ZIGGO & CARPBOARD

Co Mostard

10-11-2012 14:30

Ik heb al vaker via Ziggo problemen gehad met inloggen etc. op het Carpboard, maar nu krijg ik al iets van een week zelfs geen nieuw wachtwoord meer verstuurd. Ik heb daarom maar een nieuw account aangemaakt onder Co ipv Marco.

Wie heeft er een andere oplossing, want anders ben ik m'n pb'tjes e.a. zaken kwijt!?
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-11-2012 14:46

Geen idee wat er loos is. Ik kan je een nieuw wachtwoord geven op dat account?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

10-11-2012 15:08

Heb dat ook jááááren geleden gehad bij Caiway.
Volgens de "spamfilter" van Caiway zijn alle mails van KWO spam. Viel niets te veranderen zodat de mails wel binnen zouden komen.
Heb ze hartelijk bedankt voor het feit dat ik wél 20 Viagra, Casino Online en ABN Amro mails per dag binnenkreeg (en bankier niet eens bij de ABN), maar dat zij de mails van een normale Nederlandse site blokkeerden.

Heb toen een Gmail account aan mijn KWO account gekoppeld, en die bevalt mij veel beter, die laat nl de mails van KWO wel gewoon door, en houd die andere shit netjes in een spambox apart. Heb in een jaar of 5 maximaal 5 mailtjes gehad die NIET voor de spambox waren ! De afzenders daarna toegevoegd aan de contactpersonen lijst en die komen nu ook keurig netjes binnen in Postvak in.

Het mailadres van de Caiway gebruik ik nu al jaren helemaal niet meer ! Ben je ook gelijk minder afhankelijk van hen als internetaanbieder.

Oplossing ZOU dus kunnen zijn, Gmail account aanmaken, Kees of mij even bericht sturen met mailadres.
Dan kunnen wij je mailadres in je gewone account veranderen om vervolgens je wachtwoord te resetten. Als het goed is krijg je dan op je nieuwe Gmail account weer een mail om zelf nieuw wachtwoord in te kunnen stellen (kunnen wij overigens niet bij).
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

10-11-2012 18:46

Als ik het goed heb is karperwereld onlangs naar een nieuwe host gegaan en heeft dus een nieuw ip gekregen.
Dit ip komt voor in diverse spamlijsten, zie http://cqcounter.com/rbl_check/?query=37.34.60.125 "Very Bad found in 7 RBL/DNSBL".
Als Ziggo gebruik maakt van een of meer van die lijsten wordt de mail geblokt, enige oplossing is contact zoeken met de betreffende filters en vragen of ze het ip uit de lijst verwijderen. Het kan ook liggen aan de send mail instellingen van de site zelf, vraag aan een expert om er naar te kijken.

Overigens, vergis ik mij of loopt de site nog op zomertijd?

*edit
Je kunt ook inloggen op je Ziggo account en het spamfilter uitschakelen.
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

10-11-2012 19:30

Bert

Kan je zelf aanpassen bij gebruikerspaneel,links boven bij ''Mijn gegevens'' dan ''Forumvoorkeuren'' - ''Zomertijd inschakelen Jah/Nee''
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Peter van Loo
Berichten: 1785
Lid geworden op: 09-08-2011 00:41
Locatie: Schiedam

11-11-2012 01:14

Wachtwoord vergeten misschien? Zo niet, probeer het eens op de PC van je buurman. Het probleem ligt niet bij Ziggo!!

Groet, Peter
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

11-11-2012 02:26

maar nu krijg ik al iets van een week zelfs geen nieuw wachtwoord meer verstuurd


Peter, ik heb het net geprobeerd, krijg ook geen email.
Het ligt aan de manier waarop Ziggo bepaalt wat spam is en wat niet.
Co Mostard

11-11-2012 11:18

Peter van Loo schreef:Wachtwoord vergeten misschien? Zo niet, probeer het eens op de PC van je buurman. Het probleem ligt niet bij Ziggo!!

Groet, Peter


Peter, programmeur bij Ziggo :D ?

Nee, ik gaf al aan een nieuw wachtwoord via carpboard aangevraagd te hebben (wachtwoord vergeten tig x ingevuld), maar ik ontvang in het geheel geen mail via CB. Verder laat ik me altijd automatisch aangemeld staan en had ook al regelmatig eerder het probleem dat ik weer een wachtwoord moest aanvragen. Nieuwe account via Ziggo lukte ook niet en via hotmail koste het geen enkele moeite :roll: .

Ieder alvast bedankt en ik ga nog even alle antwoorden doornemen om het probleem verder proberen te begrijpen.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-11-2012 11:21

Kees Ouwehand schreef:Geen idee wat er loos is. Ik kan je een nieuw wachtwoord geven op dat account?


Het nieuwe wachtwoord sturen we apart per e-mail en zal niet als spam gezien worden. Gekoppeld e-mail adres kan tegelijk ook gewijzigd worden in dat van een andere service.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Co Mostard

11-11-2012 11:38

Oke, da's waarschijnlijk de makkelijkste optie Kees. Verder af te handelen zoals Marco aangaf dus en is dat ook mket een hotmail adres mogelijk?
Laatst gewijzigd door Co Mostard op 11-11-2012 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-11-2012 11:42

Doen we wel via de mail. Ik ben even druk, dus later op de dag.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Co Mostard

11-11-2012 11:47

Da's goed. PB met ziggo en hotmail account komt er alvast aan...
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

11-11-2012 12:11

Het nieuwe wachtwoord sturen we apart per e-mail en zal niet als spam gezien worden.


Als Ziggo heuristisch filtert kijken ze helemaal niet naar de inhoud of onderwerp van dat emailtje, als het verzend ip op die spamlijsten voorkomt accepteert Ziggo 0 email van KWO.
Als je er een beetje meer van wil weten, http://en.wikipedia.org/wiki/Anti-spam_techniques
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

11-11-2012 12:51

Ik stuur geen e-mail via KWO Bert. Tjeemig...

:D
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

11-11-2012 13:18

Zeg dat dan :wink:
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

11-11-2012 14:53

Bedankt Kees , 't is gelukt :wink: !
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-11-2012 07:50

Nee, ik gaf al aan een nieuw wachtwoord via carpboard aangevraagd te hebben (wachtwoord vergeten tig x ingevuld), maar ik ontvang in het geheel geen mail via CB. Verder laat ik me altijd automatisch aangemeld staan en had ook al regelmatig eerder het probleem dat ik weer een wachtwoord moest aanvragen.


Tsja .....

Hoe zou dit nu aan Ziggo kunnen / moeten liggen?
Jij verhaalt stiekem van 2 problemen tegelijk.
1. Mar(co) kan zijn wachtwoord niet onthouden en is te lui om die ergens op te schrijven. Ik hoef namelijk bijna nooit mijn wachtwoord te (laten) resetten) of te laten malien.
2. Ziggo gebruikt een spam filter, die soms te goed is.

Misschien is hotmail geen echt goed alternatief, maar dat moet jij zelf maar eens uitdokteren.

TIP: er bestaat zoiets als pen en papier. Voor jou geen slechte investering denk ik :-)/
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

12-11-2012 11:31

Marco,

Kun je misschien uitleggen hoe het is gekomen, dat je wachtwoord is verdwenen, en welke browser je gebruikt.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

12-11-2012 15:12

Marc Schrikkema schreef: Tsja .....
Hoe zou dit nu aan Ziggo kunnen / moeten liggen?
Jij verhaalt stiekem van 2 problemen tegelijk.
1. Mar(co) kan zijn wachtwoord niet onthouden en is te lui om die ergens op te schrijven. Ik hoef namelijk bijna nooit mijn wachtwoord te (laten) resetten) of te laten malien.
2. Ziggo gebruikt een spam filter, die soms te goed is.

Misschien is hotmail geen echt goed alternatief, maar dat moet jij zelf maar eens uitdokteren.

TIP: er bestaat zoiets als pen en papier. Voor jou geen slechte investering denk ik :-)/


Misschien geen veronderstellingen maken en leesbrilletje aanschaffen lijkt me wel aan jou besteed :-? .

Er bestaat bij mij gewoon een probleem tussen Ziggo en CB. Lees hieronder even, dan kun je zien dat ik er medio Augustus (en eerder) ook al dit e.a. problemen mee had...

http://www.karper-forum-online.nl/viewt ... 75&start=0

..Keer op keer alleen met carpboard problemen om verbinding te krijgen. Of ik zit al on topic en mijn tekst wordt niet geplaatst (blijft maar zoeken)...

En Wanneer ik er toch voor kies om automatisch ingelogd te blijven is dat mijn keus. Mag er toch wel vanuit gaan dat de techniek welke me geboden wordt ook functioneerd :wink: ...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
bert kamp
Berichten: 2343
Lid geworden op: 01-10-2002 02:00
Locatie: almelo

12-11-2012 19:02

Marco, dat probleem had ik ook maar dat lag niet aan Ziggo.
De site zat toen ergens in het verre Oosten, Singapore of ergens in de buurt en was regelmatig 's nachts down voor 'onderhoud'.
Dat je af en toe opnieuw moet inloggen ligt ook niet aan Ziggo. Om ingelogd te blijven wordt een cookie op jouw computer geplaatst die een bepaalde tijd geldig is.
Als de cookie verlopen is moet je opnieuw inloggen, het hangt van de site af hoe lang dat duurt. Ook als je computer onderhoud doet en cookies en internet geschiedenis verwijderd moet je opnieuw inloggen. Als je vaker paswoord problemen hebt kun je overwegen een paswoord manager te gebruiken, die kunnen veilige paswoorden genereren en onthouden.
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-11-2012 11:12

Dat een site een cookie voor een wachtwoord plaatst was me niet bekend, maar ik moest de laatste tijd wekelijks opnieuw inloggen terwijl m'n vrouw telkens aangaf de browsegeschiedenis niet verwijderd te hebben!?

Mijn excuses aan Ziggo :D Blijft het nog vreemd dat ik tig x geen nieuw wachtwoord via email uitwisseling tussen CB en Ziggo kon ontvangen...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-11-2012 11:53

Als je Moz FF gebruikt heb je geen passwordman nodig.

Klik op extra-opties-beveiliging-opgeslagen wachtwoorden-wachtwoorden weergeven. Dan zie je alle wachtwoorden die je hebt opgeslagen in FF.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-11-2012 11:58

Moz FF :o ?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

13-11-2012 12:08

Mozilla Fire Fox
CarpeR Diem
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

13-11-2012 12:13

Jullie zijn me kwijt :lol: Geeft niet, de makkelijkste oplossingen zijn al gegeven en het issue is opgelost. Daarvoor nogmaals dank.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).