Marktplaats

Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

02-10-2012 19:06

bart bosch schreef:marktplaats = marktplaats.., een ideaal medium om goederen te kopen of verkopen. Net als een rommelmarkt, als het te duur is koop je het toch niet?

Gezond verstand blijven gebruiken, en te dure advertentie's negeren.
Daarbij altijd even de verkoper bellen, om duidelijk de afspraken vast te stellen.

Groeten een zéér tevreden marktplaats-gebruiker.


Yep. En het wordt pas echt relaxed als men gewoon de vraagprijs erbij zet en geen haast heeft. Dus je niet bezig houdt met dat gezemel van bieden. Wees duidelijk, noem een prijs en reageer nergens op dat niet de vraagprijs wil betalen. Ik zie het vaak meer als een verkopersprobleem (die willen vaak hetonderste uit de kan), dan een kopersprobleem.
En geen reacties in een week? Gewoon met copy/paste een nieuwe advertentie plaatsen en de oude wegdoen. Werkt heel erg goed kan ik je verzekeren!
Gebruikersavatar
leen snoek
Berichten: 607
Lid geworden op: 11-11-2010 22:19

02-10-2012 19:09

gradus scholtens schreef:Sorry maar die snap ik even niet.


Zoiets als "ik wil een gratis auto, als het maar geen duitse auto is". Beetje zielige vertoning wordt er bedoeld lijkt me.
Gratis en aanvullende wensen hebben.. mag natuurlijk wel, maar het staat een beetje.... snappie?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

02-10-2012 19:50

vind het zowizo een raar verhaal. Alsof het onder de kant al direct 5 meter diep is. (kan natuurlijk wel)

Hengels en molens eruit vissen molens opdrogen en goed behandelen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
tim nijkamp
Berichten: 174
Lid geworden op: 19-06-2006 23:12
Locatie: Haarle

03-10-2012 22:14

waar ik me aan erger op mp is aaltijd bij de advertentie zetten: heeft nieuw ....gekost wil weeten wat ze er nu reeel voor willen hebben net als de spullen van ultimate de hoofdprijs vragen denk dan ff na ultimate is failiet niemand wil het bijna nog denk ik dan maja zo is er wel meer

of mailtjes van (kopers) die de advertentie niet lezen kun je bijna de heel advertentie in de mail opnieuw voorlichten

groeten tim
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

03-10-2012 22:34

Zoiets als "ik wil een gratis auto, als het maar geen duitse auto is". Beetje zielige vertoning wordt er bedoeld lijkt me.
Gratis en aanvullende wensen hebben.. mag natuurlijk wel, maar het staat een beetje.... snappie?[/quote]

Ik was dus vergeten om de link te openen en daarom snapte ik hem niet.
Maar het is inderdaad een kneus ja( van die link :))
....................
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 13:21

Typisch MP.

M'n vrouw verkoopt af en toe ook wat kinderspeelgoed of kinderkleding welke zgan is.

Deze week wacht ze nog op een tegenreactie van iemand die zegt geld gestort te hebben. Heeft zelfs haar adres al doorgegeven in de hoop dat m'n vrouw het product ook gelijk zou opsturen zonder de bank te checken (not). We hebben nog ff een mailtje gestuurt, maar geen reactie meer...
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

04-10-2012 13:27

^^ Gebeurt overigens ook de andere kant op...
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

04-10-2012 13:30

Ze zouden eigenlijk een feedback systeem moeten invoeren, net als op eBay! Werkt perfect
Tight Lines !
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 14:06

Mitchel van der Linden schreef:^^ Gebeurt overigens ook de andere kant op...

Yep, zie m'n berichtje van nooit ontvangen
3 fluo oranje ouderwetse Monkey Climbers Bodies


Feedback systeem lijkt me wel prettig.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Ron de Groot
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-05-2012 20:31
Locatie: Den Haag

04-10-2012 15:15

Lees een hoop bekende problemen.

Maar het kan altijd leuk uitpakken.
Paar maanden geleden een mooie advertentie;

3x 2ponds D.A.M karperhengel.
3x Fox swinger incl "the terminator" = enorme opbergmap voor swingers en veel meer.
Fox Rod pod.
Fox bedchair.
Mooi schepnet incl steel.
Zeer degelijke paraplu 2.50 mtr

t.e.a.b

100,- eurotjes geboden en hij was akkoord.

Helaas was persoon niet op angegeven adres.
Direct gebeld, was schijnbaar in het ziekenhuis beland i.v.m opname goede vriend.

Volgende dag kwam deze verkoper alles zelf brengen.
Kijk het kan nog steeds :D
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 15:28

Welke DAM stokkies?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Dion van der Does
Berichten: 574
Lid geworden op: 28-09-2009 14:37

04-10-2012 16:15

Ron, ze zijn er nog wel maar helaas kom ik ze bijna nooit tegen!
Tight Lines !
Gebruikersavatar
Ron de Groot
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-05-2012 20:31
Locatie: Den Haag

04-10-2012 17:12

@ Marco

deze stokkie's

http://www.planetcalypsoforum.com/galle ... 0697_1.jpg

D.A.M Fighter Carbon Carp 11ft 2lbs
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

04-10-2012 17:29

Ik heb 3 stuks van een eerder model (begin '90). Heb er met veel plezier mee gevist en tegenwoordig gebruik ik ze nog wanneer ik niet al te ver moet werpen. Hoopjes vis mee gevangen en lekker gedrilt. Krijg nog steeds een glimlach op m'n lippen wanneer ik die compleet afgeleefde hengels weer in m'n handen heb :D

'T is niet de beste kwaliteit, maar een glimlach is veel meer waard dan dat. Toch Ron!?
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Ron de Groot
Berichten: 45
Lid geworden op: 20-05-2012 20:31
Locatie: Den Haag

04-10-2012 18:37

@ Marco,

ik vermaak me prima met deze stokkie's.
Vissen op grote afstand is hier in de buurt niet nodig.

Gewoon een fijne stok voor dat geld :D


Andere stokken komen er met de tijd, heb dit jaar de hobby na heel wat jaartjes weer opgepakt.
Dus wanneer deze een hoop visjes hebben opgeleverd gaan we is aan andere denken.
Gebruikersavatar
Kurt Breugelmans
Berichten: 20
Lid geworden op: 25-09-2012 23:36

04-10-2012 23:43

dit komt niet alleen op MP voor, op 2dehands.be kwam ik overlaatst dit tegen: http://www.2dehands.be/sport-fitness/wa ... &start=123

toeval wil dat ik toen juist dezelfde op het oog had alleen kosten die maar de helft van wat deze verkoper vraagt
https://www.koopgoedkoop.nl/sport-welln ... gn=beslist

had direct een mail gestuurd naar de verkoper met de melding dat dezelfde set op een nederlandse webshop de helft goedkoper is, amaai toen ik mail terug kreeg moest ik toch is voelen of mijn neus er nog opstond. hallo zeg, was die in zen gat gebeten. en maar verkondigen dat deze set normaal 299 kost en dat die van hem een ander binnenwerk heeft en vele beter is, .... heb er geen woorden meer aan vuil gemaakt.
spijtige is er was al een bod op zijn setje gedaan van 120 euro, heb direct die bieder gecontacteerd om dit te melden maar hij had ze al gaan halen.

tja proberen mag altijd zeker, als er dan nog sukkelaars zijn die dat ervoor geven.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

05-10-2012 08:03

Zo Mannen, zijn we weer lekker aan het ranten?

Ja er zijn boefjes te bespeuren in zowel de kopers als verkopers hoek, maken jullie je daar echt nog zo druk over?

Opvallend hieraan vind ik dat jullie het niet waarderen als men de goede kwaliteiten van de producten ietwat te optimistisch aan prijst. Terwijl jullie allemaal het lid al zo vaak op je neusje hebt gehad dat je hier immuun voor zou moeten zijn. Weten jullie nog Sinterklaas? pyamaatje aan en de haartjes nat zat je te wachten op die superduper "whatever" en na uitpakken dacht je eigenlijk "Huh? er komen helemaal geen ........ / Of hoeveel van jullie gebruiken Axe en kunnen de dames niet van zich af slaan? Of wie van jullie vist met boiliemerk en de vangsten zijn toch niet zo als in de boekies?

Wie van jullie heeft wel eens met een verkopen in willekeurig een winkel gesproken over een product en is vertrokken met de mededeling "Ik denk er nog even over na" om vervolgens niet te melden dat je het toch niet wilde?

En de verkopers hier die onzinnige biedingen krijgen, jij bepaalt slechts de prijs die jij wilt ontvangen, maar de tegenpartij bepaalt de prijs die ze willen betalen .... je hoeft niet te verkopen he
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

05-10-2012 10:03

Marc,

Lekker aan het generaliseren. Maar wat is je punt. Dat een opsomming van ervaringen hier niet gedeeld mogen worden omdat het als geklaag gezien kan worden!?

We zitten hier in de koffiecorner en bezigen ons met koffietafelpraat. Gezever alom! Bevalt je de gespreksstof aan tafel niet, dan schuif je toch gewoon bij een andere aan om daar een smakelijker kopje te nuttigen.

En ik zie aan het bedankje onder je bericht dat er iig tussen jou en een ander een vonk is overgesprongen. Ben blij voor je dat je alsnog iets positiefs aan je bezoek hebt over gehouden :wink: .
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

05-10-2012 12:20

Waarom wel zeiken over de prijzen van producten op Marktplaats dan Marco?

We moeten niks op Marktplaats,is het te duur dan houd het voor de koper/zoeker op. Maar om hier dan over te praten mag dan wel,maar als Marc redeneerd naar ''Jij bepaald of je iets koopt of niet'' dan mag dat niet omdat dat zeiken is.

Dit is nu de wereld van 2e hands spullen,idem bij de auto verkoop etc etc. Onderhandelen tot je er dood bij neer valt,soms zit het mee en soms zit het tegen. Vraagt die verkoper te veel tja,dan bied je niet.

Bied je wel,en je krijgt geen reactie dan zal de prijs wel te laag zijn. Dan kappen er verder zoeken ;-) maar niet lopen zaneken dat de prijs overdreven hoog is,want zo staan er nog +/- 200.0000 artikelen die hogere prijzen hebben,omdat de verkoper het nu eenmaal zelf bepaald.

Alles komt bij de bieder/zoeker zelf neer. De verkoper verkoopt alleen.

Nu de gek nog.


Overigens is dit het zoveelste topic over het zelfde onderwerp.

Discussie zonder einde.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

05-10-2012 20:46

heb zelf maar 1 negatieve ervaring met mp, maar voor de rest alleen positief, heb een hoop gekocht en verkocht en vind het een geweldige uitvinding....als iets je niet zint hoef je dr niet op in te gaan en je hoeft ook niet op prijsvechters in te gaan als je vaste prijzen vermeldt....wil je het echt hgebben, dan komen ze toch wel...
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-10-2012 10:30

leen goudappel schreef:Waarom wel zeiken over de prijzen van producten op Marktplaats dan Marco?

We moeten niks op Marktplaats,is het te duur dan houd het voor de koper/zoeker op. Maar om hier dan over te praten mag dan wel,maar als Marc redeneerd naar ''Jij bepaald of je iets koopt of niet'' dan mag dat niet omdat dat zeiken is.


lezen Leen, altijd lastig;

Mij zie je niet klagend schrijven over de prijzen op MP. Ik vermeld dat hij hierover generaliserend schrijft (jullie) en dat doet hij dus ook. Buiten dat schrijf ik ook niet dat hij zeikt, maar het volgende;

We zitten hier in de koffiecorner en bezigen ons met koffietafelpraat. Gezever alom!


Daar is het de koffiecorner voor, om te zeveren en ervaringen te delen. Voor discussies en gezeik zoals dat van jou lijkt me de discussiehoek de juiste plaats.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

07-10-2012 10:38

Is volgens mij goed op te lossen.
Topicje openen waarin iedereen zijn gal kan spuien/ zijn lof kan uitspreken over bepaalde handelaren/kopers.
Als dit een beetje serieus gedaan wordt komen de rotte appelen vanzelf bovendrijven, en de goede peertjes natuurlijk ook :wink: .
M.v.g Stef Jansens
Marco Mostert
Berichten: 3296
Lid geworden op: 28-05-2008 17:59

07-10-2012 10:49

Dion van der Does schreef:Ze zouden eigenlijk een feedback systeem moeten invoeren, net als op eBay! Werkt perfect


Nogmaals.., goed idee.
Groeten, Marco.

..Ironisch genoeg is m'n glazen bol gebarsten uit voorspelbaarheid 8).
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

07-10-2012 13:20

had afgelopen tijd aardig wat spullen op marktplaats staan. op een enkele advertentie best veel reacties gehad, had ondertussen het produkt al wel 30 keer verkocht. mensen bieden....reageren...beloven je meerdere malen terug te bellen... ik geloof het allemaal niet meer op mp....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Gebruikersavatar
Mike Valk
Berichten: 58
Lid geworden op: 30-08-2012 23:40

07-10-2012 14:40

Inderdaad...

Marktplaats is Marktplaats in principe niet meer. Als je een perfect spulletje hebt staan of iet dergerlijks dat voor 50 euro bijwijze een spotprijs is, en je dan ook bieden vanaf 45,- zegt, bied er helemaal niemand, zet je vrij bieden zijn het biedingen die beginnen met, ik zeg maar wat, 5 euro..

Pas geleden wou ik iets kopen op Marktplaats, de adverteerder netjes gebeld of ik het kon komen ophalen voor de vraagprijs. Kom ik daar aan schijnt het opgegeven adres een Jehovah Getuigen gebouw te wezen... Wel leuk allemaal en ik heb niks tegen Jehovah Getuigen, maar ik denk niet dat hij in dit gebouw woonde... Heb dus die kerel tientallen keren gebelt een geen antwoord of smsjes of wat dan ook. Ze worden steeds brutaler tegenwoordig. Ben dus daarom ook zeer dankbaar tegenover de mensen die wel gewoon netjes thuis zijn als ik iets opkom halen, of diegene die bellen als ze 10 minuutjes later komen door wat dan ook.
A bad day of fishing beats a good day at work
Wie 's nachts vist moet overdags zijn netten drogen
Beter 1 karper op de mat, dan 10 in 't water!!

FCDH
'Oh Oh Den Haag'