lijst viswateren 2013 lelystad......lastig

Plaats reactie
camiel driehuis3
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-12-2012 16:34

11-12-2012 11:50

Ik ben me even aan het verdiepen waar ik nou wel en niet mag (nacht)vissen in lelystad volgend jaar.

De lijst is een soort van erg onduidelijk voor onze mooie gemeente'

Gemeente Lelystad
Hengelsportbond IJsselmeerpolders/HSV Lelystad - Nachtvissen binnen de
bebouwde kom is het gehele jaar verboden:
Het Havendiep vanaf de instroom in de Lage Dwarsvaart met inbegrip van de
waterpartijen gelegen achter de Schoener en Tjalk. 3+n
Het Bovenwater gelegen in Lelystad-Haven, het waterdeel dat tussen de
bebouwing aanwezig is - uitgezonderd het deel tussen de Knardijk en jachthaven
de Grutten 3+n
De Zate 3+n
Dorpsbos 3+n
Het water gelegen acher ’t Kofschip 3+n
Het water gelegen langs de Houtribdreef 3+n
Het water gelegen langs de Westerdreef 3+n
IJsbaan 3+n
Industrieterrein Oostervaart 3+n
Middenhaven 3+n
Noorderhaven 3+n
Riettocht 3+n
Water in de Gilden 3+n
Water in de Munten 3+n
De wateren in de woonwijken Gondel en Schouw 3+n
De wateren in de woonwijken Jol en Punter 3+n
De wateren in de woonwijken Botter, Schoener en Tjalk 3+n
De wateren langs de Middendreef en Stationsdreef 3+n
De wateren die de Zuiderzeewijk omringen 3+n
0De wateren langs de Polderdreef 3+n
De wateren gelegen langs de Runderweg 3+n
De wateren gelegen in de Atolwijk 3+n
De wateren langs de Kustdreef 3+n
De wateren langs de Zuigerplasdreef 3+n
De wateren langs de woonwijken Zoom en Horst 3+n
De wateren langs de Oostranddreef 3+n
De wateren gelegen in de Waterwijk 3+n
De wateren gelegen in de Landerijen 3+n
De wateren gelegen in de Landstrekenwijk 3+n
Looprecht langs de Lage Vaart ter hoogte van industrieterrein Flevopoort I 3+n
gelegen aan de oostzijde van de Lage Vaart, tussen de N302 en de Poseidonweg 3+n

Alleen voor leden van Hengelsportbond IJsselmeerpolder/HSV Lelystad:
Het Bovenwater gelegen in Lelystad-Haven het waterdeel tussen de Knardijk
en jachthaven de Gnutten.

Lekker duidelijke lijst dus.
De bebouwde kom is verboden, maar eigenlijk mag je stiekem nagenoeg overal vissen.
Het bovenwater: bovenin de lijst mag je een deel wel vissen, ook s'nachts.
Voor de hsv lelystad leden dus ook het andere deel als ik het goed begrijp, is dit dan ook snacht's toegestaan of mis ik daar de symbolen in de lijst voor.

Iemand hier een uitleg over.
De hsv opbellen is natuurlijk ook een idee, maar dan moet ik weer zo een verhaal waar niemand wijs van word gaan afsteken

Gr camiel
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

11-12-2012 13:31

Ik heb de vergunning nog niet ontvangen, maar bedoelen ze als er 3+n staat dat je mag nachtvissen als je het maantje koopt? Anders is het een verslechtering en moet het nog meer illegaal.
camiel driehuis3
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-12-2012 16:34

11-12-2012 14:38

Dit is de lijst die ik zo van internet aftrok voor de nieuwe lijst 2013.
De icoontjes waren niet te kopieeren dus heb ik idd de 3+n erbij gezet voor 3 hengels + nachtvissen.

Ik vind ook nergens terug waar je in lelystad of omstreken met een tentje mag vissen, nergens staat in de lijst het bivvy icoon erbij
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

11-12-2012 14:58

Krijg net de vergunning binnen. De vermelding dat nachtvissen binnen de bebouwde verboden is slaat nergens op, want als je dat maantje koopt mag het wel. Verder is het niet jachthaven de Grutten maar de Knutten. Een plaats waar overigens in het midden een hek staat met prikkeldraad, waarschijnlijk om de Poolse vissers op de camping te beschermen :roll:
camiel driehuis3
Berichten: 42
Lid geworden op: 08-12-2012 16:34

11-12-2012 15:21

Precies, de lijst is dus niet echt duidelijk.

Waar mogen we op het bovenwater als lid zijnde van de hsv lelystad nu wel en niet vissen(al dan niet nacht)

Het lijkt als lid zijnde dat je dus het hele bovenwater, dus inclusief daar bij de eilandjes(of lees ik verkeerd)

Iets anders tussendoor...Theo de vries...komt me zo bekent voor, stuurde jij me niet een paar jaar geleden een foto van spiegel ''greetje'' uit het parkje in de schouw?
Of zit ik nu heel verkeerd te denken.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

18-01-2013 14:26

Ik lees net op de site van de hvl dat het nacht en derde hengel vissen, binnen de bebouwde kom verboden is, er komt zo spoedig mogelijk een aanvulling in de vergunning. Wat een achteruitgang! :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

18-01-2013 14:56

Hier het bericht;

In de Lijst van viswateren 2013-2014-2015 zijn enkele fouten geslopen waarop wij jullie op willen attenderen :

Pagina 56, alle wateren onder Gemeente Lelystad welke zijn gemarkeerd als zijnde nachtviszone en/of derde hengel gebied zijn incorrect en dit is dus niet toegestaan.
Pagina 57, alle wateren onder Gemeente Lelystad welke zijn gemarkeerd als zijnde nachtviszone en/of derde hengel gebied zijn incorrect en dit is dus niet toegestaan.
Sportvisserij Nederland werkt aan een aanvullingsblad om het bovengenoemde te corrigeren.
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

18-01-2013 16:12

Theo....de lijst klopt van geen kant bij ons inmiddels.
Ik weet inmiddels 3 watertjes die er niet in voorkomen en niemand wat over weet.


Het is een beetje het idee van....google earth kent ze niet dus ze bestaan niet.


De derde hengel was toch al een flop.
Er staan watertjes in de lijst waar helemaal geen water meer instaat....3 hengels graspollen vangen dus.


Ach we zien het wel word het motto van 2013.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

18-01-2013 16:31

Camiel,

In de gratis gemeente vergunning mag je juni, juli en augustus, met een hengel WEL nacht vissen. Ik vis bijna nooit hele nachten, maar om in het donker een paar uurtjes door te gaan zonder de hele tijd over mijn schouder te moeten kijken vind ik wel prettig!
Camiel Driehuis
Berichten: 1242
Lid geworden op: 05-05-2004 15:37
Locatie: lelystad

18-01-2013 16:45

Het is toch inmiddels 1 grote grap aan het worden.

In de landelijke lijst mag het dus wel
in de aanvulling niet
in de gemeente lelystad vergunning mogen het 3 maanden wel.
op de oude vergunning van 2012 is een toevoeging dat het per oktober ineens wel weer het hele jaar mag omdat het landelijk is geregeld.

Ik voorzie stof voor discussie met een controleur.

2 keer wel en 2 x niet.....muntje opgooien en kop of munt kiezen?

Wie geeft het verlossende antwoord.
Gebruikersavatar
Geert Rooy
Berichten: 66
Lid geworden op: 21-10-2012 19:33

18-01-2013 17:11

Kan een leuke discussie worden als je afgaande op je papieren mag vissen, waarbij je ook nog een extra nachtvisvergunning en eentje voor een derde hengel hebt aangeschaft, en de controleur zegt van niet en jou om die reden een dikke boete in de maag wil splitsen.
Gebruikersavatar
Theo de Vries
Berichten: 442
Lid geworden op: 15-02-2003 01:00
Locatie: Lelystad

18-01-2013 17:22

Mijn zoon heeft net 35 euro overgemaakt voor beide stickers en hij wil alleen in Lelystad vissen, krijgt hij nu zijn geld terug? :-?
jeroen de vries 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-02-2011 16:37

18-01-2013 17:48

:evil: dit soort dingen kunnen alleen in LELYSTAD :evil:
jeroen de vries 1
Berichten: 9
Lid geworden op: 26-02-2011 16:37

18-01-2013 17:53

Nachtvissen

Met ingang van 1 okt 2012 is het nachtvissen overal het gehele jaar door toegestaan.

Hiervan zijn uitgesloten de natuurgebieden en de locaties waarvan de verhuurder of visrechthebbenden het nachtvissen expliciet hebben verboden.

Let op; De regels voor schuilmiddelen zijn niet gewijzigd, dit blijft een bevoegdheid van de gemeentes.
Deze regels zijn opgenomen in de Gezamenlijke Lijst van Nederlandse Viswateren. De wateren waar u met uw nachtvisvergunning ook een schuilmiddel aanwezig mag hebben worden aangeduid met het symbool

Tot en met 31 december 2012 worden de regels toegepast zoals die van toepassing waren in de maanden juni, juli en augustus.

Vanaf 1 jan 2013 dient u voor het nachtvissen in het bezit te zijn van een Landelijke Nachtvistoestemming ( € 10,-).
Deze vergunning kan worden aangevraagd via de website van de Federatie MidWest Nederland of Sportvisserij Nederland.

Om aan te geven dat u in het bezit bent van een nachtvistoestemming krijgt u een Hologramsticker toegestuurd die u op de vispas moet plakken. Deze sticker bestaat uit het symbool van de maan
Uiteraard dient u ook in het bezit te zijn van een geldige vispas.

In de Gezamenlijke lijst van Nederlandse Viswateren 2013- 2014- 2015 staat bij elk viswater, waar nachtvissen is toegestaan, het symbool van de maan afgedrukt.


hahaha en dit staat ook nog op de site van de hengelsport Lelystad bij regelgeving!!!! mag je er ook bij zetten dat het niet voor Lelystad is...

LATERRRRR
Plaats reactie