Voorbereidingen Nachtvis seizoen.

Plaats reactie
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

28-05-2012 12:19

Zoals de titel doet vermoeden ben ik druk bezig met het voorbereiden op 31-05 het begin van het nachtvisseizoen. Ik heb net pas een checklist opgesteld omdat ik eigenlijk niet in de gelegenheid was om het nachtvisseizoen te openen. Vandaag gelukkig dan toch mijn dienst van donderdag kunnen ruilen.. Maargoed nu is het nog kortdag om alles klaar te krijgen. En zit ik ieder kwartier wel te dromen over de aanpak en voorbereiding. Om de paar gesprekken schiet me weer iets te binnen wat ik nog moet regelen en als een kind zo blij zit ik hier rond te draaien op het werk.
Mijn vriendin ziet de bui al hangen en heeft uit eigen initiatief voorgesteld om de hond geregeld te komen halen om uit te laten. Dit omdat ik absoluut niet weg kan van de hengels :P

De ene na de andere zorg schiet er door mijn hoofd waardoor ik totaal niet meer bezig ben met wat ik hoor te doen. Namelijk werken :x

Alles moet natuurlijk woensdag klaar zijn om donderdag zo vroeg mogelijk aan het water te zitten om een stek te claimen. Zoals ieder jaar zal de camping van pinkpop jaloers zijn op het aantal tentjes dat de putten van brunssum omringt. Leuk is anders, maar zoals ik deze week te horen kreeg zal het nachtvisseizoen in onze gemeente niet vrijgesteld worden en gewoon volgens oude regels maar 3 maanden per jaar zijn. Wat tevens ook geld voor de 3 hengel vergunning. Vind ik dit jammer..?
Nee, ik begrijp het zelfs heel goed, de putten worden zwaar bevist en tijdens de nachtvis periode zouden zelfs 4 containers van vanganze winkel niet volstaan om alle achtergelaten rotzooi op te ruimen. De diepte meter raakt van slag door nieuwe taluds die zijn ontstaan door de hoeveelheid voer en de vis aast na 3 weken nachtvissen zo voorzichtig dat je pas laat in het najaar weer mooie sessies kan draaien.

Ergens is het gekkenwerk en zit er niet eens een speciale vis die dit allemaal waard is. Maar de drang om eindelijk weer de nachten te Mogen trotseren is groot. Te groot om de kans net als vorig jaar te laten lopen.

Nu is het alleen te hopen dat ik een goede stek kan bezetten smorgen, en dat er niet een of andere bimbo tussen de struiken een stek maakt waardoor ik niet op de beoogde plek kan vissen. Mijn voordeel is wel dat ik het minst aantrekkelijke water wil bevissen omdat de rest als schaapjes op de grote put moet zitten. Niet wetend dat de vis kan en in mijn mening daadwerkelijk weg trekt naar de kleine vijver zodra de eerste nacht en dressuur voorbij is puur omdat hier minder lijnen te water zullen gaan. Maar de angst dat er een 3 maanden per jaar vissende pep komt die mijn lijnen gaat kruisen is groot.. Te groot :(


Pffff moest dit even kwijt!! Misschien kan ik me nu de resterende 4 uur op het werk richten.
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

29-05-2012 07:55

Het werkt niet altijd, maar merkte wel dat ik gister iets meer rust ervaarde op het werk na dit bericht.
Zouden meer mensen moeten doen!! Zoals die opel combo bestuurder vanmorgen op de snelweg, vies opgefokt bumberklevend mannetje. Hoop dat je dit leest en nog lekker genoten hebt van mijn kenteken plaat. Pff ik ben zelf snel opgefokt, maar niet om 7 uur smorgens en ik ga er geen anderen door in gevaar brengen.
paul te wierik
Berichten: 779
Lid geworden op: 19-06-2010 18:20

29-05-2012 13:04

Sjezus, als ik jou relaas zo lees begrijp ik weer waarom ik vis: voor de rust. Ook rust in mijn hoofd, weg van werk en ander gezeik waar ik me druk over maak. Ben nu wel heel blij datt ik het hele jaar door nachtjes kan maken...

Succes de komende 3 maand!! Geniet ervan en maak je niet te druk....
Skp twentekanaal. Meld je vangsten terug!!
google en gij zult vinden....
Sander Russing
Berichten: 372
Lid geworden op: 01-05-2011 17:23

29-05-2012 14:40

Als ik aan het water ben is mijn hoofd leeg en ben ik de rust zelve.. Maar die weg ernaar toe is een beetje..

Zeg maar adhd ;)

Komt mede omdat ik pas 1 vis heb gevangen dit jaar en de laatste 3 weken niet meer kon vissen wegens omstandigheden.

Dus zie echt uit naar 3 of 4 daagjes/nachtjes aan het water, en die stress van gister was omdat dit eigenlijk niet geplanned was maar gelukkig toch mogelijk is geworden. ;)
Plaats reactie