos: als je mij niet gelooft, vraag 't maar aan de Baets....
Pansar: hallo daar zijn we weer.....
Lane: in Spiegel zijn maden "het winteraas" , in Carpology zijn 't zigs en in...(naam even kwijt) zijn 't 10mm popups....
wat is 't nou pannenkoek?
vd Brink: met Fox & KGB gaat 't van hatsikidee......
vd Hurk: Great Lake is "hartstikke moeilijk"..... NIET VOOR MIJ......
Cor Hendriks: van Cor durf ik niets te zeggen :lol:
Akkermans: nog een Fox folder...
Danau: moet nog een boek verkopen anders kan hij de fee voor Rainbow niet ophoesten...
De kat: miauuuuuuuuuuuuuuuuuuuuw psssssssssssssssssssssssssssssssssssss
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

17-12-2012 22:44

H@ Rene,
die opsomming zou al een basis voor een artikel kunnen zijn.
En....een gratis nummer op nivo :lol: :wink:
Weet niet of de kat het kan waarderen zo'n gratis blad waar hij eerst nog kon rekenen op een bakvulling van € 7,95.

De schrijvers weten ook geen nieuws meer te brengen, zou ook wel eens moeilijk genoeg kunnen blijken want alles is al besproken.
Zeker, het leuke en positieve materiaal brengt men als eerste en maakt de bladen en boeken goed verteer en verkoopbaar.
De rest komt later en het resultaat laat zich raden.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

18-12-2012 01:56

Donald Duck kopen. Of een glossy blad


Kwik, kwek en kwak beleven iedere week weer avontuurtjes en Donald wordt veelal boos, en de glossy dames staan er iedere week weer in met een ander stringetje, lees en bekijk die karperbladen nou eens voor de ontspanning.

Groet, Peter

ps o ja en voor de kwak lees je een glossy blad.
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

18-12-2012 03:12

Wat verwachten jullie eigenlijk van zo'n blad? Ik heb hem alleen nog maar doorgebladerd, bewaar hem voor aan de waterkant, maar eerste indruk was toch niet echt slecht ofzo :-?
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Klaas vd Herik
Berichten: 2844
Lid geworden op: 29-03-2011 19:22

18-12-2012 06:52

je weet pas wat je mist als het er niet meer is. Van de commentatoren hier heb ik nog maar zelden iets kunnen lezen. Verbeter de (karper)wereld en geef het goede voorbeeld.
It's okay 2 pay
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-12-2012 09:27

Wil wel degelijk een onderscheid maken. Een halve eeuw geleden was er niets op het gebied van de karpervisserij op wat gesmede haken na dan. Met de intrede van de boilie is het allemaal erg hard gegaan aan ontwikkelingen. Nu is de zucht om veel en zeker groot te vangen er nog steeds maar staan grote ontwikkelingen waarmee we ons voordeel kunnen doen praktisch stil. Of het moet nog om BTW gaan in ons land waarmee men karpervissers kan behagen. Enkel met succes en smeuïge verhalen die al dan niet kloppen zijn we niet meer te bevredigen. We willen zelf die bakken waarmee de top (wat het waard mag zijn) ons overspoelt heeft vangen. Lukt dan niet, wat(on) gelukkig vele overkomt zitten we met een frustratie waar de honden en katten geen brood van lusten.

Hoe is het met het huidige niveau van de verhalen die je leest in een van de inmiddels vier karperbladen in ons land? Klaas daagt ons wel uit maar dat lijkt me een drogreden. Een of twee bladen vullen met verhalen die ons alle bind mag ik hier wel verkondigen, maar wordt me niet in dank afgenomen door belanghebbenden. En die zijn er veel vandaag de dag, oplages bepalen voor een groot gedeelte je advertentie inkomsten zeker voor de drie commerciële bladen. Het kan niet anders dat het niveau daardoor zakt, en de buitenzinnige foto’s van vissen steeds groter worden. Wat weer een van de rede is dat vele zich afkeren van de commerciële bladen zie hier de commentaren.

In mijn koffer of caravan gaan elk jaar zeker een aantal karperboeken mee is dus zeker niet allemaal kommer en kwel. Schrijvers die je laten meevoeren op hun golven je een duidelijk inzicht geven in de materie zijn er zeker. Zijn het daarin tegen mannen die zich voornamelijk met grote getallen bezig houden haak ik snel af. Toch voldoen ook zij in een zekere behoefte, dat blijkt wel uit de verkoopcijfers. De overtreffende trap is er niet in de karpervisserij volgens mij, ook al wordt dat door sommige wel verkondigd het streelt anders wel veel ego’s.

Is bovenstaande analyse niet juist dan verneem ik dat graag.

Peter
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

18-12-2012 09:50

Ik lees al jaren geen boeken of magazines meer, alle succes story's uit de bladen kunnen mij ook niet meer bekoren.
Ik ga liever zelf vissen, mijn eigen gedachten en theorieen uitpluizen en deze delen met een kleine groep vrienden :wink:

Maar ik besef maar al te goed dat er een hele grote groep is die wel smult van die verhalen.
Besef nu ook dat waar ik jaren geleden naar op keek nu gesneden koek is.
Een flinke groep die hier nu afgeeft op de blaadjes zal waarschijnlijk net als ik al wat langer mee lopen, en door die ervaring kijk je door die verhalen heen. Iedere dag aardappel wordt ook saai :wink:

Dat er weinig tot niets meer geschreven wordt over techniek en aanpak zal eerder door de meelezende concurent komen verwacht ik. Ik ga ook niet vertellen aan jan en alleman hoe ik het deed op bepaalde wateren (waar ik zelf nog geregeld vis).

Als je je ergert of stoort aan die blaadjes?, waarom haal je ze dan in huis?